Vitutusketju

  • 10 540 517
  • 56 130
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Aika vähällä kuitenkin selvisit. En nyt sano että väärin vitutettu, mutta olisin itse tuossa tilanteessa varmaan helpottunut siitä ettei avaimen katoamisesta tullut isompaa laskua.

Njoo olet toki oikeassa. Ei mua niinkään se tästä koituva hinta vituta vaan lähinnä se että sain ton avaimen eilen ja aattelin "aion varmistaa et tää ei huku". Ja vitut sit näköjää...
 

nixon74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Broad Street Bullies, Nuotit
Kirjoitin juuri 15 minuuttia henkilökohtaista arvostelua NHL 14 demosta, jonka sitten onnistuin yhdellä napin painalluksella hävittämään kokonaan. Tärkeä kahvitauko duunissa. Vituttaa. En jaksa uutta kirjoittaa, ketä edes kiinnostaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Facebookissa leviävä video suomalaisesta huostaanottotapauksesta sai minut raivon partaalle ja lähes heittelemään tavaroita ulos ikkunasta. Vittu, että vituttaa. Pitkästä aikaa kunnon vitutus ja se on jopa aika piristävää.
Voiko tuollainen toiminta olla oikeasti mahdollista?

Linkki videoon.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Vituttaa suunnattomasti eräs naisihminen, mutta toisaalta myös hänen tuurinsa. Seurusteli ja oli kihloissakin erään entisen linnakundin kanssa. Kaikki ei mennyt hienosti ja sitten enemmänkin on-off -tyyppistä suhdetta. Jossain vaiheessa tapasi ihanan miehen, jonka kanssa päättivät heti ruveta lapsentekopuuhiin. Vanha jätettiin ja uusi alku uuden miehen kanssa. Nyt on lapsi tulossa, muutettu miehen opiskelujen vuoksi vieraaseen kaupunkiin ja sitten tulikin poliisit ja veivät uudenkin miehen linnaan joidenkin vanhojen juttujen takia, joista ei oltu ilmeisesti oltu hirveän avoimia. Nyt siellä on masentunut nuori odottava äiti yksin vieraassa kaupungissa. Tällä hetkellä päällä on suunnaton huoli, mutta kyllä siihen liittyy vitutusta, kun yhtään ei ole oppinut vanhasta. Toisaalta tuo tuurikin on hienoa.

Vituttaa muuten kaikki rikolliset myös!
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vituttaa tämä puhelin- ja nettioperaattoreiden nykyinen toiminta. Laajakaistayhteyden tarjoava operaattori yrittää veloittaa koko kuukauden maksun nettiliittymästä, joka sulkeutui 12. päivä kuluvaa kuukautta. Tätä siis lähdin asiakaspalvelun kautta setvimään.

Hetken odoteltuani pääsinkin läpi asiakaspalveluun. Selitin asiani ja asiaa setvittiin muutaman minuutin ajan, jonka jälkeen asiakaspalveluhenkilö sanoi yhdistävänsä minut laskutuksesta vastaavalle taholle. Okei, eipä sitten voinut tehdä sitä heti kuullessaan asiani koskevan laskutusta. Jonotusajan ilmoitti olevan neljän minuutin luokkaa. Siinä vartin odoteltuani minun oli pakko sulkea puhelu, sillä minulla ei sovitun menon takia ollut aikaa enää jonottaa yhtään pitempään. Uskomatonta paskaa, sanon minä.

Asiakas joutuu tavalla tai toisella maksumieheksi operaattorin tekemistä virheistä. Jos minulla lasku olisi mennyt suoralaskutuksella, olisi operaattori hyötynyt totta kai enemmän, tai ainakin laskun oikaisu olisi ollut jälkikäteen hankalampaa. Nyt taas jonottaessani turhaan asiakaspalveluun joudun maksamaan puhelinlaskussa tälle samaiselle operaattorille jonotuksessa kuluneet minuutit. Kun tulen saamaan hyvityksen laskutusvirheestä, joudun kuitenkin maksamaan asian setvimiseen kuluneiden minuuttien verran operaattorille, eli ne voidaan vähentää saamastani hyvityksestä. Minun logiikkani mukaan operaattori siis hyötyy suoraan itse tekemästään virheestä asiakkaan kustannuksella. Vihaksi pistää.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Facebookissa leviävä video suomalaisesta huostaanottotapauksesta sai minut raivon partaalle ja lähes heittelemään tavaroita ulos ikkunasta. Vittu, että vituttaa. Pitkästä aikaa kunnon vitutus ja se on jopa aika piristävää.
Voiko tuollainen toiminta olla oikeasti mahdollista?

Linkki videoon.

On se. Tuttavapiirissä sattunut yksi hieman vastaava tapaus.

TosiFanille terveisiä. Ei se sossutätien toiminta ja huostaanotto aina mene niin, kuin järjestelmä antaa ymmärtää.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Väsymys. Töissä on kiirettä. Iltaisin niin poikki, että ei oikein urheilukaan maita. Olisi vielä mukavaa jos saisi palkkaa, mutta ei. Ehkä joskus huomaan, että kyllä se työharjoittelu kannatti.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Nyt on HC-vitutus päällä.

Tiivistän nyt vitutukseni (tarinaa riittäisi sivutolkulla mutten nyt jaksa ruveta kirjoittamaan).

Selkä. 3 kuukautta kestänyt kipuilu päätti sitten palata. Masentaa aika helvetisti.

Nukkumaanmeno. Koitan nukkua joka yö ainakin 9 tuntia, mutta aina se kaatuu. Olen aikaisin sängyssä, juuri nukahtamassa, puoliunessa, kunnes hiljaisuuden rikkoo kovaääninen keskustelu ohuen huoneeni seinän takaa. Äitini aloittaa huutamaan jostakin veljeni kanssa tai puhuu muuten vaan itsekseen. Ärsyynnyn tästä ja yöuneni ovat siirtyneet 1-2 tunnilla myöhemmäksi. Sen takia olen nyttenkin täällä kirjoittamassa.
Pyydän joka ilta kohteliaasti puhumaan hiljempaa, jotta saisin nukuttua tarpeeksi enkä olisi puoliunessa seuraavana päivänä koulussa. Mutta kun ei. Joojoota tulee vastaukseksi, mutta pälpätys jatkuu kun olen juuri saamassa unenpäästä kiinni. Turhaudun, kun joudun nousemaan sängystä 10 kertaa 20 minuutin aikana ja pyytämän heitä olemaan hiljempaa. On kokeiltu myös korvatulppia, mutta ne eivät pysy korvissani ja tuntuvat epämukavilta.
Sitten kun HE ovat menossa nukkumaan, hiivin hiljaa ja varon jokaista liikettäni, etten herättäisi heitä.

En vaadi, että heidän pitäisi olla täysin hiljaa, vaan että voisivat edes kuiskata. Sanotaan, että mene aikaisin nukkumaan, mutta sitten kun menen, se on mahdotonta. Näin minut pakotetaan valvomaan, kunnes muukin talo hiljenee. Tulos on se, että koulussa olen umpiväsynyt nukuttuani 5-7 tuntia yössä ja oppimistulokset laskevat. Olisi mielestäni kohteliasta, jos muut petheenjäseneni voisivat kunnioittaa ihmistä, kun hän yrittää nukkua.

PS. Miten on mahdollista, että niin moni ikäiseni sanoo nukkuvansa 4 tuntia yössä, mutta kumminkin ovat pirteitä kuin peipposet aamulla ja energiaa riittää? Itse nukun 8 tuntia ja haukottelen koko päivän.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
- - On kokeiltu myös korvatulppia, mutta ne eivät pysy korvissani ja tuntuvat epämukavilta.
Sitten kun HE ovat menossa nukkumaan, hiivin hiljaa ja varon jokaista liikettäni, etten herättäisi heitä.

Tuttu meininki, kun muu perhe ei suvainnut antaa nukkua, kun huonounisena nuorena olisin saanut koisata tunteroisen pidempään kuin muut. Unta en saanut kuin kahden maissa silloinkin. Välillä tuntui, että osa perheestäni jopa vasiten kolautteli oveani, koska sain nukkua jopa vartin yli seitsemään.

Korvatulppien käytössä moni hyytyy siihen, että työntää ne väärällä tavalla korviin. Tavalliset EAR-merkkiset tulpat, eli ne keltaiset lieriöt, pitää ensin pyöritellä sormien värissä pötköksi, ja sitten työntää korviin perille saakka. Voin taata että pysyvät sinullakin korvissa kun ne turpoavat ja vakautuvat paikalleen. Verraton apu, kerta kaikkiaan verraton.

En vaadi, että heidän pitäisi olla täysin hiljaa, vaan että voisivat edes kuiskata. Sanotaan, että mene aikaisin nukkumaan, mutta sitten kun menen, se on mahdotonta. Näin minut pakotetaan valvomaan, kunnes muukin talo hiljenee. Tulos on se, että koulussa olen umpiväsynyt nukuttuani 5-7 tuntia yössä ja oppimistulokset laskevat. Olisi mielestäni kohteliasta, jos muut petheenjäseneni voisivat kunnioittaa ihmistä, kun hän yrittää nukkua.

Joidenkuiden uni on tärkeämpää kuin toisten ajattelevat he. Yleensä aamuvirkkujen uni on sitä pyhää unta, yökukkujien uni on saastaista ja kukkujat palavat helvetissä. Tässä tapauksessa taitaa iltaunisen uni olla saastaa ja muu perhe ei niin välitä hänen unistaan. Mutta otapa ja herää aamulla aikaisin ja puhu itseksesi, mesoa ja möykkää kaikin puolin kovasti. Eiköhän viesti mene perille, voit sitten pyytää kohteliaasti anteeksi ja kertoa, että tältä minusta tuntuu iltaisin.

PS. Miten on mahdollista, että niin moni ikäiseni sanoo nukkuvansa 4 tuntia yössä, mutta kumminkin ovat pirteitä kuin peipposet aamulla ja energiaa riittää? Itse nukun 8 tuntia ja haukottelen koko päivän.

On tuo mahdollista. Minulla alkaa olla jo krooninen unettomuus käsillä. Nukun yössä katkonaisesti yhteensä kolmesta neljään tuntia. Jos saan nukuttua putkeen neljä tuntia, niin minua ei väsytä päivällä oikeastaan yhtään. Peräti päinvastoin. Ihmiset ovat yksilöllisiä tässäkin asiassa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
PS. Miten on mahdollista, että niin moni ikäiseni sanoo nukkuvansa 4 tuntia yössä, mutta kumminkin ovat pirteitä kuin peipposet aamulla ja energiaa riittää? Itse nukun 8 tuntia ja haukottelen koko päivän.

Uniapneaa? Tai jotain muuta häiriötä. Neljä tuntia on kyllä niin vähän että epäilen värikynää niissä jutuissa. Vaikka unen tarve on yksilöllistä niin kannattaa ainakin pois-sulkea apneat ja muut sairaudet.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Korvatulppien käytössä moni hyytyy siihen, että työntää ne väärällä tavalla korviin. Tavalliset EAR-merkkiset tulpat, eli ne keltaiset lieriöt, pitää ensin pyöritellä sormien värissä pötköksi, ja sitten työntää korviin perille saakka. Voin taata että pysyvät sinullakin korvissa kun ne turpoavat ja vakautuvat paikalleen. Verraton apu, kerta kaikkiaan verraton.

Tähän sama. Aiemmin pidin korvatulppien kanssa nukkumista hieman outona hommana, mutta nyt on mieli totaalisesti muuttunut. Muija herää klo 5.15 duuniin ja meteli hiustenkuivaajineen on sen mukaista. Nyt aamumelu ei häiritse pätkääkään, mutta ongelmaksi on tullut herääminen kännyn herätykseen, kun sitäkään ei tahdo kuulla. Yksi ratkaisu siihen on laittaa känny pienen kahvilautasen päälle, jotta ääntä tulee vähän lisää.

Perjantaina ei noin yleensä vituta mikään.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse en osaa edes nukkua enää ilman korvatulppia. Olen korviani myöten täynnä kuorsausta tai hyttysen ininää. Joka ilta laitan tulpat korviin, niin senkun inisevät vaikka missä. En tiedä sitten onko tuo hyvä, vai huono juttu pidemmän päälle, koska olen aivan koukussa korvatulppiin ja uni ei tule ennen niiden korviin laittamista.

Sitten varsinaiseen vitutuksen aiheeseen. Tänään oli meikäläisellä inssi ajokorttia varten. Noh, kaikki meni aivan täydellisesti tiettyyn pisteeseen asti. Kunnes saavuin ylämäkeä pitkin tasa-arvoiseen risteykseen josta oikealta tulee auto. Luonnollisesti pysähdyn ja huomaan, että oikealta tuleva auto kääntyy vasemmalle. Samalla kiinnitän huomiota siihen, että olen jo käytännössä risteysalueella. Päätin lähteä valuttamaan autoa alamäkeen alaspäin sen verran, että oikealta tuleva auto pääsee esteittä ja kiertelyittä kääntymään omaan suuntaansa. Huomioin, että takanani oli myös auto, ja enhän minä liikaa pysty sitä autoa valuttamaan tästä johtuen. Noh, inssin valvoja veti tästä omat johtopäätökset ja tarkkaili tilanteen kehittymistä. Tutkiskelin siinä peilejä, mutta siitä huolimatta inssaajan mielestä valuin liian lähelle takana olevaa autoa, ja tämä laittoi jarrun pohjaan. Olin aivan äimän käkenä siinä, että mitä vittua sä teet, siinähän oli vielä yli puoli metriä autojemme välissä. Inssi sitten jarrutti ja ihmeissäni siinä tiesin, että vituiksi meni. Parhaani mukaan tein inssin loppuun ja kaikki sujui muuten aivan nappiin, tätä pientä kommellusta lukuunottamatta, jossa ei näin kokemattomien lasien läpi ollut mitään vaaraa.

Vitutus on käytännössä maksimissaan, muuten täydellinen inssi menee tuollaiseen tulkinnanvaraiseen kysymykseen. Kiva siinä oli sitten faijalle soittaa, että laitappa 200euroa tilille, inssi meni tuon kyseisen "virheen" takia vituralleen.

Kaupanpäälle uusinta inssi on vasta torstain! Jee! Onneksi on perjantain!
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Vituttaapa taas vaihteeksi joidenkin ihmisten käsitys, että muut ovat täällä vain heitä varten.

Kuljettelemme lähiympäristön junnuja harkkoihin kimppakyydeillä, kuten monet tekevät. Tänään oli sovittu, että minä vien ja eräs toinen isä hakee, jota varten läksin töistä ennen aikojaan. Puoli tuntia ennen lähtöä sitten saan viestin, että käykö, jos tehdäänkin toisinpäin. No oli muita suunnitelmia, mutta kai se on sovittava, jos sillä kerran on jotain tärkeää menoa.

Paluumatkalla sitten sain kuulla takapenkiltä, että "me sovittiin, että xx tulee meille vähäksi aikaa, kun sen iskä ei oo kotona". No kysyin xx:ltä, että missä se sun iskä sitten on. "Se meni pelaamaan golfia". Just.

Pyysin sitten lasta soittamaan isälleen, että mihin aikaan hän mahtaa tulla hakemaan. "Siinä kahdeksan maissa", oli vastaus. Eipä ole kuulunut ja kyseinen kaveri on sitä ihmistyyppiä, joka jää suustansa kiinni joka paikkaan, eikä välitä ajankulusta.

Lapsi sinänsä ei ole mitenkään rasittava tai häiriöksi, mutta kyllähän se vähän häiritsee perjantai-illan tunnelmaan virittäytymistä raskaan työviikon jälkeen, kun vieras lapsi pyörii tuossa olohuoneessa.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On se. Tuttavapiirissä sattunut yksi hieman vastaava tapaus.

TosiFanille terveisiä. Ei se sossutätien toiminta ja huostaanotto aina mene niin, kuin järjestelmä antaa ymmärtää.

Ei menekään. Valitettavasti virkamiehet eivät voi linkittää videoita youtubeen, asiakkaat suuttuisivat.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Aurinkoinen syyskesän päivä, leikatun ruohon tuoksu, kahvikuppi ja Hesari takapihalla - ja naapurikämpän ilmeisesti iäisyyteen kestävä remontti, jonka siihen muuttava nössönoloinen pari haluaa. Kiviporan (tai jokin sellainen, helvetti) ulvonta on nonstoppina aika vitun rasittavaa. Taitaa olla turha toivo, että Liettuan pojat huilais urakasta edes sunnuntaina.

Pelkään, että uusilla seinänaapureilla on myös kolme huutavaa pikkupentua tjsp, sopisi kuvaan. Edellisellä oli 70-kiloinen ja pihaa aggressiivisesti vahtiva mastiffi, vilkas seuraelämä ja HIFK-henkisiä huutobileitä harrastavia tatskakavereita, mutta se ei juurikaan haitannut. (No ok, kerran oli pakko mennä valittamaan, kun RHCP soi täysillä, huonekalut kuulostivat hajoavan ja se "IIFKOOOÖÖVITTUIIFKOO! -mekkala oli päällä vielä kahdelta yöllä. Sain onneksi seuraa näiden toisesta seinänaapurista, joka on kaksimetrinen poliisi:).
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näillä miettein maanantaina. Viime yö oli täyttä helvettiä, vieressä oli sylkykuppi koska kyllästyin koko ajan nielemään omaa limaani, sillä jokainen nielaisu oli täyttä tuskaa. 600mg Burana ja 1000mg Paracetamol ovat aivan paperia. Kuumetta ei ole ollut muutamaan päivään mainittavia astelukuja, mutta tuo kurkkukipu, se on jotain aivan järkyttävää ja koko ajan menee vielä pahempaan suuntaan. Vittu, että vituttaa ja samalla itkettää.

Tsemppiä - omasta kokemuksestani tiedän, että on aikuisiällä viheliäinen tauti. Kannattaa muuten varautua siihen, että toipumisjakson loppupuolella kun olo alkaa muuten palautumaan, korvat saattavat jonkun aikaa reagoida yöaikaan (en oikein osaa kuvailla miten, mutta sellaista korvien kohinaa). Mutta se on loppujen lopuksi pientä siihen kurkkuhommaan verrattuna - runsaasti vaan nestettä ja voinnin mukaan kirjoittelua Jatkoaikaan. Ja sellaisen vinkin annan, että heti kun vaan suinkin jaksat ja pystyt, mene ulos edes 10 minuutiksi. Ainakin mulla vaikutti olotilaan hyvinkin myönteisesti.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Tulin tänne Tampereen kylpylään alotteleen vaihtelun vuoksi ja juurikin huomasin että eihän täällä ole nettiä. Ei jumalauta voi olla edes todellista. Varmaan suomen ainut hotelli missä yöpymistä et ihan tyhjillä pulloilla pysty maksaa ja silti puuttuu netti. On sauna ja poreamme, yms. Mutta ei nettiä. Tervetuloa 2000-luvulle saatana. Onneks tuli laturi mukaan niin iLuuri saa toimia nyt yhteyspisteenä ja tarjota läppärille netin. Paskon muuten tonne jacuzziin lähtiessäni. Lasku tulee varmaan kyyhkysellä, tuskin näillä täällä mitään sähköpostejakaan on.

Alko niin kyrsiin tässä kirjotellessa että oli pakko soitella vastaanottoon ja varmistaa asia. Ja vahvistuksen sain. Tonne uuteen rakennukseen eli rahvaan puolelle niihin kolmen neliön koppeihin kuulemma on netti tarjolla piuhan avulla, mutta ei tänne. Uskomatonta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Alko niin kyrsiin tässä kirjotellessa että oli pakko soitella vastaanottoon ja varmistaa asia. Ja vahvistuksen sain.

En nyt tiedä, että millaisessa luxuskopissa yövyt, mutta kyllä ainakin meille tavallisille viikko-osakkaille on ollut langaton nettiyhteys tarjolla x vuotta. Hiihtoloma on vietetty toistakymmentä vuotta kyseisessä paikassa ja nettiyhteys on vähintään viisi-kuusi vuotta ollut käytössä. Eli niin kauan, kun on viitsinyt omaa konetta roikottaa mukana. Voi toki olla, että kyseinen yhteys on tarjolla vain tavalliselle rahvaalle, jos on ajateltu, että he saattavat joutua työskentelemäänkin lomansa aikana.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Jokerit-Hifk peli on saanut suojatyökeskuksen väen sankoin joukoin interinnetin äärelle, valitettavasti. Taso alittaa kaikki järkipuolen rimat.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jokerit-Hifk peli on saanut suojatyökeskuksen väen sankoin joukoin interinnetin äärelle, valitettavasti. Taso alittaa kaikki järkipuolen rimat.

Kaikenlisäksi ovat vallanneet useita ketjuja. Pysyivät edes vittu yhdessä asiaan omistetussa ketjussa.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Korvatulehdus ja tämän aiheuttama infernaalinen korvakipu. Vittu, että voi joku asia vituttaa. Nukkumisesta on aivan täydellisen turha unelmoida tänäkään yönä. No josko ens yönä sitten..
 

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Korvatulehdus ja tämän aiheuttama infernaalinen korvakipu. Vittu, että voi joku asia vituttaa. Nukkumisesta on aivan täydellisen turha unelmoida tänäkään yönä. No josko ens yönä sitten..

Hae suosiolla antibiootteja niin helpottaa parissa päivässä. Toi pirullinen juttu, kun ei saa takahampaita purtua toisiinsa. Yllättävän vittumaista syödä jotain salaattia tuossa tilassa. Aivan urpo olo. Kärsin pari viikkoa sitten samaisesta ongelmasta, tai no korvakäytävä oli tulehtunut.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Hae suosiolla antibiootteja niin helpottaa parissa päivässä. Toi pirullinen juttu, kun ei saa takahampaita purtua toisiinsa. Yllättävän vittumaista syödä jotain salaattia tuossa tilassa. Aivan urpo olo. Kärsin pari viikkoa sitten samaisesta ongelmasta, tai no korvakäytävä oli tulehtunut.

Joo, aamulla kävin hakemassa. En tiedä kyllä mikä tulehdus tämä oikein on kun ei päivisin satu läheskään niin paljoa kuin öisin. Tai tietty ehkä sitä ei huomaa kun on kaikkea muuta puuhaa, mutta edelliset korvatulehdukset ovat olleet varsin vittumaisia myös päivisin. Tämä ei tunnu häiritsevän kuin öisin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni vitutuksen kohde, mutta kyllä ottaa aivoon nuo iltalehden ja ilta-sanomien otsikot. Voi jeesus saatana. "Pakkipari Eronen kertoo totuuden Karalahdesta". En muuten avaa, koska sisältö on 99,9999% varmuudella paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös