Vitutusketju

  • 10 554 149
  • 56 140

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Äsken pikku kännissä konetta tutkin ja löysin sattumalta kansion joka oli täynnä kuvia minusta ja entisestä akasta. Pitää juoda lisää ja unohtaa koko löydös.

Elä nyt hyvä mies ainakaan juo! Aerosmith soimaan taustalle ja ranteet auki.

Vituttaa brittifutis näin amatööri veikkaajan silmin. Aina kusee joku ns."varma".
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Vittu, että vitutti palata eilen takaisin Suomeen. Hiki-Vantaalla +3 astetta ja satoi räntää, käpyjä, kepulaisia ja vanhoja mummoja. Vittu! Haluan takaisin Hollantiin!

Minun oikea kotikaupunkini on Las Palmas, Gran Ganaria. Mulla on siellä kämppä, jossa vietän kaikki lomani, enkä onneksi joudu ottamaan lomia Suomen kesäaikaan. Kaupunki on riittävän iso, ettei turisteista tarvi kärsiä ja kauppoja ja ravintoloita löytyy ilman turistilisää hinnoissa. Vaikka kämppä on Canterasin rannalla, helppo vuokrata, kun ei itse pysty käyttämään.

On se vaan niin vitun hienoa karata tästä meidän paskatalvesta kuukaudeksi puoleksitoista tuonne. Toivottavasti ei enää koskaan tarvi olla joulua Suomessa.

Ilmasto on siellä mulle ideaali, lämmöt pysyvär +22 - +28 ympäri vuoden, ei ole koskaan kylmä ja harvoin myöskään liian kuuma.

Vaan riittävän hyvin palkattua työtä en ole sieltä löytänyt, joten vielä kymmenkunta vuotta pitää täällä roikkua 10 kk vuodessa ennen eläkettä, saatana.

t. hanu
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minun oikea kotikaupunkini on Las Palmas, Gran Ganaria. Mulla on siellä kämppä, jossa vietän kaikki lomani, enkä onneksi joudu ottamaan lomia Suomen kesäaikaan.
t. hanu

Onneksi olkoon. Onnellisuusketjuun jatkossa nämä ;)

Vituttaa Suomen talvet ihan sikana.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Onneksi olkoon. Onnellisuusketjuun jatkossa nämä ;)

Vituttaa Suomen talvet ihan sikana.

Oikeasti ymmärrän tuon El Luden vitutuksen täydellisesti. Oleppa itsenäisyyspäivästä alkaen kuusi viikkoa ihmiselle tarkoitetussa olosuhteessa ja tule Helsinki-Vantaalle farkkutakissa -25 keliin. Paluu arkeen on aika kova.

Nimimerkillä kokemusta valitettavasti on, vittu.

t. hanu
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Vituttaa olla lauantaina selvinpäin kotona. No, eilen tuli vedettyä ihan kivasti ja sen ansiosta tilin nollaa näyttäessä ei oikein oteta. ärh.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tarjosin siivousduunia työttömälle tutulle kesäksi. Aiemmin homma on hoitunut, mutta nyt hänella pukkaa lomareissua ja lisäksi liksan pitäisi nousta 60%. Syynä on se, että hänellä menee aikaa ja rahaa töihin tuloon ja himaan menoon. Lisäksi minulla on kuulemma varaa maksaa lisää, koska kuitenkin vedän bissee lomilla

Hyvin kommarit ja hipit on saanut asiansa läpi. Löhöilköön Lapissa verorahoillani, vittu.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Oleppa itsenäisyyspäivästä alkaen kuusi viikkoa ihmiselle tarkoitetussa olosuhteessa ja tule Helsinki-Vantaalle farkkutakissa -25 keliin. Paluu arkeen on aika kova.

Ja paluu 90-luvulle vielä kovempi. Vieläkö joku jurva käyttää farkkutakkia? Vituttaa teiniaikoihin jämähtäneet keski-ikäiset juntit. Ja mielensäpahoittajamodet.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Entiset Veikkausliigapelaajat, joiden pää ei kestä edes alasarjojen harjoitusotteluissa.

Ensin lauantaina, eräs Herra X veti meidän pelaajaa kyynärpäällä leukaan ja lensi ulos. Jaksoi kuulemma marmattaa, että häntä revittiin paidasta tai jotain. Ei pyytänyt edes anteeksi. Leukaan iskun saanut pelaaja kärsi aivotärähdyksen oireita ja jätti pelin kesken.

Sunnuntaina eräs Herra X itänaapurista kilahti täysin. Vastustajalle oli vihelletty vapari ihan normaalista pelitilanne kahakasta. Tämä herra tuli sitten tilanteen ulkopuolelta ja veti pimeestä kulmasta meidän rikkonutta pelaajaa suoraan turpaan. Lopetettiin peli siihen ja pelaaja vietiin sairaalaan tutkimuksiin. Nenä ja hampaat säilyivät, mutta aivotärähdys ja puoli naamaa turvoksissa. Lähimuisti oli hetken aikaa ihan hukassa. Asiasta tehtiin rikosilmoitus. Törkein teko mitä olen ikinä missään jalkapallo-ottelussa nähnyt.

Vittu saatana.

E: Molemmat olivat siis entisiä Veikkausliiga pelaajia ja molemmat toimivat nykyisissä joukkueissa pelaajavalmentajina, mikäli oikein ymmärsin. Vitun hienoja esimerkkejä!
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tarjosin siivousduunia työttömälle tutulle kesäksi. Aiemmin homma on hoitunut, mutta nyt hänella pukkaa lomareissua ja lisäksi liksan pitäisi nousta 60%. Syynä on se, että hänellä menee aikaa ja rahaa töihin tuloon ja himaan menoon. Lisäksi minulla on kuulemma varaa maksaa lisää, koska kuitenkin vedän bissee lomilla

Hyvin kommarit ja hipit on saanut asiansa läpi. Löhöilköön Lapissa verorahoillani, vittu.
PeteX:n näkökulmasta tämä lienee oikea ketju mutta näin sivullisen silmin sopisi myös "Mille naurat nyt" ketjuun... :D

No, vakavasti puhuen tuli mieleen, että onko palstalla "Työtä tarjolla" -ketjua? Tässäkin rimpsussa välillä tuntuu vitutuksen aiheena olevan nimenomaan työn puute.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Tarjosin siivousduunia työttömälle tutulle kesäksi. Aiemmin homma on hoitunut, mutta nyt hänella pukkaa lomareissua ja lisäksi liksan pitäisi nousta 60%. Syynä on se, että hänellä menee aikaa ja rahaa töihin tuloon ja himaan menoon. Lisäksi minulla on kuulemma varaa maksaa lisää, koska kuitenkin vedän bissee lomilla

Hyvin kommarit ja hipit on saanut asiansa läpi. Löhöilköön Lapissa verorahoillani, vittu.

Jos frendillesi ei jää tarpeeksi käteen kyseisestä duunista, mainitut ajomatkat ja muut yms. niin miksi ihmeessä hänen tulisi suostua sinun ehdotukseesi? Tästä nyt saa lähinnä sen kuvan, että haluat mahdollisimman halpaa työvoimaa ja suutut kun se ei onnistunutkaan. Myöskin outoa, että aiemmin sovittu lomareissu olisi jotenkin negatiivinen asia. Kai ihmiset nyt lomailla saa jos siltä tuntuu, olisit tarjonnut niitä duuneja ajoissa ja suostunut käypään liksaan.

Ei kävisi mielessäkään tehdä mitään paskoja siivoushommia nollapalkalla.
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
Matkapuhelinoperaattori DNA, heidän aspa, myynnintuki ja takuuvaihdokkien käsittely.

Uskomatonta pelleilyä.

2.4 Meni luuri huoltoon kolmatta kertaa saman vian takia. Ilmoitettiin suoraan, että saan uuden luurin noin 2vkon päästä.
Viimeisen 2vkon aikana olen pommittanut heitä puheluilla ja viesteillä, vastaukseksi sain asian olevan käsittelyssä.

Äskön soitin huoltofirmaan kysyäkseni luurin tilannetta ja minulle ilmoitettiin että asia on edennyt 25.4. Eli puhelin on lojunut 3 vkoa ja asia ei ole edennyt ennenkuin itse olen ottanut heihin yhteyttä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Jos frendillesi ei jää tarpeeksi käteen kyseisestä duunista, mainitut ajomatkat ja muut yms. niin miksi ihmeessä hänen tulisi suostua sinun ehdotukseesi? Tästä nyt saa lähinnä sen kuvan, että haluat mahdollisimman halpaa työvoimaa ja suutut kun se ei onnistunutkaan. Myöskin outoa, että aiemmin sovittu lomareissu olisi jotenkin negatiivinen asia. Kai ihmiset nyt lomailla saa jos siltä tuntuu, olisit tarjonnut niitä duuneja ajoissa ja suostunut käypään liksaan.

Ei kävisi mielessäkään tehdä mitään paskoja siivoushommia nollapalkalla.

Millä vitun nollapalkalla? Vaati nyt 20,-/tunti. Normaaliliksa siivoojalle on siinä kympin paikkeilla on ja olen aiemmin maksanut reilusti tämän yli.

Käsittääkseni työtön ei voi noin vain lomailla vaan hänen pitää olla työmarkkinoiden käytössä, jos esim. työkkäri tarjoaa duunia. Vai onko tämäkin muuttunut?

Kyseessä ei ole nuori "haistavittupidäpaskaduunis" henkilö vaan vanhempi nainen, joka on jo vuosia hoitanut kesällä 3 viikon pätkän. Tasaisesti olen liksaa nostanut, mutta nyt keulii jo liikaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Millä vitun nollapalkalla? Vaati nyt 20,-/tunti. Normaaliliksa siivoojalle on siinä kympin paikkeilla on ja olen aiemmin maksanut reilusti tämän yli.

Jos hän ajattelee, että ottamalla siivousfirman siivoamaan joudut maksamaan ainakin sen 20€/h?
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Jos scholl on suomalaisen.. korjaan kaksoismonarkian paluusta haaveilevan kusipääporvarin karikatyyri, niin PeteX taas katkeroituneen yrittäjän, tuon aikamme marttyyrin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Korjaus. Scholl on habsburgiaanisen ylimyksen karikatyyri.

Korjaus huomioitu. Franz Josefin muotokuvakin löytynee vapaaherramme takan yläpuolelta.

Voi helvetti sentään taas. Joskus kannattaisi olla ihan hiljaa.

No mitä? Tuo työttömän työllistäminen on toki ihan jaloa sinänsä, mutta jos ei ole maksaa työntekijän kannalta kannattavaa palkkaa, niin ei silloin pidä ihmetellä kieltäytymisiä. Näitä vastaavia juttuja kuulee pienyrittäjien suusta aika usein, kun he ihmettelevät sitä, että miksi joku ei tulekaan töihin nappipalkalla tai ilmaiseksi, kun se ei ole edes verrattavissa heidän itsensä raatamiseen etc. Lopuksi sitten haukutaan kaikki pummeiksi ja sosialisteiksi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Millä vitun nollapalkalla? Vaati nyt 20,-/tunti. Normaaliliksa siivoojalle on siinä kympin paikkeilla on ja olen aiemmin maksanut reilusti tämän yli.

Selvä juttu, onhan tuossa palkkapyynnössä kieltämättä ilmaa.

Käsittääkseni työtön ei voi noin vain lomailla vaan hänen pitää olla työmarkkinoiden käytössä, jos esim. työkkäri tarjoaa duunia. Vai onko tämäkin muuttunut?

Tuskin on muuttunut, mutta ei tuolla mitään merkitystä ole. Tietysti ihminen saa lomailla jos siltä tuntuu, byrokratia voi pitää tunkkinsa. Eikä työkkärillä tuollaisen suhteen mitään sanomistakaan ole.

Tasaisesti olen liksaa nostanut, mutta nyt keulii jo liikaa.

Ymmärrän kyllä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...No mitä? Tuo työttömän työllistäminen on toki ihan jaloa sinänsä, mutta jos ei ole maksaa työntekijän kannalta kannattavaa palkkaa, niin ei silloin pidä ihmetellä kieltäytymisiä. Näitä vastaavia juttuja kuulee pienyrittäjien suusta aika usein, kun he ihmettelevät sitä, että miksi joku ei tulekaan töihin nappipalkalla tai ilmaiseksi, kun se ei ole edes verrattavissa heidän itsensä raatamiseen etc. Lopuksi sitten haukutaan kaikki pummeiksi ja sosialisteiksi.

Olisko Peten pitänyt ilmoittaa työvoimatoimistoon tuosta kieltäytymisestä? Miksi työttömällä on oikeus nauttia yhteiskunnan ilmaista rahaa, vaikka tarjolla olisi ollut palkkatyötä minimipalkkaa paremmalla palkalla?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tuskin on muuttunut, mutta ei tuolla mitään merkitystä ole. Tietysti ihminen saa lomailla jos siltä tuntuu, byrokratia voi pitää tunkkinsa. Eikä työkkärillä tuollaisen suhteen mitään sanomistakaan ole...

Jos haluat ihan vain käväistä ulkomailla, työttömällä työnhakijalla on oikeus tehdä satunnainen ja lyhyt ulkomaanmatka työttömyysturvaa menettämättä. Jotta työttömyysturva ei katkeaisi, matkasta pitää ilmoittaa etukäteen työ- ja elinkeinotoimistoon. Matka voi kestää korkeintaan kuusi työttömyysturvan maksupäivää, joten matka voisi pisimmillään olla maanantaista seuraavan viikon maanantaihin kestävä.

Lainaus ytk.fi

Kyllä byrokratialla jotain sanomista loman suhteen on.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Olisko Peten pitänyt ilmoittaa työvoimatoimistoon tuosta kieltäytymisestä? Miksi työttömällä on oikeus nauttia yhteiskunnan ilmaista rahaa, vaikka tarjolla olisi ollut palkkatyötä minimipalkkaa paremmalla palkalla?

Pieni pätkä töitä nimellisesti paremmalla palkalla ja sitten taas kaikki työkkärin loputtomat proseduurit läpi.. tuskinpa vaivautuisin itsekään. Karenssin uhallakaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pieni pätkä töitä nimellisesti paremmalla palkalla ja sitten taas kaikki työkkärin loputtomat proseduurit läpi.. tuskinpa vaivautuisin itsekään. Karenssin uhallakaan.

Niin ja Peteä ei saa vituttaa, koska siitä olisi sinulle vaivaa?

Toimin 90-luvulla yrittäjänä, tarvitsin puolentoistakuukauden pätkäksi apumiehiä kolme kappaletta. Työtehtävänä palovartiointi, teollisuussiivous, luukkuvahtina toimiminen yms. aputyö. Palkka oli 50 mk/ tunti. Kysyin työkkäristä väkeä, mutta lopetin haun, kun toistakymmentä ehdokasta oli selitellyt ja pyytänyt etten ilmottaisi työkkärille kieltäytymisestä. Otin Varamiespalvelusta tarvittavat työntekijät.

Ihmetyttää, ettei ihmisillä ole kunnianhimoa vaan selitellään, kuten sinäkin. Kun jalan oven väliin, työpaikka on lähempänä kuin siellä kotisohvalla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pieni pätkä töitä nimellisesti paremmalla palkalla ja sitten taas kaikki työkkärin loputtomat proseduurit läpi.. tuskinpa vaivautuisin itsekään. Karenssin uhallakaan.

Eikös työttömänä työnhakijana täytellä sellaisia työtön/työssä kaavakkeita, joiden mukaan maksetaan työttömyysturvaa tai ansiosidoinnaista työttömyystukea?

Työttömänäkin on siis mahdollisuus tehdä duunia mutta siltä ajalta ei luonnollisesti saa tukea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös