Vitutusketju

  • 10 540 045
  • 56 130

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
:D Huono päivä? Jatketaan ff2-tasoista. Oikeaan aikaan tulit kertomaan että vituttaa kun suomalainen jalkapallojoukkue pärjää.
No on itse asiassa huono päivä ja pahoittelut näistä. Kyllähän tämä vie Suomen jalkapalloa kokonaisuutena eteenpäin ja rahaa ja kokemusta tulee mutta ei se silti minua saa toivomaan Klubin menestystä. Rakas vihollinen siinä missä Jokeritkin.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
No on itse asiassa huono päivä ja pahoittelut näistä. Kyllähän tämä vie Suomen jalkapalloa kokonaisuutena eteenpäin ja rahaa ja kokemusta tulee mutta ei se silti minua saa toivomaan Klubin menestystä. Rakas vihollinen siinä missä Jokeritkin.

Eipä mitään. Tunteella heitin kun "väärin vitutettu".

Huomenna parempi päivä!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monesti HIFK-kannattajat unohtavat että heilläkin on jalkapallojoukkue, ja sen sijaan huor... kannattavat jalkapallossa Klubia, mikä on valitettavaa.

Kuten myös klubihuoraavat IFK-fanit kun oma jengi pelaa Ykkösessä. Ilmeisesti jos tie vie joskus Mestikseen kiekon puolella, käy samoin ja porukka siirtyy Jokerileiriin.

Mutta mitäs jos on IFK:n fani lätkässä, mutta junnuna pelannut vaikka kymmenen vuotta futista Klubissa? Onko se pahaakin huoraamista? Pitää muistaa, että stadissa noita futisjengejä kuitenkin on missä pelata ja kiekkojengit on sitten erikseen.

Kuten tuolla muun urheilun puolellakin juuri kirjoitin, Klubin menestys on hienoa, mutta ei minusta koskaan heidän fania tule koska olen kuitenkin täysin eri helsinkiläisjoukkueen kasvatti. Ja se jengini ei muuten ole myöskään HIFK, eli en pätkääkään allekirjoita tuota kommenttia että minun pitäisi IFK:n kiekkoseuran fanina fanittaa HIFK:ta futiksessakin. Olen kiekossa IFK:n fani, mutta futiksessa sekin on silmissäni vain paikalliskilpailija muiden joukossa. Ei herätä juuri minkäänlaisia tunteita, ei Ykkösessä eikä Veikkausliigassa.

Mutta joo, vaikka en fani olekaan, silti Klubia tulee luonnollisesti stadilaisena futista seuraavana kaverina seurattua todella paljon. En minä silti heidän mestaruuksiaan juhli vaikka saatankin toivoa että sen mestaruuden vievät ja sitä kautta puskevat omaa toimintaansa ja vaikka koko sarjaa osaltaan eteenpäin.

Yllättävän moni tuntui kieltämättä nyt heräävän Klubin toimintaan, live-seurannan perusteella monelle eka matsi mitä oli jengiltä koskaan, tai ainakaan muutamaan vuoteen nähnyt. Mutta mikäs siinä.
 
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Ei kuulu sinänsä tähän ketjuun, mutta kerrankin oikean asenteen tynkää! Monesti HIFK-kannattajat unohtavat että heilläkin on jalkapallojoukkue, ja sen sijaan huor... kannattavat jalkapallossa Klubia, mikä on valitettavaa.

Oliko tämä tosissaan kirjoitettu? Olisiko minun pitänyt kannattaa FC Jokereita sillon muinoin, kun nyt kuitenkin sattui olemaan sama nimi kuin kannattamallani jääkiekkojengillä? Tai jos kannattaa TPS:aa, pitääkö sitä kannustaa niin jääkiekossa, jalkapallossa, salibandyssa kuin keilauksessakin? Aika ahdasta ajattelua jos minulta kysytään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vähän jälkijättöisesti tulee, mutta nyt vasta luin tekstin...

Eli tuo Paula Kokkosen "väläytys", että olutta ja muita alkoholituotteita ei myytäisi enää lätkämatseissa. Siis vittu mitä skeidaa. Tyyppi itse varmaan koskaan peleissä käynyt, joten ei näytä tietävän, että se on oikeasti ihan luonnollinen juttu nauttia olut tai pari pelissä, jos niin haluaa. Ei siellä mitään rapajuomista harrasteta. Ne paikat on ihan muita kun jäähalleja. Varsinkin lauantain kotipelissä on mukavaa tulla hallille hetki ennen, ja nauttia olut siinä. Kuuluu hommaan. Tietenkään en sitä tee silloin kun autolla tulen, mutta julkisilla tulon jälkeen kyllä.

Huoh. Vituttaa että edes julkastaan tollasia juttuja.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Oliko tämä tosissaan kirjoitettu? Olisiko minun pitänyt kannattaa FC Jokereita sillon muinoin, kun nyt kuitenkin sattui olemaan sama nimi kuin kannattamallani jääkiekkojengillä? Tai jos kannattaa TPS:aa, pitääkö sitä kannustaa niin jääkiekossa, jalkapallossa, salibandyssa kuin keilauksessakin? Aika ahdasta ajattelua jos minulta kysytään.

Tottakai saa kannattaa pelkkää yhtä joukkuetta, mutta yleisesti näkisin enemmän puhdasta seuraan, eikä pelkästään yksittäiseen joukkueeseen kohdistuvaa rakkautta Ruotsin malliin myöskin Suomessa.

Ja mielestäni on erikoista jos joku kannattaa lätkässä Tepsiä ja futiksessa Interiä. Ei tarvitse toki "kannustaa" jos laji ei kiinnosta.

terv. nimimerkki "Kävisin Jokereiden jalkapallojoukkueen peleissä jos niitä olisi."
 

RDivis

Jäsen
Niin kuin sanoin, jos kyseessä olisi maajoukkue se olisi täysin eri asia. En minä kannusta Jokereitakaan heidän omissa europeleissään.

Vitun huono vertaus tuo lätkäsetti. Moni seura pystyy mahd europeleissä kamppailemaan ilman, että sillä on sen suurempaa impaktia muuhun lajiin liittyvään.

HJK menestys nostaa koko lajin ja liigan profiilia Suomessa. Voisi näin monen polun kautta olla tulevaisuudessa paremmat puitteet sille HIFK Futis puolellekkin, mutta sokeutta on monenlaista.

Ja kyllä ajattelisin lajin nykytilanteesssa supporttaavani Honkaa, Interiä tai jopa sitä HIFK Fotbölliä jos osat vaihtuisivat.
 

tutzba

Jäsen
näkisin enemmän puhdasta seuraan, eikä pelkästään yksittäiseen joukkueeseen kohdistuvaa rakkautta Ruotsin malliin myöskin Suomessa.

Suomessa ei ole tuollaista lutuuria samaa nimeä käyttävien seurojen välillä. Ainakaan käsittääkseni. Esimerkkinä nyt vaikkapa jalkapallo-TPS ja jääkiekko-TPS. Eipä taida sillä suunnalla olla paljoakaan yhteistyötä tai perheellisyyttä. Mieleen tulee ainoastaan se, että eikös futis-TPS siirtänyt ottelunsa alkamisajankohtaa myöhemmäksi jonkun kendo-TPS:n pleijarimatsin takia mestaruuskaudella? Tai no saan oikeastaan yhdellä sanalla tuhottua puheet TPS:n yhteistyöstä: logopelleily.

Mitäs muita näitä on. Tampereella Ilves molemmissa lajeissa, ei varmaankaan tehdä yhteistyötä. Valkeakoskella Haka jalkapallossa että hiihdossa, nehän suunnilleen vihaavat toisiaan. No sitten aikoinaan FC&HC Jokerit, tarviiko siitä edes puhua? HIFK lienee ainoa seura, jolla on ns. uskolliset fanit. Jääpallo, jääkiekko ja jalkapallo, eikös Stadin Kingit aika hyvin käy kaikissa matseissa?

Mutta itse en näe sitä ollenkaan pahana, jos jääkiekossa kannatat Jokereita ja jalkapallossa HIFKiä. Eri lajit, ei lasketa. Vähän kuin eri kaupunki tai eri maa, ei silloinkaan lasketa.

Edit: Loistava teksti kirjoittajalta dynamo68 tuossa alla.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Tottakai saa kannattaa pelkkää yhtä joukkuetta, mutta yleisesti näkisin enemmän puhdasta seuraan, eikä pelkästään yksittäiseen joukkueeseen kohdistuvaa rakkautta Ruotsin malliin myöskin Suomessa.

Ja mielestäni on erikoista jos joku kannattaa lätkässä Tepsiä ja futiksessa Interiä. Ei tarvitse toki "kannustaa" jos laji ei kiinnosta.

terv. nimimerkki "Kävisin Jokereiden jalkapallojoukkueen peleissä jos niitä olisi."

No voihan sen ajatella näinkin, että helvetin moni PK-35:n kannattaja vihaa Jokereita yli kaiken, vaikka Jokerit oli seuran nimi jossain vaiheessa. Ja kuka sen on määrittelemään mitä seuraa tai joukkuetta rakastaa.

On helvetinmoista tyhmyyttä määritellä mitä saa rakastaa tai kannustaa pelkän nimen perusteella. Tuskin sinullakaan tunneside syntyi sanaan Jokerit vaan se perustui tunne-elämykseen seurasta. Voihan se nimittäin olla, että joku pelasi lätkää Tepsissä mutta ei mahtunut futiksessa Tepsin junnuihin ja meni Interiin, jota kautta rakkaus siihen paitaan syttyi. Silloinko pitää kannustaa Tutoa jos Interillä ei ole lätkäjengiä?
 

fabula

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja mielestäni on erikoista jos joku kannattaa lätkässä Tepsiä ja futiksessa Interiä. Ei tarvitse toki "kannustaa" jos laji ei kiinnosta.

Täältä tunnustautuu yksi erikoinen tapaus.

Asia ei mielestäni ole niin yksioikoinen. Jääkiekko on minulle tullut aina ykköslajina ja TPS on ollut penskasta asti se oma joukkue, jonka menestystä seuraamalla olen lajiin tutustunut. Toisaalta jalkapallosta kiinnostuin paljon vanhempana, ja jostain syystä aloitin seuraamisen niin sanotusti Interin "kautta", eli rupesin ensisijaisesti käymään Interin peleissä ja oli paljon kiinnostuneempi Interin menestyksestä kuin esim. tepsin. Tästä seurasi väistämättä se, että Interistä muotoutui itselleni se joukkue mitä aloin tosissaan kannattamaan. TPS jalkapallossa (uskomatonta kyllä) ei herätä minussa minkäänlaisia tunteita, vaan olen täysverinen interisti.

Edit. Ja kuten tutzba tuossa kirjoitti, niin aika vähän näillä joukkueilla on minkäänlaista konkreettista yhteistyötä. Nimi vain on TPS.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Vaikka itse kannatankin Veikkausliigassa KuPSia niin jännitin kyllä sormet valkeina HJK:n puolesta äskeisessä matsissa ja olen iloinen heidän voitostaan. Kyseessä oli mielestäni koko Suomen jalkapalloilun voitto pitkässä juoksussa. Antaa kovasti uskoa, että kaikki on mahdollista.

Toki Veikkausliigassa KuPS:n ja HJK:n kohdatessa kannatan omaa seuraa, mutta europelit ovat ainakin omassa mielessäni eri asia. Asia olisi toki toinen jos KuPS ja HJK pelaisivat molemmat Eurooppaliigan lohkovaiheessa samassa lohkossa..=)

Hyvä HJK ja kiitos hienosta pelistä.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Ilmeisesti mäkin olen väärinkannattaja, kun kiekossa IFK on ykkönen ja futiksessa HJK. Silloin kun aikanaan muksuna ekaa kertaa nappiksia pistin jalkaan HJK:n paita päällä, en edes tiennyt, että IFK:lla olisi futisjoukkue. Toki silloin oli jo opetettu, että IFK on ainoa oikea joukkue jääkiekossa. Nykyään lähinnä symppaan IFK:ta futiksessa ja muissa lajeissa, mutta en mitenkään intohimoisesti kannata. Yhden ottelun olen käynyt kattomassa futista ja yhden bandya. HJK tulee olemaan jalkapallossa mulle aina se The Joukkue, enkä tajua, miksi mun pitäisi vaihtaa kannattamaani joukkuetta sen takia, että sillä on sama nimi kuin suosikkijääkiekkojoukkueellani. Vittu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt vituttaa, kuin sitä pientä jänöä! Jäin tänään himaan, enkä lähtenyt pelaamaan futista. Ajatuksena totta kai katsoa HJK:n peli ylivertaista vastustajaa vastaan.

Heräsin äsken. Nukahdin ilmeisesti joskus vartin yli seitsemän. Jäi sitten katsomatta peli. VITTU!
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
No voi vittu. Mites mopoilut?

Eilen illalla jäiden jälkeen sain vaivoin ajettua pyörän himaan, vaihdot joutui tekemään kantapäällä, ei niin miellyttävä kokemus varsinkaan kun kyseessä oli vasen polvi ja seisontatuki on juurikin samaisella puolella.
Tänään kävin näyttämässä koipea ja alustava diagnoosi oli kuus viikkoa totaalilepoa ja 4 kk sitten ilman liikuntaa. Magneetissa selviää sitten enemmän.
Mutta taitaa olla ajelut ajeltu ja lätkät pelattu tältä kaudelta.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mikälie saatanan flunssa iskeny, tuntuu et keuhkoissa ois jotain partateriä tms. Töistä ei käytännössä voi olla pois, mut pitää kattoa miten tää ilta menee ja hakea varmaan sit vaan kylmästi saikkua pari päivää. Lenkkeilyynki tulee mukavasti taukoa, juuri ku se on alkanu maistumaan niin helvetin hyvältä. Mua nyt yleensäki vituttaa ihan saatanasti olla niin kipeä ettei pysty tekemään niitä asioita mitä normaalisti tekis. Vittu.

Tääki tulee aina näin elo-lokakuun aikana, joku saatanan syysflunssa. Muuten voi koko vuoden olla terve ku pukki, mut aina tää iskee. Eikä paljon vaikuta et miten sitä pukeutuu tai muutakaan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mutta itse en näe sitä ollenkaan pahana, jos jääkiekossa kannatat Jokereita ja jalkapallossa HIFKiä.

Täysin mahdoton ajatus, edes teoriassa. Ei tarvitse perusteluja.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Vituttaa oma perseily raha-asioiden kanssa. Näköjään samantekevää paljonko sitä palkkaa tulee, menemään saa silti ja hyvin helposti. Etenkin "kännissä ei mikään mitään maksa". Saatana.
 

Nick Neim

Jäsen
Vituttaa oma perseily raha-asioiden kanssa. Näköjään samantekevää paljonko sitä palkkaa tulee, menemään saa silti ja hyvin helposti. Etenkin "kännissä ei mikään mitään maksa". Saatana.

Vahva sama. Erityisesti kun palkka tulee kuun 15. päivä, ja vuokra maksetaan kuun 4. päivänä. Välillä meinaa tehdä tiukkaa.

Erityisesti vituttaa se, kun tuhlaan rahaa kaikkeen "näkymättömään", eli en osta esimerkiksi mitään isoa kerralla. Eri asia jos panostaisin vaikkapa uuteen läppäriin, ostaisin uuden television tai vaihtaisin autoa. Mutta ei, kun tuhlaan kaikkeen vitun turhaan. Sitä on taas kiva miettiä mihin ihmeeseen se 300 euroa menikään viikossa, kun ruoalle, bensalle ja vastaaville lasken omat kulut.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ihmettelen miten sitä voi olla näin vitun tyhmä? Mulla olisi ollut oikein kutsuvieras lippu eiliseen HJK-Schalke peliin, mutta ajattelin, että mitä sitä teurastusta katsomaan ja lähdin aivan helvetin tyhmiin ja kuiviin illanistujaisiin. Nyt on mukava katsella jostain youtubesta sitä fiilistä tuolla eilen.

Mut hei kyllä paska punaviini ja Trivial Pursuit pölvästien kanssa on ihan kilpailukykyinen setti tuon rinnalla. Vittu!

Ps: Budapestin läpi virtaa nykyään kuulema Jangtse.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Erityisesti vituttaa se, kun tuhlaan rahaa kaikkeen "näkymättömään", eli en osta esimerkiksi mitään isoa kerralla. Mutta ei, kun tuhlaan kaikkeen vitun turhaan. Sitä on taas kiva miettiä mihin ihmeeseen se 300 euroa menikään viikossa.

Jep, tai kahdessa päivässä. Taksiajelut, heräteostokset, ulkona syöminen, juhliminen ja yleiset ex tempore -häröilyt. Toki paasaan sinänsä rahani mielummin em. juttuihin ja matkusteluun kuin esim. jossain helvetin Ikeassa:) mutta joskus vituttaa silti. Esimerkiksi nyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös