Vitutusketju

  • 10 587 810
  • 56 164
Suosikkijoukkue
Tappara
Vituttaa toi Mtv3:n pääkaupunkiseuturakkaus. Helsinki sitä ja Helsinki tätä.

Tänään Mtv3:n 45 minuuttia ihmetteli karpotyylillä, miksi huippukokous vietiin Tampereelle eikä Helsinkiin niin kuin olisi heittin mielestä ilmeisesti pitänyt. Piti vielä oikein mikroskoopilla kaivella Tampereen huonoja puolia ja tuhmia ihmisiä, jotka rötöksellä anastivat huippukokouksen Helsingiltä. Eikä minkään valtakunnan selitykset kelvanneet. Ei edes pääministerismiehen.

Hame päälle, Mtv3! Elämä on aivan kelvollista kehäkolmosen ulkopuolellakin.

Sanottakoon vielä, jotta mun puolesta se kokous voitais pitää ihan missä vaan: Tampereella, Helsingissä, Hankasalmella tai Lavian alabaarissa, aivan sama. Vitu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti TuleeEnnenaikaisesti
Sanottakoon vielä, jotta mun puolesta se kokous voitais pitää ihan missä vaan: Tampereella, Helsingissä, Hankasalmella tai Lavian alabaarissa, aivan sama. Vitu.

Komppaan.

Mutta voisivat Herrat Helsingissä sitten edes sanoa suoraan että haluavat pitää sen kokouksen vaikkapa sitten Tampereella eikä järjestellä kaiken maailman "tarjouskilpailuja". Vitu kans.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Poisonilla on känkkäränkkä.

Vittu, saatana. SM-liiga ja SM-liigan kurinpito. Kyllä laittaa suututtamaan. Aaaargh!

Kaikista eniten ehkä vituttaa, että rangaistuksen laatuun vaikuttaa se, miten pahasti rikkeen kohteeksi joutunut pelaaja loukkaantuu. Joo-o, se muuttaa varmasti itse tekoa joko lievemmäksi tai pahemmaksi. Polvitaklaus on jumaliste polvitaklaus, vaikka sen kohteeksi joutunut pelaaja saisi vain tikun sormeensa!

Ja vielä joku "kurinpitopäällikön sijainen". Pthui!

Jos joku ei tajunnut, niin purkautumiseni aiheuttaa SaiPa-HPK-pelissä tapahtunut Eskelisen polvitaklaus. Tekonsa jälkeen mokoma vielä paukutteli mailaansa pleksiin, kun suututti.

Sitä paitsi: Ylioppilastutkintolautakunta, tässä teille: PYH, YTL, PYH!

Ja hitot - kotonakin MELKEIN kiinnostaa ja voi olla. No, onneksi ei tarvitse olla.
 

W.S.L

Jäsen
Pikkasen vituttaa eilinen moniveto tai pitäis sanoa monivitutus...
Tarviiko jonku Wolverhamptonin mennä lopussa tekemään maali! Näköjään tarvii. Vittu ihan kuin mulle ei olis raha kelvannu.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad
Ja, ei, se ei ole minustakaan kaunista kielenkäyttöä edes arkikielessä tai slangissa käytettynä, mutta ymmärrän heitä jotka siihen sortuvat - minäkin sorrun kielellisiin epätäsmällisyyksiin useammin kuin kerran päivässä.

vlad.

Kannattaa muistaa että kieli ei ole koskaan mikään kiveen hakattu kokoelma tiukkoja sääntöjä vaan jatkuvasti elävä ja kehittyvä kommunikointikeino.

Tuo "mulla ei oo hintaa" on vaan osoitus katutasolla tapahtuvasta luovasta ja oivaltavasta tavasta käyttää kieltä. Oiva esimerkki siitä miten kieli kehittyy ja rikastuu.

Ja huomio, vaikka lause on järjetön, se on täysin ymmärrettävissä. Myöskin siinä on huomattava merkityksellinen vivahde-ero tuohon oikeaan "minulla ei ole rahaa" lauseeseen.

Mulla vituttaa tuollainen tiukkapipoinen suhtautuminen kaikkeen pieneenkin rajoja rikkovaan luovaan toimintaan. Sellainen asenne kertoo kantajansa rajoittuneesta ja ahtaasta elämästä.

"EI NOIN SAA TEHDÄ, NIIN LUKEE SÄÄNNÖISSÄ JA SE OPETETTIIN KOULUSSAKIN!"
 

Tobias

Jäsen
Viestin lähetti valas

Tuo "mulla ei oo hintaa" on vaan osoitus katutasolla tapahtuvasta luovasta ja oivaltavasta tavasta käyttää kieltä. Oiva esimerkki siitä miten kieli kehittyy ja rikastuu.

Mulla vituttaa tuollainen tiukkapipoinen suhtautuminen kaikkeen pieneenkin rajoja rikkovaan luovaan toimintaan. Sellainen asenne kertoo kantajansa rajoittuneesta ja ahtaasta elämästä.

Omasta mielestäni tuollaiset ilmaisut kertovat kielen köyhtymisestä ja junttiudesta.

Raha on rahaa ja hinta taas on määre, jolla määritetään tietyn hankittavissa olevan kohde-etuuden arvostusta. "Mulla ei ole hintaa" -ilmaisu pitää omasta mielestäni tulkita ainoastaan, että "en ole ostettavissa".
 
Vituttaa niin kauhiasti...

KELA on ihana laitos.

Minä: "Mulla ois tässä tällanen lausunto..."
Virkailija: "Joo...katotaanpa..."
(virkailija näpyttelee konettaan)
Virkailija: "Joo-o...Nyt se lausunto on täällä koneella."
Minä: "Okei...Mitenkäs tästä eteenpäin? Koska asiasta tulee päätös?"
Virkailija: "Se lausunto on nyt täällä koneella."
Minä: "Joo...niin...Että meneekö siihen päätöksen kauankin?"
Virkailija: "No se lausunto on nyt täällä koneella...Sitten sen pohjalta tehdään päätös..."
Minä: "Juu...Okei...Tota, puhutaanko tässä nyt päivistä, viikoista? Kuukausista?"
Virkailija: "No mä laitoin sen lausunnon tänne koneelle, sitten tehdään päätös."
Minä: "Eli et osaa sanoa aikatauluista mitään?"
Virkailija: " Sulla on toi lausunto, mä laitoin sen tänne koneelle. Sen pohjalta tehdään päätös..."
Minä: "Kiitos. Hyvää päivänjatkoa."

Festariohjelmistot, huh huh! Provinssissa Marilyn Manson, NIN ja Turbonegro. Monster Magnet Ilosaaressa ja Tuskassa. Sauna Open Airissa Slayer, Mokoma ja Megadeth. Ja varmaan lisääkin tulee. Ei mulla riitä rahat kaikkeen, keskittäkää nuo kaikki hyvät yksille festareille, perkele!

Mun kylkiluu on varmaan murtunut...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tää yskä vituttaa. Tartteis varmaan tehdä jotain... ilmeisesti sitten pakko ottaa yskänlääkettä, kun kihelmöi tuolla kurkussa sen verran.

Vittu.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tähän ketjuun en olekaan yli vuoteen kirjoittanut. Nyt kirjoitan.

Aamulla oli noustava kolmelta ehtiäksemme viideksi lentokentälle. Kone Amsterdamiin piti lähteä 6.40 ja sieltä jatko Havannaan. Vaan nytpä tässä kotona näpytellään näppylöitä. Ei se KLM:n kone Amsterdamiin ollut edes tullut Suomeen kun Amsterdamissa oli ollut huono ilma. Haistakaa paska koko KLM, huom siis KLM. Lähtö siirrettiin huomenaamuksi ja yksi täysi lomapäivä Havannassa muuttui vitutuspäiväksi Suomessa.

V
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti valas
Kannattaa muistaa että kieli ei ole koskaan mikään kiveen hakattu kokoelma tiukkoja sääntöjä vaan jatkuvasti elävä ja kehittyvä kommunikointikeino.

Ei olekaan, eikä se missään nimessä saakaan olla mikään kiveen hakattu kokoelma tiukkoja sääntöjä ja säädöksiä.

Kyllä minäkin kielellistä luovuutta harrastan mutta mielestäni eräät, eivät kaikki, slangi ja nuorisokielen ilmaukset eivät rikastuta kieltämme vaan ennemminkin köyhdyttävät.

Tosiasiassa "mulla"-sanan käyttö ei minua niin hirvittävästi häiritse, kuten ei häiritse sekään jos joku ilmaisee asiansa "mulla ei oo hintaa" - itse tosin valitsen jonkin toisen tavan ilmaista, että rahapussini on tyhjä, vaikkapa ilmaisemalla asia niinkin arkisesti kuin "lompsassani ei ole senttiäkään".

Kielellinen luovuus kunniaan!

vlad.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa kun noita äidinkielen oppitunteja varten on omia ketjujaan, mutta silti muutama apina kokee tarpeelliseksi käydä kielituntejaan vitutusketjussa.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
ässät vittu! SÄÄLIplayoffit sanansa mukaiset. Helvetin hamsterikin voisi koittaa saada joukkueensa yrittämään
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flunssa.
Alkoi tiistaina kurkkukivulla. Yöt menee pyöriessä sängyssä, päivät sen sijaan ovat suht siedettäviä.

Nyt flunssa siirtyi korvaan. 4 tuntia nukuttu ja tunnin päästä pitää lähteä luennolle. Illalla olisi bileet. Pakko kai hakea korvatippoja jos tämä ei hellitä siihen mennessä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Vittu. Raahauduin luennolle ja sitten se alkaakin vasta tunnin myöhässä. Hajotkaa VR!
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Vituttaa jo valmiiksi illan ottelu. Täysi Areenan sali saa todennäköisesti nähdä yksipuolisen pelin ja Jokerien mahalaskun.

Känni päälle!
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kesätöiden etsimisessä ei taida riittää enää mikään. Osalla sentään kelpaa, ei tarvitse kun vähän vihjaista isäpapalle, niin suhteilla järjestyy hyväpalkkainen duuni helposti. Toista se on, kun suhteet puuttuvat..

Jos kesällä ei nyt töitä satukaan saamaan, kaatuu moni suunnitelma. Ensi lukuvuonna pitäisi olla vaihtoon lähdössä, mutta eipä auta edes hakea jos ei pysty reissua kustantamaan. Valmistumisenkin jälkeen on hankala saada työnantajia vakuuttuneiksi osaamisestaan, jos CV:ssä on pelkkää tyhjää.

Vittu. Pakko kai se on lähteä juomaan kaljaa, ennenkuin Hyssälä ehtii laimentaa senkin riemun.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harvoin on näin paljon vituttanut. Mediaopiskelijat lupasivat selostaa Jokerit-Hifk matsin radiossa ja niin, että se on netinkin kautta kuunneltavissa. Ajattelin että kerrankin pääsen kuuntelemaan paikallismatsin suorana ja tähän valmistauduin.

Ja vitut. Joku saatanan ongelmahan siinä taas on, lähetys pätkii. Jos tämä johtuu mun yhteyksistä niin ok, mutta kun samoja ongelmia tuntuu olevan muillakin. Vittuun tuollaiset HEO ym. kertoisivat suoraan, jos ei tekniikka riitä. VOI VITTU SAATANA
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Nyt rupeaa kyllä ketuttamaan. Telsun piti tulla tänään korjauksesta 19-20 välillä ja mitään ei vieläkään kuuluu. Ovat taitaneet ukkelit lähteä hippoihin . Alunperin piti vielä tulla 17:30 prkl.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Urheiluruutu, se vasta vituttaakiin! Kun jokerit pelaa kotonaan ja voittaa ottelun, on maalikooste valmiina illan lähetykseen. Jos ei maaleja nähdä, niin silti tulee pitkä tarina kuka teki mitäkin. Nyt kun vesikielellä odotti näkevänsä KOLME maalia, tyydyttiin siinä kertomaan, että paikallisvastusja HIFK voitti 1-2.
TV-lupa senkun nousee vuosi vuodelta. Kiitos tästäkin vähästä Yle/päättäjät.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
Viestin lähetti Noutaja#9
Kun jokerit pelaa kotonaan ja voittaa ottelun, on maalikooste valmiina illan lähetykseen. Jos ei maaleja nähdä, niin silti tulee pitkä tarina kuka teki mitäkin. Nyt kun vesikielellä odotti näkevänsä KOLME maalia, tyydyttiin siinä kertomaan, että paikallisvastusja HIFK voitti 1-2.

Tämmöinen paskanjauhanta vituttaa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Huuru_Sauhunen
Tämmöinen paskanjauhanta vituttaa.

Todellakin. "Noutaja#9":llä naurettavat salaliittoteoriat, joilla ei ole millään muotoa mitään todellisuusarvoa. Nauttisi HIFK:n voitosta ja jättäisi tuollaiset lapselliset ulostamiset ulostamatta.
 
Kylläpäs vituttaa, tajusin juuri kuinka saatanan yksinäinen mä olen.
Tyhjässä kämpässä kaljan kiskominen kesken jääneen baari-illan jälkeen ei myöskään ole se paras tapa kohottaa itsetuntoa.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti JMK81
Voi kun nyt vituttaa, 14. päivä vasta pääsee takas töihin.. Voi hitsin hitsi.

Elän myötunnossa, muistan tämän kun olen seuraavan kerran vapaalla. Tänään ja huomenna duunia 6.45-14.45. No säästyypähän rahaa + maksa. Millon lie viimeksi 2 viikkoa selvänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös