Vitutusketju

  • 10 567 480
  • 56 146

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rahan lainaaminen persaukisille on aika riskaabelia puuhaa, joten korkoon pamahtaa riskipreemio. Tämän rahan lainaajat ovat siis A) Täysin persaukisia, tai B) Vähän vitun tyhmiä.

Huomaa että ollaan Suomessa kun huudetaan yhteiskuntaa apuun. Mites tämä persaukisten akuutti rahantarve sitten tulisi ratkaista? Aletaanko jakamaan sosiaalista luottoa tekstiviesteillä 1kk euriborilla?

Ryhmän B osalta voitaisiin kyllä lyödä ihan hanskat tiskiin, ei tätä maata saada mitenkään idioottivarmaksi.

Hienoa, että löytyy tällaisia maamme valioyksilöitä!!

Nyky-yhteiskuntamme on luonut hyvin hedonistisen elämäntyylin, jossa elämykset ja kokemukset ovat pääosissa, normaali elämä on tylsää. Kuten viestissäni sanoin, olen huolissani omista lapsistani tulevaisuudessa. Nuoret tekevät hölmöilyjä, se on varma, mutta tämän tyylisten lainojen ottaminen voi pilata elämän pitkäksi aikaan. Eikä se tarvitse kuin kaveriporukan, joka houkuttelee lähtemään lätkämatsiin ja kaljalle. Olen pahoillani, että olen huolissani lapsistani. Poistun häpeämään...
 

Nick Neim

Jäsen
Vituttaa oma tyhmyys. Porukoille ajaessa vaihtuu nopeusrajoitus 80 km/h ensiksi taajamarajoitukseen (50km/h) ja siitä vielä suht nopeasti 40km/h. Kaiken lisäksi tässä on vielä alamäkeä, mikä antaa hieman vauhtia lisää jos ei jarruttele. Aika usein poliisit onkin tuosta vähän matkan päästä tutkaamassa loivan mutkan takana, kuitenkin sen verta kaukana ettei sitä rajoituksen vaihtuessa näe.

Enköhän mä luottanu taas vähän liikaa siihen ettei siellä ketään ole, ja annoin auton "liukua". Tietysti siellä mutkan takana oli se maija mittaamassa nopeutta, ja vauhdiksi merkattiin 70km/h 40km/h alueella. Voi vittu.

Ihmeellisin juttu kyllä on se, etten ees menettänyt korttia. Olisin kyllä luullut. Se tästä vielä oliskin puuttunut, kun en oo kerennyt vielä puoltakaan vuotta sitä omistaa, ja varsinkin kun tulee rajoitusten mukaan melko poikkeuksetta ajettua..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä annan teille hyvän vinkin: Pysykää helvetin kaukana kaikenlaisesta yhdistystoiminnasta! Tai jos joku on saanut jo teidät mukaan höynäytettyä niin pyrkikää herran nimessä mahdollisimman äkkiä eroon!
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki pikavippifirmat, johon tuokin paska lukeutuu, kusettaa heikompaa. Todella harvoin suht "normalissa taloustilanteessa" oleva, omillaan toimeentuleva, ottaa noita pikalainoja.

Tuollaiset firmat ajavat heikommat ja jokseenkin ylivarojen elävät vielä huonompaan tilanteeseen, kuin ennen ko. lainaa olivat. Pankilla on sentään joku roti siinä, minkälaisesa tilanteessa olevalle ihmiselle lainaa annetaan, mutta pikavippipaskoille riittää, että luottotiedot eivät ole vielä menneet. Tuollainen toiminta vituttaa. Ei sen kummempaa.

Kyse on liiketoiminnasta, ja riskit tietysti näkyvät hinnassa. Kysyntä luo tarjonnan, ja en olisi aina laittamassa yksilön tyhmyyttä yhteiskunnan taikka liiketoimintaa harjoittavien yritysten syyksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyse on liiketoiminnasta, ja riskit tietysti näkyvät hinnassa. Kysyntä luo tarjonnan, ja en olisi aina laittamassa yksilön tyhmyyttä yhteiskunnan taikka liiketoimintaa harjoittavien yritysten syyksi.

Yritys toimii markkinatalouden lakien mukaisesti, vaikka oma moraalini ei ymmärrä sitä, niin nämä yritykset toimivat lakien mukaisesti, eikä niin ollen ole tässä syyllisiä. Suomessa pidetään huolta heikoimmista sosiaaliavun yms. ja lakien avulla. Nyt Suomen päättäjät ampuvat itseään jalkaan kun sallivat pikavippien nykyiset ehdot, koska kaikki ne luottotietonsa ja velkaantuneet ressukat tulevat loppuen lopuksi sossunluukulle.

Olen seurannut muutaman nuoren, joka on lastensuojelulaitokselta lähtenyt, kujanjuoksua. Valitettavan pitkään kuluu ennenkuin luottotiedot menee ja luoton anto loppuu. Paras kuulemani tarina oli nuori jolla oli yli satatuhatta velkaa Ellokseen, Hobby Halliin, pikavippeihin yms.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vittu kun toinen ei voi pitää kiinni asioista jotka on sovittu. Sitten kiukuttelee kuin pikkulapsi ja koittaa saada minusta syyllisen vaikka itse on mokannut. Ja hauskinta on se että jos olisin itse tehnyt jotain vastaavaa minut olisi suunnilleen tervattu ja kieritetty höyhenissä.

EDIT: Ja kyse on siis pienestä rahasummasta, mutta myös periaatteesta...
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
Nyky-yhteiskuntamme on luonut hyvin hedonistisen elämäntyylin, jossa elämykset ja kokemukset ovat pääosissa, normaali elämä on tylsää.
Mitä tarkoitat nyky-yhteiskunnan luomalla elämäntyylillä? Emmekö me ihmiset sen yhteiskunnan muodosta? Minusta nyky-yhteiskunnassa on melko monipuoliset mahdollisuudet toteuttaa omaa elämäntyyliään. Voi hakea elämyksiä ja kokemuksia tai elää "normaalia" elämää, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Ei minua ainakaan ole yhteiskunnan taholta painostettu mihinkään elämysten kokemusten hakemiseen.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvä että jaksoit tarmolla asiaan puuttua ja vielä mukavampaa kuulla että palautteeseen suhtauduttiin asianmukaisesti ja johtanee toimenpiteisiin. Olisi ollut aika kornia jos palautteeseen olisi suhtauduttu tällä tavalla.

No jaa, missään nimessä kaupungin työntekijä ei voi tuollaista vastausta rustata, se lienee päivänselvää, mutta:

Tästäkin pystyy tulkitsemaan, että kyseessä on ihan ammattikitisijä, joka lähettelee suurin piirtein joka päivä liuskan verran paskatekstiä kaupungin kansliaan. Arvatenkin kohdistaa kritiikkinsä tätä tiettyä henkilä kohtaan, vittuilee rivien välistä ja keskittyy epäolennaisuuksiin. Tästä on sitten taas IS vääntänyt sellaisen jutun, missä kaupungin työntekijä saa kaiken paskan niskaansa. Yli läikkyi toki, mutta tuskin tämä lähettäjäkään mikään puhdas pulmunen on.

Kaikki pelkkää spekulaatiota, voi olla että olen täysin hakoteillä, mutta kuitenkin.
 

Viljuri

Jäsen
Olisi ollut aika kornia jos palautteeseen olisi suhtauduttu tällä tavalla.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että sairaat jäävät hoitamatta, asunto-ongelmat ratkaisematta, asialliset valitukset käsittelemättä ja seuraamuksitta sekä moni muukin asia hallinnossa tekemättä, jos "vakiovalittajien" ja "kirjeystävien" narsistiset fantasiat johtaisivat aina narsistin ja narsistin toimittajakaverin haluamaan lopputulokseen.

Sinänsä en tunne mitään sympatiaa kunnallisia viranhaltijoita kohtaan, roskalehden jutussa kysymyksessä voi olla joko viranhaltijan puolelta "leipääntyminen" ja "loppuunpalaminen" tahi kenties jopa pohjimmiltaan empaattinen hätähuuto kaikkien niiden puolesta, joilta jokin egomaanikko varastaa mahdollisuuden saada asioitaan asianmukaisesti käsitellyksi.

Ainakin veronmaksajien pitäisi olla hyvin kiinnostuneita siitä, että miten paljon missäkin kunnassa resursseja ammattivalittajien kanssa leikkimiseen hukataan.
 

passenger

Jäsen
Vituttaa kun tuli luvattua alkuviikosta että tulen yövuoroon töihin ja tajusin päivällä että tänäänhän olisi ollut Poisonblackin keikka. Ei nyt mikään GalaksitRäjähtää - vitutus, mutta kuitenkin vähän kismittää. Puoli yhdeksään pitäisi valvoa töissä ja siitä pirtsakkana kouluun aamulla.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kurkku on kipeä ja turvonnut...välillä sitä taas kutittaa aivan perkeleesti. Jostain syystä myös röyhtäilen jatkuvasti. Mahtaa taas tulla kiva yö!
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten viestissäni sanoin, olen huolissani omista lapsistani tulevaisuudessa. Nuoret tekevät hölmöilyjä, se on varma, mutta tämän tyylisten lainojen ottaminen voi pilata elämän pitkäksi aikaan. Eikä se tarvitse kuin kaveriporukan, joka houkuttelee lähtemään lätkämatsiin ja kaljalle.

Lainan ottaminen ei pilaa kenenkään luottotietoja. Maksamatta jättäminen on eri asia. Voithan myös opettaa lapsillesi että lainaavat isältään ilman korkoa, jos matsiin kerta on pakko päästä. Tai jos ei perse kestä, niin opeta jo pienenä että aina ei saa mitä haluaa. Silloin ehkä opiskelijana osaa jo sanoa "Ei oo just nyt rahaa". Helppo lause, minäkin olen oppinut sen.

Myöhemmässä viestissä viittaamaasi tapaukseen littyen: Pitäisikö Ellos ja Hobby Hall kieltää myös? Vai sovitaanko ettei kaikkia voi suojella itseltään.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Lainan ottaminen ei pilaa kenenkään luottotietoja. Maksamatta jättäminen on eri asia. Voithan myös opettaa lapsillesi että lainaavat isältään ilman korkoa, jos matsiin kerta on pakko päästä. Tai jos ei perse kestä, niin opeta jo pienenä että aina ei saa mitä haluaa. Silloin ehkä opiskelijana osaa jo sanoa "Ei oo just nyt rahaa". Helppo lause, minäkin olen oppinut sen.

Myöhemmässä viestissä viittaamaasi tapaukseen littyen: Pitäisikö Ellos ja Hobby Hall kieltää myös? Vai sovitaanko ettei kaikkia voi suojella itseltään.

Täyttä asiaa. Itseäni on jo pitkään ..tuttanut asenne, että kaikki on kiellettävä. Kellään ei ole mitään vastuuta omasta käytöksestään eikä terveen järjen käyttöä näytetä vaativan ollenkaan. Kaikki on erikseen kiellettävä. Suomalaiset on siitä erikoista kansaa, että he rakastavat kieltoja ja määräyksiä kun sen sijaan monissa muissa yhteiskunnissa valtiovallan tahdotaan puuttuvan mahdollisimman vähän kansalaisten elämään ja kaikenlaisiin kieltoihin ja rajoituksiin suhtaudutaan terveen epäluuloisesti. Terve järki kunniaan.

Ja toki, on selvää, että terveyteen ja henkeen kohdistuvat teot yms. on kriminalisoitava,mutta ei kaikkia elämän alueita tarvitse säädellä lailla tai valvoa ja holhota. Ihmisten voisi antaa elääkin. Ja jos mokaa niin joutuu siitä kantamaan vastuunsa. Yhteiskunta tulisi sitten vastaan viimeisessä hädässä ja takaisi ihmiselle jonkinlaisen katon pään päälle ja ruuan suuhun. Mutta ei muuta.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lainan ottaminen ei pilaa kenenkään luottotietoja. Maksamatta jättäminen on eri asia. Voithan myös opettaa lapsillesi että lainaavat isältään ilman korkoa, jos matsiin kerta on pakko päästä. Tai jos ei perse kestä, niin opeta jo pienenä että aina ei saa mitä haluaa. Silloin ehkä opiskelijana osaa jo sanoa "Ei oo just nyt rahaa". Helppo lause, minäkin olen oppinut sen.

Myöhemmässä viestissä viittaamaasi tapaukseen littyen: Pitäisikö Ellos ja Hobby Hall kieltää myös? Vai sovitaanko ettei kaikkia voi suojella itseltään.

Pikavippifirmat ovat vain osa ongelmaa. Niitä edeltää jo muita virheitä, esim. hallitsematon lainanotto, pelihimo, väärät kaverit...

Ylisuuret asuntolainat, osamaksuostokset, kaikki pannaan. Tai sittten sellainen laki, että kun täyttää 40v ja on sitä ennen hoitanut kaikki asiansa nuhteettomasti, voi avata sitten kännykkäliittymän omiin nimiin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Lainan ottaminen ei pilaa kenenkään luottotietoja. Maksamatta jättäminen on eri asia. Voithan myös opettaa lapsillesi että lainaavat isältään ilman korkoa, jos matsiin kerta on pakko päästä. Tai jos ei perse kestä, niin opeta jo pienenä että aina ei saa mitä haluaa. Silloin ehkä opiskelijana osaa jo sanoa "Ei oo just nyt rahaa". Helppo lause, minäkin olen oppinut sen.

Myöhemmässä viestissä viittaamaasi tapaukseen littyen: Pitäisikö Ellos ja Hobby Hall kieltää myös? Vai sovitaanko ettei kaikkia voi suojella itseltään.

Täyttä asiaa tämäkin viesti. Suomessa on tietääkseni suhteellisen paljon opiskelijoita joiden ainoa toimeentulo on opintotuki (mahdollisesti opintolaina) päälle. Miten kaikki näistä ei ole jo velkakierteessä koska varmasti jokaisella paikkakunnalla löytyy kaikkea kivaa ja rahaa vievää aktiviteettiä? Kylläpä tuo on itelläki jääny monet hauskat reissut väliin rahanpuutteen vuoksi, mutta elämä nyt on vähän sellasta. Kaikkea ei saa mitä haluaa.

Mitä tulee näihin postimyyntifirmoihin niin ehkä sieltä kannalta voisi vähän kattoa kuka voi avata esim. kuukausitilin tai ylipäätään ostaa laskuun. Muistaakseni esim. H&M antaa luottoa ainakin sen 500€ vaikka ainoat tulot olisi Kelan myöntämät avustukset. Toisaalta kuka pakottaa tilaamaan Elloksista yms. tavaraa velaksi?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Hienoa kuulla! Yhtä lailla se, että olet tarttunut asiaan, kuin se että tunnet olosi niin paljon paremmaksi, että jaksat käydä kiinni epäkohtiin. Anna palaa!


Uleåborgir:lle iso peukku. Hienoa, että joku anaa näille takaisin, eikä alistu koiran kohtaloon. Ilmeisesti myös olo on parempi, kun olet prosessiin jaksanut aikaa ja tarmoa käyttää.

Olo todellakin on piitkästä aikaa sellainen, että toimintakyky on lähimain normaali saatanan pitkän masennuskauden jälkeen. Tosin prosessiin ryhtyminen vaati aika monen ihmisen kehotusta tehdä asialle jotain. Luojan kiitos minulla on hemmetin hieno sosiaalinen verkosto. Mutta nyt kun sain tuon jutun käyntiin, on itseluottamus kohonnut sille tasolle, että ei tarvitse koko aikaa sen turvaverkon yllä nuorallakävellä.

Hyvä että jaksoit tarmolla asiaan puuttua ja vielä mukavampaa kuulla että palautteeseen suhtauduttiin asianmukaisesti ja johtanee toimenpiteisiin. Olisi ollut aika kornia jos palautteeseen olisi suhtauduttu tällä tavalla.

Eikä tarvitse edes käyttää potentiaalimuotoa. Asia nimittäin johtaa varmasti toimenpiteisiin. Tänään laitoin postiin potilasasiamiehen minulle lähettämän korvausvaatimuslomakkeen liitteineen ja kuitteineen. Potilasasiamiehen mukaan korvauksien saaminen on varmaa. Olen jo aiemmin maininnut, että puoskari saa tehdä tykönänsä selityksen esimiehelleen toiminnastaan. Eikä ilmeisesti ihan ensimmäistä kertaa. Potkuihin tässäkään ei tilanne johda, mutta urakehitykseen sillä saattaa olla vaikutusta. Näin olen kautta rantain antanut itseni ymmärtää. LOL
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikä tarvitse edes käyttää potentiaalimuotoa. Asia nimittäin johtaa varmasti toimenpiteisiin. Tänään laitoin postiin potilasasiamiehen minulle lähettämän korvausvaatimuslomakkeen liitteineen ja kuitteineen. Potilasasiamiehen mukaan korvauksien saaminen on varmaa. Olen jo aiemmin maininnut, että puoskari saa tehdä tykönänsä selityksen esimiehelleen toiminnastaan. Eikä ilmeisesti ihan ensimmäistä kertaa. Potkuihin tässäkään ei tilanne johda, mutta urakehitykseen sillä saattaa olla vaikutusta. Näin olen kautta rantain antanut itseni ymmärtää. LOL

O.T. Mutta paljonko meinasit kuitata tästä sessiosta?

Viituuttaa!
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Voiko huippu-urheileva homo olla kannustuksesi arvoinen?-ketju

Voi morjens. Kuinka ahdasmielistä ja homofoobista porukka voikaan olla.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Sama paska jatkuu. Kuulemma kohtelen vaimoa niin kuin lasta jne. Puutun siihen miten hän käyttää rahaa tai missä nukkuu ja määräilen häntä tekemään kaikenlaista. Hän kun sanoo aina minulle että "-isi", eli pitäISI siivota tai tarvitsISI leikata nurmikko jne. Minä kun sanon että "pitää siivota" ja "tarvitsee leikata nurmikko" ja hän ei tarkoita komennella niinkuin minä. Kummasti vaan herne menee nenään jos lähtiessä tuo sanoo että pitäisi siivota ja minä en sitten olekaan siivonnut kun hän palaa. Vittu kun ei vaan jaksaisi tälläistä. Nytkin riita alkoi hänen mokastaan ja koko ajan kiista on kääntymässä minun viakseni.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
tuosta ylhäälläkeskustellustuista kielloista ja holhoamisesta olen eri mieltä. Mun mielestäni taas, ainakin internetpalstojen perusteella, suomalaiset inhoavat holhoamista. On puhuttu nopeuskameroista, pikavipeistä, alkoholista jne...mutta valitettavasti olen sitä mieltä että keskimäärin ihmiset ovat vaan niin tyhmiä että heitä on pakko hieman kontrolloida. Kun velka/uhkapeli/alkoholi/jne- ongelmat aiheuttavat nykyään kärsimystä suoraan tai välillisesti sadoille tuhansille suomessa niin turha siinä on yksilönvastuuta enää peräänkuuluttaa. Mua vituttaa ihmisten vastuuttomuus ja tyhmyys.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sama paska jatkuu. Kuulemma kohtelen vaimoa niin kuin lasta jne. Puutun siihen miten hän käyttää rahaa tai missä nukkuu ja määräilen häntä tekemään kaikenlaista. Hän kun sanoo aina minulle että "-isi", eli pitäISI siivota tai tarvitsISI leikata nurmikko jne. Minä kun sanon että "pitää siivota" ja "tarvitsee leikata nurmikko" ja hän ei tarkoita komennella niinkuin minä. Kummasti vaan herne menee nenään jos lähtiessä tuo sanoo että pitäisi siivota ja minä en sitten olekaan siivonnut kun hän palaa. Vittu kun ei vaan jaksaisi tälläistä. Nytkin riita alkoi hänen mokastaan ja koko ajan kiista on kääntymässä minun viakseni.

Varohan kuitenkin veliseni, ettei vaimosi astu vahingossakaan "korkin" päälle.

Ja sitten se pakollinen toinen rivi - jopa kolmaskin, sillä minua oikeastaan vituttaa vain vähän... jos ollenkaan, vaikka en liene juuri onnellinenkaan. Olisiko siinä aihetta vitutukseen???
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Rahatilanne. Työ, joka ei etene. Kotona kaaos, joka pitäisi siivota. Kahden päivän rälläämisen jälkeinen rähjäolo. Ns. privaattiasia, joka vituttaa täysin riippumatta siitä, tapahtuuko se vai ei ja vaikka ainoa järkevä ratkaisu oli nimenomaan, että EI saa tapahtua (ns. mikään ei ole hyvä ja kummalla päällä ajattelet tänään -syndrooma). Se, että ko. asia pystyy tähän maailmanaikaan yhä vituttamaan nanosekuntiakaan millään tasolla.
Lisävitutusta tuovat muutamat ketjut täällä JA:ssa, uskomattoman naurettava homo"keskustelu" nyt ensi alkuun. Mistä sen ignoren saa aktivoitua? (vituttaa myös, että olen niin tollo etten keksi moista itse, mutta viitsisi kumminkaan lopettaa koko palstan lukemista).
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kummasti vaan herne menee nenään jos lähtiessä tuo sanoo että pitäisi siivota ja minä en sitten olekaan siivonnut kun hän palaa. Vittu kun ei vaan jaksaisi tälläistä. Nytkin riita alkoi hänen mokastaan ja koko ajan kiista on kääntymässä minun viakseni.

Sen enempää puuttumatta sun parisuhteeseen, mutta jos se muijas vaikka sanoo et "onpa täällä likasta" ennen ku lähtee jolleki asioilleen niin tottakai sun pitää samantien kaivaa imuri esille ja pistää paikat kiiltämään. Jos toi yhteiselo ei muuten meinaa sujua niin tehkää vaikka listat kotitöistä, jos se se sillä helpottais vähän.

Toki joskus on hyvä pestä pyykit, siivota paikat yms. ihan vaan sen takia, et se nainen on niin saatanan ihana ilmestys siellä kämpässä. Eikä sen oikeasti tarvi olla - kunhan saat sen välistä tuntemaan ittensä prinsessaksi. Sillä se pärjää taas jonku aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös