Palveluammatissa olevia ei kiinnosta tuontaivaallista asiakkaat. Okei, mä ymmärrän ettei nuoret klopit ole ehkä kutsumusammatissaan
Ps. Jere(n) sekoilu vituttaa edelleen ihan kiitettävästi.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että minkä takia sitten ollaan sellaisessa duunipaikassa, mikä ei nappaa yhtään. Jos muuta duunia ei saa, niin luulisi, että siitä syystä juuri kannattaisi vähän ehkä tsempatakin. Jos duuninteko ei ylipäänsä kiinnosta, niin sitten onkin päässä jo enemmän vikaa. Siis sillä edellytyksellä, ettei kiinnosta ikinä, "tilapäisiä häiriöitä" ei lasketa. Loppupeleissä meistä aika harva on todella kutsumusammatissaan, mutta sellaisenkin voi aina hankkia esim. opiskelemalla juuri sitä alaa, mikä kolahtaa.
Missä on ihmisten työmoraali nykyään? Asiakas on itseasiassa erittäin harvoin oikeassa, mutta sitä ei tule näyttää kuin äärimmäisissä tilanteissa. Toki jos esim. hyllyt ovat tyhjinä siksi, ettei ole viitsitty tilata mitään, asiakas on oikeassa ja kauppias tai myymäläpäällikkö väärällä alalla. Mutta jos syy löytyy muualta, se tulee selittää asiakkaalle niin, että asiakas kokee saaneensa viestinsä perille. Vaikka vika olisikin jossain muualla kuin juuri itsessä, joskus kannattaa ottaa vaikka ihan omaan piikkiinsä ja pyydellä kovasti anteeksi. Ja selvittää oikeasti, miksi joku tuote puuttuu.
Kauheata sanoa, mutta minusta tuli vuosien saatossa mestari asiakkaille valehtelemisessa. Kertaakaan en jäänyt kiinni, vaan monet asiakkaat halusivat aina kuulla minulta selityksen. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun asiakas on katsonut olematonta riviä kuormakirjasta, jota olen näyttänyt, että tuote on jäänyt tavarantoimittajan mokan vuoksi saapumatta. Asiakas on sitten todennut, että "katos vaan, niinhän tuossa sanotaankin", vaikka mitään sellaista siinä ei lukisikaan. Pitää vain olla tarpeeksi vakuuttava ja kohtelias :). Vaikka kusettanut olenkin, asiakkaat ovat kuitenkin poistuneet myymälästä selityksen saaneina ja jos nyt ei tyytyväisinä, ainakin enemmän ymmärtäväisinä. Toki puutteet olen myös korjannut, mikäli niihin olen pystynyt vaikuttamaan. Aina niihin ei myyjäkään voi vaikuttaa, valitettavasti. Mutta minulle edes näennäisen tyytyväinen asiakas on/ oli tärkeintä.
Ja meikäläistä vituttaa myös tämä tapaus Karalahti. Ihan sama miten päin asiaa kääntelee, ei tässä lopulta sitten kukaan voittanutkaan. Ei tämän näin pitänyt mennä! Saatana!