Vitutusketju

  • 10 544 349
  • 56 132

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kolme päivää omia ja kissan hermoja ja tärykalvoja repineet hävittäjät (joo, on varmaan vitun hienoa että ovat nk. omia eivätkä muiden, mutta infernaalinen mökä vitutti silti). Vittu.

Täytyy kyllä myöntää, että varsinkin lauantaina mentiiin siinä kipukynnyksen rajoilla, kun hävittäjät vetivät matalalta talon yli. Tytöltä lensivät suolapähkinat seinille, kun piti laittaa kädet korville suojaksi. Itsellä vihloo vieläkin toinen korva. Sinänsä mukavaa, että kaupungilla tapahtuu, mutta rajansa kaikella.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Edellisen asukkaan 5 vuotta sitten tekemä/teettämä kylppäriremontti osoittautui päin vittua tehdyksi. Vedeneristyksen alle pääsee vettä. Nyt sitten odotetaan viikko, että isännöitsijä palaa lomilta. Tarkistetaan mitä hän on tiennyt remontista ja sitten mietitään kuka on korvausvelvollinen edellinen asukas/me/taloyhtiö.

Onneksi tehtiin viime vuonna kylppäriin pintaremppa ja laitettiin kalusteet, valaistus ja koneet uusiksi, joten sekin työ meni nyt täysin hukkaan. Ja nyt pahimmassa tapauksessa koko kylppäriremppa omaan piikkin. Millä vitun rahoilla!
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Edellisen asukkaan 5 vuotta sitten tekemä/teettämä kylppäriremontti osoittautui päin vittua tehdyksi. Vedeneristyksen alle pääsee vettä. Nyt sitten odotetaan viikko, että isännöitsijä palaa lomilta. Tarkistetaan mitä hän on tiennyt remontista ja sitten mietitään kuka on korvausvelvollinen edellinen asukas/me/taloyhtiö.

Onneksi tehtiin viime vuonna kylppäriin pintaremppa ja laitettiin kalusteet, valaistus ja koneet uusiksi, joten sekin työ meni nyt täysin hukkaan. Ja nyt pahimmassa tapauksessa koko kylppäriremppa omaan piikkin. Millä vitun rahoilla!


Eikös se valitettavasti niin ole, että edellisen asukkaan vastuu on kaksi vuotta? Taloyhtiöllä sitten taas vastaavasti ei ole velvollisuutta kun maksaa vedeneristeet? Joku lainoppinut voi toki korjata tämän. Vastaus ei varmasti kyllä juuri vitutustasi lieventänyt...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Vastuu vesieristyksestä on ymmärtääkseni aina taloyhtiöllä. Toki tilanne on monimutkaisempi, jos noita eristyksiä on tehty ilman taloyhtiön mukana oloa.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös se valitettavasti niin ole, että edellisen asukkaan vastuu on kaksi vuotta? Taloyhtiöllä sitten taas vastaavasti ei ole velvollisuutta kun maksaa vedeneristeet? Joku lainoppinut voi toki korjata tämän. Vastaus ei varmasti kyllä juuri vitutustasi lieventänyt...

Eikös myyjän vastuu ole kymmenen vuotta ko. tapauksissa? Tosin, tämä väite perustuu ulkomuistiin ja mutuun.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Eikös myyjän vastuu ole kymmenen vuotta ko. tapauksissa? Tosin, tämä väite perustuu ulkomuistiin ja mutuun.
Joku oikeustapaus on olemassa juurikin tästä.

Periaatteessa siis mikäli remppa on tehty talonyhtiön tietämättä/tarkastamatta, kustannukset menee edelliselle asukkaille. Mikäli taas taloyhtiö on tiennyt asiasta, mutta homma on silti tehty väärin ja taloyhtiö on hyväksynyt rempan, kustannus taloyhtiölle.

Onneksi vaimon isä on lakimies, niin voimme suruttaa heiluttaa lakimieslippua joka kohdassa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"tää on mun ostama, et saa käyttää sitä!!!", "käytä sit kun sullakin on jotain sellasta mitä mä voin käyttää" / "öö, kyllä mun tavaroita on saanut tähänkin asti käyttää ihan vapaasti./ "nii, mut ne ei kiinnosta mua, hanki sellasia tavaroita jotka kiinnostais muakin."

Voi jeesus sentään...kyse pleikkarista, jota ei ole käytetty mihinkään ikinä. Kerran kaksi singstaria taidettu pelata. Kyse siis tyttöystävän PS2:sta, jota erehdyin käyttämään hänen ollessa poissa. Meinaa järki mennä välillä...

Ois varmaan pitänyt soittaa erikseen töihin, että meinasin pelata pleikkarilla. Suht kauan ollaan oltu yhdessä ja asuttu tammikuusta lähtien yhdessä. En ymmärrä.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ois varmaan pitänyt soittaa erikseen töihin, että meinasin pelata pleikkarilla. Suht kauan ollaan oltu yhdessä ja asuttu tammikuusta lähtien yhdessä. En ymmärrä.
Mitä v*ttua! Ihme avovaimo sulla. Tuossa vaiheessa kyllä tavarat ovat jo vähän niinkuin yhteisiä, riippumatta siitä kumpi ne on talouteen tuonut. Paitsi pikkuhousut.

Tietenkin olisi eri asia, jos olisit myynyt sen. Mutta pelkkä käyttö.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Joku oikeustapaus on olemassa juurikin tästä.

Periaatteessa siis mikäli remppa on tehty talonyhtiön tietämättä/tarkastamatta, kustannukset menee edelliselle asukkaille. Mikäli taas taloyhtiö on tiennyt asiasta, mutta homma on silti tehty väärin ja taloyhtiö on hyväksynyt rempan, kustannus taloyhtiölle.

Onneksi vaimon isä on lakimies, niin voimme suruttaa heiluttaa lakimieslippua joka kohdassa.
Miksi ette muuten teettäneet kosteusmittausta kämpässä ennen kauppojen tekoa? Tällä olisitte ainakin vapautuneet koko vastuusta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi jeesus sentään...kyse pleikkarista, jota ei ole käytetty mihinkään ikinä. Kerran kaksi singstaria taidettu pelata. Kyse siis tyttöystävän PS2:sta, jota erehdyin käyttämään hänen ollessa poissa. Meinaa järki mennä välillä...

Oisko aika käydä jonkunlainen "kehityskeskustelu" tuon tyttöystävän kanssa? Sen verran oudolta tuo meno kuulostaa. Meillä ainakin kaikki kotona olevat tavarat on yhteisiä vaikka jompikumpi olisikin ne ennen yhteen muuttamista hankkinut.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Miksi ette muuten teettäneet kosteusmittausta kämpässä ennen kauppojen tekoa? Tällä olisitte ainakin vapautuneet koko vastuusta.
Niinpä... Ei silloin tullut mieleen. Asunto oli juuri edellisenä vuonna rempattu ja asunto-osakeyhtiössä, joten kai sitä ajatteli, että pakko hommat olla kunnossa. Mitään epäilystä mistään ongelmista ei silloin ollut.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
"tää on mun ostama, et saa käyttää sitä!!!", "käytä sit kun sullakin on jotain sellasta mitä mä voin käyttää" / "öö, kyllä mun tavaroita on saanut tähänkin asti käyttää ihan vapaasti./ "nii, mut ne ei kiinnosta mua, hanki sellasia tavaroita jotka kiinnostais muakin."
Anteeksi jo käytetty lause mutta ihan oikeasti, mitä vittua?? Eihän tässä ole mitään järkeä. Miten voi olla mahdollista, että et ole seurusteluajan saatika puolen vuoden yhdessäasumisen aikana huomannut, että akkasi on aivan uskomaton narttu? Eihän tällainen voinut tulla yllätyksenä, eihän?

Miksi muutitte yhteen? Mistä tämän löysit? Oi miksi?

Nyt vituttaa minuakin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oisko aika käydä jonkunlainen "kehityskeskustelu" tuon tyttöystävän kanssa? Sen verran oudolta tuo meno kuulostaa. Meillä ainakin kaikki kotona olevat tavarat on yhteisiä vaikka jompikumpi olisikin ne ennen yhteen muuttamista hankkinut.

Nii-i...ei mene meikäläisenkään kaaliin tuollainen ajattelu. Myönnän toki että "omat" tavarani eivät ole sellaisia joita hän haluaisi käyttää. Jos hän silti haluaisi, niin ei tarvitsisi kysyä lupaa. Mistähän pirusta tuo "tappiolle" jäämisen pelko johtuu. Oman tulkintani mukaan tuo on suurin syy suunnilleen jokaiseen riitan ym.

Nojoo, taitaa olla vähän eri ketjun aiheita tämäkin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistähän pirusta tuo "tappiolle" jäämisen pelko johtuu. Oman tulkintani mukaan tuo on suurin syy suunnilleen jokaiseen riitan ym.

Vaikea lähteä enempää analysoimaan, kun en tiedä tarkempia tietoja... mutta kyllä tuonkin tytön/naisen pitäisi ymmärtää ettei yhdessä eläessä ole enää minun ja sinun tavaroita ainakaan tuolla tavoin, että "sä saat käyttää mun tavaraa jos mä saan käyttää sun". Yhteinen elämähän teillä selkeästi on, kun yhdessäkin asutte. Rahat on toki asia erikseen, mutta jos rahankin kanssa tulee riitaa, niin helpoimmalla yhteisissä ostoksissa pääsee yhteisellä tilillä jonne molemmat osapuolet tallettaa saman verran rahaa. Näin kummankaan ei tarvitse kokea ns. vääryyttä.

Jaksamisia!
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
"tää on mun ostama, et saa käyttää sitä!!!", "käytä sit kun sullakin on jotain sellasta mitä mä voin käyttää" / "öö, kyllä mun tavaroita on saanut tähänkin asti käyttää ihan vapaasti./ "nii, mut ne ei kiinnosta mua, hanki sellasia tavaroita jotka kiinnostais muakin."
Ymmärrän kyllä vitutuksesi, mutta näin ulkopuoliselle tuo on melkein "Mille naurat juuri nyt?" -ketjun kamaa. Lukiessani tuota dialogia ajattelin kyseessä olevan kaksi 6-10-vuotiasta tyttölasta, mutta että aikuinen avopari...

PS. en siis tarkoita, että Pottakameli olisi käyttäytynyt lapsellisesti, mutta tuo puheenvaihto on kuin suoraan pikkusiskojeni suusta n. 10 vuotta sitten.
 
PS. en siis tarkoita, että Pottakameli olisi käyttäytynyt lapsellisesti, mutta tuo puheenvaihto on kuin suoraan pikkusiskojeni suusta n. 10 vuotta sitten.

Sama tuli itselleni mieleen, tai oikeastaan tapaus jostain omasta lapsuudesta kun olin jotain 10v. Meillä oli sega ja veljellä joku oma peli siihen ja suuttui tavattomasti jos minä sitä pelasin ilman lupaa.
Itseäni lähinnä vituttaa nyt vain se että loma on lopuillaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kaikkea hyvää Felipe Massalle ja pikaista paranemista. Toivottavasti mies pääsee taas pian ajamaan kilpaa. Silti ei voi olla vituttamatta tällainen vinkuminen (linkissä siis Massa moittii Kimiä kylmäksi):

http://www.iltalehti.fi/formulat/2009081710092273_fo.shtml

"Hän oli lähettänyt minulle postikortin, joka ei tullut perille." Mitä helvettiä? Onko se sitten Kimin vika? Ja kai se on jollakin tavalla perille tullut, koska Massa on siitä tietoinen. "Kuulin kuljettajien lähettämät tervehdykset minulle, ja hänen puheensa oli kaikkein lyhin." Sniif.

No, toimittajathan näitä juttuja kyhäävät. Mitä lie Massa oikeasti edes sanonut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, toimittajathan näitä juttuja kyhäävät. Mitä lie Massa oikeasti edes sanonut.

Käsittääkseni tuo juttu on Massan TV-haastattelusta eli ilmeisesti hän on juurikin noin sanonut (mikäli sitten jutun käännöksessä ei ole pistetty ihan omiaan kuten MTV3:lla joskus on tapana). Onhan tuo nyt taas yhtä naurettavaa kuin tämä Salim Sdirin pillitys kun Tero Pitkämäki ei ollut sairaalassa silittämässä päätä. Massahan on jo aikaisemmin sanonut että he eivät ole Kimin kanssa mitään ylimpiä ystäviä vaan suhde on täysin ammatillinen, joten minkä takia Kimin nyt pitäisi leikkiä parasta ystävää ja mennä pitelemään kädestä sängyn viereen? Eikö se olisi jo vähän tekopyhää touhua? Onhan tuo Kimi kuitenkin useaan otteeseen haastatteluissa maininnut Massan ja toivovansa hänen paranemistaan, ja on muiden kuskien ohella tervehdyksensä lähettänyt. Kimin tyyli nyt on muutenkin olla lyhytsanainen niin miksipä hän tuossakaan muuttaisi tyyliään, ei se muuta sitä viestin sanomaa mihinkään vaikka jaarittelisi puoli tuntia kauniita sanoja. Ja jos kerran Kimi on kortinkin lähettänyt niin ei kai se nyt hänen vikansa ole jos se ei ole perille tullut?

Toivottavasti Schumi on kuitenkin pyyhkäissyt kyyneleen Massan silmästä kun siellä sängyn vierellä ilmeisesti päivystää. Mutta onhan tuo kyllä sikäli hyvä uutinen että Massa näyttää tuon perusteella olevan terve ja mitään persoonallisuuden muutoksia ei ole tullut...
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
"Hän oli lähettänyt minulle postikortin, joka ei tullut perille." Mitä helvettiä? Onko se sitten Kimin vika? Ja kai se on jollakin tavalla perille tullut, koska Massa on siitä tietoinen. "Kuulin kuljettajien lähettämät tervehdykset minulle, ja hänen puheensa oli kaikkein lyhin." Sniif.

Tässäkin huomaa aika hyvin kulttuuri eron. Eihän suomalaiset käy katsomassa sairaalassa edes omia sukulaisiaan. Toki poikkeuksia löytyy, mutta semmoista se vain on, että kylässä ei käydä muutenkaan. Jossain Brasiliassa pitää olla niin helvetin iloinen ja lämmin ihminen aina ja pitää hymyillä ja sukuloida säännöllisesti. Suomessa on ihan ok, että nähdään korkeintaan juhannuksena, vedetään kännit, tapellaan, ja puolet lähtee juhlapaikalta kännissä ajamaan kotiin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Edellisen asukkaan 5 vuotta sitten tekemä/teettämä kylppäriremontti osoittautui päin vittua tehdyksi. Vedeneristyksen alle pääsee vettä. Nyt sitten odotetaan viikko, että isännöitsijä palaa lomilta. Tarkistetaan mitä hän on tiennyt remontista ja sitten mietitään kuka on korvausvelvollinen edellinen asukas/me/taloyhtiö.

Onneksi tehtiin viime vuonna kylppäriin pintaremppa ja laitettiin kalusteet, valaistus ja koneet uusiksi, joten sekin työ meni nyt täysin hukkaan. Ja nyt pahimmassa tapauksessa koko kylppäriremppa omaan piikkin. Millä vitun rahoilla!

En nyt ole rakennusalan ammattilainen, mutta sivusta olen seurannut kun isukki on 10 vuotta tehny noita hommia. On kyllä aikalailla päin persettä mennyt vesieristyshommat jos sinne alle pääsee vettä. Onko tämä lattiassa vai seinissä, paljonko sinne on jo vettä mennyt ja miten tämä selvisi Teille.
Herää epäilys että onko sinne ollenkaan laitettu eristeitä.
Viiden vuoden aikana ovat määräykset muuttuneet jonkin verran ja käsittääkseni nykyään vaaditaan joku todistus että saat tehdä näitä vesieristyshommia. Piti kaiketi käydä jokin kurssi, jotta sen todistuksen sai. Ja ei ollut mikään halpa.
Jos rempan on tehnyt joku firma, pitäisi edellisellä asukkaalla olla tiedossa/muistissa kuka sen on tehnyt. Oikeusoppinut en myöskään, ole mutta ehkä teidän kannalta on pienoinen etu jos edellinen asukas on itse tehnyt rempan ja osoittautuukin, että hän ei ole "saanut" tehdä sitä itse.

Edittiä vielä:

Kun sitä vettä kerta menee sinne eristyksen alle, niin vaihtoehtona on vain ja ainoastaan laattojen purkuseinistä/lattiasta. Silloin myös selviää onko eristeitä käytetty ja minkä verran. Paikat pitää kuivattaa ja siinä saattaa mennä pari kolme viikkoa, kenties enemänkin. Vituttaa takuulla, mutta toivotaan että tilanne selkeytyy
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Onko tämä lattiassa vai seinissä, paljonko sinne on jo vettä mennyt ja miten tämä selvisi Teille.
Homma selvisi siten, että ihmettelimme miten seinästä tihkuu vettä. Seinä on runsaan metrin päässä suihkusta eikä siihen osu vettä suihkun aikana. No, soittelin talkkarille ja hän saapui kosteusmittarin ja putkimiehen kanssa paikalle. Putkimies sanoi että lattiakaivo on se, joka asennettu väärin. Vedeneristyksessä on kaivonvieressä reik(i)ä, joista vesi pääsee eristeen alle.

Periaatteessa vika on pieni, mutta voi siis tosiaan vaatiakin isoakin purkamista ja kuivaamista.
 

J.Petke

Jäsen
Vituttaa kun rupesi himottamaan Applen pöytäkoneen ostaminen aivan jumalattomasti. Mikä on huono puoli niin rahaahan ei ole 1800€ ylimääräistä. Pankistahan tuota rahaa saa mutta eipä sitä viitsi ostaa toimivan ok koneen tilalle velkarahalla uutta helvetisti kalliimmalla. Lähiaikoina ei kyllä edes ole tiedossa mitään keinoa edes taikoa parin tonnia. Noh, tämä on elämää. Joskus vaan pitää tyytyä vähempään. Muutenkin olen ehkä maailman paskin käyttämään rahaa niin ehkä tuo on vaan hyvä, että jää ostamatta ja jää rahaa muuhunkin. Eli siis vituttaa puoliksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
"tää on mun ostama, et saa käyttää sitä!!!", "käytä sit kun sullakin on jotain sellasta mitä mä voin käyttää" / "öö, kyllä mun tavaroita on saanut tähänkin asti käyttää ihan vapaasti./ "nii, mut ne ei kiinnosta mua, hanki sellasia tavaroita jotka kiinnostais muakin."
Vituttaa toisinaan melko paljon se, että jotkut suostuvat suvaitsemaan tuommoista käytöstä itseään kohtaan. Se on jo suvaitsemista, että on vielä yhteyksissä tuollaisten ämmien kanssa. Siis juuri niiden suvaitsijoiden takia nuo täysin lapselliset kusipää-ämmät saavat koko elämänsä leikkiä 8-vuotiaan primadonnan elkein. Itse en tuossa Pottakamelin tilanteessa sanoisi sille kusipäälle enää yhtään mitään, pakkaisin tavarani ja häipyisin saman tien sanomatta yhtään mitään, sillä tuollaisille kusipää-ämmille ei auta sanoa yhtään mitään, kun he kusipäisyydessään eivät tajua yhtään mitään, vaikka heille sanoisi ihan mitä tahansa. En tosin usko, että noin kusipään kanssa olisin saman katon alle joutunutkaan asumaan, vaan olisin huomannut vaaran merkkejä jo aiemmin mutta kuitenkin.

Ei millään pahalla Pottakameli sinua kohtaan. Mutta lähde nyt helvetti tuolloisen saatanallisen justiinan elämästä heti ja saman tien ilman pienintään aikomusta edes kehityskeskutella. Se on takuulla se pienimmän riesan tie.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös