Vitutusketju

  • 10 587 810
  • 56 164

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Yöks!

Vittu, revi nyt irti taas tästäkin taudista jotain huumoria! Sitä on nyt liikkeellä taas juu, mutta tarviiko saatana just tänne tulla joka helvetin kerta vittuilemaan kun liikkeelle sattuu!
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Maanantain vitutus

En malttanut ensimmäisenä duunipäivänä (maanantaina) työn tohinassa tulla palstalle avautumaan, mutta esitän retorisen kysymyksen, mille mahtaa seuraavanlainen tilanne tuntua:

Olet viettänyt kolmen viikon uskomattoman hienon kesäloman ja sammutat sängyn vierellä loistavan lukulampun viimeistä kertaa ennen seuraavaa työaamua. No kenellä siinä uni tulisi silmään, kun tuotteet puoliks housussa jäykkänä jännität ensimmäistä työpäivää ja kolme edellistä viikkoa olet rellestänyt joka ilta auringonlaskuun asti... Käännyt, pyörit ja hikoilet... Avaat radion; jospa sieltä tulisi jotain ihanan rauhoittavaa yöklassista... Tuleekin yöradio. No, ei kai siinä... Mutta kun juontajan ensimmäiset sanat kuuluvatkin: "No niin, arvoisat yöradion kuuntelijat, toivottelen tässä hyvää maanantaita teille kaikille, sillä kello on 3 minuuttia yli puolenyön. Ja tulikin mieleeni tässä juuri, että tämä maanantai onkin varmasti monelle teistä kesäloman jälkeen ensimmäinen työpäivä..."!!!

No vittu niin on!

Vituttaa vieläkin tuo J. Blombergin kommentti...
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Porilaisten ja raumalaisten jatkuva toistensa nokkiminen, joka ketjussa alkaa jo menemään vitutuksen puolelle. Eivätkö ne voi perustaa yhtä ketjua, jossa haukutaan Eerika Hämäläisiä ja Riku Raihnasia, ettei sitten olisi pakko tunkea joka ketjuun vänkäämään samasta aiheesta.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Grainger kirjoitti:
Porilaisten ja raumalaisten jatkuva toistensa nokkiminen, joka ketjussa alkaa jo menemään vitutuksen puolelle. Eivätkö ne voi perustaa yhtä ketjua, jossa haukutaan Eerika Hämäläisiä ja Riku Raihnasia, ettei sitten olisi pakko tunkea joka ketjuun vänkäämään samasta aiheesta.
Sama nyrppii täälläkin, ties kuinka moni ketju on jo mennyt/menossa pilalle tämän"nii mutta meidän isä"-jauhamisen takia. Tuen Graingerin ideaa oman ketjun perustamisesta.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Grainger kirjoitti:
Porilaisten ja raumalaisten jatkuva toistensa nokkiminen, joka ketjussa alkaa jo menemään vitutuksen puolelle. Eivätkö ne voi perustaa yhtä ketjua, jossa haukutaan Eerika Hämäläisiä ja Riku Raihnasia, ettei sitten olisi pakko tunkea joka ketjuun vänkäämään samasta aiheesta.

No kas, sama. Harmi vaan, että tämä on ihan jokavuotinen ilmiö, josta ei päästä varmaan ikinä eroon.

Itseäni vituttaa omat rakkaat pikkuveljeni. Kaksi nuijaa, jotka eivät saa mitään itse aikaiseksi. Ei silti vituta kauaa, vanhempi rontti lähti jo festareille, ja nuorimmainen saa huomenna äidin takaisin kotiin, johan alkaa taas elämä kulkea.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Grainger kirjoitti:
Porilaisten ja raumalaisten jatkuva toistensa nokkiminen, joka ketjussa alkaa jo menemään vitutuksen puolelle. Eivätkö ne voi perustaa yhtä ketjua, jossa haukutaan Eerika Hämäläisiä ja Riku Raihnasia, ettei sitten olisi pakko tunkea joka ketjuun vänkäämään samasta aiheesta.

Sellainenhan oli, mutta ei kelvannut moderaattoreille, kuten eivät muutkaan provoiluketjut.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Grainger kirjoitti:
Porilaisten ja raumalaisten jatkuva toistensa nokkiminen, joka ketjussa alkaa jo menemään vitutuksen puolelle.


Mitäs luet niitä ketjuja? TuToa liigaan odotellessa?

Mua vituttaa TPS, toi noi, Berg, Hurme, turkulainen kovuus ja turkulaiset tusinakanukit.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Grainger kirjoitti:
Porilaisten ja raumalaisten jatkuva toistensa nokkiminen, joka ketjussa alkaa jo menemään vitutuksen puolelle. Eivätkö ne voi perustaa yhtä ketjua, jossa haukutaan Eerika Hämäläisiä ja Riku Raihnasia, ettei sitten olisi pakko tunkea joka ketjuun vänkäämään samasta aiheesta.

Tämä on kyllä aika tuttua touhua... Se on näissä pienissä kaupungeissa vaan jotakin kautta pakko hakea paremmuuden tunnettaan jotakin kautta ja nyt kun Ässätkin onnistui pelillisesti on tahti vaan kiihtynyt. Molemmilta puolin on tietyt nimimerkit joiden tekstit voi ihan rauhassa skipata. Ei ole juuri koskaan mitään järkevää.

Tosin ilman tunnetta ei tämäkään laji jaksaisi kiinnostaa kovinkaan paljoa. Hyvänä esimerkkinä puusilmäisyydestä, kehotan ulkopaikkakuntalaista vierailemaan molempien seisomakatsomoissa, pelin ollessa käynnissä:). Sitä värilasien määrää!!!

Kuten sanottua, jotakin kautta huono itseluottamus on saatava piiloon...
 

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Vittu että vituttaa. Pari vuotta on tullu hosuttua atk-alalla insinöörinä ja tekemäni hommat on aika vastuullisia. Tietenkin paljon on vielä opittavaa, mutta jotain korvausta pitäisi saada menetetystä vapaa-ajasta. Eli kyse on palkasta.

Olin aikoinaan postilla yli puoli vuotta töissä eikä silloin palkka päätä huimannut, mutta se nousi aikalailla tasaisesti ja postin uran loppupuolelle se käteen jäävä osuus oli kohtalainen, sillä veroprosentti oli niin alhainen. Nyt kun olen ollut näissä "oman alan hommissa" niin lähtöpalkka on hieman parempi, mutta verojen jälkeen tienaan 100€ enemmän kuin postin hommissa. Olen kysynyt palkankorotusta, mutta vastaukseksi olen saanut, että "katellaan".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Cramer kirjoitti:
Olen kysynyt palkankorotusta, mutta vastaukseksi olen saanut, että "katellaan".

Työnantaja "kattelee" loppuun asti, koska selvästikin sinä vain tulet joka aamu kuitenkin toimistolle. Vaihtoehdoksi jää lopputili.

Jos et luota niin paljoa kykyihisi, että pystyisit lähtemään tuosta vaan ja saamaan uuden paikan, niin pyydä työnantajalta väliaikainen työtodistus. Sen luulisi herättelevän jonkun verran, jos he aikovat sinut pitää.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Cramer kirjoitti:
Vittu että vituttaa. Pari vuotta on tullu hosuttua atk-alalla insinöörinä ja tekemäni hommat on aika vastuullisia. Tietenkin paljon on vielä opittavaa, mutta jotain korvausta pitäisi saada menetetystä vapaa-ajasta. Eli kyse on palkasta.

Tervetuloa kerhoon. Valmistumisesta reilut neljä vuotta, nykyisen työantajani palkkalistoilla tulee lokakuussa täyteen kaksi vuotta. Edelleen tienaan vähemmän mitä aikanaan opiskeluaikana edellisessä työpaikassa, siis ennen kuin oli tutkintopaperit kädessä.

Korreloi muuten suoraan työmotivaation määrään huomata, että tässä firmassa ei palkankorotusta tarvitse edes odotella.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Voi hyvät ihmiset sentään! Ei se riitä, että palkankorotusta kyselee sillä perusteella, että on ollut yrityksessä jonkin aikaa. Pitää valmistautua tilanteeseen ja pystyä perustelemaan HYVIN, miksi on korotuksen ansainnut.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Alamummo kirjoitti:
Voi hyvät ihmiset sentään! Ei se riitä, että palkankorotusta kyselee sillä perusteella, että on ollut yrityksessä jonkin aikaa. Pitää valmistautua tilanteeseen ja pystyä perustelemaan HYVIN, miksi on korotuksen ansainnut.


...ja viime kädessä esittää tosiaan se ultimatum, eli joko palkka nousee sen ja sen verran, tai minä lähden. Tietenkin, jos ei katso itseään kovinkaan korvaamattomaksi, niin ei tuohon kannata lähteä. Toisaalta ihmekö tuo silloin, jos palkka ei nouse?


edit: TES:n mukaiset automaattiset (ja minimaaliset) palkankorotukset ovat sitten asia erikseen
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Minua vituttaa että Gollden aWe ratsastaa ..

Minua vituttaa että Golden aWe ratsastaa minun nicilläni Turenki ketjussa otsikossa, hänellä on varmaankin joku ihme systeemi olemassa, likatkaapa Turenkin kohdalta Golden ja tuleekin veinin juttu, vitumainen jätkä etten sanoisi:)

veini

Olenkokohan nyt ihan tosissani ?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Minua sensuroidaan tällä hetkellä !

En saanut nostettua Jatkoaika ja mafia ketjua ylös vaikka sitä ei ole lukittu, minua sensuroidaan tällä hetkellä se on varma. Saa nähdä tuleeko tämä juttu ulos.

veini

Koittakaa nostaa ketju ylös ennen kuin se lukitaan!!

Vittu, siinä on juttuni !
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tällä hetkellä vituttaa suunnattomasti serkkujeni tapa tulla kotimaahani lyhyellä varoitusajalla ja elää täällä suunnittelemattomasti. Asioita tehdään ns. fiilispohjalta.

Lomalla olevien sukulaisteni kanssa tämä toki heilta hyvin onnistuu, mutta koska itse olen duunissa ja lomat ovat muisto vain, tarvitsisin kenties tiedon heidän liikkeistään hieman aikaisemmin kuin paria tuntia ennen.

Lisäksi vituttaa Jatkoajan kirjoitusten tila. Tänne on pesiytynyt lauma teinejä joiden jutut ovat jotakin aivan muuta kuin mihin tällä keskustelupalstalla on totuttu. Tosin kesäajalla ja jääkiekon saralla vallitsevalla hiljaisuudella lienee jotakin tekemistä asian kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tulppu kirjoitti:
Lisäksi vituttaa Jatkoajan kirjoitusten tila. Tänne on pesiytynyt lauma teinejä joiden jutut ovat jotakin aivan muuta kuin mihin tällä keskustelupalstalla on totuttu. Tosin kesäajalla ja jääkiekon saralla vallitsevalla hiljaisuudella lienee jotakin tekemistä asian kanssa.

Vasikointi näppylä on kehitetty sitä varten että ilmoittelet siinä ketä haluaisit palstalta pois. Voit näpytellä sitä päivän mittaan useita kertoja ja vaikuttaa asiaan.

Kun vituttaa anna palaa !

veini
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Boris kirjoitti:
Tervetuloa kerhoon. Valmistumisesta reilut neljä vuotta, nykyisen työantajani palkkalistoilla tulee lokakuussa täyteen kaksi vuotta. Edelleen tienaan vähemmän mitä aikanaan opiskeluaikana edellisessä työpaikassa, siis ennen kuin oli tutkintopaperit kädessä.

Korreloi muuten suoraan työmotivaation määrään huomata, että tässä firmassa ei palkankorotusta tarvitse edes odotella.
Heh-heh!

Tiedätkö mistä saat etsiä syytä vittuuntumiseesi? Peilistä! Miksi ihmeessä olet tehnyt sellaisen työsopimuksen valmistumisesi jälkeen, jossa palkka ja muut edut eivät ole asianmukaisia. Viestistäsi saa myös sen kuvan, että et ole siellä töissä myöskään hyvän työilmapiirin takia. Toistan kysymykseni: miksi ihmeessä?

Itse valmistuin reilut kaksi vuotta sitten ja jatkoin opiskeluaikaisessa työpaikassani tosin paikkakuntaa vaihtaen. Palkka oli työmäärään nähden hyvä, mutta töitä ei ollut ainakaan liikoja tarjolla. Noin vuosi sitten koitin kepillä jäätä ja kyselin kilpailevalta yritykseltä tarvetta pätevälle ja ahkeralle työntekijälle. Vastaus tuli seuraavana aamuna: "Koska voit aloittaa työt?". Työmäärä kaksinkertaistui, mutta palkkapa kolminkertaistui... Edelleen tyytyväinen.

Tosin edellinen työnantajani ilmeisesti sen verran vittuuntui siirtymisestäni, että tuskin on mitään menemistä takaisin edes nk. "paremmille" paikoillekaan. Lisäksi työnantaja panttaa edelleen työtodistustani. Osittain vituttaa, mutta enpä ole itsekään jaksanut hirvittävästi perään kysellä. Piakkoin tosin sillekin saattaisi olla tarvetta. Nyt alkavat kaikki palaset loksahdella sillä lailla kohdalleen, että voisin harkita työskentelyä kokonaan ulkomailla seuraavan talven. Keväällä käsittääkseni pystyisin palaamaan nykyiselle työnantajalleni. Toisin kuin edellinen työnantajani, tämä nykyinen todellakin arvostaa työkokemusta ja eritoten ulkomailla hankittua.
 

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mr.Fox kirjoitti:
Tiedätkö mistä saat etsiä syytä vittuuntumiseesi? Peilistä! Miksi ihmeessä olet tehnyt sellaisen työsopimuksen valmistumisesi jälkeen, jossa palkka ja muut edut eivät ole asianmukaisia. Viestistäsi saa myös sen kuvan, että et ole siellä töissä myöskään hyvän työilmapiirin takia. Toistan kysymykseni: miksi ihmeessä?

Olet aivan oikeassa. En voi ketään muuta syyttää huonosta palkastani. Edellinen työpaikkani sijaitsi 100 kilometrin päässä, eli päivittäin tuli 200km työmatkaa. Jaksoin ajaa töihin ja takaisin tasan vuoden verran ja sitten alko riittämään. Sain myös kuulla että pestini siellä olisi loppunut muutaman kuukauden päästä. Aloin etsimään uutta oman alan työpaikkaa. Onneksi olin valmistunut ja minulle oli kertyny työkokemusta jo noin pari vuoden ajalta, joten lähtökohta hakuun oli parempi kuin koskaan. Olisinkohan laittanu noin 20 kirjallista hakemusta ennekuin sain kutsun kahteen työhaastatteluun. Laitoin hakemuksiin palkkatoiveeksi 2000€/kuussa joka oli hieman vähemmän kuin edellisessä paikassa. Tämä siitä syystä että isossa yliopistokaupungissa on atk-alan tyyppejä enemmän kuin missään, joten jollakin oli kilpailtava.

Elämäni ensimmäisessä työhaastattelussa jännitti aivan hirveästi. Puhe takerteli ja välillä tuli puhuttua ihan ihme juttua. Kaikkiin teknisiin kysymyksiin en edes osannut vastata joilla he testasivat ammattitaitoa. Sain kuitenkin paikan. Näin sattumalta parin muun haastatteluun päässeiden cv:t ja nämä tyypit olivat minua huomattavasti parempia. Työkokemusta yli 10 vuotta yms, mutta heidän palkkatoiveet olivatkin sitten sen mukaiset. Voin olla tyytyväinen että sain jotain hommaa eikä tarvitse työttömänä olla. Kukaan ei ole korvaamaton ja aidan takana on varmasti jono jotka minut voi korvata minä hetkenä tahansa. Taidan alkaa päivittämään cv:tä ja kattelemaan uusia maisemia jos ei päivitystä palkkaan tule. Saman rahan saa paljon vähemmälläkin ilman stressailuja yms. Kyllä joku noi vastuullani olevat asiakkaat ja projektit hoitaa, ehkä jopa pienemmällä palkalla?

EDIT: Mr. Fox oli lainannutkin boriksen tekstiä, mutta sama kommentti käy myös minulle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Cramer kirjoitti:
Voin olla tyytyväinen että sain jotain hommaa eikä tarvitse työttömänä olla. Kukaan ei ole korvaamaton ja aidan takana on varmasti jono jotka minut voi korvata minä hetkenä tahansa. .

Näin se vain on, se on joidenkin helppo huudella, että tee semmoinen ja tämmöinen sopimus. Olen koulutukseeni nähden alipalkattu, mutta toisaalta minulla ei ollut yhtään oikeaa työkokemusta, kun sain tämän paikan. Lokakuussa olisi kuulema mahdollisuus saada palkankorotus, odotellaan nyt sinne asti ainakin. Olen kuitenkin ollut tässä vasta puoli vuotta.

Monissa paikoissa voi ja pitää uhkailla, mutta minulle kävisi niin, että "olisihan se kivaa, jos jäisit, mutta varmasti ymmärrät, että emme voi tuohon pyyntöösi suostua."
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Golden aWe tunnusta että haluat samaistua veiniin !!

Sv veinikretski kirjoitti:
Minua vituttaa että Golden aWe ratsastaa minun nicilläni Turenki ketjussa otsikossa, hänellä on varmaankin joku ihme systeemi olemassa, likatkaapa Turenkin kohdalta Golden ja tuleekin veinin juttu, vitumainen jätkä etten sanoisi:)

veini

Olenkokohan nyt ihan tosissani ?

Golden aWe tunnusta kähmintäsi ja pyrkimyksesi samaistua veiniin, jos jatkossakin haluat kirjoitella minun niccini alla annan siihen kerran kuukaudessa luvan, pistä tekstin siirtolaitteet ja automaatti ohjaukset pois päältä, perskeles sellainen ottaa päähän !!

veini
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sv veinikretski kirjoitti:
Golden aWe tunnusta kähmintäsi ja pyrkimyksesi samaistua veiniin, jos jatkossakin haluat kirjoitella minun niccini alla annan siihen kerran kuukaudessa luvan, pistä tekstin siirtolaitteet ja automaatti ohjaukset pois päältä, perskeles sellainen ottaa päähän !!

veini

~HA!

Vai ohjukset pois päältä, tämä on pientä. Vilkaisepa seuraavaksi tiliesi saldoa...

Terv. Gayman-saaret
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
pernaveikko kirjoitti:
Näin se vain on, se on joidenkin helppo huudella, että tee semmoinen ja tämmöinen sopimus. Olen koulutukseeni nähden alipalkattu, mutta toisaalta minulla ei ollut yhtään oikeaa työkokemusta, kun sain tämän paikan.
Vaikka vitutusketjussa ollaankin, niin edellisen tekstini tarkoitus ei ollut vittuilla kenellekään. Tarkoitukseni oli sanoa, että paperit kourassa ja alan työkokemusta omaavana ei todellakaan kannata myydä itseään ja osaamistaan liian halvalla. Eikös sen jo wanha sananlaskukin sano: "Ken vähään tyytyy, ei ole enemmän arvoinenkaan.".

Edellisessä työpaikassani tein työsopimuksen suunnilleen opiskelujeni puolivälissä, joten eipä palkkakaan ollut mikään ihmeellinen. Valmistumiseni jälkeen en itse asiassa edes odottanutkaan palkankorotusta. Ei ne paperit mua mitenkään pätevämmäksi työssäni tehnyt. Kuten sanoin; palkka oli ihan kohtuullinen työmäärään nähden, mutta olisin halunnut tehdä enemmänkin kuin työnantajallani oli tarjota.

Hakiessani vapaamuotoisesti nykyiseen työpaikkaani, korostin luonnollisesti valmista koulutustani sekä runsaan kolmen vuoden alakohtaista työkokemusta. Palkasta en puhunut mitään. Heillä oli tarvetta pätevälle työntekijälle, jolle ei jokaista pikkuasiaa tarvitse kertoa kädestä pitäen ja minä vastasin heidän vaatimuksiaan sekä koulutuksen että kokemuksen osalta. Ymmärsin myös, että työnantajani arvostaa koulutusta ja kokemusta, että ovat myös valmiita maksamaan siitä. Jos he olisivat alkaneet pihtailemaan palkassa, niin ainahan mulla olisi ollut mahdollisuus jäädä vanhaan työpaikkaani ja he olisivat saaneet etsiä koulutettua ja kokenutta työntekijää edelleen.

Tiettyihin uusiin asioihin minunkin oli sopeuduttava. Minun pitää olla valmis matkustamaan hyvinkin nopeasti jopa ulkomaille sekä yöpymään tarvittaessa muualla kuin kotona (HUI!). Noh, kai noi asiat joillekin voivat tehdäkin tiukkaa.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Sarjaraiskaaja

Vituttaa taas tämä maamme oikeuslaitos, sama pätee varmaan useimpiin, muka sivistysmaiden, laitoksiin.

Tämäkin juuri kiinni jäänyt muna-aivo, tuomittu naisen taposta ja raiskauksesta jo aiemmin. Mitä vittua tämä teki edes vapaalla?!?

Tarvii niinkun aika-ajoin jonkun joutua uhriksi että herra saadaan pariksi vuodeksi "katumaan" ja "käyttäytymään hyvin vankilassa", voidaan sitten taas vapauttaa. Saatana.

Sama koskee näitä somaliäpäröitä, joita nyt ei saakaan häätää maasta kun somaliassa on niin kamalaa ja oikeasti me suomalaiset olemme heidät opettaneet pahoille tavoille, hyi hyi. vittuperkele.

Ne uhrit ovat kuitenkin aina jonkun tyttäriä, vaimoja ja/tai siskoja.

VITTU
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
expertti kirjoitti:
Vituttaa taas tämä maamme oikeuslaitos, sama pätee varmaan useimpiin, muka sivistysmaiden, laitoksiin.

Tämäkin juuri kiinni jäänyt muna-aivo, tuomittu naisen taposta ja raiskauksesta jo aiemmin. Mitä vittua tämä teki edes vapaalla?!?

Tarvii niinkun aika-ajoin jonkun joutua uhriksi että herra saadaan pariksi vuodeksi "katumaan" ja "käyttäytymään hyvin vankilassa", voidaan sitten taas vapauttaa. Saatana.

Sama koskee näitä somaliäpäröitä, joita nyt ei saakaan häätää maasta kun somaliassa on niin kamalaa ja oikeasti me suomalaiset olemme heidät opettaneet pahoille tavoille, hyi hyi. vittuperkele.

Ne uhrit ovat kuitenkin aina jonkun tyttäriä, vaimoja ja/tai siskoja.

VITTU

Raiskaajilta/pedofiileiltä munat pois niin alkaa loppumaan tuollainen touhu. Ja en tajua tätä suomen oikeuslaitoksen tapaa, että ensimmäisellä kerralla selviää puolella tuomiolla. Kerrasta 10 vuotta häkkiä niin luulisi että oppisi jotain. Tälläinen vitun hyssyttely vaan pahentaa asioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös