Vitutusketju

  • 10 539 825
  • 56 130

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jumalauta, että rauhoitti! Ollut nyt yskä päällä (enemmän ja vähemmän) n. 8 viikkoa ja olen ollut jo varma keuhkosyövästä. Kyllähän sinne vastaanotolle on kaiketi vielä mentävä vaikkei muita oireita olekaan, eikä yleensä ole edes kipeäolo. Alkoi mukavasti ilmeisesti keuhkokuumeena 8 viikkoa sitten. Kolme vuorokautta putkeen nukkumatta ja syömättä vain yskien kuumehorkassa. Lopulta yskösten mukana tuli jo verta. Antibiootit on syöty ja kortisooniakin vedetty, mutta edelleen tuo yskä on etenkin aamuisin. Muutoin kaikki ok ja kolmenviikon työkeikkakin tuli välissä vedettyä. Keuhkokuva pelottaa.

Onko lääkärisi selvittänyt, olisiko sinulla mykoplasmaa? Se kun muhii perkeleellisen sitkeästi eikä kuole perusantibiooteilla, eikä välttämättä edes tujummallakaan antibiootilla niin vain. Omakohtainen kokemus aiheesta vuoden 2010 joulukuun puolivälistä maaliskuun loppuun, tämän ajan olin sairaslomalla ja välillä vajaat kolmisen viikkoa TYKSissä sydäntautiosastolla vuodepotilaana puolikuolleena. Tai alussa lähempänä kuollutta kuin elävää, istumaan nouseminenkin nosti valtaisan hikoilun ja vei voimat.

Syksyllä 2010 minulla oli ensin influenssa tai ärhäkkä flunssa. Siitä en tuntunut kunnolla tointuvan - yskää riitti, ja kurkunpäähän muodostui erittäin sitkeitä ysköksiä, joiden koostumus muistutti pikemminkin raakakumia kuin limaa. Siinä sitten toista kuukautta yskiskelin, samalla kun oli lähes päivittäin pakko kakoa näitä ysköksiä. Joulukuussa 2010 heilahti sitten viideksi päiväksi 40 asteen kuume. Työterveydessä sitten keuhkoröntgen ja veriarvot, diagnoosiksi keuhkokuume ja vajaaksi kuukaudeksi kotiin antibioottien yms. troppien kanssa. Samalla oli ulkonaliikkumiskieltokin, koska tuolloin olivat tulipalopakkaset. Kuukauden aikana olo ensin koheni jonkin verran, mutta alkoi sitten heiketä kun sairasloma läheni loppuaan, varsinkin öisin heräsin kun sydän hakkasi.

Keuhkokuume kyllä parani ja se yskäkin poistui, mutta lääkärin jälkitarkastuksessa otettiin varmuudeksi sydänkäyrä kun valitin näitä oireitani ja hyvin heikkoa oloa. Sydänkäyrän jälkeen sitten jo tulikin pikapassitus sairaalan ensiapuun ja sieltä em. sydänosastolle TYKSiin. Lepopulssi oli yli 125, sydämessä vajaatoimintaa, sydänlihastulehdus ja sen aiheuttama ammottava läppävika. Ilman hoitoa olisi hengenlähtö ollut lähellä, ainakin jos olisin töihin yrittänyt könytä sydänlihastulehduksen kourissa.

Aluksi eivät tienneet tarkempaa syytä, mutta revittyään sydämestä koepalat yms. löytyi tuo mykoplasma, joka oli siis keuhkoista häädetty mutta edennyt sieltä sitten sydämeen. Mykoplasma lähti sitten kun sain kolmea eri antibioottia suoraan suoneen yötä päivää ja muutakin kemikaalia naamaan, mutta sydänlihastulehduksen vaurioissa kesti sitten melkoisesti. Tosiaan 3,5kk sairaslomaa ja edelleenkin popsin betasalpaajia ja verenpainetta alentavia lääkkeitä vielä yli vuosi mykoplasmatartunnasta, koska sydänlihas ei ole ihan sataprosenttisessa kunnossa vieläkään. Nyt on jo aika lähellä normaalia sentään.

Eli minusta sinun kannattaisi selvittää, olisiko elimistössäsi kenties edelleen infektio ja mahdollisesti tuo mykoplasma, jonka oireisiin yleensäkin kuuluvat pitkittynyt yskä ynnä muu. Harvalla se tekee tämmöistä kuin minulle teki, mutta jos se sydämeen asti sattuisi sinullakin pääsemään, niin silloin on vitutusketjun sijasta ihan konkreettisena mahdollisuutena päätyä RIP-ketjuun.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Naapurin juoppohullu meni ja ilmeisesti puukotti jo kolmannen kerran vuoden sisällä jotain naapuria. 20 minuttia myöhemmin poliisit vaivaituivat paikalle ja runsaan tunnin kuulustelun jälkeen ukko vietiin kamarille.
Viime kerran jälkeen tämä isäntä oli runsaat pari viikkoa vankeudessa, jonka jälkeen palasi riehumaan käytäville. Hän tykkää hyökätä avoimista ja toisinaan huonosti lukituistakin ovista sisälle, riehua asunnossa, käydä käsiksi isäntäväkeen ja sitten ruikuttaa 10-15 tuntia käytävällä Jumalasta ja Raamatusta.
Toivottavasti tällä kertaa tämä antisankari pääsee pitkäksi aikaa vankeinhoitolaitokseen.
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Rahatilanne vituttaa, tai lähinnä se miten sitä muut hoitavat. Väkisin jo vaikuttaa omaankin vähän liian paljon. Vittu saatana!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Luulin itseäni sen verran suvaitsevaiseksi, ettei erilaiset Fb-päivitykset mua ala ahdistaa, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan. Joillakin on kavereina vauvansa scheissen väriä kuvailevia tuoreita äitejä, mulla taas joku fakin koirafanaatikko. Jumankauta kun on hassuja koiran ilmeitä ja sitten jotain nälkiintyneitä koiria nyyh nyyh ja sitten taas on lenkitetty koiraa. Puuttuu enää ne paska-analyysit. Koirista saa pitää, niistä saa kertoa ja välillä hehkuttaakin, kuten lapsistaan, harrastuksistaan tai mistä nyt vain, mutta ohan tää jo ihme menoa! Luovun kohta periaatteestani ja piilotan tuon naisen statuksen. Sela.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Luulin itseäni sen verran suvaitsevaiseksi, ettei erilaiset Fb-päivitykset mua ala ahdistaa, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan. Joillakin on kavereina vauvansa scheissen väriä kuvailevia tuoreita äitejä, mulla taas joku fakin koirafanaatikko. Jumankauta kun on hassuja koiran ilmeitä ja sitten jotain nälkiintyneitä koiria nyyh nyyh ja sitten taas on lenkitetty koiraa. Puuttuu enää ne paska-analyysit. Koirista saa pitää, niistä saa kertoa ja välillä hehkuttaakin, kuten lapsistaan, harrastuksistaan tai mistä nyt vain, mutta ohan tää jo ihme menoa! Luovun kohta periaatteestani ja piilotan tuon naisen statuksen. Sela.

Mulla tuli sama ongelma, kun käytin Facebookia. Enää en käytä ja olen ollut tyytyväinen elämääni siitä lähtien.

Vitutti aina päivitykset, joissa vain kiteytettiin "Käyn paskalla, venatkaa 5min" ja 7 tykkää. Sitten oli juuri näitä "ketään ei kiinnosta, mutta päivitän silti" -päivityksiä (siis niitä, joissa ei ollut mitään sisältöä, eli olivat luokkaa: "Jes, ulkona ei sada!").

Sitten ärsyttää Facebookissa vielä se, että se on täynnä teinejä, jotka päivystävät 24/7 ja kommentoivat joka asiaa. Sitten lisätään omakuvia 5cm päästä naamasta, ja kaikki kommentoivat näitä. Joskus olen erehtynyt kommentteja lukemaankin. "Kaunis! :):):)", "No en kyl mut ite oot <33".

Voi vittu oikeasti. Onneksi mulla ei ole käytössä tuo "sosiaalinen media, eli some". Sekin on ärsyttävä jo terminä itsessään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Omat FB-kaverini ovat paria poikkeusta lukuunottamatta yli 30-vuotiaita, joista kukaan ei ota itsestään kuvia viiden minuutin välein. Lisäksi useammalla heistä on usein jotain fiksuakin sanottavaa eli huomiohuoraamista ei esiinny.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa flunssa. Maanantaina alkoi ja 38 asteen kuumeella on menty jo 2 päivää. Kurkku aivan saatanan kipeä ja yskä estää nukkumisen jo toisena yönä peräkkäin. Työterveyden kautta kävin Diacorissa niin eikö siellä osunut lääkäriksi joku ulkomaalainen joka ymmärsi joka toisen sanan. Lääkkeitä ei irronnut, influenssasta puhui. No onneksi digiboksilla riittää katsottavaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Luulin itseäni sen verran suvaitsevaiseksi, ettei erilaiset Fb-päivitykset mua ala ahdistaa, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan.
Mulla on paremmat kaverit kuin sulla. Vituttaako?

Yritän vain vihjailla, että vakka kantensa valitsee. Jos sosiaalinen media ahdistaa, sen saa kiinni.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vituttaa flunssa. Maanantaina alkoi ja 38 asteen kuumeella on menty jo 2 päivää. Kurkku aivan saatanan kipeä ja yskä estää nukkumisen jo toisena yönä peräkkäin.

Minullakin nyt melkein viikko flunssaa takana ja nyt on toinen päivä putkeen kuumeisena. Saatanan huonosti nukkunut koko viikon kun pitää vähän väliä nousta ylös kakomaan. Ei näköjään ollut influenssarokotteestakaan apua tänä talvena.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on paremmat kaverit kuin sulla. Vituttaako?

Yritän vain vihjailla, että vakka kantensa valitsee. Jos sosiaalinen media ahdistaa, sen saa kiinni.
Juu, näinhän tuo on. Olen vain yrittänyt olla tuolla sillä periatteella, että jokainen on se mitä on ja minä kestän sen enkä vikise, mutta eipä tuota aikuisen ihmisen lemmikkispämmiä meinaa jaksaa. En ole täällä blokannut ketään enkä sitä ole kokenut tarpeelliseksi aiemmin Facebookissakaan, mutta eka kerran tuntui siltä, että voisin tuon jannuttaren piilottaa. Miksei siksikin, kun en tyyppiä moneen vuoteen ole nähnyt edes.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minullakin nyt melkein viikko flunssaa takana ja nyt on toinen päivä putkeen kuumeisena. Saatanan huonosti nukkunut koko viikon kun pitää vähän väliä nousta ylös kakomaan. Ei näköjään ollut influenssarokotteestakaan apua tänä talvena.

No eihän tuo influenssarokote suojaa kuin influenssaviruksilta. Jos sinulla on flunssa, niin siihen ei auta kuin aika. Ja eipä influenssarokotekaan toki ihan sataprosenttista suojaa anna. Minulla oli vuosi sitten jännä kuumeilu, vaikka rokotettu olinkin. Kuumetta oli ensin normaaliin flunssaan kuuluvat lukemat. Kuume lähti pois parissa päivässä, mutta palasi viiden päivän kuluttua samanlaisena takaisin. Verikokeen perusteella työterveyshoitaja epäili, että olin saanut influenssan rokotteesta huolimatta. Oireet olivat kuitenkin varsin lievät, kun kerran kuumeilu oli melko vähäistä.

Itseänihän vituttaa kamala stressi, mutta eiköhän tämä tästä helpota.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Juu, näinhän tuo on. Olen vain yrittänyt olla tuolla sillä periatteella, että jokainen on se mitä on ja minä kestän sen enkä vikise, mutta eipä tuota aikuisen ihmisen lemmikkispämmiä meinaa jaksaa. En ole täällä blokannut ketään enkä sitä ole kokenut tarpeelliseksi aiemmin Facebookissakaan, mutta eka kerran tuntui siltä, että voisin tuon jannuttaren piilottaa. Miksei siksikin, kun en tyyppiä moneen vuoteen ole nähnyt edes.
No jos ihan totta puhutaan, piti laittaa pari kukkahattutätiä väliaikaisesti blokkiin itsekin. Ihan kaikkia mielenkiintoisia lehtiartikkeleita ei ehkä kannattaisi jakaa fb:ssä. Kai se oli vaan sitä, kun olivat molemmat juuri porsineet, niin niillä oli 24/7 aikaa notkua netissä. Ja muutenkin tylsää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No eihän tuo influenssarokote suojaa kuin influenssaviruksilta. Jos sinulla on flunssa, niin siihen ei auta kuin aika. Ja eipä influenssarokotekaan toki ihan sataprosenttista suojaa anna.

Niin, kyllä minä tuon tiedän. Tässä on vaan mennyt nyt monta vuotta putkeen ilman tällaista kunnon "kuolemantautia" kun olen ottanut syksyllä tuon piikin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ja muutenkin tylsää.
Eipäs provoilla. Lapsen saanneella tuskin ehtii tylsää olla, mutta hektisyys on vähän erilaista, kun yleensä hiirikäsi on kuitenkin vapaana. Täytyy silti sanoa, että tuon koiraspämmääjän lisäksi ärsyttävin kuviteltavissa oleva fb-kaveri olisi varmasti nuori ja tuore äiti, joka ei tajua sitä, että huolimatta hänen onnestaan on muutama muukin kokenut saman aiemmin. Eikä kaikkia ehkä vain kiinnosta. Kolmantena tuleekin sitten juuri salitreeninsä aloittanut ja lisäravinteisiin hurahtanut nuori mies.

Sallittua on kuitankin hehkuttaa kahvilakokemuksiaan ja spämmätä muiden seinät täyteen kuvia itse tehdyistä ruoista.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ajattelin tsekata, mistä tässä Jeremy Lin -ilmiössä on kysymys. No. Eiköhän siellä taas homostella joidenkin kristillisten arvojen kanssa, vittu mitä paskaa! Ei jatkoon.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Eipäs provoilla. Lapsen saanneella tuskin ehtii tylsää olla, mutta hektisyys on vähän erilaista, kun yleensä hiirikäsi on kuitenkin vapaana.
Valitettavasti on vapaana. Vauvaonnea jatkuvasti hehkuttavat menevät välittömästi blokkiin. Ei vaan kiinnosta pikku-Huugon uudet hampaat ja paskan väri ja jurnutus kotona tylsistymisestä. Ja ei, en halua nähdä kuviakaan. Suomalaislapset ovat vauvana harvemmin kauniita.

Mulla on saattuneesta syystä muutama koiranomistaja FB-kaverina ja olen joutunut parilta tyypiltä blokkaamaan kokonaan kuvalinkkaukset pois. Mulla on itselläni rescue-koira, joka on aikoinaan ollut silkkaa luuta ja nahkaa, enkä enää halua nähdä shokkikuvia kaltoinkohdelluista eläimistä. Tiedän niiden olevan olemassa kuvia näkemättäkin. Joillakin porukoilla vaan juttu lävähtää överiksi ja tällaiset tyypit on somessa parempi panna jäähtymään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tämä lumentulo voisi jo loppua. Haluan takaisin rannikon talvet.

Lumiaura kävi jälleen ärsimässä täälläkin portin ja talon edessä olevan tienpätkän niin umpeen, että lunta on polviin asti. Ja vieläpä nuoskaa. Eivät lumityöt kyllä sinänsä vituta, mutta kun alkaa olla etsimisessä, että mihin lumen vie. Jokainen kolantäysi tienvarresta täytyy kiikuttaa pihalle vaikka se onkin ns. kunnan lunta. Svidunääs.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lumiaura kävi jälleen ärsimässä täälläkin portin ja talon edessä olevan tienpätkän niin umpeen, että lunta on polviin asti. Ja vieläpä nuoskaa. Eivät lumityöt kyllä sinänsä vituta, mutta kun alkaa olla etsimisessä, että mihin lumen vie. Jokainen kolantäysi tienvarresta täytyy kiikuttaa pihalle vaikka se onkin ns. kunnan lunta. Svidunääs.

Meillä se aura taas käy joskus ja jouluna. Joutuu kolaamaan lumet tien toiselle puolelle, kun ei ole muualla tilaa ja samalla tietty kolaa sen tienpätkän.
Mitäpä sitä tietysti auraamaan, kun asukkaat kolaavat tien tehdessään lumityöt.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ei vaan kiinnosta pikku-Huugon uudet hampaat ja paskan väri ja jurnutus kotona tylsistymisestä. Ja ei, en halua nähdä kuviakaan. Suomalaislapset ovat vauvana harvemmin kauniita.

Mulla on saattuneesta syystä muutama koiranomistaja FB-kaverina ja olen joutunut parilta tyypiltä blokkaamaan kokonaan kuvalinkkaukset pois. En enää halua nähdä shokkikuvia kaltoinkohdelluista eläimistä. Tiedän niiden olevan olemassa kuvia näkemättäkin.

Allekirjoitus molempiin. Onneksi ensin mainittuja vauvaspämmääjiä ei juuri pyöri edes fb-kaveripiirissä (joku hyvä heitto aiheesta silloin tällöin ei toki haittaa, kuvillakaan), mutta en jumalauta halua jatkuvasti katsella varoittamatta lävähtäviä kauhuotoksia kusipäiden kynsiin joutuneista koirista tai muista eläimistä.
Vituttaa uudelleen iskenyt niska-hartiajumi: pää kääntyy taas jotain 10 senttiä ilman pakkovääntämistä ja irvistystä. No, treenaamaan ja hierojalle vaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei vaan kiinnosta pikku-Huugon uudet hampaat ja paskan väri ja jurnutus kotona tylsistymisestä. Ja ei, en halua nähdä kuviakaan. Suomalaislapset ovat vauvana harvemmin kauniita.
En oikeastaan edes ymmärrä, miksi omaa tylsistymistään pitää mainostaa julkisesti, jos lapsen on vapaaehtoisesti hommannut. Tuleeko se sitten yllätyksenä, että varsinkin äiti on sidottu vauvaan alkuaikoina varsin tiiviisti.

Suomalaislapset eivät kai ole sen rumempia kuin muutkaan, ellei ihonväri merkkaa jotain.

Joillakin porukoilla vaan juttu lävähtää överiksi ja tällaiset tyypit on somessa parempi panna jäähtymään.
Mun mielestäni asioista saa olla innoissaan, ja jos vauva tulee taloon tai lapsi kasvaa, niin toki siitä saa laittaa silloin tällöin kuvia ja päivityksiä. Tai jotain niiden möläytyksiä. Sama homma eläimiin, harrastuksiin tai mitä näitä nyt on, ihan inhimillistä on tuoda julki onnensa. Jatkuva saman aiheen tykitys taas saa aikaan vastareaktion ja ainakin mulle fiiliksen, että kyseinen henkilö yrittää lähinnä pönkittää imagoaan kovana salihemmona, eläintenystävänä tai jotenkin superäitinä. Tiedä sitten näistä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lumiaura kävi jälleen ärsimässä täälläkin portin ja talon edessä olevan tienpätkän niin umpeen, että lunta on polviin asti. Ja vieläpä nuoskaa. Eivät lumityöt kyllä sinänsä vituta, mutta kun alkaa olla etsimisessä, että mihin lumen vie. Jokainen kolantäysi tienvarresta täytyy kiikuttaa pihalle vaikka se onkin ns. kunnan lunta. Svidunääs.

Tuo ottaa minuakin välillä päähän. Naapuri kyllä ajelee Bobcatillaan pahimmat pois muuten mannuilta, mutta se ei auta siihen kun innokas aurakuski tulee ja vetää keskellä päivää saatananmoisen nuoskavallin tuohon väylälle johon pitäisi ihmisten päästä autolla pysäköimään. Sitten taas työnnellään kesken työpäivän raskaaksi painautunutta paskalunta kolassa ja pohditaan, mihin sen tällä kertaa kippaisi. Lumi ja talvi on muuten mukavaa, mutta liika on joskus liikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös