Vitutusketju

  • 10 664 379
  • 56 205

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Juu, en kyselly sen enempää minkään pykälien perään kun soitin. Ilmeisesti tuo juttu johtuu siitä, että olen opiskelija ja minulla on ollut mahdollisuus kesänajan opintotukeen( jonka hakeminen tässä vaiheessa kestää käsittelyineen hiukan yli 3 viikkoa ja rahat saisin heinäkuun alussa takautuvasti kesäkuulta Kelan mukaan). Kävi vituttamaan samantien sen sossuntädin asenne, kun tuntui että ne rahat olisi suoraan pois hänen tilipussistaan, kun kysyin mahdollisuutta saada jotain rahaa elämiseen.

Kirjat on sellaisella pikkupaikkakunnalla, missä sinne sossutädille pitää varata aika jos haluaa jotain kirjallisia todisteita (ainakin luulen niin). Tuo aikavaraus tarvitaan sen takia, että voidaan selvittää tämänhetkinen taloudellinen tilanteeni kunnolla. Ja koska paikkakunta on pieni ja hiljalleen kuoleva, perusdeekuja löytyy huolittavaksi yksi kylänraitillinen (eli about 25% väestöstä), niiden aikojen saanti ajoittuu aikavälillä 2-4 viikkoa tästä hetkestä.

Nooh, kasvattelen tässä sit kyrpää otsaan. On kyllä tämäkin, kuustoista vuotiaasti oon joka kesä tehnyt duunia sen kolme kuukautta, maksanut kaikki maksut/verot, ottanut kiltisti opintolainat ja opiskellut nopeasti. Ja sit ku tulee tällänen tilanne ni mistään ei saa mitään takaisin tai edes avustusta. Ku sais edes sen 16euroa päivä, ni sais maksettua edes ruuat.

Edit, Kuten jo aiemmin mainitsin tämän vuoden opintolainat meni siihen vaihto-opiskeluaikaan ulkomailla.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti ApZu
Juu, en kyselly sen enempää minkään pykälien perään kun soitin. Ilmeisesti tuo juttu johtuu siitä, että olen opiskelija ja minulla on ollut mahdollisuus kesänajan opintotukeen( jonka hakeminen tässä vaiheessa kestää käsittelyineen hiukan yli 3 viikkoa ja rahat saisin heinäkuun alussa takautuvasti kesäkuulta Kelan mukaan). Kävi vituttamaan samantien sen sossuntädin asenne, kun tuntui että ne rahat olisi suoraan pois hänen tilipussistaan, kun kysyin mahdollisuutta saada jotain rahaa elämiseen.

Kirjat on sellaisella pikkupaikkakunnalla, missä sinne sossutädille pitää varata aika jos haluaa jotain kirjallisia todisteita (ainakin luulen niin). Tuo aikavaraus tarvitaan sen takia, että voidaan selvittää tämänhetkinen taloudellinen tilanteeni kunnolla. Ja koska paikkakunta on pieni ja hiljalleen kuoleva, perusdeekuja löytyy huolittavaksi yksi kylänraitillinen (eli about 25% väestöstä), niiden aikojen saanti ajoittuu aikavälillä 2-4 viikkoa tästä hetkestä.

Nooh, kasvattelen tässä sit kyrpää otsaan. On kyllä tämäkin, kuustoista vuotiaasti oon joka kesä tehnyt duunia sen kolme kuukautta, maksanut kaikki maksut/verot, ottanut kiltisti opintolainat ja opiskellut nopeasti. Ja sit ku tulee tällänen tilanne ni mistään ei saa mitään takaisin tai edes avustusta. Ku sais edes sen 16euroa päivä, ni sais maksettua edes ruuat.

Edit, Kuten jo aiemmin mainitsin tämän vuoden opintolainat meni siihen vaihto-opiskeluaikaan ulkomailla.

Jaa mikä ihmeen kesäopintotuki? Ei vaan 2 vuotta sitten ollut vielä tuommoista mahdollisuutta.
Vai liekkö tuo vain korkeakoulu opiskelijoille?
No oli miten oli, kelan oma laskupolitiikka on semmoinen, että ne eivät ota huomioon takautuvasti maksettavia tuloja. Elikkä jos saat vaikka heinäkuussa koko vuoden takautuvat tulot jostain, niin ne on heinäkuun tuloja, ei minkään muun kuukauden tuloja.

Henkilökohtainen tapaaminen ei ole mikään peruste tuen antamiseen. Ne saavat samalla tavalla asiat selvitettyä, kun täytät paperin, ja annat tarvittavat liitteet (joita on vitusti). Nuo liitteet kattaa sen sinun tämän hetkisen taloustilanteen.
Kyllä se soskun tätin asennekkin muuttuu, kun rupeat kyselemään tulenko teille sitten syömään? Monenko aikaan olikaan tänä iltana ruoka?

Kyllä ne myös kelalla kiirehtii päätöksiä, tämmöisten asioiden kanssa. Tai no minulla ainakin on käynyt semmoinen tuuria aina, että kelan tädit ovat vieneet minulle tärkeät paperit suoraan sinne, missä päätetään. Tai sitten jos on tarvinnut vain näkyä, että on haettu, niin siinä samalla ovat tämän merkinnän koneelleen laittaneet.

Erikoista toimintaan pakko myöntää. Ne jotka oikeasti yrittää annetaan mielummin kuolla nälkään, kun annetaan tukia. Sitten näille oikeille sosiaalipummeille ja deekuille sitä jaetaan enemmän, kun lain sallimissa puitteissa saisi. Pitäähän se päivän pullo saada ostettua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti ApZu
Lupaan räjäyttää sekä Paperiliiton tilat että metsäteollisuuden päämajan, jos multa menee noi luottotiedot tän takia. ; )

Kun sitä rahaa ei sitten voi pyytää edes vanhemmiltaan ja muualle kesätöihin on turha tässä vaiheessa haaveilla, niin alkaa vähitellen miettiä, että mitä helvettiä sitä tässä oikein tekisi. Luultavasti nautin kesäkuun ajan hyvin proteiinipitoista ruokaa, syömällä kynsiäni.

Nyt se järki käteen ja lopeta tuo typerä valitus. Luottotiedot ei mene mihinkään ilman oikeuden päätöstä ja sitä ennen saat lukuisia mahdollisuuksia maksaa laskusi.

Töitä saa aina, menet siivoamaan. Vai pelkäätkö, että kätesi likaantuvat?
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Viestin lähetti pernaveikko
Nyt se järki käteen ja lopeta tuo typerä valitus. Luottotiedot ei mene mihinkään ilman oikeuden päätöstä ja sitä ennen saat lukuisia mahdollisuuksia maksaa laskusi.

Töitä saa aina, menet siivoamaan. Vai pelkäätkö, että kätesi likaantuvat?

Jos täs ois sellainen hoovee-hymiö, niin se heilahtas just nyt ruutuun. Aivan aluksi vituttaa jos tuon kortin menettää (siis luottokunta ottaa sen kortin poies/peruuttaa käyttöoikeuden, vaikka luottotiedot ei meniskään). Toisekseen niiden laskujen maksaminen on aika vaikeaa kun sitä rahaa ei tunnu saavan mistään. Kolmannekseen, tuo vetkuttelu (sulku päällä ainakin siihen päivään asti, ellei neuvotteluissa joita käydään kolmen päivän välein päästä sopimukseen) noissa neuvotteluissa aiheutta.

Tästä taas seuraa se,että joudun elämään kolme päivää kerrallaan. Ja kuka helvetti palkkaa ihmisen vapaaseen paikkaan, kun tietää että se voi lähteä päivän varoitusajalla. Juu, olen yrittänyt etsiä niitä töitä täältä missä tällä hetkellä olen mutta kun ton edellämainitun asian takia niitä hommia ei saa.

Mitä tohon sun väitteeseen käsien likaamisen pelkäämisestä, niin voin sanoa suoraan että nyt meet poika metsään ja pitkälle. Ne hommat mitä mä oon tehny sitten kuudentoista, on kaikki olleet erilaisissa rakennuskohteissa. Oon asentanut viemäreitä, siivonnut pihoja, ryöminyt talon alatilassa eristämässä sitä jne. Joten keskustelu tuosta voidaan sit lopettaa samantien.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti ApZu
Kirjat on sellaisella pikkupaikkakunnalla, missä sinne sossutädille pitää varata aika jos haluaa jotain kirjallisia todisteita (ainakin luulen niin). Tuo aikavaraus tarvitaan sen takia, että voidaan selvittää tämänhetkinen taloudellinen tilanteeni kunnolla.

Toimeentulotuki haetaan oleskelupaikkakunnalta, ei kotikunnalta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti repe_joke
Jaa mikä ihmeen kesäopintotuki? Ei vaan 2 vuotta sitten ollut vielä tuommoista mahdollisuutta.
Vai liekkö tuo vain korkeakoulu opiskelijoille?
No oli miten oli, kelan oma laskupolitiikka on semmoinen, että ne eivät ota huomioon takautuvasti maksettavia tuloja. Elikkä jos saat vaikka heinäkuussa koko vuoden takautuvat tulot jostain, niin ne on heinäkuun tuloja, ei minkään muun kuukauden tuloja.

Mikä laskupolitiikka? Kelalla on noin sata etuutta, joissa tuloharkinta vaihtelee, joten en tajunnut tätä.

Kesäopintotukea on saanut maailman sivu (ainakin 1992->) sellaisiin opintoihin, joita voi suorittaa kesällä. Luultavimmin ammatillisissa oppilaitoksissa toki ei ole voinut, mutta korkeakouluissa (yliopistot, AMK) yleensä voi, riippuen toki opintoalasta ja opintojen vaiheesta. Näissä noudatetaan vuositulomallia, jossa verovuoden tarkkuudella tutkitaan tuloja jälkikäteisesti. Takautuvat tulot huomioidaan kyllä taas sitten sosiaalitoimessa, ja toimeentulotuki voidaan myöntää ehdollisena niin, että jos hakee nyt kesäopintotukea, voi saada sen hakemuksen perusteella tt-tuen ja Kela maksaa sitten takautuvista opintotuista sen toimeentulotuen osuuden takaisin kunnalle. Tuplatukea ei ole mahdollista toki saada.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti pernaveikko
Luottotiedot ei mene mihinkään ilman oikeuden päätöstä ja sitä ennen saat lukuisia mahdollisuuksia maksaa laskusi.

Ei siihen mitään oikeuden päätöstä tarvita, mutta maksumuistutuksia ja mahdollisuuksia hoitaa asiat, saa varmasti.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Gags
Ei siihen mitään oikeuden päätöstä tarvita, mutta maksumuistutuksia ja mahdollisuuksia hoitaa asiat, saa varmasti.

Luottotietomerkintä rekisteröidään, kun maksun laiminlyönti on todettu tuomioistuimen päätöksellä tai ulosottoviranomaisen toimituksella.
Käytännössä tähän prosessiin meneen Asiakastieto Oy:n mukaan 6-8 kuukautta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kelpaisiko Suomeen muutama lämpöaste ? Mä voisin puhaltaa sitä täältä, yli +30 C kun on jo liigaa. Yöllä melkeinpä vitutti, kun sängyn vieressä oleva "ikkuna" (n. 2,5 m korkea ja 3 m leveä) oli täysin auki ja sieltä hönki vain lisää lämpöä. Jos siis lämpöä haluatte, sitä saisi nyt hal-val-la!
 

Veijari

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Kelpaisiko Suomeen muutama lämpöaste ? Mä voisin puhaltaa sitä täältä, yli +30 C kun on jo liigaa. Yöllä melkeinpä vitutti, kun sängyn vieressä oleva "ikkuna" (n. 2,5 m korkea ja 3 m leveä) oli täysin auki ja sieltä hönki vain lisää lämpöä. Jos siis lämpöä haluatte, sitä saisi nyt hal-val-la!

Kyllä muakin vituttaisi olla helteellä ilmastoimattomassa huoneessa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Veijari
Kyllä muakin vituttaisi olla helteellä ilmastoimattomassa huoneessa.
Aivan. En minä lämmöstä yleensä valita, mutta ei tämäkään hyvä ole. Aika vaikea on nukkua, kun lämpötila on jopa mittarin mukaan siinä kolmenkympin kieppeillä. Edes sinänsä laadukas ;) Bilteman tuuletin ei paljon auttanut. Samaa puuroahan se hämmensi. Lohdullisesti säätiedotus noin vartti sitten lupasi la-su 31-33 astetta.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Nyt on aihetta kyllä tähän ketjuun.
Menee hieman "päreet" noiden perhanan lokkien ym tipustelijoiden kanssa.
Ovat ottaneet autoni joksikin maalitauluksi, eilen kävin siivoamassa osumat ja nyt taas uudemman kerran.
Miksi hemmetti juuri siihen MINUN autooni tähtäilee? (auto musta)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti stiflat
Nyt on aihetta kyllä tähän ketjuun.
Menee hieman "päreet" noiden perhanan lokkien ym tipustelijoiden kanssa.
Ovat ottaneet autoni joksikin maalitauluksi, eilen kävin siivoamassa osumat ja nyt taas uudemman kerran.
Miksi hemmetti juuri siihen MINUN autooni tähtäilee? (auto musta)

Sama homma. Auto lokinpaskaa täynnä, en ole vain jaksanut käydä pesemässä. :-)

Tuo paikka missä autoni seisoo on kaiken lisäksi todella altis lokin paskomisille.
 

Veijari

Jäsen
Meikäläisellä on myös takalasissa varmasti hevosen kokoisen lokin jättämän jätöksen jämät, hyvä kun ulos näkee. Lisäksi etulasin ylämummossa ja konepellissä on kaksi mustaa paskakasaa, jotka ei varmaankaan ole lokin jätöksiä? Tai sit lokki perkele on ollut syömässä mustikoita. Vituttaa, mut en jaksa käydä pesemässä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti stiflat
Nyt on aihetta kyllä tähän ketjuun.
Menee hieman "päreet" noiden perhanan lokkien ym tipustelijoiden kanssa.
Ovat ottaneet autoni joksikin maalitauluksi, eilen kävin siivoamassa osumat ja nyt taas uudemman kerran.
Miksi hemmetti juuri siihen MINUN autooni tähtäilee? (auto musta)

Lokit ovat vittumaisia lintuja. Viime kesänä veneeni oli erään sisäsuomalaisen järvenrantakaupungin laiturissa viikot. Perjantaina kävin sitten aina hakemassa veneen ja ajelin sillä mökille. Jumalauta, missä kunnossa vene oli aina perjantaisin. Lokin paskaa joka paikassa. Veneeseen ei voinut astua jalallakaan ennen kuin sen oli pessyt ja siihen meni hirveästi aikaa. Pressu esti sisätilojen paskaantumisen, mutta vastaavasti sitten pressu oli kymmenen sentin paskakerroksen peitossa.

Otin sitten yhteyttä kyseisen kaupungin virkamieheen, joka vastaa laitureiden kunnosta. Maksoinhan kyseisestä venepaikasta, joten katsoin oikeudekseni valittaa lokeista. Asiallinen virkamies ymmärsi ongelmani, mutta sanoi, että jotkut saatanan viherpipertäjät estävät lokkien pesien hävityksen kaupungin(kin) rannoilta. Öisin nuoriso notkuu sataman nurtseilla ja jättää hampurilaispaperinsa lojumaan puistoon. Siinä sitten kaikki paikkakunnan lokit pitävät irstaat juhlansa jahka nuoriso häipyy. Paskan määrästä päätellen niitä lokkeja täytyy olla helvetisti tai sitten niillä on poikkeuksellinen aineenvaihdunta.

Lopulta hermostuin ja sain venepaikan onneksi eräästä hieman kauempana kaupungista sijaitsevasta laiturista, jossa ei ole lokkeja.
 
Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Vakio
Otin sitten yhteyttä kyseisen kaupungin virkamieheen, joka vastaa laitureiden kunnosta. Maksoinhan kyseisestä venepaikasta, joten katsoin oikeudekseni valittaa lokeista. Asiallinen virkamies ymmärsi ongelmani, mutta sanoi, että jotkut saatanan viherpipertäjät estävät lokkien pesien hävityksen kaupungin(kin) rannoilta.

Niin, noitahan on.

Mutta mikään ei kieltäisi tuotakaan kaupunginviskaalia laittamasta sinne laiturille lokinpelättejä.

Ovat kyllä tosin sen verran lintuja, että yleensä istahtavat lekottelemaan pelättimen päälle.

Että silleen...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti JanJ
Käytännössä tähän prosessiin meneen Asiakastieto Oy:n mukaan 6-8 kuukautta.

Puhut velkomusasioista, mutta saman instanssin ja lähteen mukaan:

Luottosuhteita koskevat maksuhäiriöt

Luottosuhteita koskevat kulutusluottohäiriöt saadaan Asiakastietoon rahoitusyhtiöiltä ja muilta luottoa myöntäviltä yhtiöiltä. Merkinnät ovat yleensä ensimmäisiä merkkejä maksuvaikeuksista.
LKP Tililuottoon tai luottokorttiin liittyvä maksuhäiriö (2)
OSP Kertaluottoon tai osamaksusopimukseen liittyvä maksuhäiriö (2)

Suluissa maksuhäiriön voimassaolo vuosina.

Nämä eivät vaadi käräjäoikeuden päätöstä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vituttaa samassa rapussa alempana asuva kusipää, mikä lie narkkari tai muuten vaan hullu. Eilen puoliltaöin tämä alkoi luukuttaa stereoista jotain vitun Ismo Alankoa ja muuta suomirokkia niin että koko rappukäytävä kaikui ja bassoämyrit särkivät. Tätä jatkui lähes klo kahteen asti, kunnes joku älysi kutsua kytät paikalle. Kävivät keskustelua pitkään postiluukun kautta ja vihdoin siinä kolmen pintaan saivat sen idiootin mukaansa ja ilmeisesti kamarille rauhoittumaan. Luojan kiitos, nyt on iltavuoroviikko. Aikaisin aamulla heränneitä vituttaa varmasti vielä enemmän.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Eino_Mies
Vituttaa samassa rapussa alempana asuva kusipää, mikä lie narkkari tai muuten vaan hullu. Eilen puoliltaöin tämä alkoi luukuttaa stereoista jotain vitun Ismo Alankoa ja muuta suomirokkia niin että koko rappukäytävä kaikui ja bassoämyrit särkivät. Tätä jatkui lähes klo kahteen asti, kunnes joku älysi kutsua kytät paikalle. Kävivät keskustelua pitkään postiluukun kautta ja vihdoin siinä kolmen pintaan saivat sen idiootin mukaansa ja ilmeisesti kamarille rauhoittumaan. Luojan kiitos, nyt on iltavuoroviikko. Aikaisin aamulla heränneitä vituttaa varmasti vielä enemmän.

Normaalityypit eivät ole vielä kahdelta menneet nukkumaan. Pikku Kakkonen porukka tietysti on eri asemassa.
No sinänsä tietysti ikävää tuollainen terrori, mutta onneksi sattui illalla, eikä esim. aikaisin aamulla, jolloin siihen joku heräisi.
Remonttireiskathan alkavat terrorisoinnin aina pääsääntöisesti niin aikaisin aamulla, että herrasmiehet ovat vielä untenmailla.

Tuosta tulikin mieleeni Hesarin juttu tällä viikolla ilta- ja aamuvirkeydestä. Siinä oli kyllä kellonajat heittäneet aika pahasti pieleen. Mutta siinä ehkäpä pyrittiinkin valaisemaan asiaa pienten lasten näkökulmasta. Hehän menevät semisti aikaisemmin nukkumaan kuin he, joilla on lupa valvoa myöhempään. Eikä kukaan muu kuin armeijanleivissä oleva herää säännöllisesti ennen klo 6.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kirjoitin aika pitkän aloitusviestin ja nyt tyrin painamalla jotain käsittämätöntä nappia ja koko juttu hävisi, ei edes vituta, ei tippaakaan! Vitut! Ja olen kotona selvinpäin! Tosin huomenna on parempi päivä eikä ole edes krapulaa kuin viikko sitten..Vitun YO-juhlat kun pitää alkaa siivota!
 

Bemo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Jokipojat
Vituttaa ässien pelaaja toiminta, hidas liikenne, kauppa jonot, kaupassa käynti, nopeussakot, yhdys-sana virheet, krapula etc etc.. ei oo helppoo.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Bemo
Vituttaa ässien pelaaja toiminta, hidas liikenne, kauppa jonot, kaupassa käynti, nopeussakot, yhdys-sana virheet, krapula etc etc.. ei oo helppoo.

Siis. Onko Ässäpelaajat syyllistyneet näihin kaikkiin, jopa kauppajonojen muodostamiseen, miten olet havainnut nuo Ässäpelaajien yhdyssanavirheet(ilman väliviivaa, konsonanteilla)? Nyt kyllä harmittaa muakin, jos näin pahasti on asiat.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bozik
Jos siis lämpöä haluatte, sitä saisi nyt hal-val-la!

Miten ajattelit toimittaa? Olisin nimittäin kiinnostunut ostamaan, etenkin työpaikalle.

Vituttaa olla töissä, kun ilmasto on kuin jääkaapissa, paitsi että jääkaapissa on tyyntä. Kuumista aalloista kärsivät työtoverini vaativat ilmastoinnin pidettävän asennolla Jäämeren tuuli. Vitun kivaa...
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti bozik
Kelpaisiko Suomeen muutama lämpöaste ? Mä voisin puhaltaa sitä täältä, yli +30 C kun on jo liigaa. Yöllä melkeinpä vitutti, kun sängyn vieressä oleva "ikkuna" (n. 2,5 m korkea ja 3 m leveä) oli täysin auki ja sieltä hönki vain lisää lämpöä. Jos siis lämpöä haluatte, sitä saisi nyt hal-val-la!

Mä voin kans tuoda vielä lämpimämmästä maasta lämpöä ihan mukanani kun maanantaina olen palaamassa kotimaahan.
Aiheeseen vielä että kyllä kyrvii jos Suomessa on kylmä kun tuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös