Yhden laajakaistan asennus. Tilasin Soneran 8Mt:n laajakaistan, ilmoitus tuli torstaina (normaali 8 viikkoa ensin odottelua) että laajakaista on nyt kytketty. Ei muutakuin asentamaan Adsl-boxia ja yhteyksiä.. eihän se toimi.. soittelua ympärinsä, kaikki on kuulemma ok, modeemia testaamaan myyjäliikkeeseen.. toimii.. Sonera hoiti homman mallikkaasti ja heidän asennuspalvelun kaveri kävi tänään kotona testaamassa, tarkistamassa kytkennät talojakamosta.. selvisi että paikallinen operaattori, joka kaapelit omistaa, eli Vaasan läänin puhelin oli unohtanut jonkun ristiinkytkennän pääkeskuksesta(jonne Soneran äijät eivät pääse)..
Nyt sitten taas odotellaan päiviä että Vaasan läänin puhelin suvaitsee lähettää asentajat kytkemään.
Soneraa kohtaa ei jäänyt negatiivia fiiliksiä, sen sijaan VLP on kokoajan kieltänyt ettei heidän asennuksissaan ole vikaa.. tänään soitin tarkastuksen jälkeen VLP:lle ja kerroin mitä oli vikana ja että Soneran kautta tulee vikailmoitus. "Kyllä nyt suuresti epäilen tuota, kyllä vian täytyy olla jossain muualla... " oli vastaus tässä lafkassa taas.
Onko se niin pirun vaikea myöntää että virheitä voi sattua sielläkin päässä ja jättää se lähes suora v**tuilu vähemmälle.
Olisi muutakin tekemistä kuin hoitaa itse yhtä laajakaistaa toimimaan. Yhden kokonaisen päivän olen joutunut itse selvittelemään, soittelemaan, ajamaan edestakaisin tämä homma tiimoilta.