Ei tää nyt ole taas vittu totta. Olen kolme päivää yrittänyt ostaa HSL:n sovelluksesta opiskelija-mobiililipun puhelimitse. No, homma vain pyörii eikä suostu päivittämään sovellusta. Kävin R-kioskilla, ei ole tarjota alennusta, mene kaupungin palvelupisteelle.
No, eilen sitten kävelin parin kilometrin matkan lähimpään kauppakeskukseen kun yritin mennä luennolle kampukselle jonne on julkisilla tunnin matka suuntaansa. Vesiperä tuli sieltäkin, "kauppakeskus muuttaa uusiin tiloihin parin viikon päästä niin emme ole enää toiminnassa, mene toiseen kauppakeskukseen". Pitäkää tunkkinne, ajattelin ja jätin koko luennon väliin kun olisin myöhästynyt jo ihan pirusti.
Tänään sitten uusi yritys, ensin ostin normaalin kaupunkilipun ja menin matkalla yliopistolle lähimpään palvelupisteeseen. No, taas tuli vastaus että emme enää myy opiskelijalippuja matkakortille, vain mobiilisovelluksen kautta onnistuu alennus nykyään. Vastasin että voi voi, kun sovellus ei minulla toimi mitä nyt kolme päivää olen yrittänyt! Ja hätätilanteessa pitäisi onnistua myös kortille lataamisen. Lopulta suostui antamaan poikkeusluvan kuukauden korttialennukseen, koska tarvitsen sitä nyt ihan oikeasti (joka päivä pitää kulkea Helsinkiin ja takaisin enkä todellakaan maksaa viittäkymppiä kuussa lisää normaalista aikuisten lipusta). Hyvä niin.
Sitten pääsen kampukselle vihdoin ja viimein ja katson missä salissa luento on, niin selviää että olinkin kiireessä katsonut luennon alkamisajan väärin ja se onkin juuri päättynyt! Eli kahtena päivänä painanut niska limassa ympäriinsä täysin turhan takia. Nyt olen täällä kampuksella ja mietin että mitähän helvettiä sitä nyt tälläkin päivällä tekisi. Välillä sitä tuntee itsensä ihan oikeasti Aku Ankaksi ja nyt on taas sellainen hetki menossa. Mikään ei tunnu onnistuvan.
Tunne poistuu tosin, kun avaa uutiset, mutta pienet asiat, pienet marginaalit... Vituttaa.