Vitutusketju

  • 10 544 483
  • 56 132

Nick Neim

Jäsen
Valita tästä asiasta talonyhtiölle, loppuu tuo vanhusten kiusallinen pomottelu. Varmasti todella turhauttavaa. Klo 23:00 on takaraja suihkussa käynnille.

Niin nuo kaveritkin sanoivat kun otin puheeksi, että luulis nyt vielä klo 21 aikaan saavan suihkussa käydä. Äärimmäisen vituttavahan tuo yksi "naapuri" on, muuten ei mulla mitään suurempaa valitettavaa. Kiitokset kuitenkin varmistuksesta, pitänee ottaa asia esille.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miten ajattelit pärjätä kun et enää voi tehdä töitä ja saatat tarvita apua? Kukahan sitä apua antaa?

Onneksi minun on mahdollista itse valita ottaako apua vastaan vai ei, yksinkertaista eikö totta. Jos ei muuta niin kaulakiikkuun...

Toisekseen, jos nyt kuvitellaan tilanne jossa tarvitsisin apua niin ei minua esim. hoitohenkilökunta myötatunnosta auta vaan siksi koska se on heidän velvollisuus ja tehtävä. Jos siinä hommassa myötätunto tms. ottaa liiaksi vallan niin homma alkaa ikävä kyllä kusta ja rankasti ja sen jälkeen työt alkavat seurata kotiin. Olen itsekin saanut tutustua työskentelyyn tk:n vuodeosastolla (työskennellyt siellä) siitäkin huolimatta, että asenteeni ihmisiä kohtaan on neutraali tai negatiivinen. Ei siihen tarvita mitään myötätuntoa vaan ammattimaisuutta ja halua sopeutua erilaisiin tilanteisiin ja ammattiylpeyttä, että on valmis suoriutumaan tehtävistä oma-alotteisesti potilaan etu mielessä pitäen. Jos minulle annetaan tehtäväksi vaihtaa vaipat kymmenelle vanhukselle niin vaihdan ne vaikka mielessäni ajattelenkin, että niin minun kuin monen vanhuksenkin kannalta parasta olisi jos heille annettaisi mahdollisuus arvokkaaseen kuolemaan. Ikävä kyllä Suomessa ei tunneta käsitetä "arvokas kuolema" vaan pitkitetään kuolemaa vuosilla ja vuosilla. Minusta olisi kaikkien kannalta inhimillisempää jos näiden toivottomien tapausten kohdalla kyettäisi antamaan vanhukselle tai pitkäaikaissairaalle arvokas kuolema. Itse ainakin sellaisen haluan.

Niin ja eivät ne kakarat täältä lopu vaikka minä en niistä pidäkään, ikävä kyllä. Eli jatkajia hoitotyöläisille kyllä löytyy.

vlad.
 

passenger

Jäsen
Miksi tulisi tuntea myötätuntoa jotain täysin tuntematonta henkilöä kohtaan, joka kenties, joidenkin silmissä, näyttää kovin viattomalta ja herttaiselta? Sitä en kiellä etteivätkö lapset ole viattomia, muuta hyvää heissä ei sitten taida ollakaan mutta en koe yhteyttä ainoaaseenkaan lapseen tällä pallolla, en edes suureen osaan muistakaan ihmisista. Oman elintilani ulkopuolella olevat ihmiset eivät merkitse minulle käytännössä mitään. Minulle on sama ovatko he elossa tahi eivät, on sama onko Maapallolla tuhat tai miljoona lasta enemmän tai vähemmän. Ihmiset (en tarkoita välttämättä sinua) jaksoivat kauhistua Sellon tapauksen yhteydessä tai järkyttyä kun maa järisi Haitissa ja kuolleita on yli 200 000 mutta muutaman viikon kuluttua kaikki on palannut ennalleen ja ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ostetaan hyvä omatunto lahjoituksilla, muutamalla RIP-viestillä, voivottelulla tms. Samaan aikaan kuolee miljoonia ihmisiä, pääasiassa juuri niitä herttaisia lapsia, ripulitauteihin, nälkään ja muihin sairauksiin - kuka loppujen lopuksi muistaa heitä tai välittää heistä? Tässä on syy miksi en jaksa palvoa matti meikäläisen lasta, minulle ne kaikki ovat samanarvoisia tai yhtä arvottomia.

vlad.

Lähinnä ihmettelin tätä asiaa, enkä osaa sitä oikein ymmärtää. Tarkoitukseni ei ollut kertoa miten täällä pitää olla ja ajatella, se on jokaisen oma valinta ja kunnioitan kyllä ihmisten valintoja niin pitkään kunhan niistä ei ole vaaraa muille. Itse en pysty hyvää omaatuntoa ostamaan lahjoituksilla tai muilla, lahjoitan rahaa kuukausittain ja työni kautta autan ihmisiä. Maailmassa tosiaan kuolee noin 3000 alle 7-vuotiasta päivittäin puhtaan veden ja ruoan puutteeseen tai niistä seurausta oleviin sairauksiin. Edes se muistaminen tai välittäminen ei minun omaatuntoani kuitenkaan paranna. Kaikesta tekemisestä huolimatta tunnen itseni riittämättömäksi ja tekopyhäksi paskiaiseksi. Maailmassa on todella ihan järjetön määrä kurjuutta, mutta ainakin minulle juuri esimerkiksi se lasten viaton riemu pienistäkin asioista antaa sitä iloa ja toivoa omaankin elämään.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohta pitäs herätä duuniin. Jippii. Ensin tosi pitäis nukkua, todella monta tuntiahan sitä tässä kerkeääkin. Voi vittu.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lähinnä ihmettelin tätä asiaa, enkä osaa sitä oikein ymmärtää. Tarkoitukseni ei ollut kertoa miten täällä pitää olla ja ajatella, se on jokaisen oma valinta ja kunnioitan kyllä ihmisten valintoja niin pitkään kunhan niistä ei ole vaaraa muille. Itse en pysty hyvää omaatuntoa ostamaan lahjoituksilla tai muilla, lahjoitan rahaa kuukausittain ja työni kautta autan ihmisiä. Maailmassa tosiaan kuolee noin 3000 alle 7-vuotiasta päivittäin puhtaan veden ja ruoan puutteeseen tai niistä seurausta oleviin sairauksiin. Edes se muistaminen tai välittäminen ei minun omaatuntoani kuitenkaan paranna. Kaikesta tekemisestä huolimatta tunnen itseni riittämättömäksi ja tekopyhäksi paskiaiseksi. Maailmassa on todella ihan järjetön määrä kurjuutta, mutta ainakin minulle juuri esimerkiksi se lasten viaton riemu pienistäkin asioista antaa sitä iloa ja toivoa omaankin elämään.

Ehkäpä olin hivenen liian kärkevä sanoissani. Toki ymmärrän halun auttaa ja ymmärrän sen, että auttajia on monenlaisia. Osa tekee sitä niin pyyteettömästi kuin suinkin voi, osa taasen vain ostaakseen edes hetkeksi itselleen hyvän mielen ja omantunnon mutta koska tuntuu siltä, että suurin osa kuuluu juuri jälkimmäiseen ryhmään suhtautumiseni koko toimintaan on hyvin neutraalia tai toisinaan jopa negatiivista. Jos ihmiset todella välittäisivät niin he tekisivät paljon paljon enemmän kuin tekevät, joten ovatko he loppujen lopuksi sen parempia kuin minä? En tiedä...

Ehkä on tietyllä tavalla väärin minun puolelta ilmaista se, että lähes yksikään lapsi ei ole sentinkään arvoinen minulle. Totta, se on kovin tyly tapa ilmaista asia jolla kuitenkin tarkoitan sitä, että yksikään lapsi ei ole minulle muita arvokkaampi. Oman lähipiirini ulkopuolella olevat ihmiset, olivatpa he lapsia tai aikuisia, ovat minulle tasan yhtä arvokkaita tai arvottomia eli voidaan ilmaista asia vaikkapa siten, että he eivät todellakaan ole se sentin arvoisia. Tietyllä tavalla kylmä tapa ajatella asioita mutta jos ei muuta niin ainakin tasapuolinen.

Minulle sitä toivoa ja iloa ja mielihyvää omaan elämään antaa ehkäpä eniten kaikki se mitä on meidän ympärillä. Minusta on edelleen miellyttävää istua muurahaiskeon äärellä ja seurata muurahaisten toimintaa, yhtälailla kiehtovaa on katsoa "ääretöntä" tähtitaivasta ja koettaa edes jollain tasolla käsittää mitä universumi voi kätkeä "sisäänsä" tai "ulos".

Ihmisiä tulee ja menee, osaan heistä tutustun ja jopa kiinnyn. Joistakuista tulee ystäviäni, uskokaa tai älkää, ja heidän edestä olen valmis tekemään liki mitä tahansa. Auttamaan heitä, tukemaan heitä, kuuntelemaan ja olemaan läsnä jos tarve on. Joskus sitä sitten tuntee itsensä todella voimattomaksi kun ties monettako kertaa saman vuoden aikana koettaa puhua ystävälleen järkeä ettei tämä hyppäisi junan alle. Mutta kun huomaa, että hän selvisi siitäkin tilanteesta, sitä saa voimia ja luottamusta ja on valmis taas seuraavan kerran tarttumaan puhelimeen kun hädän hetki on käsillä. Autanko sitten saadakseni hyvän olon vai välittääkseni? Rehellisesti, en tiedä. Mutta, että minun pitäisi jaksaa murehtia puolen maailman asioista. Ei kiitos, siksi ihmiset lähipiirini ulkopuolella ovat minulle yhtä arvokkaita tai arvottomia, kummin haluatte ymmärtää.

vlad.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin nuo kaveritkin sanoivat kun otin puheeksi, että luulis nyt vielä klo 21 aikaan saavan suihkussa käydä.

Onko tönössä hiljaisuuskin jo klo 21 lähtien? Jos ei, niin eihän tuollaisessa ole sitten mitään tolkkua että kaikkien pitäisi elää sen ysiltä nukkumaan menevän ja aamuviideltä heräävän naapurin mukaan.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Rehellisesti, en tiedä. Mutta, että minun pitäisi jaksaa murehtia puolen maailman asioista. Ei kiitos, siksi ihmiset lähipiirini ulkopuolella ovat minulle yhtä arvokkaita tai arvottomia, kummin haluatte ymmärtää.

Lainasin nyt jonkun pätkän kirjoituksestasi, koska ymmärrän osapointin ja enpä itsekään voi kutsua itseäni varsinaiseksi ihmisrakastajaksi. Kun meillä on eläintä hieman kehittyneempi kyky esim. moraaliin ja järkeä toimia muutenkin oikein kanssaihmisiä kohtaan, mutta siitä huolimatta tulokset ovat turhan usein jotain ihan muuta. Siinä kehittyy tiettyä kyynisyyttä väkisinkin.

Siitä huolimatta nykisin kyllä palavasta talosta ennemmin sen ihmisen ulos, koska se osaisi käytännöllisesti ajateltuna mahdollisesti jopa rakentaa uudestaan sen talon. Se koira vaan kusisi hädissään lähimpään tolppaan ja odottaisi saavansa seuraavan ruoka-annoksen. Vaikka nyt tärkeä Rekku oliskin. Mutta sieltä kun sammuneen Remontti-Reiskan kantaa oikeaan aikaan eli ennen kolmannen asteen palovammoja ulos, niin kolmen päivän päästä on kartano pystyssä ja puutarhanhoitajina isorintaisia suopeamielisiä naisia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja nyt on saavutettu (varmaankin toistaiseksi) se kaiken huippu: "Tunnistatko kumpi on peruna?" Siis mitä helvettiä? Suomessahan ei perinteisesti muuta syödäkään kuin perunaa, ja nyt pitäisi mainostauon alussa miettiä kumpi on nauris ja kumpi on peruna, pohtia oliko parsa se jos on sitä valkeet röhmyy ja kukkakaali se jos on sitä vihreetä, niinku sammalta? Pitääkö Nelonen katsojiaan aivottomina imbesilleinä?
Nuo Nelosen jatkuuthan ovat olleet todella loistavia parhaimmillaan. Keskimäärinkin niissä on jokin juju, joka avautuu jos on avautuakseen. Paljon parempia kuin Kolmosen logo-kikkailut joka tapauksessa. Et ole ehkä huomannut, että vihannesten tunnistusvaikeudet liittyvät Nelosen sokkokokki-ohjelmaan. Eihän se parhaasta päästä tätä kategoriaa tosiaankaan ole, mutta noinkin luonnollinen selitys asialle löytyy.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Valita tästä asiasta talonyhtiölle, loppuu tuo vanhusten kiusallinen pomottelu. Varmasti todella turhauttavaa. Klo 23:00 on takaraja suihkussa käynnille.
Ei ole olemassa mitään takarajoja normaalille elämälle, vaikka kuinka taloyhtiön säännöissä niin yritetään sanoa. Suihkussa ja vessassa käynnit ovat jokaisen perusoikeus, mitä ei voida millään typerillä säännöksillä rajoittaa. Heikoille jää taloyhtiö, joka tuosta nostaa äläkän.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt löytyi erinomaisen huono yhdistelmä, yskä ja viisaudenhampaan poisto. Eilen illalla poistettiin ylä-viisuri, mutta eihän tuo monttu millään mene tukkoon, kun vähän väliä joutuu yskimään ja taas haava aukeaa. Tämä vituttaa suuresti.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ei ole olemassa mitään takarajoja normaalille elämälle, vaikka kuinka taloyhtiön säännöissä niin yritetään sanoa. Suihkussa ja vessassa käynnit ovat jokaisen perusoikeus, mitä ei voida millään typerillä säännöksillä rajoittaa. Heikoille jää taloyhtiö, joka tuosta nostaa äläkän.

Aivan. Tästä oli myös kysymys Hesarin "Ongelmia kotona"-palstalla pari viikkoa sitten. Leikkasin sen oikein talteen siltä varata, että taloyhtiössämme joku alkaisi urputtamaan asiasta, jolloin olisin kiinnittänyt artikkelin rapun ilmoitustaululle. Vastaus lyhennettynä löytyy myös netistä: http://www.hs.fi/juttusarja/ongelmiakotona/artikkeli/Saako+suihkussa+käydä+myös+yöllä/1135253307161

Kukaan ei ole onneksi meillä valittanut asiasta, vaikka muijan pitää duunien takia käydä välillä ennen kuutta aamulla suihkussa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Vituttaa tuo "kuka kantaa mitäkin ulos palavasta talosta"-keskustelu. Turhaa mekkalaa, olkaa kaikki mitä mieltä haluatte.
Myötävitutusta taas pukkaa Nikerille ja kämppikselle, jotka selkeästi asuvat kyttääjän kanssa samassa talossa. Kaipa joillain elämä on niin helvetin tylsää, ettei ole muuta tekemistä kuin seurata ja kuunnella naapureiden tekemisiä.
Kaverini talossa isännöitsijä kieli tupakan polttamisen talon piha-alueella, koska savu kuulemma kulkeutuu sisään asuntoihin. Nykyään poltetaan sitten kadun varressa ja sehän vasta hyvältä näyttääkin. Kukin tavallaan.
 
Ei ole olemassa mitään takarajoja normaalille elämälle, vaikka kuinka taloyhtiön säännöissä niin yritetään sanoa. Suihkussa ja vessassa käynnit ovat jokaisen perusoikeus, mitä ei voida millään typerillä säännöksillä rajoittaa. Heikoille jää taloyhtiö, joka tuosta nostaa äläkän.

Onneksi näin. Tässä talossa ei kukaan ole valittanut, vaikka olen suihkussa käynyt joskus puolen yön tai aamukolmen aikaankin. Ja jos olisi tosiaan kielto suihkussa käyntiin/vessan vetoon klo 22-7, niin olisi aika hankalaa näin vuorotyöläisenä (ja vieläpä erittäin epäsäännölliset työajat). Etenkin kun joskus saattaa työvuoro loppua vaikka klo 22 ja aamulla pitää olla takas duunissa klo 7. Joten milloin sitä sitten kävisi suihkussa. Saati jos ei vessaakaan saisi vetää.

Ja ihme olisikin jos tästä joku alkaisi valittamaan. Koska parikin naapuria tässä talossa mekkaloi säännöllisen epäsäännöllisesti kännipäissään. Joten ihan huoletta olen suihkussa käynyt tai aamuneljältä kolistelen töihin lähtiessä. Tai ei nyt mitään tahallista, ihan vaan normaaleja elämisen ääniä.

Tällä hetkellä lähinnä vituttaakin tämä nykyinen asumistilanne, pääasiassa noiden naapurien takia. En pistäisi yhtään hanttiin, jos löytyisi jostain sopivan kokoinen omakotitalo ja mielellään vähän syrjemmästä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kyllä nyt vituttaa! Ei näy nelosen sivuilta tämän päivän otteluiden maalit. Tai näkyy, mutta pätkii erittäin huolella. Ajattelin, että eipä se mitään, katsotaan sitten tämän ja eilisen päivän Salatut Elämät niin mitä vielä! Eipä niitäkään voi katsoa kun "tiedostoon ei löydy polkua" tai jotain vastaavaa.

Ei tehdä pienen ihmisen elämää helpoksi!
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kyllä nyt vituttaa! Ei näy nelosen sivuilta tämän päivän otteluiden maalit. Tai näkyy, mutta pätkii erittäin huolella. Ajattelin, että eipä se mitään, katsotaan sitten tämän ja eilisen päivän Salatut Elämät niin mitä vielä! Eipä niitäkään voi katsoa kun "tiedostoon ei löydy polkua" tai jotain vastaavaa.

Ei tehdä pienen ihmisen elämää helpoksi!

Jopas kummaa. Itse pääsin ensimmäistä kertaa tällä kaudella katsomaan Ilveksen maaleja Nelosen nettisivuilla (ei ole toiminut Suomen ulkopuolella aikaisemmin) ja minulla ei ollut minkäänlaista ongelmaa.

Ja kyllä, tiedän että en helpota vitutustasi yhtään. Ja kun Salkkaritkin vielä..
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kyllä nyt vituttaa! Ei näy nelosen sivuilta tämän päivän otteluiden maalit.

Eilisen illan MTV3-tulosruutu tai oikeastaan koko vitun kanava aiheutti yllättävän kovan vitutuksen. Käänsin kanavalle klo.22.21, jolloin oli alkamassa jotakin. Niin alkoikin, nimittäin päivän sää 6 minuuttia myöhässä. Sää vedettiin nätisti nopeasti ohitse, jolloin jättämällä mainokset väliin, olisi saatu Tulosruutu näkymään "vain" 5 minuuttia myöhässä.
Kun ollaan mainokset plärätty lävitse ja Tulosruutu alkaa on kello jo 22.28. Aikamoinen myöhästyminen ohjelmalle, jonka on tarkoitus kestää 10 minuuttia.
Ja totta kai Tulosruutu oli täynnä vitun formuloita ja Beckhaminsta jutustelua. Ei näkynyt Beckhameja Turku-hallissa tsekkaamassa TPS-Kärpät-peliä. Elleivät he olleet siellä inttijätkien seassa.
Jääkiekkoa tuli muistaakseni viiden maalin verran. Kooste kesti varmaan 15 sekuntia. Noh, ei se mitään.
Eihän tarvitsekaan keskittyä Suomen ykkösliigan runkosarjan ratkaisuhetkiin, ei helvetissä. Tai keskitytään vaan, mahtava kiekkopaketti tulossa Maxilta klo. 23.00. Entäs, kun minulla ei ole Maxia? Paitsi töissä, mutta nyt olen kotona.
Pienet on joo murheet, mutta kyllähän se nyt saatana vituttaa, että kehdataan aloittaa 10 minuutin ohjelma 8 minuuttia myöhässä ja sitten suolletaan lähetysaika täyteen sitä itseään.
Tiesin kyllä mahdollisuudesta nähdä formulaa ja Beckhamia, mutta joku roti pitäisi olla.
Tänään ei enää vituta mikään, kuten kuvasta näkyy.
Onneksi Inter pudotti Chelsean.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Luulin jo, että Beckhamin Suomen vierailusta aiheutuneen mediahässäkän ja sen yliampuvuuden seurauksena tullut vitutus olisi laantunut, mutta vielä piti tämäkin linkki mennä avaamaan, oikein "etusivun kamaa" Iltalehden nettisivuilla... Oi näitä raisiolaisten teinien elämän tähtihetkiä!

"Oli mahtavaa, kunpa vielä joskus törmäisi uudestaankin!

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2010031611308504_jp.shtml

Linkki: Iltalehden "uutinen" henkisen orgasmin liikennevaloissa saaneesta Laurista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vituttaa tällä hetkellä tuo Facebookissa pyörivä NHL Fantasy Hockey. Ennen olympialaisia sitä oli suhteellisen helppo pelata ja pisteitä kertyi mukavasti per kierros. En tiedä sitten onko pelillisesti NHL:ssä tapahtunut jotain olympialaisten jälkeen, onko tulokset olleet yllätyksellisempiä? En niin paljoa seuraa kyseistä sarjaa. Joka tapauksessa tuon Fantasy Hockeyn pelaaminen on ainakin vaikeutunut ja pisteitä ei tule lähellekään enää sitä tahtia per kierros kuin aiemmin. Myös pisteiden tekijät otteluissa ovat kenties olleet jotenkin yllätyksellisempiä? Ei enää ne ns. varmat nimet tehtailekaan samaan tahtiin pinnoja? Tällaisen johtopäätöksen voisi ainakin vetää tuon pelin perusteella.

Ihme juttu ja vituttaa kun viime yönä tuli oikein pohjanoteeraus siinä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Laitetaan nyt sitten vaikka tänne ketjuun, sillä tämä taitaa olla paras paikka.

Iltasanomat kertoo kuinka koko suomen Tanja Karpela ( o.s Vienonen, ent. Karpela, ent. Saarela ) aikoo jäädä poies eduskunnasta.
Koska hän on tehnyt pitkän päivätyön meidän veronmaksajien rahoilla ja siinä sivussa ajanut meidän etuja, pitää hänen ilman muuta saada menetetystä vapaa-ajasta kunnon korvaus vielä senkin jälkeen kun työt on tehty. Artikkelin mukaan "eläkettä" kertyy n. 3600 e/kk. Varsin kohtuullinen korvaus, ottaen huomioon sen tosiasia, että Tanjalla on ikää 40 vuotta.
Tanja tuskin jää kotiin lepäileen vaan pysyy työn syrjässä kiinni, joten lisää liksaa tulee ovista ja ikkunoista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän toi Beckham -uutisointi lähti taas niin pahasti lapasesta, että alko oikein vituttaa. Mikä vittu tämän maan mediaa vaivaa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös