Vitutusketju

  • 10 547 457
  • 56 138

Pekkis

Jäsen
Typeryyttään ajautunut kahden naisen loukkuun. Jatkuvaa kikkailua, että saa aikataulut "sopimaan" molempien kesken... Typerää ja peli pitänee viheltää poikki nyt. Sekin vituttaa.

Joskus vaan elämässä tulee vaiheita, jolloin kaikki menee pieleen. Viestisi perusteella elät tällä hetkellä todella vaikeita aikoja. Sun taytyy vaan uskoa parempaan tulevaisuuteen. Voimia!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Lopulta mies itse saapui paikalle kysyen: "Täälläkö on niitä, jotka antavat luvan kiivetä maalien päälle?" Vastasimme kohteliaan myöntävästä, jolloin hän kysyi, miksi. Vastasimme, että miksi ei. Mikä on se peruste, ettei niissä saa kiipeillä...

Ja tämä vastauksen jälkeen ihmettelet tapahtunutta?

Mikäli joku pahoittaa mielensä niin pahasti, että tulee siitä sanomaan, niin odotettavissa on taistelu. Mikäli haluaa väistää taistelun, pitää olla sovitteleva, mitä teidän vastaus ei ollut. Syy - seuraus.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Huuhhuh. Otan vieläkin kierroksia, kun edes ajattelen iltapäivän tapahtumia.

Tulee kaksi versiota mieleen, miksi maaleihin ei saa kiipeillä:

-verkot menee paskaksi, jos sellaiset on
-jos sieltä tippuu joku, niin kentän tekijä on syyllinen, koska nykyään ei saa ketään syyttää tekemisistään vaan kaikki on jonkun muun vika.

Ja hullultahan se kaveri kuitenkin vaikutti. Olisit soittanut heti perään poliisit paikalle ja tehnyt ilmoituksen tuosta laittomasta uhkauksesta ja lasten kiusaamisesta maalin heiluttelulla.

Että silleen...
 

Pekkis

Jäsen
En kuitenkaan ota tässä tekstissä kantaa, onko kiipeily soveliasta vai ei.

Minä voisin yrittää. Jos, ja todennäköisesti kun maalissa oli verkot, niin sinne maalin päälle on mahdollisesti päästy verkkoa pitkin kiiveten? Ei tarvitse hirveästi ihmetellä miksi ne verkot niissä maaleissa ei tahdo ehjänä pysyä.

Tästä päästään sujuvasti ketjun aiheeseen. Minua vituttaa, kun tossa meidän koulun kentällä on maaliverkot ihan riekaleina. Varmaan jotkut vapaan kasvatuksen läpikäyneet tulevaisuuden toivot ovet ne kiipeillessään särkeneet. Pelaa siinä sitten.

Ja toisekseen, muistanko ihan väärin, kun joitain vuosia sitten joku lapsi kuoli jäätyään kaatuneen maalin alle? Voin muistaa kyllä väärinkin.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tulee kaksi versiota mieleen, miksi maaleihin ei saa kiipeillä:

-verkot menee paskaksi, jos sellaiset on
-jos sieltä tippuu joku, niin kentän tekijä on syyllinen, koska nykyään ei saa ketään syyttää tekemisistään vaan kaikki on jonkun muun vika.

Että silleen...

- Maaleissa on metalliverkot.
- Jos sieltä tippuu, me olemme syyllisiä vanhempina, koska olemme antaneet luvan sinne kiipeillä. Asumme Suomessa.

Tosifanille: Haluaisin nähdä, kuinka herra Tosi "erituisluokanopettaja" Fani olisi tilanteesta selvinnyt. Lue viestini oikein tarkasti. Jos ei mennyt jakeluun, niin painotan vielä, että olimme molemmat, minä ja vaimoni, valmiita käymään rakentavan keskustelun. Mahdollisuutta ei annettu. Toki jälkiviisastelu on in myös nykypäivänä.

Edittiä Pekkikselle: Metalliverkko. En tieytenkään päästäisi lapsiani tuhoamaan normaaleja verkkoja. Viestini oli selvästi hieman epäselvä ja olen valmis tarkentamaa, jos jotain oikeasti kiinnostaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee kaksi versiota mieleen, miksi maaleihin ei saa kiipeillä:

-verkot menee paskaksi, jos sellaiset on
-jos sieltä tippuu joku, niin kentän tekijä on syyllinen, koska nykyään ei saa ketään syyttää tekemisistään vaan kaikki on jonkun muun vika.
Tuo verkkoasia tuli minullakin heti futiskenttien suurkuluttajana mieleen.

Muistan kun aikanaan parikymppisenä kävin silloisella "kotikentälläni" kohteliaasti kieltämässä paria ala-asteikäistä muksua kiipeilemästä futismaalien päällä, sillä kentällä tuli käytyä lähes päivittäin futaamassa hyviin isoihin maaleihin ja oli aika sääli katsella kun vastauusitut maaliverkot ja erityisesti niiden muoviset kiinnikkeet napsuivat ja ratkeilivat sieltä täältä innokkaan kiipeilyn seurauksena.

Muuten toki vittumaisen kuuloinen ukkeli ja sinänsä ihan sama minullekin kiipeileekö joku jossain kentällä maalien päällä vai ei, kunhan ottaa huomioon että ne maalit mahdollisine verkkoineen on futiskäyttöön tarkoitettu ja on perin ilkeää jos ne kiipeilyn seurauksena tuhoutuvat.

Jos ei ole verkkoja ja jos kentällä ei ole pelaajia, kiipeilyt rauhassa käyntiin vaan eli haistakoon se ukko persettä ja painukoon muualle valittamaan.

Edit: sieltähän se kirjoittaessani kävikin jo ilmi että oli metalliverkot.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tosifanille: Haluaisin nähdä, kuinka herra Tosi "erituisluokanopettaja" Fani olisi tilanteesta selvinnyt. Lue viestini oikein tarkasti. Jos ei mennyt jakeluun, niin painotan vielä, että olimme molemmat, minä ja vaimoni, valmiita käymään rakentavan keskustelun. Mahdollisuutta ei annettu. Toki jälkiviisastelu on in myös nykypäivänä.

Tuskin minä olisin erilaiseen lopputulokseen päätynyt, kiinnitin vain huomiota teidän vastaukseenne, mikä takasi taistelun.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tuskin minä olisin erilaiseen lopputulokseen päätynyt, kiinnitin vain huomiota teidän vastaukseenne, mikä takasi taistelun.

Ihan mielenkiinnosta, jos jotain oppisin: kuinka olisit toiminut? Ja tämä kysymys tosiaan ilman sarvia ja hampaita.
 
Ihan mielenkiinnosta, jos jotain oppisin: kuinka olisit toiminut? Ja tämä kysymys tosiaan ilman sarvia ja hampaita.

Yleensä jos kuvailemasi kaltainen "sekopää" sattuu paikalle, niin hänestä aistii välittömästi mitä hänellä on mielessään. Tuollaisissa tilanteissa olisi parempi alunperinkin antaa olla ja myötäillä kuin lähteä haastamaan edes sanallisesti. Tai näin olisin itse toiminut. En tässä tietenkään mitään elämänohjeita yritä antaa, eihän minulla edes ole omia lapsia.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Yleensä jos kuvailemasi kaltainen "sekopää" sattuu paikalle, niin hänestä aistii välittömästi mitä hänellä on mielessään. Tuollaisissa tilanteissa olisi parempi alunperinkin antaa olla ja myötäillä kuin lähteä haastamaan edes sanallisesti. Tai näin olisin itse toiminut. En tässä tietenkään mitään elämänohjeita yritä antaa, eihän minulla edes ole omia lapsia.

Ymmärrän ja tuo on hyvä ohje, jota noudatan lähes aina. Tilanne on kuitenkin se, että saatan törmätä samaan sälliin vaikkapa huomenna tai kyseinen setä kaataa maalin lasteni siinä leikkiessä. Ihan sivuhuomautuksena: veijari saa repiä ihan huolella, että saa maalin kaatumaan. En voi silti lähteä joka päivä samaan leikkiin.

Olisin pyytänyt anteeksi.

Anteeksi, olette oikeassa, olimme ajattelemattomia kun annoimme luvan.

Jalkapallomaalit eivät ole kiipeilyä varten.

Arvasin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Yleensä jos kuvailemasi kaltainen "sekopää" sattuu paikalle, niin hänestä aistii välittömästi mitä hänellä on mielessään. Tuollaisissa tilanteissa olisi parempi alunperinkin antaa olla ja myötäillä kuin lähteä haastamaan edes sanallisesti. Tai näin olisin itse toiminut. En tässä tietenkään mitään elämänohjeita yritä antaa, eihän minulla edes ole omia lapsia.
Yksi taktiikka noita vastaan on myötäily ja yletön ystävällisyys. Laitetaan kahvit ja pullat pöytään, tehdään tuttavuutta, otetaan vielä konjakit päälle ja sitä rataa. Yhtään normaalimpien tyyppien kohdalla alkuperäinen ongelma vajoaa omiin mittasuhteisiinsa. Parhaassa tapauksessa reuhaajan tympeän kuoren alta paljastuu ihan kunnon kansalainen ja mukava naapuri, jolla vain sattui kerran kilahtamaan typerästi.

Sitten on näitä Freddien tapauksia joihin ei auta kuin luuvitonen.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Sinun itsetuntosi ei ilmeisesti kestä tätä ratkaisua? Se vaan toimii, harva lähtee mesoamaan anteeksipyynnön jälkeen. Sitähän sinä halusit, kun neuvoja kysyit?

Ja sama tilanne olisi uusiutunut mahdollisesti seuraavana päivänä. Jos jaksaisit lukea viisastelultasi muiden tekstejä, huomaisit, että ihmettelin, miksei vankkarakenteisissa metallisissa (myös verkot) maaleissa saa kiipeillä, jos kentällä ei pelata.

Älä turhaan vastaa, jos tarkoituksenasi on ruveta jeesukseksi kristuksen paikalle. En jaksa tehdä ikiliikkujaa kanssasi, koska olen kohta menossa nukkumaan.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni jalkapallomaaleissa ei tule kiipeillä, olivat ne sitten kuinka vankasti rakennettuja ja vaikka panssarilasein vuorattuja. Kiipeilytelineet on erikseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja sama tilanne olisi uusiutunut mahdollisesti seuraavana päivänä. Jos jaksaisit lukea viisastelultasi muiden tekstejä, huomaisit, että ihmettelin, miksei vankkarakenteisissa metallisissa (myös verkot) maaleissa saa kiipeillä, jos kentällä ei pelata...

Minun puolestani lapsesi saavat kiipeillä maalien päällä, mutta sinun täytyy ymmärtää, ettei ne ole tarkoitettu siihen, joku voi paheksua lastesi toimintaa. Tällöin ei ole välttämättä järkevää lähteä väittelemään jalkapallomaalien käyttötarkoituksesta, sillä olet heikoilla siinä väittelyssä. Sovitteleva tyyli voisi tästä syystä toimia paremmin.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Minun puolestani lapsesi saavat kiipeillä maalien päällä, mutta sinun täytyy ymmärtää, ettei ne ole tarkoitettu siihen, joku voi paheksua lastesi toimintaa. Tällöin ei ole välttämättä järkevää lähteä väittelemään jalkapallomaalien käyttötarkoituksesta, sillä olet heikoilla siinä väittelyssä. Sovitteleva tyyli voisi tästä syystä toimia paremmin.

Joo, no tässä päästään vähän isompiin suuntaviivoihin. Arvasin toisaalta, että tämä saattaa herättää keskustelua, ihme kyllä jo yöllä. Olen eri mieltä tuossa asiassa. Jos maali EI VOI mennä rikki, en ymmärrä, mikseivät lapset voi niissä kiipeillä. Keneltä se on pois? Lapset(muutkin kuin meidän) näköjään tykkäävät kiipeillä. Ei mene jakeluun, miksei niissä voi kiipeillä. Ainoat perustelut ovat olleet joko:

a. Maaleissa ei kuulu kiipeillä.
b. Mökkejä ryöstetään.

En osta kumpaakaan. TIETYSTI joillekin selitys a. on tosiasia ja siinä tapauksessa asialle ei voi mitään.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joskus on parempi puolustautua eikä aina kääntää toista poskea. No, sinä varmaan pyydät anteeksi kun joku hullu mättää sinua tai muijaas turpaan kadulla.

Mitä tähän nyt sanoisi... Väkivalta alkaa kun äly loppuu. Olen vaimoni kanssa pystynyt tähän asti välttämään väkivallan, ei ole tarvinnut tarjota edes sitä ensimmäistä poskea.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huvittavaa kuinka TosiFani saa nyt tietyiltä nimimerkeiltä "paskaa niskaan" ilmeisesti joidenkin vanhojen keskustelupalstakaunojen takia. Lukekaas nyt saatana uudelleen nuo TF:n viestit, niin eihän niissä ole mitään hyökkäävää, paheksuttavaa tai väärää.

Eikä nyt mielestäni tarvitse olla mikään ihmissuhde-expertti ymmärtääkseen miten juuri maaleja heilutelleen vihaisen apinan kanssa tulee keskustella välttääkseen liiat riekunnat. Myöntämällä hänen olevan oikeassa matka olisi jatkunut varmaan paljon paremmin. Väittely tällaisen kaverin kanssa aiheuttaa ainoastaan ongelmia. Toki ymmärrän mikäli luonto ei anna periksi myöntää olevansa väärässä vaikka ei tätä edes oikeasti tarkoittaisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös