Vitutusketju

  • 10 548 696
  • 56 138

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri meinasin samaa tulla kirjoittelemaan. Normaalin suomalaisen miehen perjantaiannos on noin yksi olutta. Lauantaina sitten ehkä 1-2 lisää. Muuten mennään 1-2 satunnaisella oluella joinakin päivinä, eikä joka viikko. Siitä voi olla tietysti montaa mieltä, mutta minulla laatikollinen kestäisi ehkä 4-5 kuukautta, koska todennäköisesti siitä noin puolet menisivät muiden kitaan ja itse keskittyisin nauttimaan parempia oluita toisinaan.
Mulla pyörii jääkaapissa edelleen viime juhannuksen jäljiltä jääneitä oluttölkkejä.

On sitä tullut juotua sen jälkeenkin ja muutamat hyvät viikonloppusetit on ollut syksyn ja talven mittaan, mutta kun ei harrasta ns. kotilitkimistä ollenkaan niin ei ne vaan perkele sieltä kulu vaikka olisi joka päivä perjantai.

Nyt sain pari tölkkiä kulumaan baari-iltaa yksin kotona odotellessani ja pohjia vedellessä jokunen viikko sitten, sitä ennen meni joku viikonloppu muutama kun otin mökille mukaan saunaolueksi.

Monesti olen miettinyt, että miten sitä ei tule ikinä mieleenikään niitä sieltä juoda edes perjantaina tai lauantaina, vaikka ihan hyvin voisi janoonsa juoda ja varmasti monesti maistuisikin ihan hyvälle illalla jonkun treenin jälkeen. Tai vaikka arkipäivänäkin, voisihan siitä huoletta litkiä menemään vaikka parina iltana viikossa, mutta kun ei vaan tule mieleenikään sieltä niitä juoda.

Jos on jotain mukihommia niin silloin juon ihan siinä missä muutkin ja ehkä enemmänkin, muuten pysyy kyllä täysin nollalinja ja mulle jos laatikon olutta toisi huomenna perjantain kunniaksi kaappiin, niin siellähän se olisi vielä ensi jouluna ehkä muutamaa tölkkiä vajaampana. Ja kuitenkin siinä aikavälillä tulisi juotua ja törpöteltyä muissa merkeissä useamman kerran, mutta ei koskaan kotioloissa tissutteluna.

Mutta ei tuo minua vituta, nyt vasta heräsin missä ketjussa ollaan niin lopetanpa tähän.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eikös tilastojen mukaan keskiverto suomalainen juo sen 12-päkillisen kaljaa per viikko. Siitä kun miettii vauvat, vanhukset ja nynnyt pois, niin kyl kait se laatikollinen menee normimiehellä työviikon jälkeen.

Eikös samaisten tilastojen mukaan Suomessa suurin piirtein 10% väestöstä juo suurin piirtein 50% kaikesta alkoholista, eli luultavimmin se menee niin, että se normimies juo keskimäärin jokusen oluen viikossa (normaalisti ne ns. saunakaljat, joskus sitten vähän enemmän), vauvat eivät juo mitään ja hardcore-ottomiehet juovat laatikollisen päivässä niin kauan kuin maksa kestää ja rahat riittävät.

Vanhuksia ei muuten kannata suotta ottaa tilastoista pois - nykyäänhän vanhukset tissuttelevat yhä enemmän, eikä viinan juonti mihinkään lopu, vaikka käteen lyödään eläkepaperit. Päin vastoin moni aloittaa juomisen uudella innolla, kun ei tarvitse mennä töihin ja olla selvin päin. Pikavisiitti vaikka ruotsinlaivojen päiväristeilyille riittää vakuuttamaan, että eivät vanhukset erityisen selvin päin ole.

Nynnyt ovat tietysti eri asia. Minä lukeudun oluen suhteen nynnyihin, en pidä koko litkusta. Mielenkiinnosta kokeilin pari vuotta sitten Wienissä kolpakollista paikallista olutta siinä toivossa, että se hakkaisi maultaan suomalaiset karhulapparikoffit, mutta ei tuostakaan kolpakosta mennyt alas kuin puolet. Nynny siis olen, kun ei kalja maistu, sillä minä juon vain raakaa viinaa.
(Tosin kohtuudella, tuo äskeinen lause saattaa herättää vääriä mielikuvia.)
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...Minä lukeudun oluen suhteen nynnyihin, en pidä koko litkusta. Mielenkiinnosta kokeilin pari vuotta sitten Wienissä kolpakollista paikallista olutta siinä toivossa, että se hakkaisi maultaan suomalaiset karhulapparikoffit, mutta ei tuostakaan kolpakosta mennyt alas kuin puolet. Nynny siis olen, kun ei kalja maistu, sillä minä juon vain raakaa viinaa...

Huoli pois, ammattilaisten lauluyhtyekin lyrisoi:
"Pari sanaa konkarilta, käsi pois kaljakorilta.
Ilman jäykkää viinaa et pärjää, pilsneri puvun vaan värjää."

Ei mullakaan kulu olutta kämpillä juuri lainkaan (ja muitakin alkoholijuomia aika kohtuudella, kun kalsarointeja ei myöskään tule juuri harrastettua), tuossa alkuperäisessä vitutti suunnattomasti se että joku päsmäri näkee taas asiakseen rajoittaa EU -kansalaisten EU:n peruskirjaan kirjattuja (ja siten käytännössä pyhiä, jos tällaista termia saa lakien suhteen käyttää) oikeuksia omaan etuunsa vedoten. Jos tuote ei kelpaa, ei useimmissa tapauksissa olisi ratkaisuna vakavalla naamalla esitetty, että kielletään kuluttajia hankkimasta vaihtoehtoista tuotetta (tarvittaessa ulkomaita myöten).

Tähän samaan tiimellykseen liittyen naurattaa muutaman viikon takainen kuseniina-rikhardsonin valitus siitä, miten Viron tulisi nostaa alkoholiveroa suomalaisten kansanterveyden varjolla. Tädille neuvoksi: Pää pois perseestä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Edellisiin viitaten suuren taiteilijan sanoin
" keskikalja se on vain ripulia rahvaan
tämä koura tarttuu vain alkon ovenkahvaan
prosenteista pyörryksissä munuaiset möyrii
maksa pyytää armoa ja yläpääkin höyrii"


Suomalainen juomakulttuuri on yleensäkin kieroutunut. Tuossa taannoin taas sauna-illassa sain selitellä että miksi en juo kun 3-4 olutta ja sen jälkeen vissy/cola linjalle, kun taas Mikko(nimi muutettu) joi itsensä sammuksiin ennen klo 22. Se oli vain normaalia ja seurue naureskeli kuinka se Mikko taas otti reilusti "-aikamoinen nappomies". Tämä sama kuvio toistuu lähes aina ja joka kerta saan samat selitykset antaa, että minä en yksinkertaisesti halua olla kovassa kännissä. Sama toistuu työpaikan pikkujouluissa ja muissa kekkereissä.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Vituttaa ja masentaa ihan saatanasti. Pidin aikas varmana, että olisin saanut kesätöitä paikallisesta mäkkäristä, ja oltiin sovittu että voisi jatkaa vakkarina sitten kun opinnot syksyllä jatkuu. No vittu ei, tänään tuli puhelu että lässynlää, valitettavasti valintamme ei nyt kohdistunut sinuun. Sitten kun kysyin että no mitä olis pitänyt toisin haastattelussa tms, miksi ei kohdistunut, ihan vaan että voisi oppia ja saada edes joskus jotain töitä, niin ei, "tämä on kamalan hankala prosessi valita, niin paljon hyviälässynlääblaablaablaa" VITTU. Sinne meni kaikki kesäsuunnitelmat, ja syyslomasuunnitelmat, matkahaaveet ja olis se kiva että ois varaa edes jäätelöön, saati terassille, kesällä. Vittu. Pariinkymmeneen paikkaan oon laittanut hakemukset, oon käyny paikan paalla kysymässä, sähköpostia kaikkialle, haastatteluja, ja ei mitään näillä näkymin. Kaupungille pääsin kuukaudeksi töihin minimipalkalla, sentään se. Sillä saa jo pari vuokraa maksettua.. Todella pettynyt olo.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä lukeudun oluen suhteen nynnyihin, en pidä koko litkusta. Mielenkiinnosta kokeilin pari vuotta sitten Wienissä kolpakollista paikallista olutta siinä toivossa, että se hakkaisi maultaan suomalaiset karhulapparikoffit, mutta ei tuostakaan kolpakosta mennyt alas kuin puolet. Nynny siis olen, kun ei kalja maistu, sillä minä juon vain raakaa viinaa.
Vähän sama homma täällä. Kaljaa kippasin aika paljon reilut parikymmentä vuotta, mutta nykyisin ei oikein vatsa enää tykkää. Eikä siitä känniinkään tällä toleranssilla pääse; ei yksinkertaisesti jaksa juoda niin paljoa niin nopeasti. Tiukkaa minä juon, joskus lonkeron väliin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Älkää yrittäkö esittää olevanne. Ei se kaljakännäily toleranssista kiinni ole, minulla on tästä asiasta esittää meleko vakuuttava empiirinen tutkimusaineisto n. 30 vuoden ajalta. Tutkimukset jatkuvat edelleen, parshta aikhaa...
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vituttaa notta, kaljakaupat ei ole auki tälläisiä yllättäviä tarpeita varten.
Saattashan tää olla "Naisasiat"-ketjun kamaa, mutta menkööt tänne. Perkele.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vituttaa notta, kaljakaupat ei ole auki tälläisiä yllättäviä tarpeita varten.
Saattashan tää olla "Naisasiat"-ketjun kamaa, mutta menkööt tänne. Perkele.
Ennen kaupat oli auki arkena yhdeksästä viiteen, perjantaina kuuteen ja lauantaina yhdeksästä yhteen. Kaikki pääsi silti känniin ihan mukavasti. Tässä pitää osata ennakoida.

Mene kapakkaan.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vituttaa lievästi. Ässät voittaa mestaruuden kerran 35 vuodessa, nyt iski jäätävä vatsatauti ja uhkaa jäädä torijuhlat väliin.

Seuraavat torijuhlat onkin sitten taas 35v päästä? :-D Elämä on kovaa.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vituttaa lievästi. Ässät voittaa mestaruuden kerran 35 vuodessa, nyt iski jäätävä vatsatauti ja uhkaa jäädä torijuhlat väliin.

Seuraavat torijuhlat onkin sitten taas 35v päästä? :-D Elämä on kovaa.

Älä nyt hullu oo, ei pikku-pöpö saa tuommosta estää. Jos SaiPa voittais kultaa niin ryömisin torille vaikka neliraaja amputoituna.
 

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Vituttaa lievästi. Ässät voittaa mestaruuden kerran 35 vuodessa, nyt iski jäätävä vatsatauti ja uhkaa jäädä torijuhlat väliin.

Seuraavat torijuhlat onkin sitten taas 35v päästä? :-D Elämä on kovaa.

Mitäs vittua? Mulla on nimittäin ihan sama juttu. Aattelin kuitenkin taistella itseni torille ja juosta torivessaan paskalle jos on pakko.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs vittua? Mulla on nimittäin ihan sama juttu. Aattelin kuitenkin taistella itseni torille ja juosta torivessaan paskalle jos on pakko.

Tätä on todella paljon liikkeellä! Onneksi näytti vaan kestävän 1½päivää. Oli sitten sen verran ärhäkkä että ei olisi ollut mitään saumaa torille koska tavaraa tuli ulos joka tuutista ;D Ihan vaan muiden ihmisten kannalta olisin siis pois jäänyt.

Nyt näyttää siltä että ehkä sittenkin pääsee paikalle!
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Vittu, että vitutti palata eilen takaisin Suomeen. Hiki-Vantaalla +3 astetta ja satoi räntää, käpyjä, kepulaisia ja vanhoja mummoja. Vittu! Haluan takaisin Hollantiin!
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vittu, että vitutti palata eilen takaisin Suomeen. Hiki-Vantaalla +3 astetta ja satoi räntää, käpyjä, kepulaisia ja vanhoja mummoja. Vittu! Haluan takaisin Hollantiin!

On kyllä ristiriitainen viesti tai sitten olet viettänyt kyseisessä maassa vain lyhyehkön hetken.

Nimimerkillä. Kyseisessä "aina vittu tuulee ja sataa"-maassa 6kk asunut.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Mitä, onko Umayya Abu-Hanna päässyt luteen koneelle?

vlad.

Ei ola! Mine olla ihan itse 1. persoonapronominissa paikalla :D Kiitos huolenpidosta arvon kunnioitettu palstatoveri. Minun koneella ei mitkään Äby-Hänät juhli!

macnevis: Olin reilun viikon reissussa. Sää oli Hollannissa todella hyvä + kaikki muu (historia, kulttuuri etc etc). Aurinko paistoi koko viikon ja välillä tuulikin, mutta tuuli ei minua haittaa sateesta puhumattakaan...
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
macnevis: Olin reilun viikon reissussa. Sää oli Hollannissa todella hyvä + kaikki muu (historia, kulttuuri etc etc). Aurinko paistoi koko viikon ja välillä tuulikin, mutta tuuli ei minua haittaa sateesta puhumattakaan...

Sattui siis harvinaisen hyvä tuuri teikäläisellä :) Tosiaan itseä vitutti se ikuinen tuuli (no mitä voi odottaa jos koko maassa ei ole yhtään ylämäkeä) ja sade. Koomisinta tuossa tuulessa oli se, että jos aamulla polki kouluun niin oli vastatuuli ja iltapäivällä kun tuli takaisin himaan niin sama homma.

No on siinä maassa hyviäkin puolia. Aika kultaa muistot jne.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Äsken pikku kännissä konetta tutkin ja löysin sattumalta kansion joka oli täynnä kuvia minusta ja entisestä akasta. Pitää juoda lisää ja unohtaa koko löydös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös