Vitutusketju

  • 10 541 148
  • 56 130
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ei kukaan täysipäinen voi tehdä asiasta tuollaista numeroa kuin sinä nyt teet. Kannattaa varmaan pysyä ne "kotilomat" kiltisti siellä koulukodilla muiden vittumarkojen sekä päin vittua kasvatettujen parissa jos noin paljon ahdistaa jonkun päiväkodin tulo iskän ja äiskän pihapiiriin.

No jos yliopisto on samalla myös koulukoti, niin fine. Onko se muuten "päin vittua" kasvatusta, jos ei satu tykkäämään lapsista ja uskaltaa jopa sanoa sen ääneen? Ovatko vanhemmat velvollisia kasvattamaan lapsensa tykkäämään lapsista? Onhan suhtautumiseni tietysti erilaista(ja silti aivan täyspäistä), kuin normaali konsensuksen hyminä siitä, että kuinka ihania ne lapsoset on ja lässytilää, jota lausutaan vain koska "täytyy". Ei kenenkään tartte olla jotain mieltä vain koska "täytyy", jos se ei vahingoita ketään. En minä edelleenkään ole menossa kusemaan liukumäkiin tai tekemään mitään muutakaan toisten elämää vaikeuttavaa, mutta urputan kyllä, kun siltä tuntuu. Rauhallinen ja hiljainen pihapiiri on paljon parempi paikka, kuin sellainen jossa tenavia pyörii samalla volyymilla kuin rottia kaatiksella.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Lapsia saa inhota siinä missä juoppojakin.

Ei saa. Suomessa ei saa inhota lapsia, eikä somaleita. Heitä tulee myös kohdella samalla ymmärtäväisyydellä tapahtui mitä tahansa. Mustalaisia puolestaan saa inhota vapaasti. ihmisten, jotka paskattavat koiriaan minne sattuu, status on vielä hieman epäselvä. Olettaisin kuitenkin, että heitäkään et saa inhota.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ei saa. Suomessa ei saa inhota lapsia, eikä somaleita. Heitä tulee myös kohdella samalla ymmärtäväisyydellä tapahtui mitä tahansa. Mustalaisia puolestaan saa inhota vapaasti. ihmisten, jotka paskattavat koiriaan minne sattuu, status on puolestaan vielä hieman epävarma. Olettaisin kuitenkin, että heitäkään et saa inhota.

Tästä en olisi niinkään varma, koska eikös niilläkin ole niitä "romaniasiamiehiä" tai muita viskaaleja, jotka vahtivat ettei rehtiä hevoskansaa tönitä? Samoin niillä kerjäämisbisneksen romanialaisilla ammattilaisillakin on kai jokin kansanliike takanaan, joka vaatii loputonta ymmärtämistä ja pyyteetöntä solidaarisuutta. Somalit toki ovat yhtä rauhoitettuja, kuin harvinaisimmat eläinlajitkin. Heitäkin kannattaa seurata vain kiikarien läpi.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Eivätkös lapsien vihaajat ole vain pedofiilin vastakohtia, mikä on käsittääkseni hyvä asia. Pitäisi olla vain tyytyväinen tällaisten ihmisten olemassaolosta.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Kolmevuotias tyttöni oli eilen aamulla kaatunut tarhan pihalla. Nenä auki, huuli auki ja etuhampaasta puuttuu melkoinen pala. Huuli niin turvoksissa, että puhuminenkin on vaikeaa. Mitä tekee tarha? Eipä mittään. Eivät ilmottaneet minulle tai vaimolle mitään. Kun kävin hakemassa ja ihmettelin likan naamataulua niin kolme tarhatätiä vieressä kaikki kertovat saman tarinan: en vielä silloin ollut töissä mutta kuulemma ja vissiin oli kivetykselle naamalleen juoksusta kaatunut. No shit sherlocks, enpä olisi arvannut turvonnutta naamaa katsoessa.

Nyt sitten aamusta hammaslääkäriin ja kenties normilekurille. Kaiken lisäksi likalla on se lasten reuma, eikä kolhut esim. leukaniveliin ole kovinkaan suositeltavia. Ja tarhaan on tämä kerrottu ja pitäisi olla tiedossa aivan hyvin. Silti ei ilmoitella mitään vaan normisti loppupäivä pidetään muksu hoidossa ja ruokaa tuputetaan. Pitänee käydä kehityskeskustelu tarhatätien tai kenties tarhanjohtajan kanssa. Voi vittu sanon minä.

Onneksi tarha ei kuitenkaan ole Midnight Ramblerin vanhempien naapurissa, varmasti eilen aamulla on pihalla kuulunut itkua ja huutoa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.. Eivät ilmottaneet minulle tai vaimolle mitään. Kun kävin hakemassa ja ihmettelin likan naamataulua niin kolme tarhatätiä vieressä kaikki kertovat saman tarinan....

Enää jäi avoimeksi, että mitä vittua? Mitä hyötyä siitä on kenellekään, että faijalle soitetaan, että simopetterillä on huuli auki? Veitkö tikattavaksi? Entä lohjennut maitohammas, nastahammas tilalle?
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Vaikka minulla itselläni on 2 lasta, ei se tarkoita jotta pitäisin muiden lasten rääkymisestä. Vituttaisi aivan suunnattomasti jos viereiselle tontille rakennettaisiin päiväkoti.

Eikuin vain uskomattomammaksi käy tuo toiminta tuolla duunissa näitten parin vanhan hampuusin osalta.

Eilen taukotilan pöydälle oli tullut 2 lappua.

1: Tuotantotilan kylmiö pitäisi siivota, jottei tarvitse siitä sitten vihkoon kirjoitella. Lisäyksenä: jos kerkiää työajanpuitteissa....

Lisäys vittuilua minulle, kun kerran otin puheeksi työajan ja välillä sen riittämättömyyden tehtävien suorittamiseen. Ja tuosta siivousasiastahan nulipää ei voinut sanoa kenellekkään kun oli itse paikalla. Eilen ois hyvin kerennyt siivota, kun olisi vain sanonut asiastaan asiallisesti. Mutta ei, pitää jotain muka ivallisia lappuja kirjoitella. Siis oikeesti tuo mitätön uhkailu: ettei tarvitse vihkoon kirjoitella..... Elämä

2: Tuotantopuolen siivouskomero sekaisin. Ja siellä olevista välineistä päätellen voi ajatella kuinka paljon niitä on käytetty???

Siellä oli siis käyttämättömiä siivousvälineitä, APUA kutsukaa paikalle csi. Itsehän nulipää on tilannut kyseiset käyttämättömät välineet. Vai pitääkö tuotannon päätyttyä siivota saatana 5 välineellä yhtäaikaa, jotta kuluvat. Sekaisuus vähän niin ja näin katsojan silmässä, kun ei ole paikkaa mihin laittaa, niin kai ne voi olla siinä seinää vasten vierekkäin pystyssä?

Meillä on töissä 2 vanhaa ja pitkään töissä ollutta henkilöä, jotka kuvittelevat, jotta voivat sanoa aivan mitä tahansa ja kenelle tahansa. Olen ottanyt asian puheeksi tj kanssa, mutta sitä ei taida vähempää kiinnostaa mitä nää 2 puuhaa. Itseasiaas ollut kimpassa tän akan kanssa.

Olen myös ruvennut sanomaan vastaan, sillä en jaksa kuunnella aivan turhaa vittuilua. Asiasta saa sanoa ja pitääkin, mutta tuollainen "minä olen täällä ollut 20vuotta" vittuilu saa käämit palamaan kunnolla.

Useampi työntekijä on jo poistunut firmasta kuulemma näiden 2 takia ja tälläkin hetkellä ainakin 2 on ihan lähtökuopissa, haastattelut käyty ja näin. Ilmapiiri on parissa viikossa romahtanut huonosta vielä huonompaan, kai niillä on lääkitys vaihtuntu kun aivan ihme tekstiä alkaa tulemaan.

1 kaveri oli viime viikolla saikulla 1 päivän. Tämä huuhkaja soitti ja uhkaili, jottei työt tuolla menolla jatku jos sairaslomia pidellään. Huuhkaja ei ole esimiesasemassa eikä hänellä pitäisi olla mitään oikeutta lukea tahi puuttua kenenkään sairaslomiin tahi lappuihin.

Anteeksi purkautuminen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
1: Tuotantotilan kylmiö pitäisi siivota, jottei tarvitse siitä sitten vihkoon kirjoitella. Lisäyksenä: jos kerkiää työajanpuitteissa...

Kirjoita lappuun lisäys: "jos ehtii kirjoitella lappuja, niin varmaan ehtii siivoamaankin kylmiön".

Akkavaltaiset työpaikat on aika pop.

Että silleen...
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Enää jäi avoimeksi, että mitä vittua? Mitä hyötyä siitä on kenellekään, että faijalle soitetaan, että simopetterillä on huuli auki? Veitkö tikattavaksi? Entä lohjennut maitohammas, nastahammas tilalle?

Sitä vittua, että mielellään olisin sen maitohampaan käynyt eilen jo näyttämässä ja valinnut nastahampaan tilalle. Myös terveydenhuollon ammattilaiset ihmettelivät miksei vanhemmille ilmoitettu tai jopa päivystykseen suoraan likkaa viety, tytön terveystaustan tuntien. Sori, en hoksannut sun, nähtävästikin asiantuntijan, mielipidettä kysästä. Väärin vituttetu siis.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka minulla itselläni on 2 lasta, ei se tarkoita jotta pitäisin muiden lasten rääkymisestä. Vituttaisi aivan suunnattomasti jos viereiselle tontille rakennettaisiin päiväkoti.
Minulla ei ole yhtään lasta, mutta ajatuskin että pienelle joutomaapläntille meidän taloyhtiön vieressä sellainen rakennettaisiin, alkoi kammottaa. Edellinen kämppä oli kerrostalossa ja siinä olohuoneen puolella oli lasten leikkipaikka ja sen takana toinen kerrostaloa. Ei jessus mikä konsertti sieltä välillä kuului kun ääni pääsi kaikumaan betoniseinien välissä. Varsinkin neekerilapset tuntuivat tykkäävän omasta äänestään. Onneksi sieltä on päässyt pois.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Enää jäi avoimeksi, että mitä vittua? Mitä hyötyä siitä on kenellekään, että faijalle soitetaan, että simopetterillä on huuli auki? Veitkö tikattavaksi? Entä lohjennut maitohammas, nastahammas tilalle?

Minusta on aika normaalia ilmoittaa huoltajille, mikäli heidän lapsensa loukkaantuu vakavammin (minusta tässä on kysymys semivakavasta jutusta) tarhassa tai koulussa. Tämä vähentää turhia vitutuksia. Lisäksi monilla vanhemmilla on omia vakuutuksia, joiden avulla lapsi viedään yksityiselle lääkärille.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Oi aikoja, oi tapoja! Hiljainen naapuriseutu on näillä näkymin muuttunut vähän vilkkaammaksi seuduksi. Milloin naapuri unohtaa avainpiilonsa ja yrittää murtautua omaan kotiin fillarilla, milloin niin vanhemmat kuin nuoremmatkin autoilijat päättävät testata pienen pihatien kiitolinjaa autonsa ominaisuuksien selvittämiseen, ja nyt pari viimeisintä tapausta onkin ollut lähes seinänaapurin kännisekoilua. Ensimmäisellä kerralla avaimet oli unohtunut kauas kotoa ja sen johdosta kirosanoja viljeltiin lahjakkaasti. Ehkä jopa uhattiin tappaa kaikki. Toistamiseen sama hemmo, tällä kertaa vaivaa varastettu raha. Niin kauan ennen kuin selviää kuka häneltä on rahaa varastanut ei naapurusto nuku laisinkaan hänen mielestään, siispä meteliä riittää sekä muutamia (oman pihan) kalusteita hajoaa. Taas uhataan tappaa kaikki. Tämän selkkauksen johdosta muutamat naapurit jopa valuvat pihalle ihmettelemään asiaa, jolloin yhdestä naapurista, itse asiassa kaikista tuoreimmasta tapauksesta, ilmenee että hän kantoi mukanaan puukkoa mikäli unenpöpperössä ikkunanraosta kuulin oikein. Uusi soppa oli valmis. Pienet painit ja eikun meikäläisen yöunet vähenee.

Nyt on käynyt selväksi, että avaintenhukkaaja ja varastetun rahan uhri (mikäli jotain rahaa on kadonnut muualle kuin paikalliseen) on seudun kovin taistelija, omasta mielestään tietysti ja kukaan ei hänelle pärjää. Eikö se riittäisi? Puukkomies saa pysyä veitsineen visusti kotonaan kun en ole häntä edes nähnyt tähänkään päivään asti. Kaikki ovat ilmeisesti supisuomalaista sakkia. Edes Kontula ei mahtanut mitään tälle seudulle. Ja nyt ollaan Päijät-Hämeessä.

Juuri näistä naapuririidoista oli mediassa tässä yksi päivä. Näistäkin tapauksista muutamat päätyivät viranomaisten hoitoon asti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei tarvitse vastata jos menee liian detaljiksi tietosuojasi kannalta, mutta mahtaako kyseessä olla Sysmä? Tuo Päijänteen itäpuolinen taajama on muutoin rauhallisella alueella suht erikoinen hulttiomeiningin keskittymä. Tai on ainakin ollut sellainen takavuosina, kirkonkylä lähinnä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
KLIPS
Eilen taukotilan pöydälle oli tullut 2 lappua.
JA KLIPS

Töissäni käyn aika paljon ravintoloiden ja "ravintoloiden" (mm. Nesteitä, Mäkkäreitä ym ym.) keittiöissä ja olen huomannut että noita vastaavantyyppisiä lappuja löytyy lähes jokaisesta keittiöstä. Eikö ravintola-alalla osata puhua ollenkaan, vaan muristaan toisille ja kirjoitellaan lappuja ilmoitustauluille? Ja kukaan ei tee itse mitään vaan kirjoittaa lapun että jonkun muun on tehtävä se.
Jopa ulkopuolisena pistää vituttamaan tuollainen lappujen viljely.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
En ole asiantuntija, joten voitko valaista mitä katkenneelle maitohampaalle tehdään? Epäilen, ettei mitään, ellei loppujakin revitä pois.

Tasoittelivat terävät reunat ja laittoivat pienen paikan sellaisesta "taikinasta". Lisäksi kontrollia tulevaisuuteen, koska vielä ei tiedä tuliko alla oleville rautahampaille vahinkoa tärähdyksestä. Toivotaan ettei.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Ei tarvitse vastata jos menee liian detaljiksi tietosuojasi kannalta, mutta mahtaako kyseessä olla Sysmä?

Meillä on mökki Sysmässä. Sysmä on suomen Twin Peaks, päältäkatsoen rauhallinen ja mukava, mutta pinnan alla on kammottavia salaisuuksia.

Sen takia vetelen mökillä hyvin usein bisseä (ja sahtia) lärviin ja eukko rähjää. Sama tuntuu jatkuvan vuodesta toiseen. ;o)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minun pitäisi tehdä eräs ilmoitus, jossa on aineistona kaksi näyttelyvalokuvaa koirista ja koirien sukupuu. Minun pitää tehdä se ilmoitus, koska minulla on Photoshop ja InDesign, ja osaan käyttää niitä. Asiassa vituttaa se, että näitä on pitänyt tehdä aiemminkin samalle henkilölle. Ilmaiseksi aina tietenkin. Tuollaisen tekeminen "omaottamista" erivalotuksisista valokuvista on yhtä saatanan tuskaa. Hommaan menee tunteja. Vitutusta yhä lisää se, että teettäjät hyötyvät itse rahallisesti sitten kun se ilmoitus on valmis. En kuitenkaan aivan viitsi sanoa tätä suoraan toiselle teettäjälle eli sukulaiselleni, koska hän kuitenkin on minulle tärkeä ihminen.

Sekin vielä suivauttaa, että minua säälittää se koira, joka saa meisseliä hännän alle ja myöhemmin joutuu synnyttämään pentuja perkele. Se isäkoirakin on ärsyttävä nylkyttäjä, saatana vittu!

Aina näissä niin sanotusti luovissa töissä on turha odotella mitään palkkioita, vaikka niihinkin menee aikaa, eivätkä välineetkään aivan ilmaisia ole. Mutta olepa puuseppä tai automekaanikko, niin seteli tulee tassuun varmasti.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ei voi olla totta, että maikkarin kymppiuutiset uutisoi tanssii läsk.. eiku tähtien kanssa uudet kilpailijat. Ei voisi vähempää kiinnostaa ja nyt v*tuttaa!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minun pitäisi tehdä eräs ilmoitus, jossa on aineistona kaksi näyttelyvalokuvaa koirista ja koirien sukupuu. Minun pitää tehdä se ilmoitus, koska minulla on Photoshop ja InDesign, ja osaan käyttää niitä. Asiassa vituttaa se, että näitä on pitänyt tehdä aiemminkin samalle henkilölle. Ilmaiseksi aina tietenkin. Tuollaisen tekeminen "omaottamista" erivalotuksisista valokuvista on yhtä saatanan tuskaa. Hommaan menee tunteja. Vitutusta yhä lisää se, että teettäjät hyötyvät itse rahallisesti sitten kun se ilmoitus on valmis. En kuitenkaan aivan viitsi sanoa tätä suoraan toiselle teettäjälle eli sukulaiselleni, koska hän kuitenkin on minulle tärkeä ihminen.
Nosta kissa tai tässä tapauksessa villakoiran ydin pöydälle. Tuohan on yksipuolista hyväksikäyttöä. Sano ihan suoraan että homma on aika iso ja jonkinlainen edes symbolinen korvaus on paikallaan. Normaalijärkinen sukulainen ymmärtää ettei jatkuvia ilmaisia lounaita ole olemassa. Varsinkaan siinä tapauksessa että olette molemmin puolin toisillenne tärkeitä ihmisiä. Onhan sinulla muutakin tekemistä omalla ajallasi kuin tehdä vapaaehtoistyötä muiden bisnesten hyväksi.

Minä olen usein avannut keskustelun jo siinä vaiheessa kun jotain kaverihommia ylipäätään kysellään. Joillakin ihmisillä kun on käsittämätön taipumus olettaa, että muiden aika ja osaaminen ovat ilmaiseksi hyödynnettävissä kaveruuden tai sukulaisuuden perusteella. Joskus tuo on ihan tahatonta, mutta on niitäkin joukossa jotka pyrkivät vain hyödyntämään toisten kilttiä avuliaisuutta. Tuo touhu on parasta katkaista heti alkuunsa.

Aikoinaan kun tein hommia tietotekniikkaliikkeessä, niin jumaliste jo oli kaveriksi jonossa kaikenlaista ruinaajaa silloin 90-luvun alkupuolella. Tuolloin tietokoneet ja oheisvimpaimet olivat suhteessa paljon arvokkaampia kuin nykyään, eikä pc-osaaminen ollut vielä kovin yleinen kansalaistaito. Moni ihan oikeasti kuvitteli että myöntäisin noin vaan kymmenien prosenttien alennuksia sen perusteella että olemme olleet samalla kurssilla. Tai että lähtisin viikonloppuna omalla kustannuksellani toiselle puolelle kaupunkia asentamaan lisäkortteja ja ajureita, kun tässä sentään jonkinlaisia tuttuja ollaan. Voi vittu mitä ehdotuksia tulikaan. Opin nopeasti että heti hintapyyntö pöytään ja todetaan saman tien tuleeko kaupat vai ei. Joskus jopa tuli, eikä silloin kenenkään kaveruus tuohon katkennut. Sukulaisten kanssa voi tietysti joskus olla vähän hienovaraisempia tilanteita, mutta sama pätee pitkälti heihinkin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Naapurin kynäniska se ei uskonut, kun sanoin ettei tupakointi ja etenkään tuo jazztupakointi sisätiloissa ole kannattavaa. Muutenhan tuolla ei olisi niin väliä, mutta kun perkele tuo möyhyn haju tulee minunkin asumukseen.

Taidan nojailla ovenpieleen tyytyväisen näköisenä, kun nuuskukoirat tulevat rappuun vierailulle.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli tossa töhöiltyä oikein urakalla.

Työnsin maksukortin ilman kortinlukijaa sinne aukkoon ja nyt se kortti on siellä eikä sitä näy. Ei vittu mitään hajua minne ja miten se sinne upposi mutta siellä se nyt kuitenkin on. Jotenkin olisi kiva saada naarattua se sieltä, mutta kun en saatana vaan tiedä miten.

Neuvoja otan mielelläni kyllä vastaan, maksanko kylmästi 30e ja uuden kortin vai avaanko jotenkin tuon takakannen. Ei näytä olevan normaaleilla ruuveilla ainakaan kiinni vaan jonkinlaiset reiät näyttäisi olevan, joihin minulla ei kyllä ole välineitä.

Saatana!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minun pitää tehdä se ilmoitus, koska minulla on Photoshop ja InDesign, ja osaan käyttää niitä. Asiassa vituttaa se, että näitä on pitänyt tehdä aiemminkin samalle henkilölle. Ilmaiseksi aina tietenkin. Tuollaisen tekeminen "omaottamista" erivalotuksisista valokuvista on yhtä saatanan tuskaa. Hommaan menee tunteja.

Ratkaisu on tässä. Kerro, että sulla on niin paljon vastaavia duuneja tullut, että olet aivan nesteessä ja ehdit heidän caseen kiinni vasta joskus alkutalvesta. Nää kun ovat niin aikaa vieviä. Sitten voit myös sanoa, että olet alkanut ottamaan nimellisen korvauksen töistä koska lähes kaikki aika menee siihen, että teet näitä töitä ohjelmilla, jotka ovat maksaneet maltaita...veloitat vain 20% siitä mitä todellinen ammattilainen laskuttaisi. Tästäkin saat varmasti jo kolme numeroisen summan...helposti. Mixaile noita juttuja ja heitä ne sukulaisellesi iloisen välinpitämättömästi...hieman kuten pitäisit asiaa itsestäänselvyytenä kuten hänenkin tässä tapauksessa pitäisi. Näin et varmasti menettäisi mainettasi hänen silmissään ja ansaitseminenkin olisi mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuli tossa töhöiltyä oikein urakalla.

Työnsin maksukortin ilman kortinlukijaa sinne aukkoon ja nyt se kortti on siellä eikä sitä näy. Ei vittu mitään hajua minne ja miten se sinne upposi mutta siellä se nyt kuitenkin on. Jotenkin olisi kiva saada naarattua se sieltä, mutta kun en saatana vaan tiedä miten.

Neuvoja otan mielelläni kyllä vastaan, maksanko kylmästi 30e ja uuden kortin vai avaanko jotenkin tuon takakannen. Ei näytä olevan normaaleilla ruuveilla ainakaan kiinni vaan jonkinlaiset reiät näyttäisi olevan, joihin minulla ei kyllä ole välineitä.

Saatana!
Morjensta vaan sarvipää! Puhutko muuten televisiosta, digiboksista, satelliittivastaanottimesta vai mistä? Tämäkin on vain oletus. Kun tekstistä ei ilmene yksiselitteisesti onko kysymys ylipäätään tv:n katseluun tarkoitetusta maksukortista vai jostakin eksoottisemmasta systeemistä jota varten tarvitaan maksukortti. Ja ekan kappaleen perusteella ko. aukko voisi olla tietynlaisella mielikuvituksella mikä tahansa jännä läpi.

Kaikista kuviteltavissa olevista vaihtoehdoista 30 euron hintainen uuden kortin hommaaminen ei ole ainakaan kallein. Pahimmassa tapauksessa joudut hankkimaan kokonaan uuden laitteen ja ekstrabonuksena vielä uuden kortinkin, jos olet onnistunut sen särkemään (?). Ja jos sinulla ei ole välineitä, niin joudut joko hommaaminen ne tai viemään vehkeen jollekulle jolla on semmoiset. Korjaamokeikkaan menee helposti enemmän kuin 30e, riippuu tietysti kenelle vie.

Melkein hyväksyisin tilanteessasi sen että tuli mokattua, ja investoisin 30 juroa siihen uuteen korttiin. Asian voisi sitten poistaa päiväjärjestyksestä ja ottaa tapahtuneesta opiksi. Tulisi myös minimoitua isommat tappiot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös