Vitutusketju

  • 10 539 825
  • 56 130

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Rautoihin voi toki laittaa, mutta jalkaraudatkaan eivät estä potkimista, rimpuilua yms., etenkään kun silmät vetävät hedelmäpeliä eikä kipukynnystä juuri ole. Tämä puolestaan voi aiheuttaa vaaratilanteita paikassa, jossa on paljon sivullisia ja hyvin vähän jos lainkaan syrjäisempiä nurkkia, kuten kauppakeskuksissa, Stokkalla ja muissa isoissa tavarataloissa usein on. Ja hapettamista ei enää nykyään oikein suositella...

Niin, elämä on. Vaaratilanteita voi syntyä joka paikassa ja joka päivä joku myöskin kuolee. Tästä elämän raadollisesta kiertokulusta huolimatta huolimatta minusta on erityisen hyvä asia, että vartijoille ei anneta ylimääräisiä mahdollisuuksia ylilyönteihin; siihen kun on syynsä, että he ovat vartijoita. Annan kaksi ilmaista, vaihtoehtoista vihjettä: henkilökohtaiset puutteet tai henkilökohtaiset motivaattorit.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miten olisi jalkapuu?

Mulle käy kyllä, lainsäätäjä voi olla toista mieltä...

Niin, elämä on. Vaaratilanteita voi syntyä joka paikassa ja joka päivä joku myöskin kuolee. Tästä elämän raadollisesta kiertokulusta huolimatta huolimatta minusta on erityisen hyvä asia, että vartijoille ei anneta ylimääräisiä mahdollisuuksia ylilyönteihin; siihen kun on syynsä, että he ovat vartijoita. Annan kaksi ilmaista, vaihtoehtoista vihjettä: henkilökohtaiset puutteet tai henkilökohtaiset motivaattorit.

Sinä asetat mieluummin vaaraan sivulliset kuin nistin? On ihan ok, että kiinniotettu nisti sylkee ja yrittää potkia vierestä kulkevia sivullisia, ja että muualla vartoitavalla alueella hampit saavat rellestää useiden vartijoiden pitäessä kiinniotettua paikoillaan - kunhan ei ole pienintäkään mahdollisuutta siihen, että satunnainen vartijoiden joukkoon eksynyt mätämuna kolauttaa nistin pään kauppakeskuksen putkan oveen?
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Sinä asetat mieluummin vaaraan sivulliset kuin nistin? On ihan ok, että kiinniotettu nisti sylkee ja yrittää potkia vierestä kulkevia sivullisia, ja että muualla vartoitavalla alueella hampit saavat rellestää useiden vartijoiden pitäessä kiinniotettua paikoillaan - kunhan ei ole pienintäkään mahdollisuutta siihen, että satunnainen vartijoiden joukkoon eksynyt mätämuna kolauttaa nistin pään kauppakeskuksen putkan oveen?

Pitäiskös sun vähän vetää henkeä välillä? Hymiö.

Minä ajattelen asiaa palvelun ja ihmisyyden kannalta ts. sen asiakkaan pään ei todellakaan kuulu kohdata sitä putkan ovea, vaan asiakas pitää saada minimaalisella voimankäytöllä aloilleen. Asiansa osaavat järjestyksenvalvojat tähän pystyvät ja ammattitaidottomat eivät pysty/halua. Tämän enempää mä en tästä asiasta sulle ratakiskoa väännä, ymmärrä tai ole ymmärtämättä. Vituttaa ihan triviaaleista asioista vänkääminen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä ajattelen asiaa palvelun ja ihmisyyden kannalta ts. sen asiakkaan pään ei todellakaan kuulu kohdata sitä putkan ovea, vaan asiakas pitää saada minimaalisella voimankäytöllä aloilleen.

Onko varas asiakas? Tottamooses se nisti pitää saada laittaa pidätystilaan, ja jos pelätään vartijan liiallista voimankäyttöä, niin eikö ole parempi, että se nisti on siellä yksinään kuin nykylainsäädännön mukaan vartijan kanssa, jossa vaara kummankin osapuolen provosoitumiselle on suurempi?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pitäiskös sun vähän vetää henkeä välillä? Hymiö.

Pitäisi, kiitos. Ei vaan ole niin helppoa, kun pää täynnä räkää ja vituttaa muutenkin.

Minä ajattelen asiaa palvelun ja ihmisyyden kannalta ts. sen asiakkaan pään ei todellakaan kuulu kohdata sitä putkan ovea, vaan asiakas pitää saada minimaalisella voimankäytöllä aloilleen. Asiansa osaavat järjestyksenvalvojat tähän pystyvät ja ammattitaidottomat eivät pysty/halua. Tämän enempää mä en tästä asiasta sulle ratakiskoa väännä, ymmärrä tai ole ymmärtämättä. Vituttaa ihan triviaaleista asioista vänkääminen.

Siitä samaa mieltä, että kohde pitää saada minimaalisella voimankäytöllä aloilleen. Jos kohde kuitenkin on aineissa ja aggressiivinen, tähän tarvitaan ainakin yksi vartija yläkroppaan ja toinen alakroppaan kiinni, jotta kohde ei pääse vahingoittamaan sivullisia pienessä tilassa, jossa liikkuu paljon ihmisiä. Jos poliisilla kestää kun ei huvita tulla paikalle koska viereisessä firmassa saa donitsit halvemmalla (jep...), tämä voi sitoa molemmat vartijat jopa tunniksi. Vaihtoehtona yksi jamppa vilkuilisi välillä putkaan samalla kun jo valmiiksi katselee monitoreita; ja monessa paikassahan mennään jo nyt minimimiehityksellä...
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Onko varas asiakas? Tottamooses se nisti pitää saada laittaa pidätystilaan, ja jos pelätään vartijan liiallista voimankäyttöä, niin eikö ole parempi, että se nisti on siellä yksinään kuin nykylainsäädännön mukaan vartijan kanssa, jossa vaara kummankin osapuolen provosoitumiselle on suurempi?

Kyllähän se varas on juurikin asiakas, eikä sitä voi laittaa yksinään pidätystilaan, koska vartijalla on asiakkaastaan myös vastuu voimankäyttöoikeuden lisäksi. Kiinniottotilanteen jälkeen asiakas on kuitenkin jo valmiiksi hopeatilalla eikä vartijalla ole mitään syytä provosoitua sille tasolle, että täytyy lähteä ylilyönteihin ellei päässä ole ihan tosissaan vikaa. Kannatan pidätystilaa ehdottomasti siinä tapauksessa, että se on jonkun muun kuin kyseisen vartiointiliikkeen valvoma, sillä näitä ylilyöntejä kuitenkin tapahtuu.
 

Cassu

Jäsen
Tympii ihmiset jotka voivat arvostella ja väheksyä toisen työtä noin vaan. Jokaisessa ammattikunnassa on hyvät ja huonot tekijät, myös vartiointialalla. Mulle saa tulla avautumaan kyllä ihan suoraankin...
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Eräs nimimerkiltään mainitsematon Jatkoaikaan kirjoittava sai kyllä jonkin asteista vitutusta aikaiseksi Lokomotiv Jaroslavlin lentokone onnettomuudessa-ketjussa. Jos tämä oli hänen tarkoitus, niin onnistui kyllä. Tulee varmasti aika puskista, että tuollaisessa ketjussa jääkiekkoaiheisella palstalla kirjoittajat "purkavat casea". Monella varmastikin aitoa surua nimenomaan sellaisten pelaajien osalta, joihin liittyy tuinteita. Aika varmasti monella asia kolahti ja pisti miettimään asioita, kun se jääkiekko on siellä sydämessä. Minun mielestä aika tahditonta tulla pullistelemaan ks. ketjuun sillä, että "minulla ei tunnu missään". Eiköhän valtaosa tällaista tragediaa sen päivän käsittele ja huomenna elämä jatkuu. Joitakin koskettaa enemmän kouluampumistapaukset, toista koskettaa malaria Afrikassa, mutta en usko, että kovinkaan monella tulee mieleen, mennä ks. aiheita koskeviin ketjuihin hehkuttamaan, että minä vitut välitän tapahtuneesta.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Kauppakeskuksissa lakia ykityisistä turvallisuuspalveluista "kierretään" tehokkaasti käyttämällä vartijoiden sijasta järjestyksenvalvojia. Käsittääkseni heillä on jonkunnäköinen oikeus myös säilöntään. Ylipäätään vartijan oikeudet ovat melko nollassa ja järjestyksenvalvojien käyttö mahdollistaa mm. kauppakeskusten välittömässä läheisyydessä tapahtuviin järjestyshäiriöihin puuttumisen.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Eräs nimimerkiltään mainitsematon Jatkoaikaan kirjoittava sai kyllä jonkin asteista vitutusta aikaiseksi Lokomotiv Jaroslavlin lentokone onnettomuudessa-ketjussa.

Ignore-listalla on tilaa! Ja sitäpaitsi ei ollut edes ainoa, mutta eipä tarvitse enään lukea heidän "arvioita" ja "mielipiteitä". Simple as that!

Ja lisäksi vituttaa nämä palstan trollit. Selkeää ja järjestelmällistä trollausta jatkuvalla syötöllä. Mielipiteitä saa ja tuleekin olla, vaikka tosikko olisikin, mutta jotain rajaa. Eikö palstan säännötkin kiellä trollauksen...
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tuli postissa kirje isännöitsijältä, että kerrostalomme piha-alueella tupakoivat sielut katsovat oikeudekseen jättää ne tumpit juuri siihen kohtaan, kun henkoset päättyvät. Jos tapa ei muutu, tullaan ne siivoamaan vaikka sitten yhtiövastikkeiden nousun ja sitä kautta vuokrien nousun piikkiin.

Kai se on kiitettävä tätä tupakoivaa kansaa. Itsehän en ole ikinä edes kyseistä tuotetta kokeillut, tupakointini on rajoittunut passiiviseen tupakointiin mm. työpaikan tauoilla (silloin kun vielä poltettiin yleisillä paikoilla). Aina on hienoa kollektiivisesti kärsiä jostakin. Kiittää voi muuten siitä kärystäkin, jota satunnaisesti tulee tästä hienosta tavasta ihan sisään asti.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kiittää voi muuten siitä kärystäkin, jota satunnaisesti tulee tästä hienosta tavasta ihan sisään asti.
Erittäin sama. Ja se pistää myöskin vituttamaan, että tupakoivat henkilöt tapaavat olla ihan kaikki sellaisia, että eivät ymmärrä aiheuttamaansa vitutusta ja harmia. En nyt ole edes kenellekään koskaan tuosta oikeastaan sanonut, mutta monasti olen kuullut tupakoivien naureskelevan ylimielisesti sellaisille, jotka ovat aiheesta valittaneet.

Huomaavaisia tupakoitsijoitakin onneksi tiedän.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
US Openissa on menossa 8 ottelua ja ainut mitä haluaisin seurata, ei löydy samanlaista livetilanneseurantaa kuin muista. Voi vittu, mitä paskaa taas. En edes haaveile, että Eurosportilla näytettäisiin, vaan riittäisi, kun netissä toimisi liveseuranta. Mutta ei onnistu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen pienen ikäni ollut (varsinkin) naisten olkapää ja kuunteluautomaatti. Kaikeksi onneksi en ole jämähtänyt ns. homokaveriksi, vaan sitä piltsukkaakin on herunut mukavasti.

Eräs naispuoleinen frendini ehti seurustella jonkun kekkeruusin kanssa nelisen vuotta, pettyä ko. heppuun nelisen kertaa tasaisin väliajoin, kun tämä perkele jäi kiinni jos jonkinlaisista kusetuksista ja mm. nettideitti-ilmoituksista. No, lopullinen ero tästä mulkerosta lähti käyntiin reilu kuukausi sitten ja silloinhan tämä nainen jälleen otti yhteyttä meikäläiseen. Yhteydenpito hänen puoleltaan rajoittui lähinnä tosiaan siihen, kun heillä meni huonosti. Silloin olin ensimmäisenä kontaktilistalla. No, mies oli kusettanut ja pettänyt ties kuinka paljon. Epäili samalla, että nainen oli myöskin pettänyt ja epäilyt suuntautuivat jostain syystä meikäläiseen.

Nainen sitten heikkona hetkenä, raivopäissään, meni sanomaan tuolle jätkälle, että "kyllä, ollaan Simonin kanssa nussittu huolella" tms. No siitähän riemu repesi, meikäläinen oli raivona molemmille näistä riitelijöistä, kun jouduin myrskyn silmään syyttä suotta. Perkele. Yritin sitten selvittää asioiden oikeaa laitaa tämän jätkän kanssa sähköpostitse, mutta jantteri oli takonut tyhjään päähänsä, että saletisti jotain on tapahtunut.

Parin tiukkasävyisen meilin ja puhelun jälkeen vaikuttaisi nyt siltä, että rauha on kenties saatu aikaan. Vituttaa yhä edelleen, että meikäläinen on sotkettu tällaiseen keissiin, mutta minkäs teet.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vituttaa yhä edelleen, että meikäläinen on sotkettu tällaiseen keissiin, mutta minkäs teet.

Kun kerran et ole mitään väärää tehnyt vaan soppa on kahden ihmisen aiheuttama niin älä nakkaa paskaakaan koko asialle. Kutsut kylään herra välinpitämättömyyden ja herra viileyden. Unohdat koko sopan ja päästät paskaisen naurun.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Unohdat koko sopan ja päästät paskaisen naurun.

Eikä mitään, kun nyt vielä tälle kusipäälle yksi sähköposti, johon loppuun joku vihjaileva, tai suora cliffhanger. Vaikka näin (nimi muutettu tai sitten ei):

PS: No kyllähän me Jutan kanssa nussittiin kuin kanit, sori. Vai nussittiinko? Mietipä sitä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kun kerran et ole mitään väärää tehnyt vaan soppa on kahden ihmisen aiheuttama niin älä nakkaa paskaakaan koko asialle. Kutsut kylään herra välinpitämättömyyden ja herra viileyden. Unohdat koko sopan ja päästät paskaisen naurun.

Nämä ystävien/kaverien erot ovat juuri sellaisia juttuja, mistä minä olen oppinut kantapään pysymään visusti erossa. Siis enkä tarkoita välttämättä mitään panemis-syytöksiä, vaan muitakin asioita. Pari kertaa kun hyvää hyvyyttään kuunnellut molempien murheita, niin olenkin yhtäkkiä löytänyt itseni syyllisen penkiltä. Vituttaa tuollainen.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
...Nainen sitten heikkona hetkenä, raivopäissään, meni sanomaan tuolle jätkälle, että "kyllä, ollaan Simonin kanssa nussittu huolella" tms. ...

Vituttaa yhä edelleen, että meikäläinen on sotkettu tällaiseen keissiin, mutta minkäs teet.

Ratkaset asiat sillai että nussit sitä "Juttaa" ja oikein kunnolla. Sitten on nainen oikeassa, toinen mies oikeassa uskossa ja sinä tyytyväinen. Case closed.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo'o enpä enään toimi missään bileissä ovella etenkään vip-ovella, kun ei ihmiset tajua, että ilman passia tai nimeä ei siitä ovesta pääse vaikka koko muulla porukalla olisi ne passit. Vipit on sitten erijuttu. Soppaan heitetään, että ex-tyttöystävä on juurikin tälläisessä porukassa ja pidän säännöistä kiinni niin eiköhän alle viidessä minuutissa tapahtuneesta tulee viestiä: "Olisit pitäny suus kiinni, kun ei sulta mitenkään pois ole." Tuohon lisättynä, että oli mukama henk.kohtaista. Ei ymmärrä, että itse noudatan "töissä" säännöksiä mitä mulle on annettu. PRKL!
 

tutzba

Jäsen
Joo'o enpä enään toimi missään bileissä ovella etenkään vip-ovella, kun ei ihmiset tajua, että ilman passia tai nimeä ei siitä ovesta pääse vaikka koko muulla porukalla olisi ne passit. Vipit on sitten erijuttu.

Suomalaisten bileiden vipit on kyllä ehkä maailman hauskin asia. Joku on saanut kaveriltaan vip-passin ja sitten ollaan kuin maailman omistajia. Mitkään säännöt eivät koske, saa örveltää niin kännissä kuin haluaa jne.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Asiakeskustelu ja hymiöt eivät ole toisiaan pois sulkevia. Vituttaa kun jotkut eivät sitä ymmärrä.

No millä tavalla se hymiöviidakko teki tekstistä A) luettavampaa tai B) informatiivisempaa? Toisin sanoen, mikä oli joka halvatun lauseen perässä olevan hymiön funktio? Nimimerkillä "epätietoinen tiedustelee". ;P
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomalaisten bileiden vipit on kyllä ehkä maailman hauskin asia. Joku on saanut kaveriltaan vip-passin ja sitten ollaan kuin maailman omistajia. Mitkään säännöt eivät koske, saa örveltää niin kännissä kuin haluaa jne.

Noh tässä tilanteessa Vip-listalla oli enimmäkseen oppilaitoksen henkilökuntaa ja opiskeluyhdistyksien puheenjohtajia. Kyllä itselleni kelpasi se VIP, koska säästin samantien sillä sen noin 20euroa. Eli nämä "vipit" olivat "edustushommissa" eikä ketään siellä kyllä örveltänyt vipin puolella.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Yle areena kyllä ottaa päähän kun ei toimi melkein milloinkaan. Pieni hetki ruutu iskee ruutuun enemmän kuin itse lähetys. Myös katsomo on syvältä täysillä olevien mainoksien kera.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yle areena kyllä ottaa päähän kun ei toimi melkein milloinkaan. Pieni hetki ruutu iskee ruutuun enemmän kuin itse lähetys. Myös katsomo on syvältä täysillä olevien mainoksien kera.

Minulla taas areena toimii yleensä moitteettomasti, mutta tuo YLEn lähetyksen leikkaus ottaa päähän. Söderbergin heiton jälkeen leikataan yläilmoihin ja taustalta kuuluu Karjalaisen siirtyminen kärkeen. No pieniä vikoja, mutta toivoisi kuitenkin, että jännitys säilyisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös