Vitutusketju

  • 10 587 617
  • 56 164

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti girlzilla
Enää 60 sivua jäljellä, I can do it!!
Kerrohan mulle lyhyesti, mitä tarkoittaa kognitiivinen psykologia ?

Mulla ainakin oli aikanani (eri ala, juridiikka) niin "pöllö" proffa, että jos sille pystyit selittämään mistä on kyse, pääsit koko hommasta läpi. Eli zilla, loistavalla suosikkijengillä varustettuna, mitä on kognitiivinen psykologia ?
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti bozik
Kerrohan mulle lyhyesti, mitä tarkoittaa kognitiivinen psykologia ?

Mulla ainakin oli aikanani (eri ala, juridiikka) niin "pöllö" proffa, että jos sille pystyit selittämään mistä on kyse, pääsit koko hommasta läpi. Eli zilla, loistavalla suosikkijengillä varustettuna, mitä on kognitiivinen psykologia ?

En oo Girlzilla mutta voinhan silti vastata. Eli:

Kognitiivinen psykologia tutkii ihmisen tiedollisia toimintoja ja ihmistä tiedonkäsittelijänä. Se on kiinnostunut muistista, havaitsemisesta, tietoisuudesta, tarkkaavaisuudesta, oppimisesta, päätöksenteosta, kielestä, ajattelusta ja ongelmanratkaisusta eli ihmisen tiedonkäsittelyn mekanismeista ja niiden toiminnasta.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En halua lukea Beastin vastausta, haluan kokeilla itse!

Kognitiivinen psykologia tarkastelee esimerkiksi ihmisen oppimista, havainnointia, tarkkaavaisuutta, ongelmanratkaisua jne. Ihmistä tiedonkäsittelijänä noin yleensäkin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Erittäin hyvä asia että täällä on tälläinen ketju, minua vituttaa kaikki sössöttävät sulkaperseessä tanssivat hihhulit .
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti veinikretski
Erittäin hyvä asia että täällä on tälläinen ketju, minua vituttaa kaikki sössöttävät sulkaperseessä tanssivat hihhulit .

Missäs tällaisia pääsee ihastelemaan?

vlad

P.S. Millos näemme Swen-Erikin äidin kuvan täällä?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Viestin lähetti vlad
Missäs tällaisia pääsee ihastelemaan?

vlad

P.S. Millos näemme Swen-Erikin äidin kuvan täällä?

Minulla on suuri värikuva, lastentarhan pihamaalta ja nyt vituttaa kun en tiedä miten sen tänne koneeseen laittaisin, yritin tunkea sitä siitä kapeasta aukosta sisään muttei se ainakaan vielä näy.

Vastaus kysymykseen,Eestissä järjestetään joka kesä intiaani kokoontumisia ja poltetaan suitsuja , ja päälle on sulkaperseessä tanssit.
 

Bourque

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Boston Bruins
VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!

vituttaa vitun saatanan wannabe-liverpool fanit jotka on kannattanu poolia 2 päivää ja juhlii nyt hullun lailla elämänsä voittoa!!!


Vittuun kaikki!!!
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Bourque
vituttaa vitun saatanan wannabe-liverpool fanit jotka on kannattanu poolia 2 päivää ja juhlii nyt hullun lailla elämänsä voittoa!!!
Jos on kannattanut Liverpoolia ~35 vuotta, onko vielä wannabe ja glory hunter? Miten erotun wannabeistä, jos en itse kuulu heihin?

Niin, vituttaa siis kaikki tuollainen leimaaminen, vaikka olisi kuinka tuore fani. Se on hiukan eri asia kuin takinkääntö. Takinkääntäjiä en itsekään arvosta, mutta ei noin pieni asia minua silti kovin paljon vituta.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tein sen, tosin viimeiset kappaleet päätöksenteosta ja ongelmanratkaisusta menivät hiukan ohi. No, kohta nähdään oliko lukemisesta mitään hyötyä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Crespo iskee 3-0 ja meikäläinen funtsii, että tää peli on ohi ja lähtee nukkumaan. Olisinpa edes saanut unen ajoissa niin ei harmittaisi, mutta nyt meni huikea matsi ohi enkä saanut nukuttuakaan. Perkele!

Onneksi Liverpool voitti (ihan Samin vuoksi). Lievittää vitutusta jonkinverran.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vision
Kaupasta ei saanut enään tavallista kokoa olevia paskapareri-rullia vaan oli ostettava sellanen perkeleellinen säkki. Noh, nyt on sitten säkillinen paskapaperia tuolla ulkovarastossa. Onneksi naapurit eivät sentään nähneetä meikäläistä raahaamassa säkillistä paperia kotiinsa.
Jaa, kyllä meilläkin ne paskapaperit heitetään tällä hetkellä hyllyyn myyntierittäin (kun asiakkaat ostavat niitä aika lailla me kerrallaan). Mutta ne, jotka haluavat vain yhden pakkauksen, osaavat avata ne muovit ja ottaa sieltä sellaisen. Tai pyytää myyjää auttamaan.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti girlzilla
Tein sen, tosin viimeiset kappaleet päätöksenteosta ja ongelmanratkaisusta menivät hiukan ohi. No, kohta nähdään oliko lukemisesta mitään hyötyä.

Meni ihan nappiin. Kuuluu onnellisuusketjuun mutta jatketaan nyt tänne kun kerran tänne aloitettiin. Käytin todella hienoja sanoja, kaikkien merkitystä en muistanut täysin, kuten visuo-spatiaalinen työpöytä ja fonologinen silmukka...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Pikku Myy
Jaa, kyllä meilläkin ne paskapaperit heitetään tällä hetkellä hyllyyn myyntierittäin (kun asiakkaat ostavat niitä aika lailla me kerrallaan). Mutta ne, jotka haluavat vain yhden pakkauksen, osaavat avata ne muovit ja ottaa sieltä sellaisen. Tai pyytää myyjää auttamaan.

Jaa. Ei kyllä tullut mieleen ruveta repimään niitä säkkejä auki mutta pitänee sitten jatkossa repiä auki.

Voin kuvitella tilanteen, jossa menen pyytämään myyjää avaamaan kyseisen säkin ja antamaan yhden pakkauksen. Myyjän sisällä kiehuu ja taukohuoneessa haukutaan miten yksi juntti ei taaskaan osannut itse avata sitä säkkiä vaan piti tulla pyytämään apua. Ja onko se niin vaikeata ostaa kerralla koko säkki?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Viestin lähetti lintu
Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta tsekkaa kaikki Scartit ja muut johdot. Ei tartte paljon olla esim Scartin perseellään ja koko lähetys menee vituilleen.

Kaikki tsekkasin ja sitten päätin kääntää suunnattoman vitutuksen vallassa koko vitun antennin roskan 180 astetta ja kuva on kirkas kuin perkele! Kyllä hieman hymyilytti katsoa finaalia kun kuvan sai uskomattomalla tuurilla 5 min ennen peliä kuntoon, ei paha.
 

Jeffrey

Jäsen
Vituttaa ihan saatanasti se, että esim. Jokeri-ketjussa jotkut nimimerkit kertoilevat kuinka he tietävät tulevien vahvistuksien nimet, mutta eivät voi sitä kertoa.. Helppohan se on sitten sanoa kun ne nimet lyödään tiskiin, että "joo mä tiesin ton jo viime tammikuussa".
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti girlzilla
Meni ihan nappiin. Kuuluu onnellisuusketjuun mutta jatketaan nyt tänne kun kerran tänne aloitettiin. Käytin todella hienoja sanoja, kaikkien merkitystä en muistanut täysin, kuten visuo-spatiaalinen työpöytä ja fonologinen silmukka...
No niin, korkeakouluainesta. Normikollisio tai Weberin ideaalibyrokratiamalli avaa vanhempien ja tuttujen hillohanat. Kun tuon vielä kertoo olevan omaa visuo-spatiaalista pohdintaa, jota koetan käyttää fonologisen silmukan avaamiseen, niin johan tädit heltyy.

Olen taas sivistynyt, aito kiitos kaikille jotka valaisitte kognitiivisen psykologian saloja. Meneehän tuo ymmärrykseen hieman pohtimalla.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
On se kumma, kun ei ole vielä tähän ikään mennessä oppinut syömään vesimelonia... Pöh.

Nimim. puoli naamaa ja rinnus märkänä
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Evenuel
On se kumma, kun ei ole vielä tähän ikään mennessä oppinut syömään vesimelonia... Pöh.

Nimim. puoli naamaa ja rinnus märkänä

Vesimelonista ei kannatakaan leikata mitään pitkiä siivuja syötäväksi, tuolloin taatusti kastelee naaman ja rinnukset. Sen sijaan leikkaa palasesta "kolmioita" eli ei pituussuunnassa vaan poikittain palasia niin saat pieniä paloja jotka eivät siinä määrin kastele ja sotke paikkoja. Näin minä teen eikä tarvise huolestua kastuneista rinnuksista tai kasvoista - mukana kun pitää vielä palaa talouspaperia johon voi välillä pyyhkäistä suupienet niin entistä vähemmin tulee sotkua.

vlad.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Viestin lähetti vlad
Vesimelonista ei kannatakaan leikata mitään pitkiä siivuja syötäväksi, tuolloin taatusti kastelee naaman ja rinnukset. Sen sijaan leikkaa palasesta "kolmioita" eli ei pituussuunnassa vaan poikittain palasia niin saat pieniä paloja jotka eivät siinä määrin kastele ja sotke paikkoja. Näin minä teen eikä tarvise huolestua kastuneista rinnuksista tai kasvoista - mukana kun pitää vielä palaa talouspaperia johon voi välillä pyyhkäistä suupienet niin entistä vähemmin tulee sotkua.

vlad.

Jep. Mutta kun oli hirmuinen nälkä, niin ei viitsinyt alkaa halkomaan.

Vesimeloni muutenkin on ihan vihon viimenen hedelmä.
Nimim. 1½ vuotta päiväkodissa. Töissä siis.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vituttaa..

oma riittämättömyys, pitäisi olla aikaa ihmisille ja asioille, aikaa itselle ja harrastuksille mutta ei JAKSA.

Ei saa aikaiseksi mitään hyvää, ja peilistä löytyy pää joka osaa vain selittää.

EI PERKELE.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jesh, enää kaksi pitkää esseetä, yksi elokuva-analyysi, kaksi koetta, yksi äidinkielen keskustelu, filosofian elokuva-analyysi, kuvaamataidon lopputyö ja kuviksen kirjalliset työt, liikunnankurssin loppuhommat, tutor-päiväkirjan teko... Siinähän ne alkaa jo ollakin. Ja huikeat pari päivää aikaa tehdä, johon pitäisi myöskin mahtua Hanoin keikka Tavastialla jne.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Viestin lähetti vision
Jaa. Ei kyllä tullut mieleen ruveta repimään niitä säkkejä auki mutta pitänee sitten jatkossa repiä auki.

Voin kuvitella tilanteen, jossa menen pyytämään myyjää avaamaan kyseisen säkin ja antamaan yhden pakkauksen. Myyjän sisällä kiehuu ja taukohuoneessa haukutaan miten yksi juntti ei taaskaan osannut itse avata sitä säkkiä vaan piti tulla pyytämään apua. Ja onko se niin vaikeata ostaa kerralla koko säkki?

Viilataan pilkkua, SÄÄSTÖSÄKKIÄ ei saa repiä auki, siellä kun ei ole sisällä näitä irtopakkauksia..Tosin tätäkään moni juntti ei tajua vaikka massan edessä on kyltti SÄÄSTÖPAKKAUKSIA EI SAA AVATA! Pakko on repiä se paketti auki ja sitten se pitää poistaa myynnistä.
 
Viimeksi muokattu:

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Vituttaa FJK:n edustusjoukkueen muutaman johtoryhmän jäsenen harrastelijamainen puuhastelu, jonka johdosta todellista tuloa Suomen futiskartalle tehnyt joukkue päätettiin vetää pois kakkosesta.

Oli kuulemma iso sponsorisopimus purkautunut, eikä haluttu laittaa omia rahoja likoon. Vittu täällä Lounais-Hämeessä on muutama kymmenen miljoonaluokan yrityksiä. Olisivat vittu ko. henkilöt vain itse eronneet ja antaneet jonkun muun yrittää neuvotella niitä vitun sopimuksia.

Jotkut ongelmaseurat ovat saaneet härvätä vuosikausia (Jazz ja Pelicans) ja sitten meidän FJK:n edustusjengi päätetään pistää kertalaakista jäihin VITTU SAATANA!
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Boogeyman

Jotkut ongelmaseurat ovat saaneet härvätä vuosikausia (Jazz ja Pelicans) ja sitten meidän FJK:n edustusjengi päätetään pistää kertalaakista jäihin VITTU SAATANA!
Montako mestaruutta?
Ajattelin jos kerran härväämälläkin niitä saa.

Niin. Eikös kyse ollut siitä että homma kaatui kahden ihmisen kontolle ja he eivät sitä halunneet pyörittää. Haukkukaa mielummin kaikki muut forssalaiset paitsi ne kaksi. Kukaan ei auttanut.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Yleisiä ramavit-oireita liikkeellä Tammerkosken itäpuolella. Varoituksena täällä päin liikkuville ihmisille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös