Vitutusketju

  • 10 534 032
  • 56 128

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Vituttaa vitutus, kun toinen vain hassuttelikin savolaisittain ja toisella lukihäiriö. Anteeksi kuomat!
Ei mitään, tekevälle sattuu. Ja voin sanoa että kyllä meistä kahdesta mua ne mun kirjotusvirheet enemmän vituttaa.

Kuten tossa laitoin niin itsellä on todella paha lukihäiriö. Ihan hyvä aihe meikäläiseltä tähän ketjuun kun se on sellainen riipakivi joka on muksusta asti ollu mukana ja seuraa hautaan asti. Se lukihäiriö on sen verran paha että kun aloitin peruskoulun niin jouduin käymään jossain testeissä että onko mulla päässä enemmänkin vikaa. Ei ollu. Varmaan silloin mun vanhemmille kerottiin mun lukihäiriön vakavauus mutta itselle se selvisi vasta kun ylppärikirjoituksia varten tein sen testin.

Mutta lukihäiriöni takia olin peruskoulussa se luokan huonoin oppilas. Muistan kun kirjoitin yläasteella äikäntunilla aineen väsyneenä niin jokaisessa lauseessa oli vähintään yksi kirjoitusvirhe. Kielten opiskelu oli erityisen vaikeaa ja olen mm. suorittanut kahdet ehdot ruotsista. Kun opiskelu oli tervanjuontia vähän joka aineessa niin peruskoulun todistuksessa oli niin rumat lukemat että sillä ei pääsy yhtenkään Espoon lukioista. Mutta parin vuoden itsensä etsimsen jälkeen päätin kuitenkin yrittää aikuislukiota. Ei ollut ihan helppoa luokan luuserille uskoa että selviäsin lukiosta hengissä varsinkin kun sen ekan ruotsin kokeen läpäisemiseen tarvitiin yhteensä 9 yrityskertaa. Mutta kyllä se lakki lopulta tuli, ja sen jälkeen kun vauhtiin pääsin niin päätin lukea itseni maisteriksi.

Kirjoitat muuten hyvinkin selkeää tekstiä ilman sen kummempia mieleenjääviä virheitä, joten en osannut ajatella lukihäiriötä. Tai ainakaan en ole mihinkään muuhun kiinnittänyt sen kummemmin huomiota.
Kiitos. Itseasiassa ryhdyin kirjottelemaan tälle palstalle osittain sen takia että lukihäiriöni takia nuoremapan inhosin kirjoittamista. Mutta sitten kun tein koulussa kaiken maailman harkkatöitä, kandia ja lopulta gradua niin pääsin tosta inhosta vähän pakostakin yli. Espoo Bluesin konka jälkeen taisin pitää noin vuoden breikin Jatkoajasta, mutta sitten tuli fiilis että pitäisi pitää kirjoitustaitoa yllä niin tuli tänne tehtyä combäkki.

Tosiaan oma lukihäiriö ja kirjotusvirheet vituttaa. Mutta toivottavasti tuo yllä oleva vuodatus nyt ehkä enemmän avasi minkä takia tässä osoteessa hieman tunteet nousee pintaa jos ruvetaan puhumaan noista mun kirjoitusvirheistä. Kun kirjoitan tekstiä niin en yksinkertaisesti näe niitä virheitä vaan aivot lukee sen oikein, mutta jos esim. seuraavana päivänä palaan tekstiin niin silloin yleensä bongaan ne. Luonnolisesti kaikki vähän virallisemmat tekstit kirjottelen spell checkin kanssa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun kirjoitan tekstiä niin en yksinkertaisesti näe niitä virheitä vaan aivot lukee sen oikein, mutta jos esim. seuraavana päivänä palaan tekstiin niin silloin yleensä bongaan ne.
Jos lohduttaa, niin tätä sattuu kyllä minulle ja varmaan muillekin jatkuvasti.

Kirjoittamiseen ja vitutukseen liittyen, minua vituttaa oma tapani viljellä kyllä-sanaa ihan koko ajan ja joka viestissä. Näköjään viidessä kuukaudessa olen kirjoittanut sen kahteensataan viestiin, hakutoiminto ei mahdollista laajempaa analyysiä. Ja varmasti lähes kaikki niistä ihan turhia. Kuten tuossa tämän viestin ekassa lauseessakin.

Kyllä vituttaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa nää itsemurhapommittajat, jotka ajelee pyörällä autotiellä, vaikka vieressä kulkee pyörätie. Mukava koittaa väistellä noita kun vauhtia on 70km/h liukkaalla ja lumisella tiellä.

Jos pitää ajaa pyörällä, niin mene pyörätielle!
 

bart

Jäsen
Vituttaa nää itsemurhapommittajat, jotka ajelee pyörällä autotiellä, vaikka vieressä kulkee pyörätie.
Jep, täälläkin saa tuskailla melkein saman asian kanssa. Tuossa kylällä menee kapeahko tie, joka varsinkin näin talvisaikaan kapenee entisestään aurauspalteiden takia. Aamuisin se on täynnä kouluun meneviä lapsia. Pari kertaa olen nähnyt kun joku on kaatunut pyörällä, mutta onneksi auto ei ole sattunut kohdalle. Sanomattakin on selvää, että pyörätiekin on olemassa, mutta menee pikkasen sivummalla. Ylimääräistä matkaa tulisi ehkä se 100..150m, mutta sehän on isolle osalle liikaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mahtaako se pyörätie olla aurattu pyöräilykuntoon?
 

bart

Jäsen
Mahtaako se pyörätie olla aurattu pyöräilykuntoon?
Jos kysymys on minulle osoitettu, niin on aurattu. Yllättävän hyvin pidetään tällä kylällä huolta pyöräteistä eikä toisaalta ennen viime yötä ole satanut kunnolla pariin kolmeen viikkoon. Ja ihan vuoden ympäri lapset kulkee tuota kapeaa tietä pitkin käyttämättä tarjolla olevaa pyörätietä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaahas. On se aikuisen miehen tultava pyörähtämään täällä ja itkettävä niinkin pahasta asiasta kuin lumi. Mä en tiedä minne mä sitä kohta enää kolaan. Ja henkinen kiintiö lumenkolaamiseen on jo täynnä. Ja kun sitä tulee vielä melkoisella varmuudella ainakin se 30cm lisää (vaikka ei joka päivä sataiskaan, niin tämä talvi on nyt tämän luonteinen että lunta tulee ja tulee ja tulee......), niin vähän meinaa alkaa vituttamaan. Ja tätä menoa on katollekin mentävä jossain vaiheessa varmuuden vuoksi keventämään kuormaa. Ja kun ne lumet on saatu ensin katolta alas, niin sitten ne pitää vielä kolata talon edestä pois. Lunta siellä ja lunta täällä, jokapuolella lunta hiialahiialahoi!

Helpotti muuten vähän ja alkoi jopa naurattamaan, että pienet ne kuitenkin on murheet.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Hera80 Mulla kun on nyt vähän iisimpää, ku vihdoin koen löytäneeni terapian, jossa mut ja mun elämä otetaan tosissaan, eikä mietitä, et ei tollanen voi olla mahdollista ja sitä ja tätä eli nyt on vähemmän duunia ja kolme kertaa viikossa intensiivistä avohoitoa, ni mä voin joku päivä tulla sun puolesta kolaamaan. Ihan tosissani sanon, et jos apu kelpaa, ni pistä viestiä. En ole rahan toivossa, vaan palkkiona toimii raitis ilma ja kuntoilu sekä tietysti se, jos helpottaa vähän toisen ihmisen olemista ja elämistä.

Vilpitön kiitos tarjouksesta. Vaikka asiasta purnasinkin, niin kuulun kuitenkin siihen koulukuntaan, että tietyt asiat tehdään itse ja lumenkolaaminen kuuluu ehdottomasti siihen listaan. Mutta vielä kerran kiitos ja hienoa havaita, että palstalla on myös mukavia ihmisiä, eikä ainoastaan lukihäiriöisten kiusaajia.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahtaako se pyörätie olla aurattu pyöräilykuntoon?
Kyllä on, kun siellä muutkin ajelee. Jostain syystä nämä metroseksuaalit tiukoissa pyöräilyvarusteissaan ja 3tonnin pyörällään, eivät voi alentua ajamaan tavallisten kuolevaisten joukossa, vaan on leikittävä kuolematonta autotiellä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@Barcelona jatka vaan kirjottelua ja omien tekstiesi lukua! Vaimolla on myös aika paha lukihäiriö, se siitä huolimatta perusti joitain vuosia sitten blogin minne kirjotteli niitä näitä. Oikoluin niitä sen juttuja, ja alussa siellä oli paljonkin korjattavaa, mutta lopulta muutaman vuoden jälkeen virheitä ei enää juuri ollutkaan, lähinnä vaan ehkä jotain pikku typoja joita kaikille välillä tulee, kun aluksi siellä oli hyvinkin paljon esim. semmosta että peräkkäiset eri vokaalit oli sanoissa aina väärin päin, niinku että koulu oli kuolu ja tuoli touli jne. Kun vaan jaksa tapella vastaan ja harjotella niin edistystä kyllä varmasti tapahtuu!

Hajroitus tekee metsarin!
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei sulla mitään vaimoa oo. Samantha Foxin juliste ei ole vaimo.

Sano se pastorille joka meidät vihki! Hänen nimensä oli Tauski.

Seremonia oli muutenkin kaunis, kanttorina toimi Timo T.A. Mikkonen ja ruustinnana Oscar Pistorius. Danny oli pinata.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollut ihan helppoa luokan luuserille uskoa että selviäsin lukiosta hengissä varsinkin kun sen ekan ruotsin kokeen läpäisemiseen tarvitiin yhteensä 9 yrityskertaa. Mutta kyllä se lakki lopulta tuli, ja sen jälkeen kun vauhtiin pääsin niin päätin lukea itseni maisteriksi.

No siinä onkin se paras kosto kiusaajille ja buustaus itselle. Piut paut mitä toiset ajattelee. Tollasen jälkeen voi olla aidosti ylpeä ja katsella ’kiusaajia’ vaikka vähän ylimielisesti. Nostan hattua.

Ei varsinaisesti vituta mutta lievästi ärsyttää ettei autoilijat tajua noudattaa turvavälejä. Kyllä mun autolla pienen peräänajon kestää mutta kun kyydissä on muksu niin ei voi pelkkää peltiä ajatella.

Pitäis kai ostaa vieläkin isompi. Mistä niitä käytettyjä Paseja saakaan..

E. Itsehän typotan jatkuvasti kun ei laiskuuttaan jaksa oikolukea ja kännykällä kirjoittelee. So what.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Järjestetään tuommoista suht isoa Black Metal-festaria Turussa. Nyt, kuukausi ennen tapahtumaa venue purki sopimuksen "sisäisistä syistä". Eli pitäisi löytää kuukauden varoitusajalla uusi mesta ko. festarille. Mesta jonka pitäisi vetää sen 400-500 henkeä. No onneksi ei ole yhdistyksellä kiinni tossa festarissa kuin noin 25000€. Vittujen kevät.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Järjestetään tuommoista suht isoa Black Metal-festaria Turussa. Nyt, kuukausi ennen tapahtumaa venue purki sopimuksen "sisäisistä syistä". Eli pitäisi löytää kuukauden varoitusajalla uusi mesta ko. festarille. Mesta jonka pitäisi vetää sen 400-500 henkeä. No onneksi ei ole yhdistyksellä kiinni tossa festarissa kuin noin 25000€. Vittujen kevät.
Ketkähän tuosta valittivat tällä kertaa? Ilmeisesti tällä kertaa antifa ei ollut asialla. Jeesus hyypiöt loukkaantuivat vaihteeksi?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ketkähän tuosta valittivat tällä kertaa? Ilmeisesti tällä kertaa antifa ei ollut asialla. Jeesus hyypiöt loukkaantuivat vaihteeksi?

Kåren purki sopimuksen ja kertoivat syyksi "sisäiset syyt", eivät mitään muuta. Uusi toimari on tosin helluntalainen, millä ei varmaan ole mitään yhteyttä ko. päätökseen. Tulipahan vaan mieleen.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Järjestetään tuommoista suht isoa Black Metal-festaria Turussa. Nyt, kuukausi ennen tapahtumaa venue purki sopimuksen "sisäisistä syistä". Eli pitäisi löytää kuukauden varoitusajalla uusi mesta ko. festarille. Mesta jonka pitäisi vetää sen 400-500 henkeä. No onneksi ei ole yhdistyksellä kiinni tossa festarissa kuin noin 25000€. Vittujen kevät.

Melko paskamaisen tempun tekivät. Millainen sopimuksen purkuklausuuli oli - tai oliko sellaista ylipäätänsä - kun noin lähellä H-hetkeä pystyivät yksipuolisesti purkamaan sopimuksen?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Näitä pläky-tapahtumia tunnutaan nyt peruvan siellä ja täällä. Laulaisivat vaan suoraan syntymättömien lasten syömisestä ja muusta ruumiden sodomoinnista, niin homma on ok, mutta kun kappaleiden viesti on muinaiskansallismielinen ja ww2-mystiikan kanssa flirttaileva, niin ilmeisesti maalitetaan aika antaumuksella ja keikkoja peruuntuu. Vähemmän "jos ei hailaa helluntaina"-meininkiä katsomossa kenties, niin ehkä homma olisi eri. Mutta onhan se niinkin, että aika paljon tuntuu nämä suomi bm-bändit vallanneen alaa nassebileiden ohjelmistosta. Tämän toteaa pienellä kuuklauksella. Kai se sitten jotain vituttaa. Harvemmin kun nämä britti rac-bändit ovat ns. normitilaisuuksiin itseään tunkeneet.

En tiedä... Nasset ei kamalasti kiinnosta, mutta ei sekään, että joku päättää, että tuo ja tuo bändi ei saa esiintyä ja sitten estää keikkoja. Ilmaisunvapaus ja sillee, myös nasse-metallille. :)
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Melko paskamaisen tempun tekivät. Millainen sopimuksen purkuklausuuli oli - tai oliko sellaista ylipäätänsä - kun noin lähellä H-hetkeä pystyivät yksipuolisesti purkamaan sopimuksen?

Lakimiehillä tietty käytetään sopparit kaikki läpi. 30 päivää ennen tapahtumaa saa tilanvuokraaja perua "vahvoista" syistä ja ei tarvitse tällöin maksaa täyskorvauksia. Tänään on 30 päivää tapahtumaan. Että näin kivasti tekivät. Sisäiset syyt eivät tosin meille riitä syyksi, joten eteenpäin mennään tämän kanssa. Nyt tuli tosin "vähän" kaikkea muuta säätöä. Vittu.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Lakimiehillä tietty käytetään sopparit kaikki läpi. 30 päivää ennen tapahtumaa saa tilanvuokraaja perua "vahvoista" syistä ja ei tarvitse tällöin maksaa täyskorvauksia. Tänään on 30 päivää tapahtumaan. Että näin kivasti tekivät. Sisäiset syyt eivät tosin meille riitä syyksi, joten eteenpäin mennään tämän kanssa. Nyt tuli tosin "vähän" kaikkea muuta säätöä. Vittu.

Aivan. Näin toki ounastelinkin asian olevan.

Toivottavasti saatte homman kuntoon. Sisäiset syyt kuulostavat kyllä melkoiselta savuverholta - kun parempaakaan - eli oikeata - syytä sopparin purkamiselle ei tainnut olla.

Sinänsä v-tilanne, että tuossa pitänee pelata kahta korttia: etsiä uutta paikkaa tapahtumalle ja samaan aikaan haastaa olemassaolevan sopimuksen purku.

Ymmärrän kyllä vitutuksen varsin hyvin tuollaisessa tilanteessa, sillä tuossa on kyllä ammattilaistason kyrpämäisesti toimittu teitä kohtaan. Tsemppiä kaiken vitutuksen keskelläkin kuitenkin!
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Järjestetään tuommoista suht isoa Black Metal-festaria Turussa. Nyt, kuukausi ennen tapahtumaa venue purki sopimuksen "sisäisistä syistä". Eli pitäisi löytää kuukauden varoitusajalla uusi mesta ko. festarille. Mesta jonka pitäisi vetää sen 400-500 henkeä. No onneksi ei ole yhdistyksellä kiinni tossa festarissa kuin noin 25000€. Vittujen kevät.
Ai perkele, piti juurikin tämä uutinen lisätä ihmettelyketjuun, kun tuosta aikaisemmin luin.

Tsemppiä nyt oikeasti taistelussa tuulimyllyjä vastaan, toivotaan että jotenkin saatte hommat hoidettua. Ihmiset ovat lampaita.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Aivan. Näin toki ounastelinkin asian olevan.

Toivottavasti saatte homman kuntoon. Sisäiset syyt kuulostavat kyllä melkoiselta savuverholta - kun parempaakaan - eli oikeata - syytä sopparin purkamiselle ei tainnut olla.

Sinänsä v-tilanne, että tuossa pitänee pelata kahta korttia: etsiä uutta paikkaa tapahtumalle ja samaan aikaan haastaa olemassaolevan sopimuksen purku.

Ymmärrän kyllä vitutuksen varsin hyvin tuollaisessa tilanteessa, sillä tuossa on kyllä ammattilaistason kyrpämäisesti toimittu teitä kohtaan. Tsemppiä kaiken vitutuksen keskelläkin kuitenkin!

Ai perkele, piti juurikin tämä uutinen lisätä ihmettelyketjuun, kun tuosta aikaisemmin luin.

Tsemppiä nyt oikeasti taistelussa tuulimyllyjä vastaan, toivotaan että jotenkin saatte hommat hoidettua. Ihmiset ovat lampaita.

Tällä mennään eteenpäin. Kåren saanut hyvää näkyvyyttä tässä eilisestä saakka. Hah.

Metallifestarin sopimus irtisanottiin yllättäen – vuokraisännän mukaan Turku Saatanalle -nimellä ei tekemistä päätöksen kanssa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös