Vitutusketju

  • 10 555 437
  • 56 140

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No kyllä mua suomalaisen yhteiskunnan korruptio vituttaa, vaikka eipä siitä isompaa mielipahaa tule.

Ei ole korruptiota on vain maan tapa, jolla firmat jakavat rahaa poliititisille päättäjille ja viranomaisille saadakseen etuisuuksia.

Vituttaa, että suomalaiset ovat niin vitun typeriä, etteivät tunnista korruptiota vaikka sitä hierottaisiin niiden naamaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vittu että vituttaa tämä "kohu" poliisien saamista alennuksista. Ketä haittaa? Polliisit tekee paskaduunia paskapalkalla pitämällä juopot toimittajat ja muut nillittäjät kurissa, ja nyt on sitten joku "julkisuuden paine" todnäk vie nämä alennukset. Mitä vittua. Käsi ylös ja tänne kertomaan, jos on jotain näitä etuja vastaan.

Poliisien saamat alennukset syynätään | Kotimaa | YLE Uutiset | yle.fi

Minä olen näitä alennuksia vastaan, virkamiesten tulisi ymmärtää paremmin. Itseäni asia ei häiritse, mutta virkamiesten pitäisi ymmärtää kieltäytyä tämän tyylisistä tarjouksista.
 

Nick Neim

Jäsen
Minä olen näitä alennuksia vastaan, virkamiesten tulisi ymmärtää paremmin. Itseäni asia ei häiritse, mutta virkamiesten pitäisi ymmärtää kieltäytyä tämän tyylisistä tarjouksista.

Oletko samaa mieltä mm. kuljetusalan ammattilaisten suhteen? Vai miksi rekkamiesten pitäisi saada tuntuvia alennuksia, mutta virkavallan ei?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä olen näitä alennuksia vastaan, virkamiesten tulisi ymmärtää paremmin. Itseäni asia ei häiritse, mutta virkamiesten pitäisi ymmärtää kieltäytyä tämän tyylisistä tarjouksista.
Eihän tuossa ole yhtään mitään. En ole ikinä nähnyt virkapukuista poliisia jutun mainitsemassa julkisessa kulkuvälineessä. Enkä sen puoleen kahvilassa, saati ravintolassakaan. Vituttaa, kun kärpäsestä tehdään taas härkösiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oletko samaa mieltä mm. kuljetusalan ammattilaisten suhteen? Vai miksi rekkamiesten pitäisi saada tuntuvia alennuksia, mutta virkavallan ei?

Virkamieslaki säätelee poliisin toimintaa, mutta ei rekkamiesten.

15 §

Virkamies ei saa vaatia, hyväksyä tai ottaa vastaan taloudellista tai muuta etua, jos se voi heikentää luottamusta virkamieheen taikka viranomaiseen.


Lainaus kyseisestä laista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oletko samaa mieltä mm. kuljetusalan ammattilaisten suhteen? Vai miksi rekkamiesten pitäisi saada tuntuvia alennuksia, mutta virkavallan ei?

Jos joku haluaa antaa rekkamiehille alennusta, niin ihan vapaasti. Rekkamiehet eivät tee verovaroin kustannettua yleispalvelutyötä, kuten poliisit. Rekkamiehiltä ei edellytetä tasapuolisuutta kansalaisia kohtaan, vaan lojaalisuutta palkanmaksajalle.

Itse asiassa vituttaa kuinka joku voi olla niin typerä, että lähtee vertaamaan poliisia ja rekkamiestä. Sekin vituttaa, että kaikki urpot saavat äänestää vaalessa, vaikka eivät ymmärrä asioista hevon vittua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Virkamieslaki säätelee poliisin toimintaa, mutta ei rekkamiesten.

15 §

Virkamies ei saa vaatia, hyväksyä tai ottaa vastaan taloudellista tai muuta etua, jos se voi heikentää luottamusta virkamieheen taikka viranomaiseen.


Lainaus kyseisestä laista.
Hyvin lainattu. Nyt se viiden pisteen kysymys: mitä tarkoittaa tuo boldaamasi kohta? Ja miten se sopii tähän tapaukseen?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Itse asiassa vituttaa kuinka joku voi olla niin typerä, että lähtee vertaamaan poliisia ja rekkamiestä. Sekin vituttaa, että kaikki urpot saavat äänestää vaalessa, vaikka eivät ymmärrä asioista hevon vittua.

Vituttaa kaikkitietävät ihmiset, jotka eivät voi ymmärtää toisten mielipiteitä.
 

Nick Neim

Jäsen
Jos joku haluaa antaa rekkamiehille alennusta, niin ihan vapaasti. Rekkamiehet eivät tee verovaroin kustannettua yleispalvelutyötä, kuten poliisit. Rekkamiehiltä ei edellytetä tasapuolisuutta kansalaisia kohtaan, vaan lojaalisuutta palkanmaksajalle.

Ja tästä päästääkin itse asiaan, koska mä en näe mitään ongelmaa. Jos poliisi saa sen kahvikuppinsa 70 sentillä ABC-huoltoasemalta, vaikuttaako se tasapuolisuuteen kansalaisia kohtaan? Vaikuttaako se kenties merkittävästikin poliisin työtehtäviin? Sen takiako, koska työ on verorahoilla kustannettua, eivät he saa saada mitään muuta hyötyä? Miten se on meiltä pois, jos yrittäjä tarjoaa halvemmalla kahvikupin kuin muualla, lisätäkseen asiakaskuntaansa. Erityisesti arkipäivinä yöaikaan, asiakkaiden määrä lienee aika nollissa. Poliisi tuo edes jotain lisäeuroja kassaan.

jussi_j kirjoitti:
Itse asiassa vituttaa kuinka joku voi olla niin typerä, että lähtee vertaamaan poliisia ja rekkamiestä.

Etkä tainnut vastata kysymykseeni. Otetaan se loppu pois, jos pipo höllenisi.

Kari Runk kirjoitti:
Vai miksi rekkamiesten pitäisi saada tuntuvia alennuksia?

P.S. Tajusin jo, sun mielestä on ihan sama vaikka "joku haluaa antaa biljardinpelaajille alennuksia, ihan vapaasti" mutta en tajunnut miksei siihen vaadita mitään järkevää perustetta. Miksi näin?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko siis muutamien kirjoittajien (TosiFani, jussi_j) mielestä niin, että poliisi ei saa esimerkiksi siviilissäkään tingata, koska on mahdollista, että myyjän antama alennus johtuu ostajan virkamiesasemasta. Poliisin täytyy aina maksaa ovh, koska muutoin se voi heikentää luottamusta virkamieheen taikka viranomaiseen?

Epäilisin myös, että tässä maassa on lukemattomia virkamiehiä, joilla on esimerkiksi työpaikkaruokailu, jossa tietyn viraston työntekijöille kaupallisen yhtiön tuottama ruokailu on halvempi kuin ulkopuoliselle, tai jopa ulkopuolisilta kokonaan poissuljettu. Korruptiota! Konkreettisena, mutta kuvitteellisena esimerkkinä vaikka kunnanvirasto, jonka vieressä on lounasravintola, johon kunta on kilpailuttanut työntekijöilleen lounaan hintaan 5,80€, kun se muille maksaa 8,40€.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuo ABC-asemien poliiseille tarjoamien alennuksien tarkoitus ei varmasti ole vain myynnin lisääminen, vaan turvallisuuden lisääminen ja järjestyshäiriöiden vähentäminen yöaikaan, sillä meno nuorison suosimilla ABC-asemilla on keskimäärin rauhallisempaa poliisin ollessa paikalla. Joidenkin mielestä on täysin oikein, että yritys "ostaa" turvapalvelun poliisilta kahvikupilla ja donitsilla.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Virkamies ei saa vaatia, hyväksyä tai ottaa vastaan taloudellista tai muuta etua, JOS se voi heikentää luottamusta virkamieheen taikka viranomaiseen.

Millä tavoin sinun luottamustasi poliisiin heikentää se, että poliisi saa huoltoasemalla 1,5 e maksavan kahvin hintaan 0,75 e?

Luuletko, että tämän perusteella poliisi sallisi vaikka ihmiskaupan ABC:n pihassa? Vai että jos sinun naapurisi vaimo murhataan ja samaan aikaan ABC:lta näpistetään yksi energiajuoma, kaikki kylän poliisit ryntäävät ABC:lle eikä kukaan välitä naapurisi vaimon murhaajan kiinniottamisesta?

* * * * *

Vituttaa muuten myös tuore uutinen siitä, että vartijoilla ei saisi olla omia putkia kauppakeskuksissa yms. Etenkin jos kiinniotettu on maata kiertävällä radalla matkaava narkkari, parhaiten vartija voi vastata kaikkien (ml. sivullisten) turvallisuudesta viemällä kiinniotetun valvottuun putkaan. Toisena vaihtoehtona kun on, että sekainen nisti karkaa, syntyy verikontakti vartijan tai sivullisen kanssa, ja sitten jännätäänkin testituloksia.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Suomessa on korruptiota, sehän on kaikille täysjärkisille ilmiselvä fakta. Tarkastelkaa vaikka kunnallispolitiikkaa niin ne on samat saunakaverit, joiden kesken rahoja liikutellaan ja päätöksiä tehdään. Kilpailutuksen piirissä olevilla aloilla virkamiehiä käy joka talvi hiihtelemässä Lapissa yksityisomistuksessa olevien firmojen piikkiin, ja saatetaan sielläkin sauna lämmittää hiihtelyn lomassa. Sitä kutsutaan asiakassuhteiden ylläpitämiseksi, vaikka suorasukaisempikin termi olisi olemassa.

Entä sitten urheilu? Valtion kassasta maksetaan merkittäviä summia avustuksina lajiliitoille, joiden palleilla (istuin, ei kives) istuu saunakavereita. Vaikka he eivät olekaan virkamiehiä, on kuvio hyvin pitkälti samanlainen. Heillä vasta niitä saunailtoja onkin! Ja rahaa palaa ihan eri tavalla kuin sillä poliisipartiolla, joka käy lounaalla siviilit (vaatteet, ei kansalaiset) päällä.

Minkähän takia ne poliisit eivät pidätä sitä apsin kassatyttöä epäiltynä lahjuksen tarjoamisesta virkamiehelle? Vituttaa kun pitää etsiä aina tällaisia turhia uutisia.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Vituttaa muuten myös tuore uutinen siitä, että vartijoilla ei saisi olla omia putkia kauppakeskuksissa yms. Etenkin jos kiinniotettu on maata kiertävällä radalla matkaava narkkari, parhaiten vartija voi vastata kaikkien (ml. sivullisten) turvallisuudesta viemällä kiinniotetun valvottuun putkaan. Toisena vaihtoehtona kun on, että sekainen nisti karkaa, syntyy verikontakti vartijan tai sivullisen kanssa, ja sitten jännätäänkin testituloksia.

Vartijoiden touhuja kun on melko laajasti viime vuosina uutisoitu ja kritisoitu, niin minusta on aivan hyvä, että poliisikoulu/armeijahylsyillä ei ole "valvottua" putkaa. Lainausmerkit siksi, että nykyisen käytännönkin mukaan vartijaliikkeiden omistamien valvontakameroiden nauhat ovat pääsääntöisesti vahingossa hävinneet tai tuhoutuneet, jos joku 165-senttinen penkkipetteri päättää toteuttaa auktoriteettiaan fyysisellä manifestaatiolla.

Minua muuten vituttaa vartijoiden käytös noin keskimäärin aivan jumalattomasti. Sata kertaa mieluummin asioin poliisin kuin yhdenkään vartijan kanssa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mä en taas käsitä parkua tässä putka-asiassa. Mitäs jos jengi vaikka käyttäytyisi noissa kauppakeskuksissa? Että jos vaikka voisi olla riehumatta? Eiks nii?

Joku päivä uutisoitiin että huumetestit vaarantavat opiskelijoiden oikeusturvaa yms kautta tms. Just. Jos sitten voisi vaikka olla kiskomatta sitä kamaa jos kerran huumetesti ahdistaa niin tavattomasti tai pilkkaa ihmisoikeuksia.


Ei käsitä, ei.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vartijoiden touhuja kun on melko laajasti viime vuosina uutisoitu ja kritisoitu, niin minusta on aivan hyvä, että poliisikoulu/armeijahylsyillä ei ole "valvottua" putkaa.

Miten sitten näkisit, että kiinnipitäminen kannattaa toteuttaa, jos (tai nykypäivänä lähinnä kun) kiinniotettu on aineissa ja / tai aggressiviinen?

Ota huomioon, että poliisilla voi kestää kauankin. Eivät välttämättä ole paikalla viidessä minuutissa, tai edes vartissa. Ja missä kiinniotettu pidetään tämän aikaa: tuulikaapissa vai keskellä käytävää?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ota huomioon, että poliisilla voi kestää kauankin. Eivät välttämättä ole paikalla viidessä minuutissa, tai edes vartissa. Ja missä kiinniotettu pidetään tämän aikaa: tuulikaapissa vai keskellä käytävää?
Nehän tulee hetkessä sen kauppakeskuksen Hesestä tai Arnold'silta, missä ovat nauttimassa etuuksistaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miten se on meiltä pois, jos yrittäjä tarjoaa halvemmalla kahvikupin kuin muualla, lisätäkseen asiakaskuntaansa. Erityisesti arkipäivinä yöaikaan, asiakkaiden määrä lienee aika nollissa. Poliisi tuo edes jotain lisäeuroja kassaan.

Niin ja eikö tuo nyt ole ylipäätään sama missä poliisit käyvät ne taukonsa pitämässä ja kahvinsa juomassa? Olettaisin kuitenki et poliisi partioi pääsijaisesti sen mukaan missä eniten tapahtuu. Olin muuten aikanaan Kebab- ravintolassa töissä ja sieltä sai poliisit 20prosentin alennuksen kaikesta safkasta. Ei kyllä tullu yhtään rikollinen olo jos satuin kassalla olemaan ja oikeastaan olisin omasta puolestani tarjonnut ilmaiset ruuat. Aika monena yönä sinne kuitenki poliisit piti soittaa viemään pahimpia tappelupukareita pihalle.

On mulla siis paskojaki kokemuksia poliisista, mutta kuitenkin sen verran tärkeää työtä tekevät paskaa korvausta vastaan et voivat mun puolesta vetää vaik ilmasta kahvia joka paikassa.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuo ABC-asemien poliiseille tarjoamien alennuksien tarkoitus ei varmasti ole vain myynnin lisääminen, vaan turvallisuuden lisääminen ja järjestyshäiriöiden vähentäminen yöaikaan, sillä meno nuorison suosimilla ABC-asemilla on keskimäärin rauhallisempaa poliisin ollessa paikalla. Joidenkin mielestä on täysin oikein, että yritys "ostaa" turvapalvelun poliisilta kahvikupilla ja donitsilla.

Niin no, tiedä sitten mikä on totta..

[url=http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090514324379_uu.shtml]Iltalehti[/url] kirjoitti:
Tuomi korostaa, että poliiseja houkutellaan alennuksilla asiakkaiksi puhtaasti taloudellisista syistä.

- Asiakkaita tarvitaan varsinkin öisin ja poliisit tuovat rahaa siinä, missä kaikki muutkin asiakkaat.

Itse koitan välttää näitä ABC-asemia enkä tiedä sen paremmin käytännöistä, mutta ainakin Hyvinkään ABC:llä alle 18-vuotias ei saa oleskella kello 20.00 jälkeen. Tämä tarkoittaa siis sitä, että toki saat käydä kaupassa, tilaa ruokaa yms. mutta tämän jälkeen lähdet pihalle. On mielestäni aika onnistunut sääntö.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Millä tavoin sinun luottamustasi poliisiin heikentää se, että poliisi saa huoltoasemalla 1,5 e maksavan kahvin hintaan 0,75 e?

Luuletko, että tämän perusteella poliisi sallisi vaikka ihmiskaupan ABC:n pihassa? Vai että jos sinun naapurisi vaimo murhataan ja samaan aikaan ABC:lta näpistetään yksi energiajuoma, kaikki kylän poliisit ryntäävät ABC:lle eikä kukaan välitä naapurisi vaimon murhaajan kiinniottamisesta?...

Kuten sanoin ensimmäisessä viestissäni, minua henkilökohtaisesti asia ei vaivaa mitenkään. Mutta selvästi jonkun muun, mm. poliisipäällikön ja rikosoikeuden professorin, luottamus poliisin toimintaa on tilanteesta kärsinyt. Virkamiesten pitää olla näissä tilanteissa erittäin tarkkoja ja siksi ihmettelin ettei poliisit itse kieltäytyneet tarjouksesta.
 

Jeffrey

Jäsen
S-ryhmän maksamat "etuudet" ovat vanha juttu. Ilmeisesti ko. ryhmä yrittää nyt painaa hälyä poliisien niskaan.

Jokainen voi omassa mielessään miettiä kaupunkien kaavotusratkaisuja. Mistä kummasta mahtaa johtua se, että jokaikisessä kaupungissa meidän maassamme S-ryhmän kauppapaikat ovat paremmilla paikoilla kuin esim. K-ryhmän kauppapaikat.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Miten sitten näkisit, että kiinnipitäminen kannattaa toteuttaa, jos (tai nykypäivänä lähinnä kun) kiinniotettu on aineissa ja / tai aggressiviinen?

Ota huomioon, että poliisilla voi kestää kauankin. Eivät välttämättä ole paikalla viidessä minuutissa, tai edes vartissa.

Toki kiinniottaminen kannattaa pyrkiä toteuttamaan tehtävän suorittamiseksi minimissään riittävällä voimankäytöllä. Nisti menee maahan kyllä ihan samojen periaatteiden mukaisesti kuin suoralippakin, mutta ehkä piripäätä pitää motivoida hapettamalla, että rauhoittuu. Joka tapauksessa, minimivoimankäyttö tilanteeseen nähden. Kyllähän vartija saa tarpeen niin vaatiessa pistää kiinniotetulle raudatkin, joka helpottaa asiakkaan aloillaan pitämistä poliisin tuloon saakka.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kuten sanoin ensimmäisessä viestissäni, minua henkilökohtaisesti asia ei vaivaa mitenkään. Mutta selvästi jonkun muun, mm. poliisipäällikön ja rikosoikeuden professorin, luottamus poliisin toimintaa on tilanteesta kärsinyt. Virkamiesten pitää olla näissä tilanteissa erittäin tarkkoja ja siksi ihmettelin ettei poliisit itse kieltäytyneet tarjouksesta.

Ahaa, sorry, käsitin tuon myös sinun kannaksesi. Siispä kohdistan samat kysymykseni niille, joiden mielestä alehintainen kahvikuppi heikentää luottamusta poliisiin.

Toki kiinniottaminen kannattaa pyrkiä toteuttamaan tehtävän suorittamiseksi minimissään riittävällä voimankäytöllä. Nisti menee maahan kyllä ihan samojen periaatteiden mukaisesti kuin suoralippakin, mutta ehkä piripäätä pitää motivoida hapettamalla, että rauhoittuu. Joka tapauksessa, minimivoimankäyttö tilanteeseen nähden. Kyllähän vartija saa tarpeen niin vaatiessa pistää kiinniotetulle raudatkin, joka helpottaa asiakkaan aloillaan pitämistä poliisin tuloon saakka.

Rautoihin voi toki laittaa, mutta jalkaraudatkaan eivät estä potkimista, rimpuilua yms., etenkään kun silmät vetävät hedelmäpeliä eikä kipukynnystä juuri ole. Tämä puolestaan voi aiheuttaa vaaratilanteita paikassa, jossa on paljon sivullisia ja hyvin vähän jos lainkaan syrjäisempiä nurkkia, kuten kauppakeskuksissa, Stokkalla ja muissa isoissa tavarataloissa usein on. Ja hapettamista ei enää nykyään oikein suositella...
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ihan vitun saatanan paljon just nyt vituttaa pätevät ihmiset, jotka tietää kaikesta kaiken. SAAAAAAAATAAAANAAAAA! Ei mulla muuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös