ämmät kaupan jonossa...
Itse kassan toisella puolella aikoinani toimineena voin todeta, että samaiset ämmät sukupuoleen katsomatta vituttaa myös minua/ meitä. Ehkäpä vieläkin ärsyttävämpää on hitaat kassahenkilöt! Itse olen hyvällä pelisilmällä varustettu ja korkean työmoraalin omaava, joten vituttaa suunnattomasti katsella, kun joku fleguilee kassakoneen takana. On hyvinkin yleistä, että kun toinen tai useampikin kassa on soitettu lisäavuksi paikalle, niin sitten voikin taas höntsäillä ihan rauhassa, ilman mitään kiirettä. Itselleni on täysin selvää, että työteho nousee ensin minulla, sitten soitetaan apua ja silloinkin painetaan niin nopeasti kuin se hyvän asiakaspalvelun hengessä vain on mahdollista. Joskus juhlapyhinä en välittänyt edes siitä, onko kohteliasta olla nopea vai ei, pääasia että homma ei jumita meikäläisen takia. Mutta hyvin suuri osa kassoista ei välitä vittuakaan siitä, voisiko työn tehdä nopeasti. Kun saman palkan saa oli hidas taikka nopea. Ja osa jengistä vaihtaa jonotusvaiheessa näille nopeammille kassoille kuitenkin ja oma homma helpottuu.
No, nyt muakin vituttaa hitaat ihmiset. Kaikkialla. Hanaa saatana! Oikeat mummot ja papat on tietysti eri asia, varsinkin kivat. Ne voi ollakin hitaita, mutta näitä keski-ikäisiä muka-ikinuoria matelijoita en siedä. Enkä hitaita nuoriakaan sen puoleen. Sitä korttien kaivamista kun voi opetella vaikka kotona iltaisin. Ei siinä tarvita mitään reaaliaikaista kokemusta ja ympäristöä.