Vitutusketju

  • 10 548 263
  • 56 138

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos pystyt perustelemaan auton tarvetta esim. työmatka-ajoon tms. välttämättömään, sinulla on oikeus kolarikorjauksen sijaisautoon syyllisen vakuutusyhtiön piikkiin. Voi olla, että tiesit jo, mutta tulipahan vain mieleeni.

Täytyy yrittää. Muuten vedän hihasta rikosilmoituskortin.

Ei tarvitse. Jos auto on katsastamaton, voi sen ajaa silti katsastukseen. Muuta ajoa ei saa suorittaa katsastamattomalla autolla.

Tuskin menee autosi läpi katsastuksesta muutenkaan, jos valot on paskana.

vasemmassa takahelmakotelossa ruostevaurio - jälkitarkastus (hitsattava)
iskunvaimennus, vasemmalla edessä tehoton - jälkitarkastus
vasen suuntavalo ts. vilkku paskana - korjauskehotus
vasemmassa etusuojassa kolarivaurio - jälkitarkastus
alipainevuoto moottoritilassa - korjauskehotus
oikean raidetangon ulkopään nivel väljä - jälkitarkastus
oikea ja vasen etujarruletku murtuneet - jälkitarkastus
vasen eturengas kulunut - jälkitarkastus
vasemmalla edessä pyöräkulmat päin helevettiä - jälkitarkastus

Rai rai.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vituttaa opinnäytetyöni mikä on melkoisessa umpisolmutilanteessa tällä hetkellä.

Teen työni aiheesta työehtosopimuksen noudattaminen Hämeenlinnan pikaruokaravintoloissa. Toimeksiantajani toimii PAM, joten siinä mielessä asiat ovat hyvin (Itse asiassa melkoisen hyvä ja asiantunteva toimeksiantaja tuo PAM, parempaa varmasti saa hakea. Joskus luulen että PAM tekee tätä tutkimusta enkä minä:D...). Ja kaikki muukin on edennyt hyvin tähän mennessä, mutta nyt kun on kyselylomake valmiina ja pitäisi alkaa toteuttamaan itse tutkimus niin onkin työ mennyt melkoiseen umpisolmuun, kun näiden pikaruokaravintoloiden työntekijöiden tavoittaminen tutkimuksen vastaajiksi on hyvin vaikeaa.

Ravintoloiden pomot eivät näytä kovin vihreää valoa kun on soitellut ravintoloihin ja kysellyt että voisinko haastatella heidän työntekijöitään. PAM:llakaan ei ole olemassa sellaista rekisteriä, mistä kävisi ilmi myös näiden pikaruokaravintoloiden työntekijöiden yhteystietoja että voisi sitä kautta näihin työntekijöihin saada yhteyden.

Ja kun tutkimuspuoli näyttää pahalta tällä hetkellä ja kun kaikki ovat lomalla, niin ont:ni ohjaaja, kuin PAM:n yhteyshenkilönikin niin ei voi kysyä keneltäkään edes apua tähän tilanteeseen. Ja kun tutkimuspuoli näyttää pahalta, niin eihän tässä edes ole kovasti kiinnostusta/uskallusta edes väkertää tuon teoriapuolen kanssa, jos käykin niin että koko tutkimus kaatuu tähän ettei tutkimukselleni löydy vastaajia. Sehän tästä vielä puuttuisikin...

Aihe on muuten mielestäni erittäin ajankohtainen, tärkeä ja mielenkiintoinen ja muun muassa kyselylomakkeeni näyttää aikas hyvältä tällä hetkellä, joten on mielestäni sääli mikäli koko tutkimukseni kaatuu siihen, ettei pikaruokaravintolat nyt saatana anna mahdollisuutta haastatella työntekijöitään yhtä vitun ont:tä varten. Kun ei yrittäjille olisi tästä edes vittu mitään haittaa. Tutkimus tehtäisiin puhelimitse, joten se ei veisi työntekijöiden työaikaa ja tutkimus käsiteltäisiin täysin luottamuksellisesti, jolloin ei kävisi ilmi mikä vastaaja on vastannut mitenkäkin ja minkä yrityksen työntekijät ovat vastanneet mitenkäkin. Mikä vittu tässä sitten mättää?

Mutta nyt kun ovat McDonald's ja todennäköisesti myös Hesburger kieltäytyneet osallistumisesta tutkimukseen niin Hämeenlinnan kokoisessa kaupungissa se on merkittävä osa tutkimusotannasta.

Olis sittenkin pitänyt tyytyä ihan vain tekemään ont jostain asiakastyytyväisyydestä ravintola X:ssä, mutta vitut...
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Teen työni aiheesta työehtosopimuksen noudattaminen Hämeenlinnan pikaruokaravintoloissa.

Mutta nyt kun ovat McDonald's ja todennäköisesti myös Hesburger kieltäytyneet osallistumisesta tutkimukseen niin Hämeenlinnan kokoisessa kaupungissa se on merkittävä osa tutkimusotannasta.

Olis sittenkin pitänyt tyytyä ihan vain tekemään ont jostain asiakastyytyväisyydestä ravintola X:ssä, mutta vitut...

Jos haastattelu tehdään puhelimitse, niin onko mahdotonta laajentaa hieman tuota maantieteelistä otantaa?
 
Suosikkijoukkue
OJ, Kouvolan Edustuskiekko ry, The Villans
Teen työni aiheesta työehtosopimuksen noudattaminen Hämeenlinnan pikaruokaravintoloissa.

Eikös tuossa aika selvästi sanota, että tehdään Nimenomaan Hämeenlinnan pikaruokaravintoloissa.

Mutta mutta jos ei ole ravintolat halukkaita ottamaan osaa tutkimukseen, niin eikö tuo jo jotain kerro kyseisestä pikaruoka"ravintolasta".
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eikös tuossa aika selvästi sanota, että tehdään Nimenomaan Hämeenlinnan pikaruokaravintoloissa.

Tyhjästä on hieman paha nyhjäistä, kun ei ilmeisesti etukäteen ole selvitetty paikallisten yritysten halukkuutta ko. aiheen käsittelyyn.

Itse en tunne näitä opinnäytetöitä, mutta jos tutkimusta on mahdotonta tehdä, kai sitä maantieteellistä aluetta on mahdollista laajentaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos haastattelu tehdään puhelimitse, niin onko mahdotonta laajentaa hieman tuota maantieteelistä otantaa?

Saattaa olla mahdollista. En ole itse kauheasti edes ajatellut tätä mahdollisuutta, itse asiassa saattaa olla hyväkin keino... Eihän tuota tutkimusta sinänsä ole mihinkään alueellisesti rajoitettu. Alkuun tuo tutkimus oli tarkoitus toteuttaa henk.koht. haastettelemalla ravintoloissa paikan päällä jolloin toi Hämeenlinna on siitä jäänyt. Nyt kun tuo tehdään kuitenkin puhelimitse niin asiat on erilailla tällä hetkellä. Ja jotainhan se todella kertoo kyseisistä ravintoloista jos ei halukkuutta osallistua tutkimukseen ole. Ei taida kaikki olla ihan ok...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Vituttaa tyypit joiden kanssa sovitaan menosta jonnekin ja sitten ne keksii jotai olemattomia tekosyitä siihen, ettei olekaan lähdössä.
Älä! Mun kotelosta ottaa ihan yli kaiken se, että porukkaa on ihan hyvin lähössä, mutta kun pitäisi sopia yksityiskohdista niin johan on kaikenlaista. Miksi vitussa ei voi sanoa heti kärkeen että sorry nyt ei kyllä sovi. Että katotaan vaikka vuoden 2009 helluntaina.
Mä en jaksa enää järjestää mitään. Ja voisin vaikka lyödä vetoa että syksyllä jää kalareissu sen vuoksi tekemättä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä en jaksa enää järjestää mitään.

Sama täällä. Olen itse pääsääntöisesti järjestäjänä, koska muuten useimmiten kaikki jäisi vain puheeksi.

Toi loputon ehkä ottaa kotelosta ihan yli kaiken. Sehän ei sinänsä kuulu kenellekään miksi joku ei pääse tulemaan, mutta vittu että joskus haluaisin tietää mikä se muu meno muka on.

Se juuri, kun ei se ole mikään, se on koti tai paikallinen. Siihenkin on jo oppinut aikaa sitten, että ehkä on aina ei. Jos ei halua tulla tai ei ole rahaa, niin miksei sitä voi selkeästi ilmoittaa.

Tuorein peruutus on validi, menen nyt sitten yksin Tallinnaan. Olen ollut aikaisemminkin, ei se siitä ole kiinni, mutta tuo kalenterikonflikti oli tiedossa jo, se vain unohtui humalan takia. Olen vähän sitä mieltä, että sen ei olisi pitänyt unohtua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen itse pääsääntöisesti järjestäjänä, koska muuten useimmiten kaikki jäisi vain puheeksi.
Niinhän se usein on, että organisaattorin ja erotuomarin roolit ovat usein samankaltaiset siltä osin, ettei kiitoksia liiemmin satele. Jälkimmäistä hommaa ei tosin ole tullut kokeiltua, eikä ole aikomuskaan. Erilaisia menoja sen sijaan on tullu järkkäiltyä, koska jos tosiaan jonnekin haluaa mennä porukalla, ei yleensä parane jättää kavereiden kontolle. Vuosien saatossa on sitte tullu tehtyä "säännöt" selviksi, eli sitovat osallistumiset on ongittu tietoon hyvissä ajoin, eikä perumisia katsota hyvällä, jos syy ei ole erittäin hyvä. Sama sääntö pätee toki myös omaan toimintaan, eli kun jotain päällekkäisiä menoja ilmenee, pidetään kiinni siitä, mikä on ekana sovittu. Vaikka se toinen meno hieman houkuttelisikin enemmän.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jälkimmäistä hommaa ei tosin ole tullut kokeiltua, eikä ole aikomuskaan.

Minä puhalsin reilu kymmenen vuotta sitten pari kautta koripalloa. Taso vaihteli jostain 8-vuotiaista tytöistä miesten olisiko ollut vitosdivariin.

Hyvää palautetta siitä ei saanut muuta kuin 50mk seteleitä taskuihin. Muistan vieläkin ja todennäköisesti loppuelämäni, kun noin 8-vuotias tyttö marssii painavin askelin luokseni ja huutaa "osta uudet rillit!" Itse pelitilannetta en tosin muista mistä siinä oli kyse. Sitäkin tapahtui useamminkin, että vihellyksen jälkeen tajusi heti olleensa väärässä, mutta pokka oli vain pidettävä. Ainahan voi viedä keskiympyrään aloituksen, mutta ei se toimi ihan noinkaan pikku virheestä.

Nuo sitovat osallistumisetkin muuten menee usein siihen, että rahaa ei vain tilillä näy vaikka aikaa on viikko ja tilinumero tiedossa. En siis jaksa enää lähettää mitään ryhmäviestejä missä voisi osallistua johonkin menoon mistä pubissa sovittiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vituttaa kevyen liikenteen väylillä ajelevat mopot. Nämä nykymopot kun kulkevat käytännössä virittämättä sen 80 km/h ja ovat johonkin viritettyyn PV:hen verrattuna saatanan hiljaisia niin tulee kyllä välillä aika vaarallisia tilanteita kun nuo vitun idioottiteinit luukuttavat jalkakäytävä/pyörätiellä kahdeksaakymppia jopa kolme rinnakkain. Jos kävelee esim. sadetakin huppu korvilla niin eipä noita huomaa ennen kuin kohdalla.

Tänäänkin oli jäädä yhden idiootin yliajamaksi kun olin koiran kanssa lenkillä ja kaksi mopoa tuli takaapäin rinnakkain n. 70 km/h. Vaikka kuulin niiden tulon jo hyvissä ajoin ja oltiin ihan reunassa niin silti mopon ohjaustanko hipaisi takkini hihaa ja koirakin säikähti ihan saatanasti. Sisko on myös valitellut että lasten kanssa ei oikein uskalla enää kulkea tietyillä jalkakäytävillä kun teinit kaahaavat niissä mopoilla. Kun joku 3-vuotias muksu opettelee pyöräilyä niin siinä aika nopeasti käy niin että kun mopo kaahaa ohi kahdeksaakymppiä niin säikähdyksestä vetää lipat ja otsalleen asfalttiin. Pitäisi nyt perkele jo tuon ikäisten ihmisten tajuta että tuollaisessa tilanteessa saattaa sattua vakavastikin, ja mennä ajamaan joko tielle tai sitten hiljentää vauhtia järkevälle tasolle.

Perkeleen teinit!

T: Vanha setä
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Äyh. Typerä heinien siitepöly. Koko ajan tahtoo aivastuttaa. Ei tämä onneksi minulla mikään paha ole, silmät eivät sentään vuoda ja punoita, mutta häiritsee silti. Ärsyttävää. Satais ihan perkeleesti ja veis ton pölyn pois.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja jotainhan se todella kertoo kyseisistä ravintoloista jos ei halukkuutta osallistua tutkimukseen ole. Ei taida kaikki olla ihan ok...
Ei välttämättä näin. Veikkaisin että taustalla on niinkin yksinkertainen asia kuin kysymys siitä, miksi ihmeessä he osallistuisivat kyselyyn? Olen viime vuosien aikana ohjannut muutamaa erilaista tutkimusta ja suhtaudun nykyään todella kriittisesti kyselyihin/haastatteluihin tutkimusmetodina. On ihan totta, että joskus ne ovat välttämättömiä, mutta ei läheskään aina. Ongelma noiden metodien osalta on se, että se oma tutkimus on hyvin harvoin ainoa tutkimus joka kohteena olevaan organisaatioon kohdistuu. Monelle yritykselle kyselyt ja haastattelut ovat todellinen rasite, niitä on liian paljon ja niistä ei ole itse yritykselle mitään hyötyä. Tämä siis yleisellä tasolla, ei pelkästään vilperin tutkimukseen liittyen.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Miksi uimalassa ihmiset ei voi kääntyessään ottaa muita ihmisiä huomioon? Kuka kääntyy 5 metriä ennen päätyä, kuka pysähtyy samaisessa paikassa ja nousee vielä vittu seisomaan.

Miksi jonkun pitää kahden radan alueella uida keskikaistaa, joka on tarkoitettu ohittavia varten? Vähän sama kuin se, että köretellään ohituskaistaa kuuttakymppiä.

Miksi vesijuoksija tulee kuntouimarin radalle, vaikka viereisellä radalla on tila varattuna vesihuoksijoille, ja siellä on tasan yksi polkemassa?

Miksi naiset eivät kastele hiuksiaan ennen kuin tulevat altaaseen...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miksi naiset eivät kastele hiuksiaan ennen kuin tulevat altaaseen...

Oletko muuten koskaan uinut Tena-Ladyn vanavedessä?

Uimahalleissa voisi leventää niitä ratoja poistamalla kellukerivistöjä. Mahtuisi paremmin rypemään kässehtijöiden kanssa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei välttämättä näin. Veikkaisin että taustalla on niinkin yksinkertainen asia kuin kysymys siitä, miksi ihmeessä he osallistuisivat kyselyyn? Olen viime vuosien aikana ohjannut muutamaa erilaista tutkimusta ja suhtaudun nykyään todella kriittisesti kyselyihin/haastatteluihin tutkimusmetodina. On ihan totta, että joskus ne ovat välttämättömiä, mutta ei läheskään aina. Ongelma noiden metodien osalta on se, että se oma tutkimus on hyvin harvoin ainoa tutkimus joka kohteena olevaan organisaatioon kohdistuu. Monelle yritykselle kyselyt ja haastattelut ovat todellinen rasite, niitä on liian paljon ja niistä ei ole itse yritykselle mitään hyötyä. Tämä siis yleisellä tasolla, ei pelkästään vilperin tutkimukseen liittyen.

Saattaahan se näinkin olla. Toisaalta oman tutkimukseni kohdalla en oikein tiedä mitään muutakaan keinoa toteuttaa sitä kuin haastattelu. Omassa tutkimuksessani olen myös miettinyt mahdollisimman paljon myös yrityksienkin puolta asiaan. Ensinnäkin haastatteluistani ei sinänsä yritykselle olisi mitään haittaakaan sillä se ei veisi esimerkiksi työntekijöiden työaikaa kun se toteutettaisiin puhelimitse. On sitten taas jokaisen työntekijän päätettävissä haluavatko he tutkimukseen osallistua. Ja miksi siihen työntekijän kannattaisi osallistua? Ainakin siksi että vastanneiden kesken tullaan todennäköisesti arpomaan jokin siisti palkinto.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Jälleen kerran naiset liikenteessä... mikä helvetti siitä autonajosta tekee niin jumalattoman vaikeaa kun tulee liikenneympyrä? Ei se väistämisvelvollisuus ole mikään tasa-arvokysymys! Minkä helvetin takia ajetaan jos ei osata? Tänäänkin kolme kertaa hermo paloi ja yllätys yllätys ratissa hameväen edustaja!
Ehdotus ilmastonmuutoksen hidastamiseen, naisilta ajolupa pois lailla!
 
Viimeksi muokattu:

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vituttaa, kun väsyttää niin älyttömästi. Jatkuva väsymystila rasittaa helvetisti vielä kun pitäisi jaksaa tehdä sitä sun tätä. Tälläkin hetkellä on rästissä paljon - liikaa - tekemistä, mutta miten sitä saisi aikaseksi mitään. Ei kai mitenkään.
 

markkuh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Täytyy yrittää. Muuten vedän hihasta rikosilmoituskortin.



vasemmassa takahelmakotelossa ruostevaurio - jälkitarkastus (hitsattava)
iskunvaimennus, vasemmalla edessä tehoton - jälkitarkastus
vasen suuntavalo ts. vilkku paskana - korjauskehotus
vasemmassa etusuojassa kolarivaurio - jälkitarkastus
alipainevuoto moottoritilassa - korjauskehotus
oikean raidetangon ulkopään nivel väljä - jälkitarkastus
oikea ja vasen etujarruletku murtuneet - jälkitarkastus
vasen eturengas kulunut - jälkitarkastus
vasemmalla edessä pyöräkulmat päin helevettiä - jälkitarkastus

Rai rai.

tuosta vikalistastasta päätelle ajelet ittekki ooppelilla

nimimerkki kokemusta on
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Koiranulkoiluttaja-lenkkeilijät. Vittu, saatana. Kun kerrankin meikäläinen saa itsestään niin paljon irti, että lähtee pyörälenkille niin eikö saatana bullmastiffi meinaa olla pohkeessa kiinni. Tämäkin nainen näki ja kuuli meikäläisen lähestyvän ihan hyvissä ajoin ja otti mukamas koiran hallintaansa lyhentämällä hihnaa hieman. Auttoko tilannetta? No, sen verran ettei koira tosiaan ylttynyt kuin säärikarvoihin saakka, kun nostin jalan putken päälle. Reaktiona oli "Hyi Enska, hyi, hyi". Vittu, helvetti. Pitääkö saatana hankkia koiria, joita ei pysty kontrolloimaan. Ens kerralla tähtään saatana suoraan Enskan isoa päätä kohti.
 

Cassu

Jäsen
Jälleen kerran naiset liikenteessä... mikä helvetti siitä autonajosta tekee niin jumalattoman vaikeaa kun tulee liikenneympyrä? Ei se väistämisvelvollisuus ole mikään tasa-arvokysymys! Minkä helvetin takia ajetaan jos ei osata? Tänäänkin kolme kertaa hermo paloi ja yllätys yllätys ratissa hameväen edustaja!
Ehdotus ilmastonmuutoksen hidastamiseen, naisilta ajolupa pois lailla!
En sitten tiedä olenko poikkeus hämeväen keskuudessa, mutta työkaverini tokas yhden työpäivän jälkeen kun oli kyydissäni istunu, että kyllä muuten pelotti. Olen kuulemma poikkeus naiskuskeissa, sillä ajotapani on ihan erilainen.
 
Mua ei vituta naiset liikenteessä, ajanhan minäkin aina aivan täydellisesti.

Sen sijaan vituttaa tää ajan kuluminen. Tulee töistä, kattoo leffan/lukee/käy lenkillä/saunoo ja kello on jo kymmenen. Ja sitten voikin mennä nukkumaan, että jaksaa nousta seuraavana päivänä töihin.

Viikonloppuna on etääntyneen kaverin häät. Jonne on pakko mennä. Jossa pitää ottaa valokuvia niin, ettei voi keskittyä edes kiskomaan lärvää. Ja tää reissu tarkoittaa sitä, että koko lauantai on ns. menetetty. Ja siihen se koko viikonloppu sitten menikin. Ja maanantaina taas TÖIIIHIN

Huomenna töissä on todennäköisesti joku paskanakki taas jaossa, johonkin vakkarit kesäkissat aina laitetaan. Tänään jo sain siitä osingot ja kun takaisin tullessani isoon ääneen mouhosin vitutustani ja turhautumistani, naureskelivat kaikki jo huokailivat jotain "ihana". Tänpäivänen vielä meni niin muhevan turhautumisen piikkiin, että asialle pystyy nauramaan. Mutta ei kyllä enää huomenna.

Ja menin ottamaan maailman hienointa kuvaa ulos, niin parin otoksen jälkeen huomasin "EI CF-KORTTIA". Sisälle tultuani huomasin, että mun sukat oli ihan märät.

PERKELE??!
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viikonloppuna on etääntyneen kaverin häät. Jonne on pakko mennä. Jossa pitää ottaa valokuvia niin, ettei voi keskittyä edes kiskomaan lärvää.
PERKELE??!

Ei tarvitse mennä. Jos nyt jonkun teennäisen syyn takia on pakko mennä niin
-> Kamera rikki, kisko b-vitskua ja harmittele kun ei ole rahaa uuteen.
-> Kamera hukassa, kisko b-vitskua harmittele paskaa tsägää.
-> Kamera varastettu, kisko b-vitskua ja totea että vakuutusta ei ole.

Tai yksinkertaisesti sanot suoraan että mun rajallinen vapaa-aika ei mahdollista häihin tulemista pitkäksi aikaa, käväiset onnittelemassa ja lähet kiskomaan b-vitskua tyytyväisenä.

Maailma on täynnä syitä kieltäytyä häistä, osa on totta osa vain valetta.
Nim. Ihminen joka ei viihdy häissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös