Vitutusketju

  • 10 581 712
  • 56 150

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Aika järkky olo. Kannattaa muuten syödä jotain ennen kuin päättää ottaa alkoholia. No, eiköhän tämäkin helpota suht nopeasti, kun vetää jotain nassuun ja käy vaikka pienellä kävelyllä. Hikoilu ja syöminen ovat parhaimmat krapulantappajat ainakin mun kohdalla. MOT.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Voi vittu sentään.. ARGH.

Joopajoo. Ihmeellistä, miten yksi ihminen voi saada pään ja mielen näin sekaisin. Noh, sellasia ne tytöt on. VITTU.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Vituttaa aika moni asia. Kela vituttaa, lähestyivät tuossa perjantaina kirjeellä, jossa ystävällisesti pyydettiin palauttamaan opintotukia 2748 euroa ja sentit päälle. Tässähän nyt joku voisi näppärästi todeta että niistä tulorajoista täytyy itse pitää huolta. Juupa juu, mutta olosuhteiden pakosta ne tuet oli silloin pakko nostaa ja valmistumisenkin vähän myöhästyessä menivät sitten kaikki rajat yli kun töitä oli pakko tehdä ettei tarvitse sillan alle muuttaa. Eniten vituttaa siinä kirjeessä se koron osuus, vaatimattomat 350 euroa. Onhan se kiva että otetaan kantaa pikavippipalveluiden koronkiskontaan, mutta kuka ottaisi kantaa valtionlaitoksen koronkiskontaan, 15% kuulostaa aika helvetin korkealta. Jos maksaa veroja liikaa niin ne rahat ovat ilmaiseksi valtiolla lainassa, kumma vaan ettei homma toimi toisin päin. Juuri kun sitä kuvitteli saaneensa taloutensa edes jotenkin balanssiin ja muut velat eri suuntiin hoidettua niin sitten tämä. Saatana, kai ne rahat on vaan jostain kaivettava, keksisi vaan että mistä.

Vielä enemmän vitutusta aiheutan itse itselleni. Tuntuu ettei saa mitään järkevää ja oikeaa aikaan, olo on flegmaattinen ja kaiken aloittaminen hirveän tuskan takana. Stressaa koko ajan ja väsyttää kun miettii liikaa asioitaan ja tekemisiään.

Duunipaikkakin menee alta kesällä. Ei siinä, kyllähän ihminen töitä löytää jos haluaa, mutta toisaalta sitä tahtoisi tehdä jotain mikä motivoi ja tuntuu mielekkäältä. Ensi keskiviikkona olisi joku psykologinen testi yhteen uuteen duuniin. Senkin tulos voi varmaan olla kaikkea ansaitun työpaikan ja pehmeän huoneen komennuksen välillä, riippuu ihan miten saa pidettyä ajatuksensa kasassa. Paniikkiahan tässä kasaa kun viimeaikainen menestys työhaastatteluissa ei ole ollut mikään mairitteleva. En tiedä, kai sitä joskus viikon päästä sitten tietää että onko taas asiaa sen asian tiimoilta vitutusketjuun vai johonkin tyytyväisyysketjuun.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vituttaa koiranomistajaihmiset, jotka eivät voi käsittää, että jotkut kanssaihmiset saattavat oikeasti kärsiä koirien läsnäolosta. Seuraan hyvin läheltä koirille allergisen ihmisen elämää ja olen kohdannut melkoisen tylyjä asenteita koiranomistajilta kun olen yrittänyt kertoa, mitä haittaa heidän lemmikeistään on ollut meille ja pyytänyt voisivatko he toimia toisin lemmikkinsä kanssa.

En edes viitsi ihmetellä ääneen, mistä ne kaikki koiranpaskat keväisin jalkakäytäville ilmestyvät, kaikki koiranomistajathan ainakin omien puheidensa mukaan korjaavat ne heti pois.
Koiranomistajana haluaisin mielelläni tietää ne haitat, joita koirista on teille ollut ja mitä tarkoittaa toisin toimiminen?

Koiranpito on Suomessa sallittua ja se, että ihmisellä on koira tai koiria ei tee hänestä paarialuokkaa. Keski-Euroopassa saa koiran viedä useisiin paikkoihin, jotka Suomessa eivät ole sallittuja, esimerkiksi ravintolaan eikä koiran makaaminen pöydän alla tunnu aiheuttavan ongelmia muille. Toki ymmärrän, että koira-allergikko haluaisi oman elämänlaatunsa takia varmasti kiristää koiranpito-oikeuksia. Huomaavainen on oltava - puolin ja toisin. Sellaista se kaupunki-ihmisen elämä vaan on.

Minuakin muuten vituttavat korjaamatta jääneet koiranpaskakasat. Mutta niin vituttaa kaikki muukin saastan heittäminen maahan.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Vituttaa aika moni asia. Kela vituttaa, lähestyivät tuossa perjantaina kirjeellä, jossa ystävällisesti pyydettiin palauttamaan opintotukia 2748 euroa ja sentit päälle.
Itselle tuli palautettavaksi joku aika sitten asumistukia 1760e, ja voin kertoa, että tuo vitutus jatkuu niin kauan kun olet saanut koko potin maksettua takaisin. Joka kuukausi kun laitan kelalle 80e niin vitutus palaa taas mieleen...vois vaikka juoda noikin rahat..
 
Vituttaa, jos se nyt on oikea sana kuvaamaan tätä tunnetta, mutta kuitenkin: Olen aina kuulunut jonkinlaiseen tiiviiseen ryhmään, jossa on taisteltu omien puolesta ja annettu kaikkensa ryhmälle, on se ollut sitten salibandy-/lätkäjengi, intin ryhmä, mikä tahansa poppoo. Tällä hetkellä tällaista ei ole ja siitä tulee ehkä ennemminkin haikea/surullinen olo, kuin vitutus. Pukukoppi/tupaelämä on kyllä niin hienoa, että sitä osaa arvostaa vasta, kun sitä ei ole. Selkäkään ei kestä enää kiekkoa perkele.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itselle tuli palautettavaksi joku aika sitten asumistukia 1760e, ja voin kertoa, että tuo vitutus jatkuu niin kauan kun olet saanut koko potin maksettua takaisin.

Asumistuen kohdalla kannattaa jättää maksamatta esim. seuraavan vedätyksen turvin (huom. täsmälliset ohjeet edellyttäisivät tapauksen yksityiskohtien tuntemista):

Soitat KELA:an helvetin tuohtuneen kuuloisena ja kerrot niille, että sen jälkeen kun elämäntilanteesi muuttui niin, ettet enää ollut oikeutettu kyseiseen asumistukeen soitit Kelaan ja pyysit katkaisemaan tuen. Kun se kuitenkin napsahti tilille seuraavassa kuussa soitit uudelleen ja sinulle vakuutettiin, että asia hoidetaan. Et tietenkään pistänyt virkailijan nimeä muistiin, kun oletit, että pakkohan viranomaisten toimintakykyyn sen verran on luottaa. Nyt ihmettelet (vihaisesti ja vähän helevetin isoon ääneen), että mihin tässä enää voi luottaa ja onko tämä nyt ihan oikeudenmukaista. Ja kappas, kappas, kohta virkailijatäti ehdottaa, että teet viitaten näihin yhteydenottoihisi anomuksen takaisin perinnän kohtuullistamisesta (=siitä luopumisesta) ja hetken kuluttua ei tarvitsekaan enää maksaa mitään.

Nimimerkki Kokemusta on, Iisalmi.
 

HemmoP

Jäsen
Vituttaa, jos se nyt on oikea sana kuvaamaan tätä tunnetta, mutta kuitenkin: Olen aina kuulunut jonkinlaiseen tiiviiseen ryhmään, jossa on taisteltu omien puolesta ja annettu kaikkensa ryhmälle, on se ollut sitten salibandy-/lätkäjengi, intin ryhmä, mikä tahansa poppoo. Tällä hetkellä tällaista ei ole ja siitä tulee ehkä ennemminkin haikea/surullinen olo, kuin vitutus. Pukukoppi/tupaelämä on kyllä niin hienoa, että sitä osaa arvostaa vasta, kun sitä ei ole. Selkäkään ei kestä enää kiekkoa perkele.

Kokeileppa tuolta josko löytyisi "pukukoppielämää" :

http://www.hel.fi/wps/portal/Liikuntavirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Liikuntavirasto/Liikuntapaikat/Uimahallit/Yrj%C3%B6nkadun+uimahalli
 

d2uce

Jäsen
Itsellenikin napsahti tänään postiluukusta sisään tuo joka opiskelijan suurin unelma, tuen takaisinmaksua koskeva kirjelmä. Vitutusmittari alkoi hipoa jo maksimilukemia, kunnes huomasin KELAn urpojen vain ehdottelevan, josko maksaisin, vaikka kyseessä on ennen opintojen alkamista saadut tulot.

Helpotti, mutta kyllä silti vähän vituttaa ns. turhan takia lähetellä heille erilaisia tositteita omista tienesteistään.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Vituttaa ehkä eniten se, että enkun kuuntelut saatto mennä suoraan sanoen päin vittua ja huomenna on vielä vaikeempi koitos ilmeisesti edessä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Itsellenikin napsahti tänään postiluukusta sisään tuo joka opiskelijan suurin unelma, tuen takaisinmaksua koskeva kirjelmä.
Sama homma, tosin tiesinkin sellaisen tulevan - vaikka peruin osan kuukausista, olin tienannut töistä sen verran että yhden kuukauden tuen tahtovat takaisin.

Vitutuskäyrää nostaa se, että vaikka opintotuesta menee 10% veroa, perii Kela (valtio) takaisin bruttosumman. Siis myös sen osuuden, jota en ole nähnytkään sen kilahdettua takaisin valtion kassaan alun perinkin. Maksan siis kahdet verot ja vielä 15 prosenttia korkoa kaupan päälle. Jippii.
 
Viimeksi muokattu:

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Sama homma, tosin tiesinkin sellaisen tulevan - vaikka peruin osan kuukausista, olin tienannut töistä sen verran että yhden kuukauden tuen tahtovat takaisin.

Vitutuskäyrää nostaa se, että vaikka opintotuesta menee 20% veroa, perii Kela (valtio) takaisin bruttosumman. Siis myös sen osuuden, jota en ole nähnytkään sen kilahdettua takaisin valtion kassaan alun perinkin. Maksan siis kahdet verot ja vielä 15 prosenttia korkoa kaupan päälle. Jippii.

Mä luulin et se ennakonpidätys opintorahasta on 10%? Jokatapauksessa nuo palautetut summat ilmoitetaan verottajalle ja ne huomioidaan sitten verotuksessa, eli ne pitäisi saada palautuksina takaisin. Itse maksoin viime vuonna 350e, edellisenä 450e ja tänä vuonna palauttelen 840e ja oletan että noista saa veroetua. Ja siis mulla tällä hetkellä palautettavana vielä 3500e joten onhan tässä vielä sarkaa :) ja jatkuva vitutus, mutta mitä siitä nyt tänne mainitsemaan...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mä luulin et se ennakonpidätys opintorahasta on 10%? Jokatapauksessa nuo palautetut summat ilmoitetaan verottajalle ja ne huomioidaan sitten verotuksessa, eli ne pitäisi saada palautuksina takaisin.
Hups, niinpäs olikin 10%. Muisti pätkii...
 

J.Petke

Jäsen
Saako aina käyttää rasismikortin jos ei pidä jostain palvelusta?

Esimerkiksi tämä perkeleen ulkomaalaisperhe jolta oli takavarikoitu lasten banaanit, sipsit ja keksit Viking Linen laivaan mennessä. Heti ollaan syyttämässä rasismista kun ei mene hommat niinkuin juuri itse haluaa.

Mitäs sitten jos joidenkin laivaan ulkopuolelta tuotujen ruokien takia laivalle leviää esim. salmonella? Sen jälkeen se tarttuu kanssamatkustajiin ja sitten taas seuraaviin matkustajiin niin kauan kun se huomataan. Kyllä siinä taitaisi olla Nasert Dehganikin ihmeissään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Windows Vista. Kauheeta kuraa! Kyllä sai pettyä. Pari kuukautta ollut ja kyllä pitäisi vaihtaa takaisin XP:hen.
Tässäkin tulee koko ajan ruutuun tekstiä "windows ei vastaa" jne.
Nokia PC Suite ei toimi, koska Windows ilmoittaa ettei koneessa ole USB-yhteensopivuutta kännykkäni kanssa vaikka ensimmäisellä kerralla kaikki vielä toimi, mutta eipä enää toisella. Tästä johtuen kaikki kuvat yms. joudun siirtämään siskon koneelle ensiksi. Siinä on sentään XP.
Uusi webcamera ei pelaa vaan kone ilmoittaa "yhteensopivuusongelmien takia ohjelma on suljettava". Moni tärkeä ohjelma ei toimi kunnolla tai jos toimii niin vaikeimman kautta.
Ainoita plussia voisi antaa hyvästä ulkonäöstä ja yleisvaikutelmasta, mutta auta armias kun yrität tehdä netissä surfailua haastavampia asioita, niin johan alkaa kauhea valitus ja "en osaa tehä tätä, koska olen niin perseestä"-vinkuminen.
Vituttaa, kun tuntuu taas ettei mikään onnistu tämän paskan kanssa.
Olen hyvä tietokoneiden kanssa ja XP:llä ei ollut mitään ongelmia. Eli turha sanoa, etten vain osaa käyttää tätä.
 
B

Brenahan

Vituttaa aivan äärettömästi tuo loskapaska keli ulkona. +4 astetta lämmintä ja joka puolella sohjoo. Tulis lunta kunnolla ja ois pakkasta, tai sulais kaikki pois ja pysyis poissa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
olen onnistunut hukkaamaan sellasen VR/Matkahuollon opiskelijakortin! Tarviis justiinsa torstaina tai perjantaina kyseistä korttia. Ottaa päähän. Voisin tosiaan uudenkin hakea, kun eihän se maksa kuin 6 euroa, mutta silti!!

Joku helvetin sekunda Olvi jaffakin maistuu siltä että siinä ois viinaa seassa. Lauantailta tuo maku muutenki välillä kielenpäällä nii ei maistu limpparikaan.

MURR.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Vituttaa Nokian paska puhelin, saa maksaa itsensä kipeäksi uudesta puhelimesta, joka toistaiseksi on ollut vaan huollossa ja kun vikalistan kanssa sen huoltoon lähetin niin laittoivat vaan uuden puhelimen kahden viikon jälkeen..ongelma on vaan että tässä viat ovat vielä pahemmat! VITUN VITTU!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa Nokian paska puhelin, saa maksaa itsensä kipeäksi uudesta puhelimesta, joka toistaiseksi on ollut vaan huollossa ja kun vikalistan kanssa sen huoltoon lähetin niin laittoivat vaan uuden puhelimen kahden viikon jälkeen..ongelma on vaan että tässä viat ovat vielä pahemmat! VITUN VITTU!
Samoin oma Nokia. Kamera toimii silloin kun huvittaa ja noin 6 kertaa päivässä puhelin käynnistää itsensä uudelleen. Siihen ei paljon äänettömät tilat auta, kun kuuluu se Nokian alkutunnari. Muutaman kerran oppitunnilla saanut huomautuksen siitä, mutta ei voi pitää suljettunakaan kun tarvitsee usein nopeasti puhelinta. Sitten itsellä aivan käsittämätön ongelma eli viestin lähettäminen kestää noin 3-4 minuuttia!!! Näytössä lukee "viestiä lähetetään" ja siinä se pyörii 4 minuutin ajan. Ärsyttävää etenkin silloin, kun toinen osapuoli vastaa viesteihini noin puolessa minuutissa, niin itse joutuu odottamaan sen 4min että viesti edes lähtee mihinkään...
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Vituttaa toi Toyotan Aygo malli. Tai siis se, kun helvetin monella sivulla se on ylhäällä bannerina, ja sit kun sinne vahingossa hiiren sohasee, niin se peitää koko ruudun. Ja sit tietenkin mikä vituttaa tänään, huomenna ja ylihuomenna on pokeri. Minkä helvetin takia sitäkin tulee pelattuu, ku tietää, et hermothan siin menee kuitenkin..
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Vituttaa toi Toyotan Aygo malli. Tai siis se, kun helvetin monella sivulla se on ylhäällä bannerina, ja sit kun sinne vahingossa hiiren sohasee, niin se peitää koko ruudun.
Vaihda selaimeksi Mozilla Firefox, ja käy lataamassa siihen lisäosat Adblock ja Flashblock. Ei hypi mainokset ja bannerit silmille. Suurimman osan poistavat automaagisesti, loputkin yleensä saa kun kerran manuaalisesti lisää hiiren oikean napin valikosta mainoskuvaa klikaten.

Itseänihän hieman tympäisee herätä näin typerän aikaisin. Kun on kerran liukuvat työajat, niin miksi ne kerran kuussa pidettävät kokoukset täytyy pitää niin aikaisin aamulla kuin mahdollista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös