Vitutusketju

  • 10 669 502
  • 56 216

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti hannes_ko
Minä kyllä olen aika tyytyväinen että Suomi valitsi kristinuskon. Pelkästään siitä syystä, että se on auttanut aivan järjettömän paljon meitä. Jos Suomi olisi noin vuonna 1000 säilynyt pakanakansana, niin veikkaan, että Nokiaa ei tuntisi kukaan. Katolisen kirkon piiriin kuuluminen liitti Suomen länteen. Se on auttanut aika paljon yhteiskunnan kehitystä...

Minä taas olen tyytyväinen, että Suomi valitsi Luterilaisuuden. Ilma Lutheria me olisimme täällä tuon konservatiivisen ja muutenkin naurettavuuden huipun, katolisen kirkon alaisuudessa. Luterilaisuus on onneksi sen verran liberaali uskonto (normaalisti) että normaali uskonto ei paljoakaan haittaa kaltaistani ateistia.

Pakana-kansana säilymisestä voidaan olla montaa mieltä. Uskonto tuli tänne ikään kuin sivutuotteena. Se tuli sen mukana, kun meidät liitettiin Ruotsiin, mikä liitti meidät länteen. Uskon, että meidät olisi liitetty Ruotsiin ilman katolista kirkkoakin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Hannes_ko

Tämä taitaa vaikuttaa hieman sarjatulelta, kun minä ja Janj pommitamme sinua, mutta vakuutan, että tämä on tahatonta.

Mielestäni on iso ero sillä pyritäänkö ymmärtämään vai selittämään maailmaa. Norjalaisissa muinaisuskonnoissa maailma sai alkunsa alkulehmän ja jonkun jättiläisen muhinoista. Allrighty then, kirjoitetaan tämä sitten johonkin sakramenttiin ja koetataan tulkita kaikkea olevaista tämän kautta. Uuden tiedon löytöhetkellä vanhoja opetuksia ei voida kuitenkaan kyseenalaistaa. Tiede ei toimi noin.

Tieteen lähtökohta on uuden oppiminen ja aikaisemman kyseenalaistaminen. Onko universumi ääretön? Vitustako me tiedetä, mutta otetaan selvää! Tiede ei myöskään itsessään koeta tarjota mallivastauksia moraalista ja antaa meille elämisen malleja. Moraali ja tiede eivät kulje käsikynkkää. Tieteen Kuvalehdestä en löydä yhtään vinkkiä miten minusta tulee parempi Sergei. Se minun on keksittävä ihan itse.

Käytäntö vs. säännöt. Jos tuhatvuotinen instituutio toimii vakiintuneen käytännön mukaan, joka on periaatteessa sen opetuksia vastaan, niin eikö se ole loppukäyttäjän kannalta sama olisiko tuo asia alunperin sallittu? Miten se lohduttaa tätä 12-vuotiasta alttaripoikaa jolla vaikeuksia istua, että katolilaisuuden alkuperäinen tarkoitus ei ollut hankkia papeille ja piispoille pikkupoikia? Uskonto on synnyttänyt massiivisen ja hierarkisen uskontokunnan nimeltä katolilaisuus, jolla on vakiintuneet käytännöt. Tällöin kyseistä laitosta pitää tuomita sen ilmiasun mukaan; sen mukaan mitä nykyään edustaa. Tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikeilla. Kommunismi on todella kaunis ajatus, mutta sen käytännön kokeilut johtivat Stalinin joukkopuhdistuksiin. Pitäisikö kommunismia arvostella Marxin kirjan perusteella vai saako mukaan ottaa hieman historian tuomaa viisautta?

Keskiyö mennyt jo. Nyt muutun takaisin kurpitsaksi...
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti JanJ
Mutta pakkouskonto on koulussa käyty?
Minä jätin väliin. Pitkät perinteet suvussa. Lapsiani ei ole kastettu, minua ei ole kastettu, vanhempiani ei ole kastettu, isovanhempiani ei ole kastettu jne jne. Lista jatkuu piiiitkälle.
Eli toistelet täällä sitä, mitä kotona on opittu? Ketkä tässä sitä aivopesua harrastavatkaan?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Viestin lähetti Sistis

Uskon, että meidät olisi liitetty Ruotsiin ilman katolista kirkkoakin.

Tuolloin kirkko ja valtio olivat sama asia, eli tulivat kyllä yhdessä. ... joka tapauksessa yhteinen uskonto auttoi kaupankäynnissä ja sen avulla päästiin "voittajan kyytiin." Muuten Sistis puhuu kyllä asiaa...


ja vielä yksi huomatus ylemmäksi, vaikka ircissä jo lupasin jättää tämän keskustelun. Tiedekin on uskonto. Esimerkiksi suhteellisuusteoriaa kumotaan tieteellisesti vähän joka puolella. Einstein oli enemmän kuin oikeassa jos sanoi että kaikki on suhteellista. Nimittäin myös tieto. Tämän päivän tieto on huomisen huuhaata. Siksipä tieto perustuu myös uskoon.

vielä edittiä Sergeille, muuten puhuit uudessa viestissä asiaa (se eka oli soopaa, heh) mutta jälleen sanoit että uskonto synnytti... ihmiset, ei uskonto.

Muuten minun puolestani ei paljon lisättävää. En minä Pohtamon porukkaan kuulu...
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viimeinen off-topic-viestini: Kannattaisikohan meidän perustaa uusi ketju, jossa väittelemme uskonnon syvimmästä olemuksesta, koska nyt taas tuntuu olevan kirjoittajia, joilla on mielipiteitä, joista kirjoittaa...

Sitten asiaan.

Minua vituttaa se, että on parin päivän loma ja ei ole mitään tekemistä. Huomenna varmaan täytyy lähteä Tampereen keskustaan ostoksille... vittu sitäkin touhua. Mutta pakko sitä on miehenkin käydä kerran vuodessa kaupoilla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Sistis
Viimeinen off-topic-viestini: Kannattaisikohan meidän perustaa uusi ketju, jossa väittelemme uskonnon syvimmästä olemuksesta, koska nyt taas tuntuu olevan kirjoittajia, joilla on mielipiteitä, joista kirjoittaa...

Eikös semmoinen ketju ole jo olemassa, muistaakseni nimim. sampio avasi kyseisen ketjun viime vuoden puolella. Mitä sitä turhaan uusia ketjuja availemaan..

vlad#16.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
hannes_ko:

Viitsisitkö kertoa tyhmemmällekin missä suhteellisuusteoriaa kumotaan?

Jos et tiedä niin ei kannata argumentoida typeryydellä.

"Nimittäin myös tieto. Tämän päivän tieto on huomisen huuhaata. Siksipä tieto perustuu myös uskoon."

raahraah ei voi olla totta, argumentoinnin helmi. Elämä on ihmisen parasta aikaa.

Kenties sinun kannattaisi yrittää käsittää ero _tiedolla_ ja Tiedolla. Kyllä vieläkin käytetään 2000 vuotta vanhoja matemaattisia malleja tai 500 vuotta vanhoja fysiikan kaavoja, eivät ne mitään huuhaata ole. F=ma, vai väitätkö muuta?
Matka jaettuna ajalla on nopeus, huuhaatako?

Se että joskus maata pidettiin pallona ja nyt sen tiedetään olevan summittasesti geoidi ei tarkoita että "palloihmiset" olisivat uskoneet huuhaaseen.

Se että 1800-luvulla sanottiin atomiytimen olevan jakamaton ei tarkoita että tuo asia olisi nykyään huuhaata, se vain on vanhentunutta tietoa ja epätarkkoja oletuksia.

Itse tiedon perimmäinen olemus, mitä ikinä atomien sisällä sitten onkaan, ei ole riippuvainen siitä miksi me sitä kutsumme. Itse tieto ei muutu vaan tarkkuus jolla me sitä pystymme tarkastelemaan (pliis ei metafysiikkaa).
Me emme välttämättä koskaan pääse kokeellisesti äärimmäisiin tarkkuuksiin, siispä myös teoriamme jäävät mahdollisesti todistamatta kokeellisesti. Ne pysyvät teorioina mutta jotkut niist kuvaavat ympäröivää maailmaa _hieman_ äärimmäistä tarkkuutta epätarkemmin, tekeekö se niistä huuhaata?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Vituttaa kun ei saa unta. On kuuma ja kaupan päälle vielä kaamea liskojen yö.

Niinpä avasin valkkaripullon ja tulin koneelle.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Vituttaa kun hävittiin puulaakijengin kanssa ekan kerran tänä kesänä. Voitolla oltais oltu kiinni koko sarjan voitossa, tasurilla hopeassa. Ja eikös tehty se vielä perisuomalaiseen tyyliin, tuurimaalilla johtoon ja päästetään vastustajaa ensin tasoihin ja eikös ne vielä iskenyt sen voittomaalin melkein mun nenän edestä. Vitun Meijerin Pallo. Saas nähdä onnistutaanko sössimään pronssimitalitkin vielä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Snakster
Vituttaa olla töissä keskellä yötä. Nastempi olis kuitenkin nukkua tai edes valvoa kotona.


Nou nou, mää tykkään kyllä yöllä olla töissä. Yövuorossa ei ole muuta pahaa kuin se, että joutuu nukkumaan päivällä, ja se vähän harmittaa, kun en muutenkaan tykkää nukkua kovin pitkään.

Niin ja itselläni on siis nyt myös yövuoro. Eilen olin ihan umpiväsynyt viime viikon aamuvuorosta (josta tilitin jo aiemmin tähän ketjuun), mutta eilisen 9 ja ½ tunnin unet auttoivat. Nyt olen pirteä kuin peipponen.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Kumoamainen oli väärä sananvalinta, mutta suhteellisuusteoria aiheuttaa vieläkin päänvaivaa. Käsittääkseni uusia tutkijoita kun edelleen koulutetaan fysiikan alalle.

"Sen sijaan useat havaitut ilmiöt osoittavat yleisen suhteellisuusteorian laajasti paikkaansapitäviksi." Laajasti paikkansapitäviksi, sanoo Gummerruksen tietosanakirja. Ilmeisesti sinulla varjo on fysiikan opiskelijana syvempi totuus, mutta ainakin meille tavallisille Tieteen Kuvalehden ja Tiede-lehtien lukijoille tavataan syöttää propagandaa kyseisten lehtien uutispalstoilla siitä, kuinka Einsteinin ajatuksia pyritään vieläkin todistamaan ja kumoamaan. Ainakaan minä en ole huomannut uutista siitä, että Einsteinin ajatukset olisi voitu lopullisesti siirtää sivuun. J eikö fyysikkojen yksi suurimmista kiistainaiheista ole maailmankaikkeuden laajeneminen ja erityisesti laajnemisen muoto. Vai onko siitä päästy yhteisymmärrykseen jo? Olen lukenut pelkästään lukion pitkän fysiikan, joten ainakin meille kerrottiin, että tiedemiehet pyrkivät täydentämään Einsteinin teoriaa ja löytämään mahdollisia virheitä. Myöskään Big Bang ei kai käsittääkseni tyydytä kaikki tiedemiehiä. "On arvoitus, jatkuuko maailmankaikkeuden laajeneminen pysähtymättä.. On myös periaatteessa mahdollista, että maailmankaikkeuksia olisi samanaikaisesti useita. .... Tällä hetkellä kaikki mallit, jotka onnistuivat ainakin jotenkuten selittämään havainnot, perustuvat ajatukseen alkuräjähdyksestä." Näin sanoo Studia, siihenkö te olettekin lopettaneet, fyysikot?

Tieteen Maailma-sarja, osa Maailmankaikkeus, sivu 104. "Yleinen suhteellisuusteoria sanoo myös, että samoin kuin värähtelevät sähkövaraukset lähettävät sähkömagneettisia säteilyjä (aaltoja), myös värähtelevät lähettävät gravitaatioaaltoja... Gravitaatioaallot ovat kuitenkin -jos niitä on olemassa- hyvin heikkoja eikä niitä ole toistaiseksi pystytty todentamaan."


Sivu 105 "Useimmat tutkijat ovat vakuuttuneita siitä, että maailmankaikkeuden laajeneminen väistämättä osoittaa galaksien menneisyydessä olleen lähempänä toisiaan kuin nykyään..... Jos modernit teoriat pitävät paikkansa, voidaan pikemminkin sanoa... että avaruus on laajentunut siitä saakka."

varjo, jos Tieto ei kerran muutu, niin miksi tutkijat kiistelevät maailmankaikkuden iästä. Minä olen nähnyt kymmeniä eri ikiä. Ns. Hubblen ikä esim. on 20 miljardia vuotta.

s107 em. kirja: Tutkijajoukko väittää maailmankaikkeuden ikää 10 miljardiksi vuodeksi, kun galaksit taas ovat 12-13 miljardia vuotta! "Jos siis de Vaucoulersin teoria on oikea, täytyy galaksien iänmääritystulosten olla vääriä - tai sitten on alkuräjähdysteorialle kehitetttävä vaihtoehtoja."Sivulla 108 puhutaan "kosmisesta repulsiosta" , Lemaitren mallista ja jatkuvan luomisen teoriasta. Minusta tuntuu siltä, varjo, että Einsteinin jälkeenkin on jouduttu pohtimaan fysiikan lakeja? Vai onko viimeiset 90 vuotta nukuttu Ruususen unta koska yksi nero lopetti Fysiikan?


"Kenties sinun kannattaisi yrittää käsittää ero _tiedolla_ ja Tiedolla. Kyllä vieläkin käytetään 2000 vuotta vanhoja matemaattisia malleja tai 500 vuotta vanhoja fysiikan kaavoja, eivät ne mitään huuhaata ole. F=ma, vai väitätkö muuta?
Matka jaettuna ajalla on nopeus, huuhaatako?"

Minä muuten käytin ainakin edellisissä viesteissä sanoja tiede ja Tiede. Et kai sinäkään ole niin pikkumainen, että luulet minun yrittäneet kumota 1+1. Jos taas olit ala-asteen historian tunneilla mukana, niin tiedät, että ennen uskottiin tieteen nimissä asioihin, jotka nykyään ovat huuhaata. Ihan totta! Einstein ei elänyt 1700-luvulla jolloin tiede oli olemassa. Uskotko!?

Tiedemaailmassa on muuten tehty myös huijauksia, mm. A.I. Virtasta on syytetty tutkimustulosten vääristelystä (vai oliko apulainen). Siski tieto ja Tieto ovat eri asioita.

"Itse tiedon perimmäinen olemus, mitä ikinä atomien sisällä sitten onkaan, ei ole riippuvainen siitä miksi me sitä kutsumme. Itse tieto ei muutu vaan tarkkuus jolla me sitä pystymme tarkastelemaan (pliis ei metafysiikkaa).
Me emme välttämättä koskaan pääse kokeellisesti äärimmäisiin tarkkuuksiin, siispä myös teoriamme jäävät mahdollisesti todistamatta kokeellisesti. Ne pysyvät teorioina mutta jotkut niist kuvaavat ympäröivää maailmaa _hieman_ äärimmäistä tarkkuutta epätarkemmin, tekeekö se niistä huuhaata?"

Miksi väittelet jostain, josta olemme samaa mieltä? Edellä ollut keskustelu ei käsitellyt TIEDON LUONNETTA, vaan kyseessä oli uskonto-keskustelu, jossa huomautin, että se minkä ihminen "tietää" on muuttunut. Siksi vuonna 2100 ihminen joka lukee näitä viestejä nauraa meille tolvanoille.


Tiedän muuten varsin hyvin, että varjo tietää mitä minä viesteissäni olen tarkoittanut, ja siksi tunne itseni tyhmäksi kun kello 2 yöllä kirjoitan tätä vastausta.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jokainen kosmologiaa sivuava teoria aiheuttaa aina päänvaivaa siinä määrin ettei asioita voida testata täysin aukottomasti (kun on niin kovin vaikea matkustaa avaruudessa kovin pitkälle).
Kuitenkin etenkin suppeaa suhteellisuusteoriaa pidetään omana approksimaationaan erittäin tarkaksi ja paikkaansapitäväksi, joka on osoitettu todeksi useaan otteeseen.

Todellisuudessa "F=/ma (erisuuri)" mutta F=ma on tarpeeksi tarkka jotta voidaan puhua siitä tietona, sama osittain suhteellisuusteoriaan. Kvanttimekaniikan puolelta QED on historian tarkin teoria ja ennustaa 12 desimaalin tarkkuudella tuloksia, toki tuossa on vielä paljonkin virheitä mutta taas kerran puhutaan varsin tarkasta tuloksesta.

Kari Enqvist kerran luennolla selitteli että vuosittain hänelle tulee useita todistuksia siitä miten suhteellisuusteoria on väärässä ja samalla sitten ilmeisesti koko maailman pitäisi romahtaa kasaan.
Juuri tässä tehdään se perustavaalaatua oleva virhe kun luullaan että suhteellisuusteoria on nyt joku fysiikan kivijalka jonka kaatuessa johonkin pikkuongelmaan tietokoneet lakkaavat toimimasta ja ISS tippuu maahan.

Kenties juuri tuollainen maata kiertävän satelliitin(eli vaikkapa kuu) rata on hyvä verranto tiedolle ja Tiedolle, kuu on kiertänyt radallaan vuosituhansia vaikka selitykset sen kierrolle ovat muuttuneet.

Se mitä BIg Bangissa tapahtui, jos sitä tapahtui jne. ei merkitse loppujen lopuksi mitään. Suhteellisuusteoriassakin tavallaan täytyisi kyetä jättämään erilleen sellaiset asiat jotka vaikuttavat meihin ja sitten ne jotka eivät vaikuta, tai johon me emme voi vaikuttaa. Näin kenties asioiden hahmotuskin helpottuisi maallikoille. On aivan sama mitä mustat aukot tekevät mutta aikadilataatiolla on jo merkitystä erinäisissä tekniikan aloissa.

"varjo, jos Tieto ei kerran muutu, niin miksi tutkijat kiistelevät maailmankaikkuden iästä. Minä olen nähnyt kymmeniä eri ikiä. Ns. Hubblen ikä esim. on 20 miljardia vuotta"

Niinpäniin, yritäs nyt vielä kerran käsittää mitä tarkoittaa se tieto mitä meillä on ja sitten se Tieto mitä on!
Maailmankaikkeuden ikään meidän arvailumme tuskin vaikuttaa.

Maailmankaikkeuden ikää lasketaan osittain Hubblen vakion avulla ja sen määritys ei ole yhtä helppoa kuin sonnin erottaminen lehmästä(kenties tämä esimerkki toimii maalaispoikaan paremmin :) )
Jos joku sanoo että maailmankaikkeus on X vuotta vanha, hän valehtelee ja toimii inhimillisesti. Jos joku sanoo että maailmankaikkeus on nykyisen tiedon mukaan n. Y vuotta vanha
hän on paremmilla jäljillä.

Tieteen historiaa tutkiessa täytyy myös kyetä erottamaan tieteen ja inhimillisen toiminnan rajat.
Tiedemieskin on ihminen ja omaa ihmisen heikkoudet.

Se että tieteen nimessä uskotaan asioita ei tarkoita että tiede olisi väärässä, vaan ihmiset jotka siihen uskovat. Olet itse jo osoittanut juuri sen että nämä asiat ovat sinulle niin "kaukaisia" että kyse on uskosta, koska omaa kosketusta niihin et omaa.
Ja ihan oikeasti, tietyt asiat suhteellisuusteoriassa ovat olleet vakioina pian 100 vuotta. Vaikka kvanttimekaniikka onkin muuttanut suhteellisuusteorian sisukset täydellisesti niin tietyllä tarkkailuvälillä tutut ilmiöt. aikadilataatio, lorentz-kontraktio yms. toimivat yhä eikä niitä juurikaan "tutkita" (siis siinä mielessä että niitä yritettäisiin kiivaasti kumota)

Mutta asiaan perehtyneelle kyse ei ole uskosta koska hän tietää ettei hän tiedä. Jokainen kosmologiaa tutkiva tietää että kaikki työ on pääasiassa sivistynyttä arvailua, jonka takana on toki vankka matemaattisfysikaalinen pohja.

Juuri Tiede/Tieteenkuvalehti-journalismi on suurin syy virheelliselle uskomukselle tieteen uskonnollisuudesta koska ko. lehdissä usein toitotetaan mieluummin asioita paljon varmempina kuin ne ovat.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vittu heivatkaa ny vittuun toi uskonnosta väittely tästä vitun vitutusketjusta. Ei vois vähempää kiinnostaa. Vittu.

Joo töissä itekki olen atm.Se ei vituta yhtään :)
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
vitutus kasvaa..tossa viime viikolla kävi näin.Ajoin auton pihaan ja lähin kävelemään himaan päin.Kelasin syönpä nyt vähän ennenku lähen pelaamaan säbämatsin..Joojoo niin varmaan.Tässä välissä (n.35 min) joku runkkari oli ehtiny murtautua mun autoon...penkonu kaikki paikat ja vieny mun pienen typerän näkösen kojelautalemmikkikoiran ja takapenkin viltin...kyllä vitutti hetken mut kyllä se nyt jo naurattaa...kai niistä saattaa hatsit saada jos on tarpeeks nitkuis mut on kyllä jengiä...prkl.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Varjolle

Heh, edelleen kinaat aika paljon sellaisesta mistä meillä ei ole kinattavaa. Muistan fysiikan tunneilla laskeneeni Newtonin lakeja erilaisissa universumin tiloissa, eli opimme näiden lakien tarkkuutta. Vastaukseni oli aika järjestymätön, väsyneenä ja kiireessä kyhätty, ja siksi siitä jäikin tärkein pointti kokonaan pois, eli se, että sinänsä asialliset kritiikkisi eivät keskustelun aiheen takia olleet rityisen relevantteja.

Kirjoitin edelliseen viestiin sentään että aiemmin ketjussa ei puhuttu tiedon luonteesta, mutta nyt sinä jatkat kuitenkin sen parissa. Itse sitä paitsi pohdit tietoa vain luonnotieteiden näkökulmasta. En muista kuka (Aristoteles?) selitti, että tieto on hyvin perusteltu tosi uskomus. Omalla opiskelualallani (historia) tuota tähdennettiin meille heti alusta asti. Historiantutkija ja fyysikko ovat tiedon kanssa eri asemissa.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Eilen vitutti orastava flunssa, mutta tänään sitten olo on jo kuin olisin joutunut tiejyrän yliajamaksi. Kurkku on aivan jumissa ja muutenkin heikottaa. Toivottavasti menee pian ohi...
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Cube
Eli toistelet täällä sitä, mitä kotona on opittu? Ketkä tässä sitä aivopesua harrastavatkaan?
Taas meni pointti ohi niin että vihelsi.
Kotona ei ole opetettu näistä asioista yhtikäs mitään. Ja kun on saanut itse puolueettomasti ottaa selvää, on havainnut että uskontohan on pohjimmiltaan täyttä sontaa.

Miksiköhän uskovaiset eivät koskaan kestä pienintäkään kritiikkiä uskontoja kohtaan? Pelottaako oma vakaumus?
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä vituttaa hirveä päänsärky. En kestäisi montaa minuuttia koneella olla, mutta kun on pakko. VITTU!
 
Varoitus

Uskonnosta kiistelevät kirjoittajat ovat tästä hetkestä lukien kehoitettu siirtymään toiseen ketjuun väittelemään.

Tämä on vitutusketju, ei uskonnosta kiistelyketju.
Pidetään ketjujen aiheet oikeina.

Mikäli samasta aiheesta vielä väitellään tässä ketjussa, tulee kirjoittajalle/kirjoittajille sanktioita.


Moderaattorit
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Nyt vituttaa! Aikaisemmin vitutti paljon mutta nyt vituttaa enemmän.
Ensin varasin itselleni hyvissä ajoin paikan ifk:n harjoitusturnausmatkalle Maarianhaminaan mutta kuinka ollakaan about seuraavana päivänä jouduin perumaan koko reissun! Elokuun (ja osaksi syyskuunkin) viikonloput kun kuluvat näppärästi tietokantoja nysvätessä ja uusia palvelimia asennellessa, saatana ihan kuin kukaan muu niitä ei voisi tehdä!

Siitä vitutuksesta toivuttuani lueskelin Suomenlinnaketjua ja päätin että tonne nyt ainakin lähden. Eikö mitä! Yllättäen 23. ja 24. elokuuta on myöskin varattu asennushommille eli viikonloppu kuluu Oraclen ihmeellisessä maailmassa seikkaillessa. Olisin kuitenkin mieluummin seikkaillut Suokissa. Saatanan saatana. ( ks. liite.) Vitutusta saattaa lieventää se ettei vastaavaa asennus/päivitysrumbaa olekaan sitten ihan heti tiedossa ja jos kaikki menee putkeen niin sen jälkeen mikään duuni ei tunnukaan enää yhtä vittumaiselta.
 

Liitteet

  • stana.jpg
    stana.jpg
    30,7 KB · kertaa luettu: 550

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Vituttaa jo valmiiksi ennen kauden alkua se, että otteluketjuissa on pakko veikkailla sitä, mihin aikaan tulee maaleja, kuka tekee, kuka syöttää, kuka saa rangaistuksia ja kuinka paljon, ja maalivahtien torjunnatkin on pakko sinne laittaa. Kysynkin, että mitä vitun hyötyä/iloa siitä on?
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Kyllä se on niin vitun mukavaa tuo heinäallergia. Nyt tuo onneksi alkaa helpottamaan pikku hiljaa, mutta vielä on sen verran limaa ja räkää poski- ja ties missä onteloissa, että aamusin tulee mukavan näköistä ikivihreää nenästä ja kurkusta.

Tänään oli myös helvetin kiva työpäivä. Vittu, kassallahan sitä oltiin pitkästä aikaa suhteellisen pitkän tauon jälkeen. Ja totta kai juuri silloin kun kaikki ei toimi, pitää jonkun ulkomaalaisen tulla jonkun lapun kanssa, jota olisi pitänyt käydä vilauttamassa infossa ja vasta sitten tulemaan kassalle. Ja kuulemma tämä saimainen ulkomaalaisnaikkonen tietää asiasta, mutta ilmeisesti hän ei vain viitsinyt mennä käväseen näyttään tuota lappu ja sekös aiheutti taas minulle enemmän harmaita hiuksia ja kassalleni mukavan ruuhkan. Perkele.

Ja muutaman kerran meinasi äänikin lähteä pienien yskäkohtausten takia. Yritä siinä nyt sitten palvella samalla asiakkaita, yskiä ja yrittää hengittää samalla. Mukavaa oli, ja vitut.

Ilmeisesti poskiontelotulehdus tekee jälleen tuloaan, mutta katsotaan myöhemmin.

Ja totta kai naisetkin vituttaa, mutta niihän ne vituttaa lähes joka päivä.

Vituttaa myös mahdolliset kirjoitusvirheet, mutta niitä en jaksa korjata.

Onneksi huomenna on vapaa päivä ja ulkonakin on hieman viileämpää, pystyy pitkästä aikaa ehkä nukkumaan kunnolla.

Pikku-Raimo
 
Viimeksi muokattu:
Vituttaa ja toisaalta huvittaa naapurini, jolle joka yö näyttäisi olevan oma suuri seikkailu.
Sama juttu lähes joka kesäyö, minulla on ikkuna auki helteen takia ja tälläkin hetkellä hän huutaa asunnossaan vittusaatanaa niin lujaa kuin saa kurkustaan irti.
Yleensä tätä vaihetta seuraa keskellä yötä se, että hän menee pihalle ja käynnistää 1200 kuutioisen pärinäpyöränsä ja huudattaa sitä täysillä n. minuutin, ei lähde kuitenkaan ajelemaan, vaan sammuttaa pyörän ja menee takaisin sisälle, ikään kuin tarkoituksenaan vaan herättää koko talo.
No, tietääkseni muut asukkaat ovat hänestä valittaneet, odotan sitä vittusaatanan määrää, kun häätö hänelle tulee :D
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Dan O'Connell
Vituttaa jo valmiiksi ennen kauden alkua se, että otteluketjuissa on pakko veikkailla sitä, mihin aikaan tulee maaleja, kuka tekee, kuka syöttää, kuka saa rangaistuksia ja kuinka paljon, ja maalivahtien torjunnatkin on pakko sinne laittaa. Kysynkin, että mitä vitun hyötyä/iloa siitä on?
Itse harrastin samaa joskus yläasteaikoina matikan kirjan takakanteen tjsp. Nykyään en enää muista/ymmärrä, mitä hohtoa siinä oli olevinaan.

Ei ole muistaakseni pitkiin aikoihin tapahtunut mitään, mikä olisi vituttanut muutamaa minuuttia kauempaa. Eli heeeelvetin hyvin meneee...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös