Vitutusketju

  • 10 543 302
  • 56 130

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täysin totta. Ja on näissä vaihdettavissa osissa vielä isoja merkkikohtaisia eroja. Naapurin kundilla on Rellun Grand Scenic ja siihen kuulemma jarrulevyjen vaihto on suht kallista, koska laakerit ovat siinä levyssä kiinni. En Rellujen sielunelämästä tiedä juurikaan, mutta kyllä toi korjauslasku kaverin masensi viime keväänä.

Joo joissain merkeissä takajarrulevyt ovat osa pyörännapaa ja hinnat ovat sen mukaiset. Veikkaisin, että tollaseen Relluun takalevyt on 200 euron luokkaa kipale ja ymmärrän kyllä, että tommoset hinnat harmittaa asiakasta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ooppelillako ajelet? Ei ole auto se.

Ai Ohhoh Pojat Eipäs Lähetäkkää. No ei, vanhalla Mersun rottelolla ajelen ja kaikki viat tuli viime vuonna het kun mittariin tuli 150K. Yks saatiin korjaamolla korjattua niin toinen vika tuli viimeistään kotipihalla.

Jarrut kävinkin sitten Raumalla hoitamassa, tuli jo hiukan halvemmaksi. Paremman puutteessa vein näihin ketjukorjaamoihin aikani kunnes löysin Oittaalta hyvän rasvanyrkin; näytti vaihdetut osat, kuitit mitä on tilannut ja vaihtanut ja kävi vielä katsasastamassa eikä ottanut enää siitä (ainakaan erikseen) hintaa. Sääli varmaan tällästa reppanaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Teekkarit ja kaikki muut saatanan nörttippiskelijat, jotka liikkuvat haalareissa aina jonkunlaisena joukkona. Nämä vitun kusiaivot vituttavat minua aina ja kaikkialla ja pari "ystävällismielistä ajatusten vaihtoa" on tullut joskus vastaan. Mutta nyt viikonloppuna ruotsinlaivalla sain nauttia näiden kusisten alkueläinten seurasta oikein huolella, kun sattuivat viereiseen hyttiin. Ai vittu mitä dorkia! Ok, kovaäänisiä, mutta niinhän kaikki känniseurueet, mutta kun se nörttiläppä on niin vitun paskaa! Ja ne haalariämmät! Ihan vittu samanlaisia epätoivoisia kammotuksia, kuin ne kunditkin. Ja aina, kun kävin hytissä, niin siellähän ne dokasivat hyteissään ovet auki. Ilmeisesti kuitenkin "loistavasta tulevaisuudestaan" huolimatta nuukia mulkkuja, kun eivät varmaan baareissa käyneetkään. Toki röökasivat käytävällä ja rikkoivat laseja. Ilmeisesti tuo vamma vaikuttaa näiden "ihmisten" elämään pitkäkestoisesti, kun eräs valitettavasti tuntemani henkilö on noissa porukoissa opiskellut ja vittu vieläkin monta vuotta opiskelun jälkeen muna kovana käy jossain vitun vuosijuhlissa nuiden muiden haalarimulkkujen kanssa!

Säälisin, jos en niin vitusti inhoaisi noita aikuisiksi itseään kutsuvia, huonolla tavalla lapseksi jääneitä idiootteja. Ei edes alkeellisimpia käytöstapoja. Vain se sekoilu ja kammottava kuiva, paska läppä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
nimittäin leikkauksen jälkeiset komplikaatiot iskivät päälle. Lopputulemana odotettua pidempi aika sairaalassa, odotettua pidempi sairasloma ja marevanit päälle.

Kuukaudet vaihtuvat, vitutus jatkuu. Saikkua on vielä mukava tovi jäljellä, mutta jotenkin epäuskoisen hidasta paraneminen on ollut. Vissiin ihan normaalisti etenee, mutta päälle tämä tilanne on melkoisen paha. Käytännössä mitään suurempaa ei voi tehdä, jatkuvasti täytyy varoa ja jo pelkästään kivut, särkylääkkeet ja nukkuma-asento ovat vaikuttaneet uneen. Sanomattakin selvä, että tuo väsymys vaikuttaa keskittymiskykyyn mukavasti.

On se perkele, mutta jotenkin tekemättömyys on syvältä. Ei paljoa lämmitä, kun päivän kohokohta on lähikauppaan vaappuminen ja napapiikin upottaminen ihroihin. Koneella ei oikein jaksa istua viikkotolkulla, lukeminen on kohtuullisen vaikeaa väsymyksen takia ja ajatuskin tuntuu katkeilevan melkoisen lahjakkaasti. Saisi edes tujumpia särkylääkkeitä niin voisi olla enemmän kuutamolla tai saada kivun, vitutuksen ja tylsyyden lisäksi uusia tuntemuksia.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Sitä laihtuu syömällä oikeaa ruokaa. Tänään söin lounasravintolassa ison tortillan broilerilla ja vuohenjuustolla, eilen mustamakkaraa ja ison kebab-patongin, keskiviikkona lounaspaikassa ison jauhelihapurilaisaterian chiliranskalaisperunoilla ja lisukkeilla. Kotona tuli syötyä loppuja joulukonvehteja. Vapaa-ajalla suurin liikunnallinen saavutus on kauppakeskuksessa käyminen sekä roskapussien vieminen. Paino on laskenut reilussa viikossa toista kiloa tällä dieetillä, ja painoindeksi huitelee nyt noin 21:n paikkeilla. Pitäisi varmaan kirjoittaa joku ihmedieettiopas ja markkinoida sitä iltapäivälehdissä.

Kannattaa ottaa huomioon et jotkut ihmiset tykkää syödä ja elää terveellisesti, mistä toi sun ruokavalio on kyllä harvinaisen kaukana. Kyllähän sitä nyt mimmosella vaan paskalla voi laihtua, eriasia on sitten miten terveellistä touhua se on.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tässä oli lappalaisen, ilmeisesti diplomi-insinööritason poroerottelijan sekavaa sössötystä
Niin, A-kansien hytteihin oli nämä haalariasuiset ali-ihmiset sijoitettu. Tämä selittyy ainoastaan sillä, että laivayhtiö on kuulemma jakanut helvetisti lahjakortteja. Tuollaiselle roskasakillehan niitä ei olisi kannattanut antaa, koska pihit paskiaiset eivät jätä laivalle mitään muuta, kuin oksennusta (Lauri kuulemma oksensi nörttityttöjen hyttiin). Haalarit kuuluvat rasvamonttuun ja laivalla konehuoneeseen tai vaikka vittu hiiliä lapioimaan, kerro se nörttikavereillesi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Niin, A-kansien hytteihin oli nämä haalariasuiset ali-ihmiset sijoitettu. Tämä selittyy ainoastaan sillä, että laivayhtiö on kuulemma jakanut helvetisti lahjakortteja. Tuollaiselle roskasakillehan niitä ei olisi kannattanut antaa, koska pihit paskiaiset eivät jätä laivalle mitään muuta, kuin oksennusta (Lauri kuulemma oksensi nörttityttöjen hyttiin). Haalarit kuuluvat rasvamonttuun ja laivalla konehuoneeseen tai vaikka vittu hiiliä lapioimaan, kerro se nörttikavereillesi.

Olen valinnut humanismin tien, koska olen pystynyt. Humanistina on jotenkuten leppoisaa, joskin saapuva rahamäärä voisi näinäpänä olla suurempikin.

Haalarit kuuluvat tietenkin rasvamonttuun. Silti on niiden ensimmäinen tehtävä toimia suoja-asuna. Oli suojan tarve öljyä, suivaantuneen IFK-kannattajan sylkeä, oksennusta tai naisen tussumehua vastaan. Haalarit voi nykäistä ylleen myösi lumitöiden koittaissa. Ja kunnon haalarihenkilö säilyttää haalareissaan puhtauden, eikä ole mikään itsellinen syy niitä saattaa epähygieenilliseen tilaan.

Poroerottelu on vakava asia. Vitsailla tietenkin saa kaikesta. Poroerottelijat suorittavat tärkeää tointa, eihän ilman poroerottelua olisi esimerkiksi Hotelli Guvernöörin pöydässä parhainta käristystä. Bulkkipaskaa, joo tiedän. Kukapa häntä ainakaan julkisesti. Jänteitä, kuin purukumia purisi. On myös epäteollista poronerottelua. Muutama Petteri ajetaan aituukseen. Aituuksessa petterit hierovat turpiinsa jäkälää iliman ressiä. Metsästyskiväärin luoti yhyttää mitä yht'äkkisimmin ystävämme Capreolinae-heimon alaheimon edustajan aivot.

Eläin menettää elämänsä kaikessa rauhassa. Tästä hyvästä liha ei tule bulkkia vaan mureaa ja verevää arvomurkinaa. Tässä pitää muistaa, ettei verta ole juuri laisin lopputuotteessa, punainen neste on lihasnestettä.

Humanistisen koulutushaaran valinneena en välttämättä aina ole halukas valitsemaan ylimmän Seaside-hyttikokonaisuuden osatekijää. Silti on tuokin kokonaisuus tuttu, nyt vain vituttaa niin perkeleesti Kärppien tappio KalPalle voittorangaistusmaalilaukauskisassa, ettei veri ikenissä kierrä. Jopa pelottaa nastyjen ja pointyjen teethieni puolesta. Tajuajat tajuavat. En ole kani, enkä tuota ilmaisua olisi käyttänyt kuin hengenhädässä. Nyt on sellainen. Henkeni vaatii nyt kunnon musiikkia.

It You Kill Me) - YouTube

Laulu on omistus.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kannattaa ottaa huomioon et jotkut ihmiset tykkää syödä ja elää terveellisesti, mistä toi sun ruokavalio on kyllä harvinaisen kaukana. Kyllähän sitä nyt mimmosella vaan paskalla voi laihtua, eriasia on sitten miten terveellistä touhua se on.

Erikoisia ovat ruokakäsityksesi, jos normaali perusruoka ja lounasravintoloiden annokset ovat mielestäsi paskaa. En käynyt missään Hesburgerissa sitä burgeria vetämässä, Hese-ruokavaliolla saisikin itsensä varmasti huonompaan kuntoon.

Mikä tekee lounasravintoloiden lounaista erityisen epäterveellisiä? Muuttuuko vaikkapa broileri tai vuohenjuusto paskaksi jos sen myy lounasravintola, joka valmistaa siitä keittiössään annoksen ja käärii sen salaattiainesten kera isoon tortillaan?

Ravintolahampurilainenkaan ei tietääkseni ole erityisen paskaa. Jauhelihapihvi, salaatti, sämpylä. Sen jauhelihapihvin voisi tietysti paistaa kotonakin, jolloin se ravintolan paskapihvi muuttuukin ilmeisesti äkisti "terveelliseksi kotiruoaksi", vai kuinka?

Tamperelaisetkaan eivät ole mustamakkaran syömisestä vielä sukupuuttoon kuolleet. Mustamakkara jos mikä on terveellinen ruoka.

En minä joka päivä syö lounasravintoloissa, itse asiassa normaalisti syön työpaikoilla vain mikrossa lämmittämiäni lähikaupan mikroaterioita, jotka ovat sitä todellista paskaruokaa, mutta joihin on pakko turvautua koska ruokatuntia ei ole mahdollista täysimääräisenä pitää ja jotain parissa minuutissa valmistuvaa syötävää on saatava. Tämän jälkeen sitä voi palkita itsensä pari kertaa viikossa oikealla ruoalla, jonka joku on keittiössään valmistanut ja minulle myynyt.

Jos jotkut ruokavaliot ovat sitä paskaa, niin sitä ovat ihmeelliset ihmedieetit, ties mitkä nutritiodieetit tai muut pelleilyt, samoin kuin naistenlehtien tarjoamat pikadieetit, joissa runtataan painoa alas rajusti pikakuurilla ja lihotaan sitten jojona ylöspäin.

Samoin epäterveellistä ja henkisesti kuormittavaa ovat Painonvartijoiden tyyppiset pelleilyt, jossa lasketaan pakkomielteisesti ruokien pisteitä tai grammoja ja tuskaillaan kärttyisän vitutuksen vallassa, että "tänään söin aamulla 14g ylimääräistä raejuustoa, nyt minun on oltava syömättä kunnes saan syödä illalla yhden 28g mandariinin". Turhan iso osa naisihmisistä tuntuu tämmoiseen typeryyteen sortuvan, ja se jos mikä on paskaa sekä heidän itsensä että läheisten hermojen kannalta.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mikä tekee lounasravintoloiden lounaista erityisen epäterveellisiä?

Tämähän riippuu ihan siitä millaisia ruokia on tottunut syömään ja mikä itselle on sitten terveellistä, tortillat on toki ihan ok jos ovat jotain muuta kuin vehnää, mutta usein mielestäni lounaspaikoissa eivät ole täysjyviä. Patonki myös ok mikäli jotain muuta kuin vehnämössöä, kebab nyt on täynnä suoloja ja rasvoja. Enkä itse pidä sitä terveellisenä. Ja kyllähän noi lounaspaikan hampurilaisateriat on täynnä lisäaineita ja huonoja rasvoja. Ranskalaisia ei ketään nyt varmaan voi väittää terveelliseksi?

Liikunta nyt on keholle ja mielelle terveellistä ja tietenkin jollekin on pääasia vain olla hoikka. Toiset tykkää että siitä että kropassa näkyy että sen eteen on tehty töitä ;)

Jos jotkut ruokavaliot ovat sitä paskaa, niin sitä ovat ihmeelliset ihmedieetit, ties mitkä nutritiodieetit tai muut pelleilyt, samoin kuin naistenlehtien tarjoamat pikadieetit, joissa runtataan painoa alas rajusti pikakuurilla ja lihotaan sitten jojona ylöspäin. .

Kyllä, en missään nimessä niitä puolusta vaikka tiedän joitain ihmisiä jotka ovat saaneet alkusysäyksen laihduttamiseen noilla dieteillä. Itse silti suosin kotiruokaa, puhtaista raaka-aineista, lisäainettomista vaihtoehdoista, kasviksista, marjoista, täysjyvästä. Haluan tietää mitä suuhuni laitan, joka tarkoittaa käytännössä sitä että syön ulkona vain ellei muuta vaihtoehtoa ole ja näin onneksi ei tapahdu kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Erikoisia ovat ruokakäsityksesi, jos normaali perusruoka ja lounasravintoloiden annokset ovat mielestäsi paskaa.

Syöt liikaa kovaa rasvaa ja hiilareita ja ihan liian vähän kuituja, kasviksia, hyviä rasvoja ja proteiinia. Esimerkiksi se ravintolan burgerin nk. pihvi on suht köyhä proteiininlähteeksi, sillä erittäin suuri osuus pihvistä on rasvaa.

Mikä tekee lounasravintoloiden lounaista erityisen epäterveellisiä? Muuttuuko vaikkapa broileri tai vuohenjuusto paskaksi jos sen myy lounasravintola, joka valmistaa siitä keittiössään annoksen ja käärii sen salaattiainesten kera isoon tortillaan?

Käytetty suolan ja rasvan määrä.

Mustamakkara jos mikä on terveellinen ruoka.

Kyllä näin on. Alkuperäisen Tapolan (enkä nyt tarkoita Merviä) kaloreista puolet tulee kovasta rasvasta, 33 % hiilareista ja huikeat 17 % proteiinista.

Turhan iso osa naisihmisistä tuntuu tämmoiseen typeryyteen sortuvan, ja se jos mikä on paskaa sekä heidän itsensä että läheisten hermojen kannalta.

Olen nainen ja lasken kuutena päivänä viikossa syömiseni tarkkaan, yhtenä päivänä syön ja juon miettimättä mitään. Kuituja vähintään 25 grammaa päivässä, kasviksia puolesta kilosta reiluun kiloon, vettä vähintään 1,5 litraa. Proteiineja 35 %, rasvaa 30 % ja hiilareita 35 %, noin karkeasti. Painoindeksi 21, lihasta alkaa olla mutta vähän lisääkin saa vielä tulla, mitat ylhäältä alaspäin 89-64-88.

Liikun ja treenaan paljon joten ei mene hermot, kun saan myös syödä paljon :) Laskemisesta olen aina tykännyt eikä se nyt ole iso vaiva käyttää eväsrasia keittiövaa'an kautta. Ravintolassa syömiset ajoitan sille viikonpäivälle, jolloin syön ja juon mitä tahansa ja kuinka paljon vaan, joten illanvietoissa ystävillä ei mene hermot laskemiseeni. Arkena jonkun läheisen luona syödessä en ota keittiövaakaa mukaan, sillä osaan arvioida ruoan määrää suht hyvin silmämääräisestikin.

Vituttaa rapakuntoiset punkerot, joille on ongelma se, että joku muu treenaa, syö kurinalaisesti ja pitää itsestään huolta, vaikka se ei vaikuta heidän elämäänsä millään tapaa :)
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa rapakuntoiset punkerot, joille on ongelma se, että joku muu treenaa, syö kurinalaisesti ja pitää itsestään huolta, vaikka se ei vaikuta heidän elämäänsä millään tapaa :)
Tämä. Kyllä on joillekin vaikeaa, kun ei ota kahvipöydässä pullaa tai suklaata. Siis ihan suu auki ammollaan ihmetellään: "Oot sä jossain lakossa vai mikä sua vaivaa". No, ei vaan kuulu ruokavalioon tuollainen paska. Seuraavalla kahvitunnilla sitten aina sama ihmettely.

Yksikin läski nainen sanoi viimeksi, että mitä sä sitten käytät seksinkorvikkeena, jos et syö suklaata. Sanoin, että en mä tarvitse mitään korvikkeita tohon hommaan. Osu ja uppos.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tämä. Kyllä on joillekin vaikeaa, kun ei ota kahvipöydässä pullaa tai suklaata. Siis ihan suu auki ammollaan ihmetellään: "Oot sä jossain lakossa vai mikä sua vaivaa". No, ei vaan kuulu ruokavalioon tollainen paska. Seuraavalla kahvitunnilla sitten aina sama ihmettely.

Ihmettely ja taivastelu sisältää yleensä myös lauseen "mitä sä nyt enää mietit syömisiäsi, sulla on jo hyvä kroppa". Ja "sähän oot jo hyvässä kunnossa, ei sun enää tarvitsisi treenata noin kovaa".

Näille ihmisille tulee jotenkin yllätyksenä, että hyvä kunto ja lihasmassa eivät tule ilmaiseksi eivätkä pysy ilmaiseksi. Samoin heille on täysin vieras ajatus, että joku voisi nauttia siitä, kun vetää itsensä täysin piippuun ja kärsii (eli nauttii) lihaskivusta seuraavat kaksi päivää :)

Minä syön välillä suklaatakin, mutta en puutu muiden syömisiin tai syömättä jättämisiin. Joskus kyllä olisi pieni kiusaus vastata näille ihmettelijöille, että "mitä sä nyt enää syöt kolmatta pullaa, kun sä olet jo rapakuntoinen punkero"... ;)

Yksikin läski nainen sanoi viimeksi, että mitä sä sitten käytät seksinkorvikkeena, jos et syö suklaata. Sanoin, että en mä tarvitse mitään korvikkeita tohon hommaan. Osu ja uppos.

Hih :)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minä joka päivä syö lounasravintoloissa, itse asiassa normaalisti syön työpaikoilla vain mikrossa lämmittämiäni lähikaupan mikroaterioita, jotka ovat sitä todellista paskaruokaa, mutta joihin on pakko turvautua koska ruokatuntia ei ole mahdollista täysimääräisenä pitää ja jotain parissa minuutissa valmistuvaa syötävää on saatava. Tämän jälkeen sitä voi palkita itsensä pari kertaa viikossa oikealla ruoalla, jonka joku on keittiössään valmistanut ja minulle myynyt.
Mä olen välillä mietiskellyt, että mikä tekee noista mikroaterioista sitten niin huonoja? Tavallista suomalaista perunaa, suomalaista jauhelihaa jne. Eikä niissä monestikaan ole edes yhtään lisäaineita. Ainahan tietenkin voi syödä noita kaiken maailman täysjyväjuttuja tai vaikka kymmenen banaania, kuten se joku jatkislainen tekee, mutta jos noita mikroaterioita vertaa vaikka tavalliseen kotiruokaan, siis niihin ruokiin mitä keskimäärin Suomen kodeissa syödään, makaronilaatikko, spagetti ja jauhelihakastike, kinkkukiusaus, liha- tai kalakeitto jne, niin mikä noissa valmisruuassa sitten on niin paljon huonompaa? Ruoka kyllä säilyy kylmässä päiviä, sillä pakkaussysteemillä jopa jokusen viikonkin. Aina tietenkin voi syödä tuoreempaa tai terveellisempääkin, en mä sitä sano, mutta kaupasta löytyy myös paljon huonompaakin ravintoa, esim. ne jotkut grillimakkarat.
 
Mä olen välillä mietiskellyt, että mikä tekee noista mikroaterioista sitten niin huonoja? Tavallista suomalaista perunaa, suomalaista jauhelihaa jne. Eikä niissä monestikaan ole edes yhtään lisäaineita.

Väärin. Eineksissä on yleensä kaikenlaisia lisäaineita, tärkkelyksiä ja aromivahventeita vaikka muille jakaa. Tämä yhdistettynä naurettavan vähäiseen kuitujen ja proteiinin määrään niin voidaan puhua yksipuolisesta ja epäterveellisestä ravinnosta.

Toisaalta kyllähän sen ymmärtää, einekset pitää tehdä mahdollisimman halvalla jotta kate on hyvä niin helpoiten se onnistuu säästämällä kalleimmissa raaka-aineissa (liha, kala).

Onko lohikiusaus lohikiusausta jos kalaa on 17%? Söin joskus eines-jauhelihakeiton jossa oli lihaa muistaakseni 7%, kate oli varmasti hyvä "ateriassa" joka koostui parista desistä vettä, pilkotusta perunasta ja porkkanan neljänneksestä.

Edit: vika kappale lisätty
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väärin. Eineksissä on yleensä kaikenlaisia lisäaineita, tärkkelyksiä ja aromivahventeita vaikka muille jakaa.
EDIT. Oli noissa joissakin näköjään kun netissä katselen. Kaupassa oon joskus paketin kylkeä katsonut ja just niissä ei ollut.

Ja en mä mihinkään erityisen terveelliseen ruokaan pyytänyt vertaamaan, mitä siis vähemmistä syö, vaan siihen tavalliseen kotiruokaan, mitä Suomessa syödään eniten. Perunaan ja makaroniin ja halvimpaan sika-nautajauhelihaan jne.
 
Viimeksi muokattu:

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Kämmenluu kädestä poikki ja käsi kipsiin.

Tuli torstain reeneissä kiekko käteen ja perjantaina näytin sitä lääkärille. Ei kuvattu ja oli sitä mieltä, että buranalla ja kylmällä selvitään. Lauantain pelissä sitten naksahti käsi omia aikojaan ja se oli sitten siinä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Olen valinnut humanismin tien...
Onnea valitsemallasi tiellä. Ehkä joku vielä jonakin päivänä keksii teillekin jotain järkevää käyttöä. Ehkä. Pidetään peukkuja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väärin. Eineksissä on yleensä kaikenlaisia lisäaineita, tärkkelyksiä ja aromivahventeita vaikka muille jakaa.
Ei monissakaan valmisruuissa ole nykyään niin hirveästi lisäaineita. Monissa kotiruuissa on jopa enemmän.

Jotain broilerikiusausta esimerkiksi tuolla ylempänä mietiskelin. Mä en noita ostele, mutta ei noi mun mielestä ainakaan kovin paljon huonompia ole kuin monien vastaavat versiot kotona. Esimerkiksi niissä kaupan ällöttävissä ruokakermoissa tai mitä lie kasvirasvajuttuja ovatkaan, mitä telkkarissakin koko ajan mainostellaan, on hirveästi lisäaineita. Hyi hitto. Maku nyt tietenkin noissa valmisruuissa on vähän toisenlainen.

Mun mielestä moni valmisruoka on mainettaan parempi, ja moni kotiruoka taas mainettaan huonompi. Lihaakin monissa Suomen kodeissa tehdyissä ruuissa on yllättävän vähän. Esimerkiksi jossakin Atrian jauhelihapihvissä sitä on 25 % (loput paskaa), ja siihen viereen kun pistää perunaa tai makaronia (=vehnäjauhoja) ja vaikka ruskean kastikkeen (lisää vehnäjauhoja), on sen annoksen lihapitoisuus vähemmän kuin valmisruuissa. En mä noita jauhelihapihvejä ostele, kuten esimerkiksi en mitään lenkkimakkaroitakaan, mutta moni tuntuu ostavan.

Leivälle kun pistät juustoa ja makkaraa, niin siitä jo saat pitkälti toistakymmentä e-koodia. Ruisleivissä nyt ei monestikaan ole, mutta vaaleissa on, paitsi siinä yhdessä, josta lisäaineet katosivat kun valmistusmaaksi vaihtui Viro. Tavallisissa margariineissa on varmaan 5-6, siis ne keijut ja florat yms. Juustoissa on monesti yksi tai parikin, ainakin Valion juustoissa. Makkaroissa epäilisin olevan 5-6, varsinkin suomalaisissa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä minua rupesi vituttamaan tuo meciar81:lle suunnatut vittuiluviestit, joista lisää vedonlyöntiketjussa.

Onkohan yv:n lähettäjälle/lähettäjille uskallusta tulla kertomaan ihan avoimesti, mikä osa aivoista ei pelitä aivan toivotulla tavalla..?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä. Kyllä on joillekin vaikeaa, kun ei ota kahvipöydässä pullaa tai suklaata. Siis ihan suu auki ammollaan ihmetellään: "Oot sä jossain lakossa vai mikä sua vaivaa". No, ei vaan kuulu ruokavalioon tuollainen paska. Seuraavalla kahvitunnilla sitten aina sama ihmettely.

Tämä kuule toimii aivan mainiosti myös toisinpäinkin. Itse nykyään suht tiukassa kunnossa olevana en jaksa todellakaan vittuuntua jos jotkut valittelevat siitä etten mätä herkkuja sukulaispöydissä saati muualla. Tässä kohtaa voi olla ihan kohtelias ja huomata että muilla on ongelmia.

On ehkä tyylittömintä ikinä kääntää tällaista asiaa läskien huutelijoiden suuntaan ja todeta heidät rapakuntoisiksi reppanoiksi. Eivät hekään mitään eritystä ymmärrystä ansaitse jos huutelevat silkkaa paskaa, mutta heitäkin kohtaan voi olla tyylikäs jos itseltään löytyy hyvä fyysinen kondis.

Enemmän juntteina/vitutuksen aiheina olen saleilla toisinaan tavannut hikikössit ikähaarukalla 20-50. Tuo porukka osaa kyllä pilata ensimmäistä kertaa kilojaan tuhoamaan tulevan tyypin mielialaa. Ja luonnollisesti kaikki eivät ole tällasia, mutta ihan jokaiseen legioonaan meitä löytyy.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Painoindeksi 21, lihasta alkaa olla mutta vähän lisääkin saa vielä tulla, mitat ylhäältä alaspäin 89-64-88.

Mitä suurimmalla kunnioituksella totean vaan tähän väliin, että aika hienot lukemat teitillä kyllä on. Pistää lähes sanattomaksi. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös