Vitutusketju

  • 10 669 448
  • 56 216

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Tormentori
Sanooko kristinusko sinulle mitään? Tai se tapa miten se tänne tuotiin?

Vituttaa ajatella, että Suomen kasvavassa nuorisossa on idiootteja, jotka luulevat taistelevansa kristinuskoa vastaan kaatamalla hautakiviä. Samat teinit luulevat varmaan taistelevansa rasismia vastaan polkiessaan murskaksi ns. neekerinpusuja, kulutusyhteiskuntaa vastaan varastaessaan juuri nostetun kansaneläkkeen sisältävän käsilaukun vanhalta mummolta, globalisaatiota vastaan kaatamalla UFF:n vaatekeräyslaatikon ja SM-liigan sallimaa kahvaamista vastaan kusemalla Zambonin bensatankkiin.

Olen rauhallinen ja ihmiselon varrella itse kunkin tekemiä munauksia ymmärtävä mies, mutta jos saisin käsiini pizzanaaman, joka olisi kaatanut isoisäni hautakiven, antaisin kyllä ympäri korvia.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tormentori
Sanooko kristinusko sinulle mitään? Tai se tapa miten se tänne tuotiin? Maa kutsuu sinua, vastaatko vihdoinkin siihen puhelimeen?

Ja kaikki hautausmaalle haudatut ovat kristittyjä?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tormentori
Sanooko kristinusko sinulle mitään? Tai se tapa miten se tänne tuotiin?

Itsepähän ovat valintansa tehneet, koska kukaan ei pakota pysymään kirkon jäsenenä, vaikka siihen kakarana oltaisiinkin pakosti liitetty. Ja kuinka suuri osa haudatuista lopulta on ollut tosissaan uskonnollinen? Kyllähän sitä hautausmaille haudataan kirkkoon kuulumattomiakin puhumattakaan niistä kirkkoon kuuluvista, joita uskonto ei voisi vähempää kiinnostaa.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Vituttaa kun Jatkoaikaan kirjoitaa muutama täydellinen idiootti. Kauanko saamme nauttia näiden "asiankirjoittajien" tuotoksista?

Jee ja taas sataa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Moto
Itsepähän ovat valintansa tehneet, koska kukaan ei pakota pysymään kirkon jäsenenä, vaikka siihen kakarana oltaisiinkin pakosti liitetty. Ja kuinka suuri osa haudatuista lopulta on ollut tosissaan uskonnollinen? Kyllähän sitä hautausmaille haudataan kirkkoon kuulumattomiakin puhumattakaan niistä kirkkoon kuuluvista, joita uskonto ei voisi vähempää kiinnostaa.

Turha vaiva, ei se noin pitkää selitystä ymmärrä kuitenkaan. Onneksi koulu taas kohta alkaa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ja taas lähdetään painamaan Juvalle hidasta Lahden moottoritietä sisältäen vituuuun Lahti-Heinola erikoiskokeen. Mikkelissä tietysti vielä Maatalousnäyttely, jonne jengi menee tietysti traktoreilla ja takaisin tullessa korvessa kuukauden asuneet palailevat lomiltaan. Mitä sitä ihminen ei tekisi, jotta pääsisi puita pilkkomaan.
Handelin kautta, of course.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gellner
Ja kaikki hautausmaalle haudatut ovat kristittyjä?

Mitä tekemistä sillä on motiivin kannalta? Tarkoitus on herättää keskustelua, saada päättäjät ja kansa tajuamaan miksi näin on tehty.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Viestin lähetti Tormentori
Mitä tekemistä sillä on motiivin kannalta? Tarkoitus on herättää keskustelua, saada päättäjät ja kansa tajuamaan miksi näin on tehty.

Ja tämäkö poistaa kirkon hirmuvaltaa? Eikö ois paljon fiksumpaa ja rohkeempaa käydä esim. kusemassa alttarille kesken jumalanpalveluksen?

Jos en pidä puolueiden mädännäisyydestä, saan käydä räjäyttämässä eduskuntatalon?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Tormentori
Mitä tekemistä sillä on motiivin kannalta? Tarkoitus on herättää keskustelua, saada päättäjät ja kansa tajuamaan miksi näin on tehty.

No miksi näin on tehty?

Muistelen, että myös meikäläisen vaarin hautakivi olisi joskus joutunut vastaavanlaisen ilkivallanteon kohteeksi. Vituttaa tuollainen.

Vaikken olekaan uskonnollinen, niin en hyväksy tuollaista. Hautakivillä on muutenkin mitättömän vähän tekemistä kristinuskon kanssa. Niiden ensisijainen tehtävä on olla muistomerkkinä omaisille ja ystäville jo poismenneestä läheisestä.

Teiniagressioiden purkamiseen on paljon järkevimpiäkin konsteja. Lähinnä tuossa on vaan tarkoitus näyttää olevansa kova jätkä, kun uskaltaa tehdä tuollaista.

Tornetoria en lähde kommentoimaan, trolli mikä trolli. Vituttaa vaan ylipäätään tämä muistomerkkien häpäiseminen.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Jauhetaan vielä...

Vituttaa tuo hautarauhan häpäiseminen. Vitun ääliöt.

Täällä on puhuttu kirkon hirmuvallasta. Mitvit? Suomessa on ollut uskonnonvapauslaki jo 80 vuoden ajan. Ei kenenkään ole pakko moiseen alistajayhteisöön kuulua. Ja missä se sorto oikein näkyy tämän päivän arjessa?

Vituttaa myös se, että "aatteen" nimissä tehty tihutyö on jotenkin hienoa. Miten se edistää kenenkään asiaa? Kristinuskoa ei saada kitkettyä hautakiviä kaatamalla eikä turkistarhausta saada lakkaamaan kettutarhoja sabotoimalla.

Eikä siinä vielä kaikki. Vituttaa myös, että nämä yökastelijat ja muut räkänokat pääsevät aiheuttamastaan mielipahasta kuin koira veräjästä. Itse asiassa vikahan ei ole ollenkaan heissä. Vittu, mitalin ansaitsisivat.

Lopuksi yleensä ja erikseen. Nämä kusipäät vituttavat jo senkin vuoksi, että he leimaavat nuorison kusipäiseksi sakiksi, vaikka joukkoon mahtuu varsin kelvollisia yksilöitä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Saatana, tulevan asunnon ikkunoissa jotain helvetin lahoa puuta. Taidettu sitten kämpän valmistumisen (70-luvulla?) jälkeen avattu ikkunoita kertaakaan? Vittu, en tiedä yhtään millainen ruljanssi siitä alkaa, huomenna alkaa selvittäminen..
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Sistis
Ylipäätään ihmettelen tuota sinisilmäisyyttä ja kukkahatumentaliteettia miinojen suhteen. Minkä helvetin vuoksi vihollista ei saisi tappaa tai vahingoittaa? Samat tarkoitusperät tällä kuitenkin on. Lisäksi miina on nimenomaan puolustusase. Ei hyökkäysase. Mielestäni on huomattavasti inhimillisempää puolustautua väkivallalla kuin käyttää väkivaltaa toisen kimppuun hyökätessä.

Samantien sotilaille vesipyssyt ja ilmatorjunnalle ilotulitusraketit. Kemin lumilinnaan voitaisiin perustaa erillinen lumisodankäyntiin sopiva erikoisjoukko-osasto, Kemin lumipallopatteri.
Niin just. Kehialliset ja biologiset aseet kehiin ja perkele katotaan kannattaako tänne tulla. Vituttaa sellainen!






itse tosin kannatan miinojen säilyttämistä
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Jauhetaan vielä...

Viestin lähetti dali
Täällä on puhuttu kirkon hirmuvallasta. Mitvit? Suomessa on ollut uskonnonvapauslaki jo 80 vuoden ajan. Ei kenenkään ole pakko moiseen alistajayhteisöön kuulua. Ja missä se sorto oikein näkyy tämän päivän arjessa?
Kouluissa opetaan minun, pakanan, maksavilla veroilla uskontia herkässä iässä oleville lapsukaisille, jotka eivät itse saa päättää osallistuvatko he tuohon propagandaan ennenkuin vasta 18-vuotiaana. Useiden kohdalla peruskoulu on käyty jo loppuun ennen tuon iän saavuttamista ja monien kohdalla tuo käännytystyö on jo sitä ennen tehonnut. Tottakai tuolla koulussa muistetaan aina tunnin alussa sanoa, että tämä ei nyt perustu mihinkään faktaan vaan on vain yksi uskomus, jotta lapset eivät vahingossa sotkisi sitä samassa paikassa saman opettajan muissa aineissa opettaviin faktoihin eli tosiasioihin jotka voidaan tieteellisesti todistaa.

Tämä uskonto näkyy myös valtion suhtautumisena siihen mm. armeijassa, jossa defaultina kaikkien oletetaan olevan kristittyjä ja vannotaan jotain kummia valoja joissa jumala suojelee Suomeamme.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Jauhetaan vielä...

Viestin lähetti dana77
Kouluissa opetaan minun, pakanan, maksavilla veroilla uskontia herkässä iässä oleville lapsukaisille, jotka eivät itse saa päättää osallistuvatko he tuohon propagandaan ennenkuin vasta 18-vuotiaana.
---
Tämä uskonto näkyy myös valtion suhtautumisena siihen mm. armeijassa, jossa defaultina kaikkien oletetaan olevan kristittyjä ja vannotaan jotain kummia valoja joissa jumala suojelee Suomeamme.

Minua vituttaa ihmisten, erityisesti vanhempien, saamattomuus tässä asiassa. Jos itse ei olla uskovaisia, niin miksi ihmeessä pitää se lapsi väkisin pitää kirkon jäsenenä ja noita kyseenalaisia oppeja kuulemassa. Itse olin uskontotunneilla muutaman vuoden, kunnes äidiltä asiaa kysyttyäni siirryin elämänkatsomustietoon. Toki kirkkoon en ole kuulunut missään vaiheessa.

Niinikään armeijassa jätin valat vannomatta ja tyydyin juhlalliiseen vakuutukseen ilman jumalan läsnäoloa. Sitten oli niitäkin, jotka eivät kuuluneet kirkkoon, mutta kokivat asian esille ottamisen liian työläänä. Käsittämätöntä.

Toki on väärin, että uskonnonopetus ja valanvannominen ovat defaultina, mutta omaa aktiivisuutta peliin arvon vanhemmat ja nuoret. Eikä se kirkosta eroaminen käsittääkseni mikään älyttömän työläs toimenpide ole.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti dana77
Niin just. Kehialliset ja biologiset aseet kehiin ja perkele katotaan kannattaako tänne tulla. Vituttaa sellainen!

No joo, oma viesti oli ehkä hieman harkitsematon.

Kemialliset ja biologiset aseet ovat toki sellaisia, joita ei pitäisi käyttää. Varsinkin biologiset - koska taudit leviävät hyvinkin herkästi muuallekin, kuin vihollisten keskuuteen.
 
Voi, voi... Vituttaa, kun kaikki hyvät tyypit on varattuja!
(Ja se selviää vasta siinä vaiheessa, kun on jo kerinnyt ihastua, koska heput eivät käyttäydy varattujen tavoin.)
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
No jopas on. Kylläpäs se uskonto ja siihen liittyvät asiat näyttävät olevan kova paikka monelle jatkoaikalaiselle näiden kirjoitusten perusteella...
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Re: Re: Jauhetaan vielä...

Viestin lähetti dana77
Kouluissa opetaan minun, pakanan, maksavilla veroilla uskontia herkässä iässä oleville lapsukaisille, jotka eivät itse saa päättää osallistuvatko he tuohon propagandaan ennenkuin vasta 18-vuotiaana. Useiden kohdalla peruskoulu on käyty jo loppuun ennen tuon iän saavuttamista ja monien kohdalla tuo käännytystyö on jo sitä ennen tehonnut. Tottakai tuolla koulussa muistetaan aina tunnin alussa sanoa, että tämä ei nyt perustu mihinkään faktaan vaan on vain yksi uskomus, jotta lapset eivät vahingossa sotkisi sitä samassa paikassa saman opettajan muissa aineissa opettaviin faktoihin eli tosiasioihin jotka voidaan tieteellisesti todistaa.

Tämä uskonto näkyy myös valtion suhtautumisena siihen mm. armeijassa, jossa defaultina kaikkien oletetaan olevan kristittyjä ja vannotaan jotain kummia valoja joissa jumala suojelee Suomeamme.

Niin. Koulu on siitä vittumainen paikka, että siellä joutuu opiskelemaan asioita, jotka eivät voisi vähempää kiinnostaa. Mielestäni 2000-luvun kouluissa on opetusohjelmaan kustannettu verovaroin paljon turhempaakin opetettavaa kuin uskonto.

Uskonto on mielestäni oiva historianjatke, sillä se selittää monta kertaa historiallisia tapahtumia ja päinvastoin. Uskonto ja usko taas ovat kaksi täysin eri asiaa. Niitä ei pidä sekoittaa keskenään. Uskokoon ken tahtoo.

Ja armeijasta sen verran, että siellä mennään enemmistön mukaan. Dana77 ja Snakster kuulutte vähemmistöön, jonka on pitänyt niellä tämä huikea epäkohta.

Meni pahasti vitutusketjun ohi, joten tämä tästä. Halukkaat voivat paiskoa yv:llä, jos halua lisäselvityksiin löytyy.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti dali
Uskonto on mielestäni oiva historianjatke, sillä se selittää monta kertaa historiallisia tapahtumia ja päinvastoin. Uskonto ja usko taas ovat kaksi täysin eri asiaa. Niitä ei pidä sekoittaa keskenään. Uskokoon ken tahtoo.

Niinpä niin, tästä päästäänkin siihen, että uskonnon voisi erillisenä aineena lopettaa ja liittää nykyisen historianopetuksen oheen kursseja uskontojen historiasta, (ja nostaa historiantuntimääriä jonkin verran), tai vaihtoehtoisesti muuttaa uskonto elämänkatsomustiedoksi, jonka tunneilla käytäisi läpi laajamittaisesti myös uskontoja mutta opetus ei olisi kristinuskopainotteista.

Minun aikanani uskonnon opetus oli aivan liiaksi kristinuskopainotteista, muut maailman uskonnot käytiin läpi muutamissa tunneissa kun kristillistä oppia vatvottiin tunti toisensa jälkeen vuodesta toiseen. On myös huomioitava se, että harvoin opettajat tyytyivät opettamaan ainetta, samalla tarkoituksena oli myös kasvattaa lapsia uskontoon (jopa uskovaisiksi) - tästä tulisi päästä eroon. Kouluissa siis uskonto ja usko sekoitettiin loistavasti keskenään. Tämä, jos mikä, minua koulussa vitutti.

vlad.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Jauhetaan vielä...

Viestin lähetti dali


Ja armeijasta sen verran, että siellä mennään enemmistön mukaan. Dana77 ja Snakster kuulutte vähemmistöön, jonka on pitänyt niellä tämä huikea epäkohta.


Ei siellä mitään epäkohtaa esiintynyt. Minä sain vannoa juhlallisen vakuutuksen ilman jeesusteluja yhdessä niiden seitsemän muun kanssa samaan aikaan, kun uskovat ja saamattomat uskomattomat hölisivät Jumala-litaniaansa toisaalla.
 
Helvetti. Emännän ollessa ystävänsä syntymäpäivillä, ajattelin minä viettää hervottoman leski-illan saunan, oluen, punaviinin ja hevimusiikin seurassa.

Sitten kuvaan astuu anoppi, tuo suunnitelmani ennenkin murskannut naispaholainen, ja jättää koiransa meille hoitoon.

No koira ei ole mikään ongelma, kyllä tänne omien rakkien lisäksi aina yksi elukka mahtuu.

Mutta kun en tiedä, koska anoppi tulee koiransa hakemaan. Irstailun aloittaminen siirtyy siis vielä tuntemattomaan ajankohtaan. Kettu sentään.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös