Vitutusketju

  • 10 669 688
  • 56 216

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: uudet lenkkarit!

Viestin lähetti HABS #11
Kävin ostamassa uudet juoksukengät ja 10km lenkillä alkoivat hiertää niin perkuleesti! 139 euroa tais mennä ihan hukkaan. Liikkeeseen soitin ja ilmoitin että: "se teidän asiantuntija myyjä myi mulle huonot kengät". Asialle ei kuulemma voi tehdä mitään kun olen pitänyt kenkiä ulkona. Olis pitänyt juosta olohuoneessa se 10km. lenkki! Perkele että ottaa päähän.
Täytyy kokeillä kenkiä vaan ja toivoa että jalka tottuu niinhin pikkuhiljaa...
No eihän sellaisia lenkkareita olekaan, jotka eivät hierrä ensimmäisillä käyttökerroilla. Mutta kyllä se siitä, kun saat tossut sisäänajettua.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Re: uudet lenkkarit!

Viestin lähetti HABS #11

Täytyy kokeillä kenkiä vaan ja toivoa että jalka tottuu niinhin pikkuhiljaa...

Cheer up...

Sulla on vielä yli 3 viikkoa aikaa totutella kenkiin.
Pari pikku-vihjettä:

- osta ensi kerralla lenkkarit aikaisemmin. Itse olen pitänyt sääntönä että marathon kengät ostetaan vähintään kuukausi, mielellään kaksi ennen marathonia. Kenkien ominaisuus ei katoa harrastelijan kilometreillä vielä kahdessakaan kuukaudessa, mutta mukautuvat 99% jalalle.

Tosin, itse käytän samanlaisia Asics:n lenkkareita jo 5 pari putkeen. Kengillä voisi lähteä vaikka suoraan kaupan hyllyltä juoksemaan marathonia.

- kokeile erilaisia juoksu-sukkia. Niillä saa ihmeitä aikaan.

Tsemppiä Ruskeasuon nousuihin...
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Re: Re: uudet lenkkarit!

Viestin lähetti Rosoh
Cheer up...

Sulla on vielä yli 3 viikkoa aikaa totutella kenkiin.
Pari pikku-vihjettä:

- osta ensi kerralla lenkkarit aikaisemmin. Itse olen pitänyt sääntönä että marathon kengät ostetaan vähintään kuukausi, mielellään kaksi ennen marathonia. Kenkien ominaisuus ei katoa harrastelijan kilometreillä vielä kahdessakaan kuukaudessa, mutta mukautuvat 99% jalalle.


Kiitokset vinkistä. Itse ajattelin että 3 viikkoa riittää... Taidan startata vanhoilla kengillä. Ei tarvitse ainakaan jännittää että alkaako kengät hiertämään 25km vai 35 km. kohdalla.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
En tiedä kuinka kuluneet vanhat tossusi on, mutta niillä juokseminenkaan ei ole huono ratkaisu.
iskunvaimennus ominaisuus on varmasti heikko, muttei ainakaan tule rakkoja. Pieni tärähtely ei haittaa enää 28 km jälkeen, mutta jos jalka vuotaa verta niin noutaja tulee.

Kun menet ilmoittautumaan HCM:n niin ainakin aikaisemmin on pitänyt kulkea sellaisen teltan lävitse jonnekka on pystytetty urheiluvälinekauppa. Kannattaa tsekata lenkkaritarjonta, nimittäin josksu sieltä on saanut lenkkareita todella kilpailukykyiseen hintaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Normaalisti en tarvitse kovinkaan paljon unta. Mutta se ainoan kerran kun mun pitäisi oikeasti saada nukkua, niin eikös muut ihmiset onnistu sen torpedoimaan. Vittu. Ja jos käyn nyt nukkumaan, menee yö kääntyillessä.
 

Aksu

Jäsen
Olen painanut hulluna töitä joitakin päiviä ja eilen illalla talsin yönviettoon kotiin. Laitoin herätyskellon soimaan normaalisiti ja kävin suht ihmisten aikoihin nukkumaan. No, aamulla heräsin virkeänä. Eikä ihme. Olin nukkunut monta tuntia pommiin, jonka johdosta kaikki tämän aamun ja iltapäivän työt meni vituiksi. Vituttaa, sillä niiden paikkaamista joutuu tekemään useampia päiviä. Se siitä vapaasta viikonlopusta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Everton
Vittu. Ja jos käyn nyt nukkumaan, menee yö kääntyillessä.

No jos nyt et voi mennä nukkumaan, niin kukutaan hereillä yhdessä ja siinä sivussa sinä voisit aikasi/aikamme kuluksi väsätä jonkin tietokilpailun? Vai väsäänkö minä? Nimittäin tuossa kesäkuun aikana tuli minulle taas lisätietoa asiasta WWII-nippelitieto, sellaista tietoa jonka avulla voisin hyvinkin jatkaa tuota sodan nippelisarjaani?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla on tulitikut viritetty luomien alle jotta silmät pysyisi auki, joten mitään vähänkään aivotyötä vaativaa puuhaa en pysty tekemään. Vitutusketjuun kirjoittamista ei kai voi sellaiseksi laskea?

Visailut kyllä jatkuu lähiaikoina. Ei kylläkään sotaisilla aiheilla, joten go for it Mullisaukon poika! Vähän mää kyllä olen pettynyt, että ajoitit lomasi juuri Kriminaali- ja mielipuolivisan kohdille...
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: uudet lenkkarit!

Viestin lähetti HABS #11
Kiitokset vinkistä. Itse ajattelin että 3 viikkoa riittää... Taidan startata vanhoilla kengillä. Ei tarvitse ainakaan jännittää että alkaako kengät hiertämään 25km vai 35 km. kohdalla.
Pienet palat urheiluteippiä estävät hiertymisen. Mutta koeta etsiä jostain ruskeaa leukotapea. Ne valkoiset teipit, joita urheiluliikkeet myyvät, eivät kestä vaan irtoavat. Turun Suunnistajan kaupasta saat ainakin kunnon teippiä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minua vituttaa.

1½ viikon antibioottikuuri silmäkulmassa olevan tulehtuneen talirauhasen takia. Runsas alkoholinkäyttö kielletty. Aurikoakaan ei saa hirveämmin ottaa, muuten iho saattaa tulla mielenkiintoisen näköiseksi. Tammerfest on ensi viikon lopulla... no Sistis ottaa sitten rauhallisemmin ja naureskelee muille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Sistis
1½ viikon antibioottikuuri silmäkulmassa olevan tulehtuneen talirauhasen takia. Runsas alkoholinkäyttö kielletty.

Sitkeessä on huhu, että antibioottikuurin aikana ei voi viinaa vetää. Näinhän asia ei ole. Kyse on siitä, että saatat unohtaa ottaa lääkkeen tai oksentaa sen pois.

Viime kesänä sain suoraan suoneen 1,2g antibioottia ja sitten pääsin kanyyli kädessä kahdeksaksi tunniksi pois sairaalasta. Menin bissesäkin kanssa kotiin ja sitten illalla takaisin. Ihan hyvin bisse maistui ja henkikin säilyi.

Suoraan suoneen laitettuna sitä ei voi edes oksentaa pois... Tossa olisi ainoana riskinä ollut se, että en olisi muistanut/jaksanut mennä takaisin sairaalaan. Ja kai se kanyyli olisi voinut aiheuttaa ongelmia, jos olisi repeytynyt irti tms.

EDIT: typo
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti pernaveikko
Sitkeessä on huhu, että antibioottikuurin aikana ei voi viinaa vetää. Näinhän asia ei ole. Kyse on siitä, että saatat unohtaa ottaa lääkkeen tai oksentaa sen pois.

Niinhän tuo on - yleensä. Joissain tapauksissa tuohon oksentamiseen liittyy kuitenkin melkoisia riskejä - alkoholi ja antibiootti kun saattavat aiheuttaa oksennusvaiheessa melkoisia limakalvovaurioita vatsan seudulle. Siksi kannattaa olla varovainen. Näin ainakin sairaanhoitajaäitini on kertonut.

Kyllähän tuossa voi ihan huoletta vetää sellaisen seurustelukännin, eli 6-8 olutta.

Tuo mainitsemasi huhu on kyllä helvetin yleinen. Monet luulevat, että alkoholi ja antibiootit yhdessä vaikuttavat ihmiseen kuin erääseen nimeltä mainitsemattomaan kansanedustajaan. Totuus on kuitenkin, että ainoastaan nuo keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet - eli punaisen kolmion lääkkeet voivat heittää nupin pahasti sekaisin etanolin kanssa nautittuna. Joillain muilla lääkkeillä saattaa itse lääkkeen teho taasen laskea alkoholin kanssa nautittuna.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Viestin lähetti pernaveikko
Sitkeessä on huhu, että antibioottikuurin aikana ei voi viinaa vetää. Näinhän asia ei ole.

EDIT: typo

Huhu on sekä oikeassa/väärässä.
Huhun levittäjät pelkäävät myös paljon sitä että lääkkeiden ja viinan käyttö laillistettaisiin heidän toimestaan

Jos tiedät lähipiiristä henkilöitä joilla on laajempi koulutus lääkkeistä farmaseutti/proviisori niin heiltä saat kyllä sitten "oikean" vastauksen kunkin antibiootti-kuurin kohdalta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No, eihän nyt minkään lääkkeen ja viinan sekoittaminen sinänsä ole turvallista. Ei myöskään viina isoina määrinä käytettynä.

Grilliruokakin on vaarallista jne.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Helvetin siistiä. Joku oli päättänyt yöllä sitten rikkoa mun autosta ikkunan ja varastaa sieltä rullaluistimet plus muuta sälää. Siis mun moka kun jätin luistimet autoon mutta helvetti. Jos saan tekijät kiinni niin en takaa mitä tapahtuu.
Liikennemerkki perseeseen tekijälle ja sillalta alas. Voi viddu..

Pakko lähtä hakkaan säkkiä salille et saa purettu vihaa..mutta jos tulet varas kadulla vastaan niin PAM!!!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Edelleen tää sää vituttaa. Olemme perinteisesti tehneet parhaan kaverini kanssa ns. tyhjennystankkauskierroksen paikallisilla terasseilla kerran vuodessa heinäkuussa. Kaverini on niin tossun alla, että lupa on pitänyt pyytää hänen eukoltaan kolmena kappaleena kirjallisesti kaksi kuukautta sitten. Se meni ohi, mutta painetaan sitten paikalliseen koska lapsenlikkaki on hankittu. Paikallisessa n. 58-vuotiaat äijät uhoavat kovaa viinapäätään tyyliin:"Vedin eilen Leijonan kahdella huikalla ja heräsin tänään vasta kahdelta. Kaverit heittivät mulle 100 euroa ja vittu mä olin jurrissa (tosi tarina)".
Koska ilmat ovat näin paskat tilasin matkan etelään. Lähtö Tallinnaan on perjantaina ja ainoa hotellihuone vapaana oli bisiness klassille, jonka eestiläinen tyttö ystävällisesti meille varasi (siis eukolle ja minulle). Ennen kuin tämä onnistui minun piti vannoa ja vakuutaa, että käyn huomenna VARMASTI maksamassa matkan Erottajan konttorissa. Lupasin ja vannoin ja sain varausnumeron. Kiitos eestitytölle hyvästä palvelusta ja toivottavasti en häirinnyt kynsienlakkaamistasi.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Vituttaa se, että "isokenkäisiä" ei oteta huomioon. Jos sulla on yhtään keskimääräistä suurempi popo, niin saat ravata joka helvetin putiikin läpi, ennen kuin löydät mitään sopivaa - jos silloinkaan... Ja täältä Järvenpäästä on turha edes yrittää etsitä.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Ja jälleen vituttaa.

Ajattelin työpäivän jälkeen, että tänään(kin) otan itseäni niskasta kiinni ja menen lenkille, mutta paskan marjat. Kynnys lähtemiseen on toki iso, mutta sen yli olen päässyt. Minulla on tällä hetkellä "höveli" olo ja mittasin piruuttani kuumeen. Ja kappas mittarissa lukemat kipusivat lähes 38 asteeseen. Muuten tuo ei haittaisi, mutta huomenna työt alkaa klo 6.00 ja kestää kahteen. Seuraava vapaapäiväkin on vasta sunnuntaina ja pakko kituuttaa itseään sinne asti. Sairaslomaakaan ei viitsi ottaa, sillä sen verran ahne olen, että rahaa haluan. Lähinnä sen takia, että pääsisi muuttamaan pois kotoa ja/tai ostamaan auton.

Niin ja vituttaa asua vielä himassa, varsinkin kun kaveri muutti viikko sitten omaan kämppään ja on viikon verran hehkuttanut sitä kuinka siistiä se on.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti HN
Kyllä sinulle kaiken järjen (ja uskoakseni myös lain) mukaan maksetaan palkka sairaspäiviltäkin, vaikka olisitkin koeajalla tai alle puoli vuotta kestäneessä työsuhteessa, kunhan sairasloma ei veny kahta viikkoa pitemmäksi. Ja jos venyy, voit hakea sen yli meneviltä päiviltä vielä sairaspäivärahaa KELAsta.
.

Ei makseta, ei ainakaan tuntityöntekijöille. Itse en ole koskaan saanut tuntityöläisenä ollessani liksaa sairaspäiviltä. En nyt tarkoita tuntityöntekijällä sellaista joka tekee tunnin silloin, toisen tällöin, vaan ihan täyttä työpäivää tein, mutta sairaana ollessani ei liksaa tippunut. Liksan sain tasan niiltä tunneilta jotka olin työpaikallani. Tietääkseni ihan yleinen käytäntö.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Täytyy sanoa, että nyt syö miestä ja vitutus on kova. Moniveto olisi ollut kiinni 1-3 örgryten voitolla ja kerroin yli 11000. Nyt kerroin 0-3:lla hieman vajaat 30 000. 0-3 olisi löytynyt lapusta, jossa Warkauden olisi pitänyt voittaa 1-3. Pelien hajoittaminen on helvetin hieno idea, mutta nyt tuli tehtyä väärässä paikassa.

Helpotti, kun sai kirjoittaa....
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Piti viettää sateinen päivä katsellen Canal Plussalta Taru Sormusten Herrasta - Sormusten ritarit. Mutta onpa sitten ilmeisesti satelliittilautasessa jotain helvetin vikaa kun ei suostu näyttämään televisiossa kuin mustaa. No nyt on sitten koko vitun iltapäivä aikaa vaikka tuijotella kattoon tai tehdä jotain muuta yhtä mielenkiintoista.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Tuli sitten eilen kaaduttua fillarin kanssa soran peittämälle tielle oikein komeassa kaaressa. Mitään vakavampaa ei käynyt, mutta komeat asfaltti-ihottumat toki sain molempiin kämmeniin sekä vasempaan polveen ja kyynärpäähän. Vituttaa moinen.
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gellner
Ei makseta, ei ainakaan tuntityöntekijöille. Itse en ole koskaan saanut tuntityöläisenä ollessani liksaa sairaspäiviltä. En nyt tarkoita tuntityöntekijällä sellaista joka tekee tunnin silloin, toisen tällöin, vaan ihan täyttä työpäivää tein, mutta sairaana ollessani ei liksaa tippunut. Liksan sain tasan niiltä tunneilta jotka olin työpaikallani. Tietääkseni ihan yleinen käytäntö.

Itse työskentelen yhtiössä jossa kyllä tuntityöläinenkin saa sairaspäiviltä palkan, jos työvuoro on ollut merkittynä. Mutta kuten mainittua, vaihtelee alan ja paikan mukaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vittu, että pitää olla tunari!

Vittu, että pitää tunaroida. Olin pesemässä hampaita ja siinä suljin sitten pesuhuoneen kaapin ovea (sellainen pelikaappi, liukuovet) ja ihmettelin, kun ei tahtonut sulkeutua. No pesuainepussi näytti vähän pursottavan ulos, joten otin vähän lisää voimaa kehiin. No kaapin ovi menikin kiinni, mutta samoin jokin molskahti WC-pönttöön. Koska itse olin pesemässä hampaita enkä usko kummituksiin, tajusin heti, että sinne oli pudonnut jotain, mitä sinne ei kuulu pudota. No se jokin oli tuon pesuainepussin vieressä ollut pesuainemitta. Siellähän se kellui pöntössä.

Koska sattuneesta syystä minua ei juurikaan huvita koskea käsin mihinkään, mikä on WC-pöntön sisällä, otin kuivauslastan ja yritin sillä ronkkia tuota mittaa. Sillä seurauksella, että se perkele täyttyi vedellä ja alkoi hitaasti upota ja sitten vieriä kohti pöntön pohjaa - hitaasti mutta varmasti. Hetken jo pelkäsin, että nyt tulee perkele WC-remontti, mutta kuin ihmeen kaupalla se pysähtyi juuri siten pohjalle, että pieni osa kärkeä jäi vielä näkyviin.

Tässä vaiheessa en enää halunnut riskeerata vähiä rahojani, joten hain suosiolla kumihanskan ja nostin tuon kirotun mitan pois. No kuinka ollakaan kun aioin mennä heittämään hansikasta ja mittaa roskikseen, tajusin, että olin juuri vienyt roskat ulos, eikä yhtään muovipussia ollut enää jäljellä. Vittu. Pitkän etsinnän jälkeen löysin vihdoin vielä yhden pussin, jonka valjastin heti roskasäkiksi. Vittu.

Pieni asia, mutta iso vitutus iski. Varsinkin kun pitäisi mennä nukkumaan....
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun ei nukahda, niin ei nukahda! Ottaa päähän aivan tajuttomasti. Makasin tuossa äsken 1½h sängyssä, mutta täysin turhaan. Hermostuin sitten sängyssä makaamiseen, joten tempaisin itseni ylös ja ajattelin, että ehkä pieni surffailu alkaisi unettamaan. Saa nähdä, surffailenko tässä vielä viideltä aamulla....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös