Vitutusketju

  • 10 579 665
  • 56 150

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
masaman kirjoitti:
Tuolla mettässä on järjen käyttö sallittua. Jos sinne lähtee millä asenteella vaan niin käykin hullusti. Ihmiseltä puuttuu tietty nöyryys luontoa kohtaan ja ratkaisuna käytetään niin perinteistä ajattelua, että tapetaan kaikki niin ei sitten ainakaan eläimet pääse ihmisiä tappamaan. On sitten kaiken maailman sekopäillä paremmat saumat ampua naapureitaan...

Tässä ei nyt kyse ollut missään metsässä samoilemisesta vaan siitä, että sudet alkavat hengailla ihmisten talojen pihassa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Troy kirjoitti:
Tässä ei nyt kyse ollut missään metsässä samoilemisesta vaan siitä, että sudet alkavat hengailla ihmisten talojen pihassa.

Villieläimet, mitkä tulevat pihan läheisyyteen saa mielestäni vapaasti ampua. Mikä siinä on, että pitäisi yhden lapsen ekaksi heittää lusikka nurkkaan, ennen kuin olisi tuli vapaa? Muuten mielestäni ei tarvi ampua. Hirvenmetsästyksen ymmärrän kyllä sen suhteen, että hirvikolarit tappavat paljon ihmisiä, mutta toisaalta valtion pitäisi tukea joukkoliikennetta paljon enemmän. En yleensä käsitä, että jos pitää mennä Lappeenrannasta Helsinkiin ja takaisin niin miksi omalla autolla kun junassa voi vaikka surffata läppärillä koko matkan tai mitä ikinä. Hinta on tosin siis nykypäivänä vaan liian kallis jos ei ole opiskelija.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
masaman kirjoitti:
Perustele nyt vähän, jooko? Siis etsi minulle Suomessa tapahtunut suden ihmistä kohtaan tekemä hyökkäys niin minä etsin sinulle kuvan jammu siltavuoresta...

Minä perustelen kantani, mutta kerro sinä minulle, että olenko minä vähätellyt jossain esim. pedofiiliongelmaa? Lisäksi voisit vielä kertoa, että miten Jammu Siltavuoren olemassaolo liittyy susiin?

Mielestäni riittävä peruste toimenpiteille on se, että susi tulee ihmisten pihapiiriin saalistusmielessä. Pihassa on taatusti hajuja ja muuta mikä varoittaa ihmisen läsnäolosta, mutta susi ei tästä välitä. Jos sen viemän koiran tilalla olisikin pihassa ollut pieni lapsi leikkimässä niin miten silloin olisi käynyt? Minä en tiedä, mutta en myöskään haluaisi kokeilla.

Tämän paremmin en osaa asiaa sinulle perustella ja jos olet eri mieltä niin en voi sille mitään. Minä olen jutellut ihmisten kanssa, jotka joutuvat tämän asian kanssa elämään ja en ala kantaani ihan herkästi muuttamaan.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Shelter kirjoitti:
Saanko mennä tuhoomaan kaikki autot, jos koen ne riskeiksi itselleni???? Ihan sama asia kuin se että halutaan tappaa kaikki sudet ja karhut.
Tässä ollaan asian ytimessä. Sinun mielestäsi sama asia, minun mielestäni ei. Lähellekään.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Troy kirjoitti:
Minä perustelen kantani, mutta kerro sinä minulle, että olenko minä vähätellyt jossain esim. pedofiiliongelmaa? Lisäksi voisit vielä kertoa, että miten Jammu Siltavuoren olemassaolo liittyy susiin?

Mielestäni riittävä peruste toimenpiteille on se, että susi tulee ihmisten pihapiiriin saalistusmielessä. Pihassa on taatusti hajuja ja muuta mikä varoittaa ihmisen läsnäolosta, mutta susi ei tästä välitä. Jos sen viemän koiran tilalla olisikin pihassa ollut pieni lapsi leikkimässä niin miten silloin olisi käynyt? Minä en tiedä, mutta en myöskään haluaisi kokeilla.

Tämän paremmin en osaa asiaa sinulle perustella ja jos olet eri mieltä niin en voi sille mitään. Minä olen jutellut ihmisten kanssa, jotka joutuvat tämän asian kanssa elämään ja en ala kantaani ihan herkästi muuttamaan.

Tuohon ensimmäiseen jäi näemmä hymiö laittamati...

Pitäisikö miettiä asiaa vaikka siltä kantilta, etta miksi se susi tulee saalistusmielessä sinne pihaan? Ei tässä nyt mitään lapsiuhreja halutakaan, mutta kannattaisi nyt hiukan miettiä ensin, että miten muuten voitaisiin ennaltaehkäistä tätä "ongelmaa"?

Totta hemmetissä ihmiset haluavat sudet pois pihapiiristä, ei siitä ollut kyse. Pihapiiriksi voi joku laskea kuistinsa, 100 metriä, 200 metriä tai samalla kylällä käyneen suden. Minä en vain pidä tästä tavasta, että ensin hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan. Tapetaan sudet ja sitten tapetaan karhut, jotka tulevat lähelle ihmistä. Siinä on elukalla sama olo kuin *****laisella, kun joka puolelta vainotaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
wilco kirjoitti:
Sudet ja muut petoeläimet ottavat ruokansa sieltä, mistä helpoimmalla saavat. Ne myös tottuvat ihmisen läheisyyteen ja tällöin eivät enään tunne luontaista pelkoa ihmistä kohtaan, eteenkään kun sitä ei saa ruokkia. Siitä muodostuu riski, että petoeläimet voivat käydä lasten tai muiden ihmisten kimppuun.

Kannattaisiko siis pitää ne roskansa hyvässä tallessa, metsästyskoirat sisällä nukkumassa, lampailla kunnon susivahti laumassa (kuten Etelä-Euroopassa, tähän sopivia koirarotuja riittää) jne

Suomessa joissain tapauksissa ei edes tunnu riittävän se syyksi metsästykselle, että sudet tulevat ihmisten rakennuksiin tappamaan karjaa.
Siis missä susi on mennyt rakennukseen ja tappanut karjaa. Kannattaisiko ovi laittaa vaikka kiinni...

Ja kyllä, minä puhun kokemuksen äänellä.
Et jakaisi kokemustasi muillekin?

Ai niin, tuo alempi lainaus oli myös tarkoitettu kuitiksi tuohon ylempään lainaukseen...

Faktahan se on, ettei susi ole tappanut ihmistä maassamme kuin viimeksi joskus reilut sata vuotta sitten.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Susi

Tässä pätkä:
Normaalioloissa sudet karttavat ihmisiä, ja ne eivät normaalisti ole mitenkään vaarallisia ihmisille. Poikkeuksina raivotautia eli rabiesta sairastavat sudet. Viimeinen ihmisiä mahdollisesti Suomessa tappanut susi liikkui Turun seuduilla 1880-luvun alussa ja sitä on jälkikäteen epäilty villiintyneeksi koiraksi tai koirasudeksi. Tri. John Linnellin raportin (2002) mukaan susi on dokumentoidusti surmannut viimeisen 50 vuoden aikana Euroopassa, Venäjällä ja Pohjois-Amerikassa yhteensä 17 ihmistä. Suurin osa tapauksista on johtunut rabies-taudista: rabiesin vähentyessä ovat susihyökkäyksetkin vähentyneet dramaattisesti.

Että silleen...
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Minua vituttaa, kun ketjuissa ei voida keskustella siitä, mitä otsikossa lukee. Perustakaa susillenne oma ketju.

Ja vituttaa tuo kaupunkilaisten asenne, kun nyt yksi possu satuttiin ampumaan. Menkää itse leikkimään, kun se 80-kiloinen, pikkuinen ja söpö possu tulee vastaan. Omalla pihallani moista ei tapahdu, mutta koin melkoisen järkytyksen, kun astuin serkkuni talosta ulos ja sellainen söpö toistasataa kiloa painava possu katsoi portailla silmiin. Olisin ampunut, jos osaisin ja omistaisin aseen. Pelotti.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
wilco kirjoitti:
Suomessa joissain tapauksissa ei edes tunnu riittävän se syyksi metsästykselle, että sudet tulevat ihmisten rakennuksiin tappamaan karjaa.
Ei kai ne rakennuksissa sisällä ole käyneet? Eikä mielestäni asiallisesti rakennetuista susiaidoista ole napsittu juurikaan elukoita susien toimesta.

Vituttaa tuleva talvi. Tänään alkoi telakalla hommat ja vuodenvaihteen kelejä odotellaan pelon ja vitutuksen sekaisin tuntein.
 

Mr_Blonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt on kyse muutamasta ns. vaaralliseksi muuttuneesta sudesta niin mielestäni ne voi huoletta lahdata. Käsittääkseni vaikka Suomen susikanta on suhteellisen pieni, on niitä rajan takana Karjalan metsissä riittämiin, eli eiköhän sieltä jolkottele täydennystä. Ei ne hukat nyt harvinaisuuden kannalta mitään pandakarhuja ole, joten tuskin kuolisivat sukupuuttoon tuon vuoksi.

Jotta näin kaupunkilaisen näkökulmasta tilanne olisi reilu, niin pois ihmisten asuntojen lähistöltä pyörimästä voisi hoitaa myös denat ja narkkarit joiden olemassaolo ainakin näin Helsingin keskustassa asuvaa vituttaa huomattavasti enemmän kuin se ammutaanko pari sutta. Narkkari lienee todistettavasti hyökännyt ihmisen kimppuun viimeisen sadan vuoden aikana hieman sutta useammin.
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
SamSpade kirjoitti:
Toisaalta... en kokisi pahana käyttää samaa nollatoleranssia pedofiileihin ym kuin mitä susiin ehdotetaan.

Samoin rattijuoppoihin voitaisiin samaa nollatoleranssia käyttää, päästäisiinpähän niistäkin eroon.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Susihan on tunnetusti laumaeläin, joka myöskin saalistaa laumassa. Yksi syy siihen että susia esiintyy pihoissa, on se että susilaumat ovat nykyisellään liian pieniä, jotta ne voisivat saalistaa tehokkaasti. Näin olen ainakin antanut itselleni kertoa. Toki on olemassa myös häirikkösusia, jotka kyllä pitäisi ampua. Toki mielestäni on typerää pitää koiraa pihassa, varsinkaan ilman aitausta. Se kun on sudelle luvattoman helppo saalis.

Joskus kuulee susien ampumista perusteltavan sillä, että ne saalistavat metsästyskoiria jotka ajavat saalista. Tämä on ainakin viimeisen päälle tyhmä peruste, koska kuka pakottaa mitään metsästämään. Mielestäni jokainen metsästäjä ottaa tässä tietoisen riskin ja kantaa sen seuraukset, ikävä kyllä usein viattoman koiran kustannuksella. Eikai se susi tiedä mikä on sen luontaista saalista ja mikä on metsätävä koira.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
En koskaan ole käsittänyt miksi lehdissä kirjoitellaan juttuja, joissa kerrotaan karhun/suden liikkuvan jossain tai ainakin jälkiä löydetty ojan pohjalta. Millähän sudetkin pystyisi vaeltelemaan satoja kilometrejä tulematta kertaakaan kenenkään huomaamaksi?

Lukuisia kesäisiä telttaöitä on tullut vietettyä alueilla, joilla tiedetään susia ja karhuja asustavan, mutta kertaakaan ei ole edes tullut mieleen, että pitäisi jotain pelätä.

Olisiko liikaa vaadittu jos koiranomistajat rakentaisivat aitauksen jossa lemmikki olisi turvassa. Tuskin mikään on nälkiintyneelle sudelle helpompi ja houkuttelevampi saalis kuin narun päässä uliseva koira.

Italian sudet: http://www.verkkotie.fi/omat/susi.html
 
K

kiwipilot

Alamummo kirjoitti:
Edelleen - suomalaiset ovat kummaa kansaa, kun kaikki päästäistä isommat elukat pitäisi tappaa luonnosta sillä verukkeella, että ne joskus jossain olosuhteissa mahdollisesti ovat vaaraksi ihmisille. Muuallakin pystytään selviytymään villieläinten kanssa, miksei meillä.

Kokeiles muuttaa jonnekin missä on oikeasti riski törmätä karhuun taikka suteen lenkkipolulla juostessa. Se on vain niin pirun helppoa piipertää sieltä betoniviidakon keskeltä. "Mut ku ne on niin söpöiki..." Ei vittu.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Grainger kirjoitti:
Minua vituttaa, kun ketjuissa ei voida keskustella siitä, mitä otsikossa lukee. Perustakaa susillenne oma ketju.

Ja vituttaa tuo kaupunkilaisten asenne, kun nyt yksi possu satuttiin ampumaan. Menkää itse leikkimään, kun se 80-kiloinen, pikkuinen ja söpö possu tulee vastaan. Omalla pihallani moista ei tapahdu, mutta koin melkoisen järkytyksen, kun astuin serkkuni talosta ulos ja sellainen söpö toistasataa kiloa painava possu katsoi portailla silmiin. Olisin ampunut, jos osaisin ja omistaisin aseen. Pelotti.

Pelkohan se oikeuttaa tappamaan. Vituttaa tämä ennaltaehkäisevän tappamisen asenne.
 
Kyllä minä penskana pelkäsin itärajalla asuessa enemmän lähimetsässä eläviä karhuja ja susia ja jopa Ruokolahden leijonaa enemmän kuin pultsareita. Esim. kouluretkellä tuli törmättyä karhun jälkiin. Ei sen jälkeen innostanut lähteä liikuntatunnilla hiihtämään samaisia polkuja. Joku aika sitten rajan pinnassa eleli lauma mielenvikaisia susia ja koirasusia, ilmeisesti Venäjältä loikanneita. Liekö saaneet lahdattua ne. Kaveri kerran onnistui pakenemaan karhua mopolla. Eihän häiriintyneiden ihmistenkään anneta juosta vapaana. Ainakaan yleensä...
Joo ja tänään taas vituttaa parikin asiaa ja rankasti. Ei vittu mistä tuollaisia ihmisiä sikiää?? Enkä nyt viittaa tähän palstaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Painukaa tuonne susiketjuun, hinttarit!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vituttaa kun en kelpaa tuonne hiihtoketjuun vaikka omistan Diablon hupparin jonka helmassa lukee "Suksin Vittuun". Hiihtäjän kuva ja kaikki siitä löytyy.
 

Veijari

Jäsen
Ei vituta enää mutta illalla vitutti kuin pientä oravaa.

Olin menossa hakemaan maitoa lähikaupasta, kaarsin autolla pihaan ja ihmettelin mitä nuo kaksi vaahtosammuttimen kokoista naskalia tuolla ovella oikein virittelee. Nousin autosta ja talsin kaupan ovelle. Silloin huomasin että pojat virittelivät kaupan tädille pientä ansaa. Olivat lykänneet sisäänmeno-oven lukkoon joten en päässyt kaupaan sisälle. Kukaan ei olisi myöskään päässyt kaupasta ulos ellen olisi ottanut sitä rautalankaviritystä pois siitä munalukon salvoista. Sitten menin toiselle ovelle kulman taakse kokeilemaan josko sieltä pääsisi sisälle. Pojat olivat senkin oven laittaneet lukkoon ja parhaillaan siirsivät piharoskista siihen oven eteen esteeksi. Sitten olikin meikäläisen aika avata suunsa ja sanoa mukuloille pari valittua sanaa. Toinen poika meni vakavaksi kun uhkasin heittää hänet siihen roskikseen mutta toinen naskaleista ilkkui ja huuteli vittua kauempaa.

Noh, pojat laukkasivat karkuunja hetken oveenpotkimisen jälkeen kaupan täti tuli päästämään meikäläisen sisälle. Kun olin maksamassa maitopurkkiani porhalsi vartiokeskuksen pojat kauppaan. Ovien lukkoon laittaminen oli ilmeisesti laukaisseet hälyttimet päälle. Kerroin vartialle, että ne kaksi naskalia tuolla pihalla sen tekivät, mene vähän säikyttelemään niitä. Vartija tokaisi, että joo, ajan niiden ylitse kun tästä lähden.

Illemmalla asia lähinnä naurattikin jo kun muistelin miten murkkuiässä oli mukava kiusata naapurin pappoja ja mammoja. Taidan olla tulossa vanhaksi.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
"sä olet katkera tai kateellinen!"

Tuo on niin rasittavaa, kun jotakin kritisoi niin heti tulkitaan katkeruudeksi:)

Sama kun töissä joku sanoisi, että "tulit sitten myöhässä eilen, kannattaa hiukan varoa kun pomo kiertää."

"vittu sä oot vaan katkera!"
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kaiken hypetyksen jälkeen julkistetut Suomen ehdokaat Euroviisuihin.

Vituttaa ja hävettää olla suomalainen. Omat kisat ja Zero pistettä. (tästä saisi Coca Cola company uuden mainoksen)
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Just joo....No tulipa se Euroviisu menestys sentään nähtyä. Saadaan kotikisoissa taas palata arkeen oikein todenteolla......Huh huh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös