Tilanteita Jyväskylästä
Vaikka sain tentistäni täydet pisteet, niin tämä päivä on ollut minulle todella tuskainen. Toki minun "murheeni" eivät ole verrattavissa irakilaissiviilien kärsimyksiin, mutta silti minulla lienee oikeus valittaa parista tapauksesta.
Herätessäni aamulla huomasin, että postiluukustani - asun Jyväskylän keskusta-alueella - oli ilmestynyt viesti, jossa luki seuraavaa: "siirräpäs autosi niin, että naapurinkin (auto) mahtuu!!" Olisin hyväksynyt valituksen, mutta tosiasia on, ettei autoni ole ollut parkkipaikassani kahteen päivään. Toiseksi, pyrin kyllä henkilökohtaisesti pitämään huolta autoni parkkeeraamisesta, mutta joudun joskus pysäköimään liian keskelle, koska laitimmaisen autopaikan omistaja jättää menopelinsä välillä liian keskelle. Toisin sanoen myönnän, että joskus joudun pysäköimään autoni väärään paikkaan, mutta syy ei ole yksin minussa.
Yksi ärsyttävä asia on se, että päätin tänä aamuna suojata pääni mustalla Nike-pipolla. Vaikka en ole mikään sotakiihkoilija enkä toisaalta -vastustajakaan, kaikki yliopistolaiset eivät näköjään sulattaneet pipovalintaani. Yksi "keksi" nimittäin rei'ittää pääsuojukseni kahdella pistolla; lisäksi hän korosti "älynväläystään" oranssilla värillä eli ikään kuin "luodinrei'illä". Ilmeisestikin jonkun huumorintajun mukaan on hauskaa nähdä toisen ihmisen pipossa "telotusjäljet". Erehdyin jättäessäni piponi takkini taskuun, enkä älynnyt ottaa yhdistelmää mukaan opiskelijaruokalaamme. Rei'ittäjää voi kiittää siitä, että Nike-piponi on nyt hyödytön ja joudun ostamaan uuden mokoman huomen aamulla. Voitte arvata, mikä yritys - ja minkämaalainen - saa huomisen investointini!
Sinänsä hieno ja menestyksekäs päivä voi pilaantua näin. Terveisiä Jyväskylästä.