Vitutusketju

  • 10 534 969
  • 56 128

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Okei, kyllä mä ymmärrän, että tällaista tapahtuu, ja pitäähän elämässä totutella pettymyksiin, mutta kyllä tämä tuntuu silti ihan hemmetin pahalta. Mä olen ollut nämä muutamat viime viikot henkisesti todella maassa jo valmiiksi, ja nyt kun näkyy edes vähän valoa tunnelin päässä ja mä ehdin edes hetkeksi innostua jostain, niin heti vedetään matto jalkojen alta.
Tsemppiä! Yritä kääntää tuo itsellesi positiiviseksi voimavaraksi - joku muu firma saa sinusta huippuhyvän työntekijän itselleen, ja tuo "oharit" tehnyt firma saa jäädä nuolemaan näppejään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
@Kaatosade soita sinne firmaan ja kysy mikä on tilanne. Tosin itselle kerran vastattiin tuollaiseen kyselyyn melko tylyllä äänellä että "Jaa, no jos ei oo ilmotettu niin ei kai sua sit valittukaan." mutta ei se silti mitään maksa (duunipaikkaa ei oltu minulle luvattu, mutta olin kuitenkin 1/3 haastatteluvaiheeseen asti valituista hakijoista ja kaikille oli luvattu ilmoittaa puhelimitse heti kun valinta on tehty).
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nyt.fi: Suomalaissairaaloissa tapahtuu ”synnytysväkivaltaa” ja siitä on nyt puhuttava, sanoo uusi kampanja – Kätilöliitto pitää sanaa valitettavana

Lukekaa pojat tämä artikkeli ja tulkaa vittu ampumaan mua päähän! Joskus mä mietin, että itsenäisille ja vahvoille suomalaisille naisille tekisi hyvää, kun lähetettäisiin Zimbabween peltotöihin kahdeksikymmeneksi vuodeksi, niin saisivat jotain kosketuspintaa todelliseen elämään ja ihmisyyteen. Vittu, että on todellisuudesta irtaantunutta porukkaa, jos kokee sen negatiivisena asiana, että synnytyksessä lääkäri tekee asioita ilman, että pyytää synnyttäjältä sataan pumaskaan allekirjoituksen, jotta saako sinulle tehdä näin ja näin, sillä se on sinun ja lapsen parhaaksi. Mitä seuraavaksi? Opettajat eivät saa pyytää lasta olemaan hiljaa ilman vanhempien lupaa tai itsenäiset ja vahvat äidit kokevat sen lapsen henkisenä pahoinpitelynä?

En ole poika, mutta tämä kohina kun alkoi, kirosin itsekin. Siskoni on kätilö ja kirosi myös juttua suuresti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja jatkan keskustelua itseni kanssa: päätin ottaa random-spåran jonnekin täällä Krakovassa. Eiköhän se ottanut ja syttynyt palamaan.
Uskallanko nousta lentokoneeseen?

En ole lentokoneinsinööri eli vaikea sanoa putoaakohan se kone. Mutta tarkkana lippujen kanssa maan pinnalla. Aavistuksen vitutti, kun viime kesänä olin spåralla kaukana ja poistullessa missään ei myyty lippuja. Ja sitten sattumalta tuli tarkastajat paikalle.

Aivan vitun sattumaa, joku soitti ne paikalle ja käräytti. Kehtasi vielä raivota poliisiin soittamisella, kun yritti ystävällisesti selittää, että katso nyt itsekin ympärillesi, ei täältä saa mistään lippuja.

Valkoihoisilta helpot rahat pois, kun olemme niin rikkaita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On ihan ilmiselvää, että he eivät enää halua mua sinne töihin, jos nyt olivat koskaan edes halunneetkaan. Olisiko se silti liikaa pyydetty, että olisivat sanoneet sen rehellisesti, tai lähettäneet vaikka sellaisen geneerisen "valitettavasti valintamme ei kohdistunut tällä kertaa sinuun"-sähköpostin, tai että olisivat ilmoittaneet edes jotenkin, että töitä sieltä ei ole luvassa?

Olen tällä upealla nousujohteisella urallani tahtomattani joutunut sellaiseen tilanteeseen, että joudun haastattelemaan kesähessuja. Teimme jo päätöksen aikaa sitten valita tuo oikein mukava ja pätevä tyyppi.

Nyt sitten äsken pelin aikana pamahti kuusi (6) uutta hakemusta meiliini ja ne pitäisi tutkia, jos siellä olisi jotain parempaa.

"But if this ever changin' world
In which we live in
Makes you give in and cry
Say live and let die
Live and let die"

Minulla ei ole natsoja puhaltaa peliä poikki, mutta tämä on vain aivan naurettavaa, että niille alkuperäisille hakijoille ei olla ilmoitettu mistään mitään.

Kunpa voisin auttaa. Puljuissa hommat vain menee niin, että ei ole ollenkaan ilmiselvää kuinka ne eivät sinua sinne halua. Koska on prosessi. Aina on prosessi. Elämme prosesseissa ja se vituttaa. Se vituttaa.

Sekin tästä vielä puuttuu, että jos edelleen päädytään siihen mille olisi jo pitänyt ilmoittaa, niin hän on hyvinkin saattanut jo ottaa jonkun paikan vastaan muualta. Vedetään sitten vaikka prosessi alusta.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Olen tällä upealla nousujohteisella urallani tahtomattani joutunut sellaiseen tilanteeseen, että joudun haastattelemaan kesähessuja. Teimme jo päätöksen aikaa sitten valita tuo oikein mukava ja pätevä tyyppi.

Nyt sitten äsken pelin aikana pamahti kuusi (6) uutta hakemusta meiliini ja ne pitäisi tutkia, jos siellä olisi jotain parempaa.

"But if this ever changin' world
In which we live in
Makes you give in and cry
Say live and let die
Live and let die"

Minulla ei ole natsoja puhaltaa peliä poikki, mutta tämä on vain aivan naurettavaa, että niille alkuperäisille hakijoille ei olla ilmoitettu mistään mitään.

Kunpa voisin auttaa. Puljuissa hommat vain menee niin, että ei ole ollenkaan ilmiselvää kuinka ne eivät sinua sinne halua. Koska on prosessi. Aina on prosessi. Elämme prosesseissa ja se vituttaa. Se vituttaa.

Sekin tästä vielä puuttuu, että jos edelleen päädytään siihen mille olisi jo pitänyt ilmoittaa, niin hän on hyvinkin saattanut jo ottaa jonkun paikan vastaan muualta. Vedetään sitten vaikka prosessi alusta.

Katsot ne pintapuolisesti läpi ja sanot, että alkuperäinen valinta on edelleen paras hakijoista. Ellei papereiden mukaan löydy jotain MIT-supermiestä.

Ei asioista kannata tehdä liian vaikeita.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ei tietenkään, kun valitaan se millä on kivoin nimi. Eli se sama tyyli mitä raviurheilussa totoa pelatessa.

Joukkueurheilussakin jotkut kannattaa seuroja millä on kiva nimi.

Hetki sitten valintaperuste oli pätevyys ja mukavuus. Oletettavammin siis olitte tavanneet hahmon f2f - itse en ainakaan hakemuksen perusteella osaa moisia määritellä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hetki sitten valintaperuste oli pätevyys ja mukavuus. Oletettavammin siis olitte tavanneet hahmon f2f - itse en ainakaan hakemuksen perusteella osaa moisia määritellä.

Niin juuri, hän oli haastattelussa vastaamassa laatimiini kysymyksiin. Kuvahan oli toki jo CV:ssa, niin siinäkin ehti rakastua.

Suomessa ei kai kuvia juuri käytetä, kun on se tasa-arvo. Ja siis virallinen valintaperustehan voi aina olla jotain muuta kuin miksi oikeasti valittiin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt.fi: Suomalaissairaaloissa tapahtuu ”synnytysväkivaltaa” ja siitä on nyt puhuttava, sanoo uusi kampanja – Kätilöliitto pitää sanaa valitettavana

Lukekaa pojat tämä artikkeli ja tulkaa vittu ampumaan mua päähän! Joskus mä mietin, että itsenäisille ja vahvoille suomalaisille naisille tekisi hyvää, kun lähetettäisiin Zimbabween peltotöihin kahdeksikymmeneksi vuodeksi, niin saisivat jotain kosketuspintaa todelliseen elämään ja ihmisyyteen. Vittu, että on todellisuudesta irtaantunutta porukkaa, jos kokee sen negatiivisena asiana, että synnytyksessä lääkäri tekee asioita ilman, että pyytää synnyttäjältä sataan pumaskaan allekirjoituksen, jotta saako sinulle tehdä näin ja näin, sillä se on sinun ja lapsen parhaaksi. Mitä seuraavaksi? Opettajat eivät saa pyytää lasta olemaan hiljaa ilman vanhempien lupaa tai itsenäiset ja vahvat äidit kokevat sen lapsen henkisenä pahoinpitelynä?
Tämä oli kyllä hyvin hämmentävä lukukokemus.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämä oli kyllä hyvin hämmentävä lukukokemus.
No jaa. Aika perusjuttuja jos katsellaan keskustelu ympäristöä Harvardissa/Yalessa tms.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tuli eilisiltana kalalla ollessani nyrjäytettyä nilkka taas vaihteeksi. Jotakuinkin kymmenes kerta, kun sama vamma vaivaa, ja joka kertahan tuo on tullut tuohon vasempaan nilkkaan. Joka kerta kun tuon satuttaa, niin aina helpommin menee uudestaan. Hienoa.

Seisontatyössä kun olen niin viikon saikkuhan sieltä taas rapsahti, mikä sikäli ei ole vitutusketjun kamaa, kun vapaa aika lisääntyi suuresti, mutta hemmittiäkö teet, kun ei muutamaan päivään paljoa kävellä, eikä seisoskella. Kelit on hienot ulkoiluun, ja erityisesti kalastukseen, mutta eipä tarvitse mennä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vittu aikasin nukkumaan meneminen on ihan turhaa, ei saa kumminkaan unta. Parempi vaan valvoa ja nukkua sitä kuutta tuntia.

Tästä on aika monikin lääkäri tai muu tutkija sanonut, että väkisin ei kannata mennä nukkumaan. Jos ei uni tule, niin sitten ylös ja takaisin sänkyyn, kun alkaa väsyttää. Ja siinä välissä tekee jotain aivan muuta kuin käyttää älylaitteita. Lukee vaikka kirjaa. Sellainen opus missä on jotain kummallisia paperista tehtyjä sivuja.

Pakottaminen toimii joihinkin asioihin, mutta ei se aina niin hyvä keino ole.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tästä on aika monikin lääkäri tai muu tutkija sanonut, että väkisin ei kannata mennä nukkumaan. Jos ei uni tule, niin sitten ylös ja takaisin sänkyyn, kun alkaa väsyttää. Ja siinä välissä tekee jotain aivan muuta kuin käyttää älylaitteita. Lukee vaikka kirjaa. Sellainen opus missä on jotain kummallisia paperista tehtyjä sivuja.

Pakottaminen toimii joihinkin asioihin, mutta ei se aina niin hyvä keino ole.

Tunnistan itsekin tuon, ettei väkisin voi mennä nukkumaan. Älylaitteet tosiaan väärä keino kuluttaa aikaa välissä. Itse täytän ristikoita, varmana nukuttaa hetken päästä.
 

A Siente

Jäsen
Tavallaan vituttaa tämä valoisuus. Sotkee unirytmit ihan täysin kun illalla ei pysty nukahtamaan ja aamuyöstä heräilee jatkuvasti. Voisi tietysti jotain pimennysverhoja harkita. Ihan virkeä olo aamuyöstä herätessä, mutta päivällä meinaa nukahtaa istualteen.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tavallaan vituttaa tämä valoisuus. Sotkee unirytmit ihan täysin kun illalla ei pysty nukahtamaan ja aamuyöstä heräilee jatkuvasti. Voisi tietysti jotain pimennysverhoja harkita. Ihan virkeä olo aamuyöstä herätessä, mutta päivällä meinaa nukahtaa istualteen.
Meillä itäsiiven makuuhuoneen ikkunaan paistaa aurinko jo aamun ensi säteiden aikaan. Hellekesänä makuuhuoneen lämpötila nousi tavallisten verhojen aikana nopeasti ja valoisuus vei unen laatua huonompaan suuntaan.

Hyvät pimennysverhot hankittuani mitään ongelmia nukkumisen suhteen ei ole ollut ainakaan liian valoisuuden vuoksi. Lisäksi herätys tapahtuu aika hyvin, kun avaa verhot heti herättyään ja luonnonvalo avaa silmät kuin automaattisesti.

Olen miettinyt kellolla ajastettavien pimennysverhojen hankkimista, joka olisi luonnonmukaisin kirkasvalolamppu heräämistä varten.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onko UnenNukkujalla usein unen kanssa ongelmia?

Tässä joo nimimerkkini voi johtaa hieman harhaan. Plus lisänä kiskon varsin väsyttäviä lääkkeitä. Ne ei silti aina takaa, että uni tulisi tuosta vain. Minullakin unirytmejä sotkee valoisuus. Kesäaika tekee tämän, että illalla valvottaa, aamulla ei meinaa herätä ihan tuosta vain. Talviajassa hoituu paljon näppärämmin.

Tuonkin voi tietysti tehdä eri tavoilla, kun elämme tässä upeassa maailmassa:

https://www.sanaristikot.net/ristikot

Tämä on totta. Itse olen näissä onneksi vanhanaikainen. Minulle tulee jopa kestotilauksena ristikkolehti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Haetaanko noihin jääkiekon MM-kisojen lähetyksiin ihan tarkoituksella jotain mahdollisimman paskaa epämusiikkia joka helvetin vuosi? Vituttaa aina ruveta etsimään kaukosäädintä ja mutea kun se saatanan karavaani alkaa taas kulkemaan. Koskahan viimeksi joku kisabiisi ei olisi vituttanut? -95 oli Walesin tiikeri ja If I only knew, mutta olin silloin teini ja paskaahan se siis oli. Ei se nyt mun björnborgejani saa makeepissaan tahreentumaan tosin tänäpänäkään...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Haetaanko noihin jääkiekon MM-kisojen lähetyksiin ihan tarkoituksella jotain mahdollisimman paskaa epämusiikkia joka helvetin vuosi?

Vituttaa, kun ihmiset hermostuu pienistä. Olin ensimmäistä kertaa kisoissa paikalla Wienissa 1996. Kisabiisi oli ihana Mimi - Shock the Ice:

https://www.youtube.com/watch?v=0EPsGLTkL8I

Silloin lapsena menin helppoon ja ostin tuon jostain toriltakin CD-singlena. Harvoin olen kuullut saati ostanut näin huonoa biisiä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onko UnenNukkujalla usein unen kanssa ongelmia?

Jatkanpa eiliseen itse asiassa hieman. Eilen ei meinannut nukuttaa ja syy oli, että join kahvia liian illasta. Aina tuo ei tee tepposiaan, mutta eilenkin klo 18 oli jo liian myöhään näköjään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös