Vitutusketju

  • 10 548 240
  • 56 138

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Jos joku helsinkiläinen vähäosainen tai vaikkapa opiskelija kaipaa ilmaista joululahjaa jollekin pienelle muksulle ja voi hakea Herttoniemestä niin yv:llä saa.

1-4v lukee tuossa paketissa.

Jos lahjan hakialla on lapsi mukana, niin sille on sitten mukava lässyttää pakettia antaessa: "Missä mummun pikkutyttö on? Missä? Missä mummun pikkutyttö on? Tui tui. Onko pyllyreikä hellänä? Onko? Tui tui."
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erässä nimeltä mainitsemattomassa ranskalaisessa automerkissä oli kyllä helvetin helppo vaihtaa takavalon polttimo. ...

Tämä on nimeltä mainitsematon italialainen, mutta vaihtoprosessi kuulostaa pitkälti samanlaiselta. Ruuvi on edelleen jumissa, vaikka ostin tänään vähän paremman ruuvarin, josta saa paremman otteen. Koitin toisen puolen takavalon ruuveja "huvikseni" sillä ja aukesivat aika helpolla. Edelleen koitin avata pahiten jumiutunutta ja kun ei ristipää tepsinyt, koitin juntata pienemmän "suorapäisen" niin syvälle ruuviin kuin suikin sai. Lupaava rusahdus kuului pienen vääntämisen jälkeen, mutta eipä se ollut muuta kuin ruuvarin pään murtuminen... Nyt sitten kannan risti on niin kulunut, ettei se tuosta taida enää normaalilla ruuvarilla aueta.

Päätin juuri, että tämä on minun ristiretkeni, enkä vie sitä huoltoon. Varmaan jotain iskumeisseliä voisi sitten kokeilla seuraavaksi.

Huvitti/vitutti, kun näin tuossa mallisuoritusvideon takavalon vaihdosta ja siinä hemmo pyöritteli ruuvit auki meisseliä suunnilleen sormenpäiden välissä pitämällä. Lisäksi luin, että ei ne ongelmat välttämättä pääty ruuvien irroittamiseen, vaan tuon hemmetin takavaloyksikön irroittamisessa on sitten se dilemma, että miten lujaa sitä uskaltaa kiskoa ilman, että on riski rikkimenemisestä.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mä olen tullut siihen tulokseen, että jostakin syystä posti on sellainen paikka, jossa ihmiset eivät tajua numerolappujen merkitystä tai eivät muuten vain osaa jonottaa, tai ovat sitten muuten vain poikkeuksellisen mulkkuja ihmisiä juuri siellä postissa asioidessaan. Useammankin kerran meinannut mennä hermo postissa jonottaessa, muualla ei juurikaan.

Eilen kävin eräässä helsinkiläisessä postissa, otin vuoronumeron 114. Kolme tiskiä auki, ja sillä hetkellä numeroa 092 palveltiin. Mulla oli todella nopea asia, olin jättämässä yhtä pakettia postiin, osoitekortit ja kaikki oli tottakai valmiina. Mulla ei ollut kiire minnekään, mutten toki halunnut siellä turhaankaan aikaani viettää. Mutta voi elämän kevät, mitä urpoja siellä olikaan. Okei, pari vanhempaa ihmistä oli hukassa, ja sen ymmärtää, ja heitä siinä yritin itsekin aikani kuluksi neuvoa ja auttaa. Mutta sitten ne oman elämänsä sankarit, jotka etuilevat tiskille ilman vuoronumeroa, kun "mulla on vaan tää nopee juttu" tai "ai kato en mä huomannu mitään vuoronumeroita" tai "mä olen jonottanut täällä jo 15 minuuttia, nyt on kyllä mun vuoro, ai mikä vuoronumero, en ole koskaan kuullutkaan". Näitä idiootteja hyppi vähän väliä tiskillä, ja tiskin tytöt kyllä ihan oikein sanoivat että vuorolappu kouraan ja jonon perille, mutta hommaa se hidasti ihan tolkuttomasti.

No sitten koitti numero 113, ja seuraavaksi numero 114 eli mun vuoro. Juuri ennen kuin ehdin tiskille, tuli siihen joku nelikymppinen nainen juuri sillä tyylillä että "anteeksi mulla on vaan tämä nopea juttu". Huomasin sen tiskin tytön ilmeestä, että sillä palaa pinna ihan kohta, joten sanoin itse sille etuilijalle että menehän nyt jonon hännille siitä ja ota vuoronumero kuten aikuiset ihmiset tekevät. Siitä se sitten marttyyrimaisesti lähti, en jäänyt kattomaan menikö jonon hännille vai lähtikö kokonaan. Sitten tämä tiskin takana oleva tyttö ilmeisen ajatuksissaan painoi napista uuden vuoronumeron ja 115 ilmestyi tauluun. Katoin sitä tyttöä kysyvästi silmiin, ja tyttö oli pahoillaan mokastaan. Ajattelin siinä että nyt jos tuolta tulee joku urpo vittuilemaan, että olen tiskillä hänen vuorollaan, niin saatan sanoa aika rumasti ja vien sen paketin itse perille. Mutta onneksi ei kuitenkaan.

Vittu toi Itella on nykyään pelkkä vitsi! Toista se on esim. DHL! Tilasin ma klo23 briteistä tavaraa ja ke dhl:n ystävällinen kuski pimpotti ovikelloa!
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Vittu toi Itella on nykyään pelkkä vitsi! Toista se on esim. DHL! Tilasin ma klo23 briteistä tavaraa ja ke dhl:n ystävällinen kuski pimpotti ovikelloa!

Ja postikulut oli varmasti murto-osa siitä mitä olisi veloitettu Suomesta tilatessa.

Mainio esimerkki (tämä vain yksi monista), kun velipoika tilasi moottoripyöräänsä ohjausiskunvaimentimen. Niille, jotka eivät tiedä niin sellainen about länkkäri-huuliharpun kokoinen eli hyvin pieneen tilaan menevä. Tuli Matkahuollon kautta linja-auton ruumassa ja toimituskulu oli karvan alle kympin, jos oikein muistelen niin 9,80e. Vaimolle tilasin moottoriypyöräkypärän pari vuotta sitten Saksasta, maksoi tuon ison laatikon kuskaaminen tasan 9e.

Ja samahan se on Briteistä tilatessa, postikulut on yleensä muutaman punnan tuotteesta riippumatta. Kysympä vain, että miten vitussa voi Suomessa maksaa moisia summia pientenkin pakettien roudaaminen?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vituttaa hotellien kokolattiamatot. Mulla menee nenä tukkoon ja saan kunnon köhän jos majoitun kokolattiamatollisessa hotellissa. En ymmärrä miksi sellaisia on ylipäätään asennettu? Mitä hyötyä sellaisista on?

Vituttaa myös, että suurimmassa osassa hotelleista tuntuu sellainen olevan ja ebookersin tai booking.comin perusteella on vaikea päätellä missä hotelleissa sellainen on ja missä ei. Kuva toki jonkin verran auttaa, mutta niinkin on käynyt että olen joskus varannut hotellin jonka kuvassa näkyi parkettilattia mutta minulle annetussa huoneessa oli kuitenkin kokolattiamatto.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vituttaa hotellien kokolattiamatot. Mulla menee nenä tukkoon ja saan kunnon köhän jos majoitun kokolattiamatollisessa hotellissa. En ymmärrä miksi sellaisia on ylipäätään asennettu? Mitä hyötyä sellaisista on?

Vituttaa myös, että suurimmassa osassa hotelleista tuntuu sellainen olevan ja ebookersin tai booking.comin perusteella on vaikea päätellä missä hotelleissa sellainen on ja missä ei. Kuva toki jonkin verran auttaa, mutta niinkin on käynyt että olen joskus varannut hotellin jonka kuvassa näkyi parkettilattia mutta minulle annetussa huoneessa oli kuitenkin kokolattiamatto.

Eikös suurimmassa osassa hotelleja ole mahdollisuus varata allergiahuone? Ne parkettilattiat on niissä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eikös suurimmassa osassa hotelleja ole mahdollisuus varata allergiahuone? Ne parkettilattiat on niissä.

On kai, mutta noissa nettivarauspalveluissa ei moisia kysellä. Voishan tietysti koittaa lähettää meilillä viestiä perään.

Pääsääntöhän kyllä on että uusiin hotelleihin ei laiteta kokolattiamattoja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hotelleista ollut puhetta. Tallinnassa muuten oon törmännyt aikamoisiin murjuihin, mutta itsepähän olen niitä halvimpia luukkuja metsästellyt. Pari kertaa on huoneessa ollut kauhea haju, vissiinkin siitä kokolattiamatosta. Ja pari jekkuakin oon löytänyt. Ihan kiva. Ja pari kertaa on huvittanut kun lipaston laatikossa on ollut kortsu, eikä raamattua kuten Suomessa joissakin paikoissa. No viimeksi nyt olin vähän hienommassa hotellissa kun muijan kanssa käytiin. Hostelleissakin oon ollut.

Jotkut hotellit haluavat vierailevista tytöistä ylimääräisen lakanamaksun.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jumalauta, nyt olisi jollekin prätkäjengille hommia tms.. Kirkkonummella löytynyt hylätty 2,5 poikalapsi pusikosta vain vaippa päällään. Kasvot ruhjevammoilla. Isokäsi sille 17-vuotiaalle pojalle, joka oli löytänyt lapsen ja lämmitellyt sitä takin sisällään ja soittanut hätäkeskukseen.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jumalauta, nyt olisi jollekin prätkäjengille hommia tms.. Kirkkonummella löytynyt hylätty 2,5 poikalapsi pusikosta vain vaippa päällään. Kasvot ruhjevammoilla. Isokäsi sille 17-vuotiaalle pojalle, joka oli löytänyt lapsen ja lämmitellyt sitä takin sisällään ja soittanut hätäkeskukseen.

Kyllä, onpas kamala tilanne. Ei tiedä mitä tuollaiselle ihmiselle pitäisi tehdä, joka on tuollaisen teon tehnyt.

Voisi vielä toivoa, että olisi edes prosentin mahdollisuus, että tämä 2,5 vuotias olisi itse jostain "karannut" ja loukannut itseään, eikä tätä olisi aiheuttanut kukaan ihminen tahallaan.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
En tiedä onko musta tullut hermoheikko vai missä vika, mutta vituttaa autoilijat jotka joko a ) ajavat reilusti alle nopeusrajoituksen tai b) ajavat yltiövarovaisesti kaikki kurvit yms. Jotenkin tuntuu että viimeaikoina on näitä ollut poikkeuksellisen paljon liikkeessä ja ihan vaan pikkuisen ottaa hermostoon. Etenkin jos ohi ei pääse.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jumalauta, nyt olisi jollekin prätkäjengille hommia tms.. Kirkkonummella löytynyt hylätty 2,5 poikalapsi pusikosta vain vaippa päällään. Kasvot ruhjevammoilla. Isokäsi sille 17-vuotiaalle pojalle, joka oli löytänyt lapsen ja lämmitellyt sitä takin sisällään ja soittanut hätäkeskukseen.

Tässä asiassa Hifk ja Tappara fanin näkemykset kohtaavat. Allekirjoitan mielipiteesi täysin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aamut vituttavat, erityisesti aikaiset aamut. Ja tässä tapauksessa sunnuntaiaamun heräämiset kissojen mekastuksen toimesta seitsemän jälkeen, jonka jälkeen syystä tai toisesta ei uni enää tule vaikka kuinka yrittää. Ei pääse siis edes näkemään mielenkiintoisia unia, jotka ovat aamuyön ainoa hyvä puoli.

Aamut ovat täynnä pimeyttä, kylmyyttä ja pahuutta. Elimistö toimii puolivaloilla ja veri ei kierrä, joten sormet ovat kohmeessa ja varpaat kylmiä villasukista huolimatta. Ulos katsominenkin synkistää mielen, eikä aivotoiminta toimi ollenkaan samoilla kierroksilla kuin illansuussa, jolloin ajatukset virtaavat vilkkaana ja luovasti, ilta tuntuu olevan vielä nuori pitkälle yöhön ja fyysisesti jaksaisi vaikka mitä.

Mitä helvettiä sitä muka sunnuntaina näin varhain aamuna edes tekisi? Muuta kuin kirjoittaisi Jatkoaikaan?

Minä vihaan aamuja.

Type O Negative - Haunted - YouTube

The eastern sky hints of dawning,
Alone and awake but exhausted I lie
Oh how I hate the morning.

I hate
I hate the morning (light),
I
I hate
I hate the morning (light).

I hate
I hate
(Morning light).

Tuohon Type O Negativen kappaleen sanoituksiin toki sellainen suomalaiskansallinen tarkennus, että mikä vitun aamun valo? Ei mitään kajastuksen pilkahdustakaan tässä maassa aamuisin koita ennen kuin joskus huhtikuussa. Sysipimeys se ikkunasta näkyy.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
On kai, mutta noissa nettivarauspalveluissa ei moisia kysellä. Voishan tietysti koittaa lähettää meilillä viestiä perään.

Pääsääntöhän kyllä on että uusiin hotelleihin ei laiteta kokolattiamattoja.

Ihan OT, joskus 90-luvun lopulla olin Edinburghissa kahden viikon kursseilla ja paikallisessa hotellissa (3-4 tähteä muistaakseni oli taso) oli kylppärissäkin kokolattiamatot. Myöhemminkin kun tuolla saarivaltakunnassa on piipahtanut, ei siellä ole kokolattiamatossa säästelty.
Eiipä tuo tosin ole haitannut kun pubeissa tuo bisse on ollut kohtuu hyvää.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Kyllä tää kaavailtu kilometrivero autoille alkaa vituttamaan ihan huolella. Oksettava rahastusvaltio
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kyllä tää kaavailtu kilometrivero autoille alkaa vituttamaan ihan huolella. Oksettava rahastusvaltio

Enemmän siinä henk.kohtaisesti vituttaa Ollilan ajama GPS-seuranta. Vaikka, mitä kertoisivat tuon järjestelmän läpinäkyvyydestä, niin jollain aikavälillä sitä hyödynnetään varmasti muutenkin. Kyllä vituttaisi pelkkä tietokin siitä, että valtio pystyisi halutessaan seuraamaan menemisiäni. Eikä sen takia, että niissä jotain rikollista olisi.

Vaikka, kyllä tämä jatkuva verotuksen lisääminenkin vituttaa.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Enemmän siinä henk.kohtaisesti vituttaa Ollilan ajama GPS-seuranta. Vaikka, mitä kertoisivat tuon järjestelmän läpinäkyvyydestä, niin jollain aikavälillä sitä hyödynnetään varmasti muutenkin. Kyllä vituttaisi pelkkä tietokin siitä, että valtio pystyisi halutessaan seuraamaan menemisiäni. Eikä sen takia, että niissä jotain rikollista olisi.

Vaikka, kyllä tämä jatkuva verotuksen lisääminenkin vituttaa.

No tähän GPS seurantaan löytynee kiinassa valmistettu elektroninen härpäke, joka blokkaa signaalin pois. Ei kerry ajoa vuodessa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
No tähän GPS seurantaan löytynee kiinassa valmistettu elektroninen härpäke, joka blokkaa signaalin pois. Ei kerry ajoa vuodessa.

Tiedän näistä blokkereista kyllä. Tähän olenkin miettinyt vastausta, että minkähän suuruinen mahtaa olla sakko jos jäät sellaisesta kiinni ja miten helppo tuollainen on piilottaa esim. poliisilta tai katsastusmieheltä jos ulottavat tuon tarkastamisen määräaikaiskatsastukseen?

Tekniikkaa tämän osalta en hirveästi tunne, mutta luulisi, että pystyvät jotenkin mittamaan lähettääkö auto signaalia vai ei?
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Tiedän näistä blokkereista kyllä. Tähän olenkin miettinyt vastausta, että minkähän suuruinen mahtaa olla sakko jos jäät sellaisesta kiinni ja miten helppo tuollainen on piilottaa esim. poliisilta tai katsastusmieheltä jos ulottavat tuon tarkastamisen määräaikaiskatsastukseen?

Tekniikkaa tämän osalta en hirveästi tunne, mutta luulisi, että pystyvät jotenkin mittamaan lähettääkö auto signaalia vai ei?

Niin tämähän tehdään varmasti niin, että huolloissa/katsastuksissa tsekataan auton kilometrit ja sitten vertaillaan niitä seuraavassa huollossa/katsastuksessa, että natsaako GPS mokkulaan kertyneisiin kilsoihin
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
.. Kyllä vituttaisi pelkkä tietokin siitä, että valtio pystyisi halutessaan seuraamaan menemisiäni.
Tuotahan tehdään ihan nykyisinkin, jokaisen kännykkää mukanaan kuljettavan liikkeet tallentuvat ainakin operaattoreiden tietokantoihin. Ja sieltä viranomaiset tarvittaessa niitä keräävät.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On toi yhtä saatanan puuhastelua:

Maaseudun tulevaisuus uutisoi kilometriveroehdotuksesta (Linkki vie Maaseudun Tulevaisuus sivustolle)

Ongelmana on siirtymäkausi. Ilman sitä veromuutoksen odottelu pysäyttäisi autokaupan vuosiksi. Siirtymäaika taas notkahduttaisi verotulot tilapäisesti.

”Tähän emme ole keksineet oikeudenmukaista ratkaisua”, Ollila myönsi.

Anteeksi nyt mitä vittua? Helvetinmoinen hulabaloo, eikä sitten olekaan ratkaisua.

Toinen järjestelmän heikkous on sen kalleus. Veronkeruun, järjestelmän ylläpidon ja seurantalaitehankintojen kustannukset nousevat satoihin miljooniin euroihin.

Nykyinen järjestelmä on siihen verrattuna moninverroin tehokkaampi.

Mitä vittua? Miksi tuohon halutaan siirtyä?

Ei vittu perkele tämmöinen saatanan paska pilaa päivän totaalisesti.

Nim. Työmatka 42km suunta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ole tuota Ollilan työryhmän tarinaa jaksanut lukea lainkaan, mutta miten tällaiset reissukullit eli myyntimiehet jotka painaa sen 35000-40000 kilometriä vuodessa? Kuka maksaa tuossa tapauksessa kilometriverot? Työnantaja vai työntekijä? Tällä hetkellä esim. dieselverohan tulee työntekijälle. Puhun nyt siis käyttöedusta tai vapaasta autoedusta...
Toisaalta enää ei mikään yllätä, onhan valtion mukaan sähkö pahempi kuin öljy asumisessa, mutta autoilussa taas sähkö on parempi kuin öljy. Puuhastelua...
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tuotahan tehdään ihan nykyisinkin, jokaisen kännykkää mukanaan kuljettavan liikkeet tallentuvat ainakin operaattoreiden tietokantoihin. Ja sieltä viranomaiset tarvittaessa niitä keräävät.

Vaikka, olisi paikannus, sekä dataverkko pois päältä?

Käsittääkseni tuo kännykkä ei ole kuitenkaan niin reaaliaikainen, kuin juuri tuo GPS. Ja näin äkkiseltään ajateltuna niitä nyt tuskin seurataan samaan tapaan, kuin tuota GPS järjestelmää seurattaisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös