Onpahan tilanne työpaikalla. Menin sinne helmikuun lopulla tuuraamaan heppua, joka sai vakavan sairaskohtauksen. Olen kyseisessä työpaikassa ollut jo muutama vuosi sitten melkein vuoden pätkän työharjoittelussa myynnin ammattitutkintoa suorittaessa ja sen päätteeksi vielä kesäduunissa eli tiedän melko hyvin talon tavat. Alunperin tuo sopimus oli toukokuun loppuun, uusittiin koska kehutiin hyvästä työstä ja halusivat pitää minut talossa. Sitten sopimus uusittiin kesän lopulla uudestaan vuodenvaihteeseen asti ja samat sössötykset. Tilanteeseen vaikuttaa siis sen sairauskohtauksen saaneen kaverin parantuminen. No sitten kävikin niin, että meiltä yllättäen lähti yksi vakkari pois kesken kaiken ja siihen vapautui paikka. Eli toisin sanoen, olin tuuraamassa tuota sairaskohtauksen saanutta työntekijää sekä tällä hetkellä teen myös tuon pois lähteneen vakkarinkin duunit. Työpäivät ovat välillä venyneet helvetin pitkiksi.
Kaiken sen ''halutaan pitää sinut täällä ehdottomasti, koska teet helvetin hyvää työtä'' sössötyksen sijasta ne eivät siirtäneet minua vakkariksi ja etsineet uutta ukkoa tuohon minun nykyiselle paikalle vaan laittoivat rekryn käyntiin vakkarin pestiin. Käskivät toki laittamaan paperit sisään. No, kuinka ollakaan sieltä palkattiin uusi täysin ulkopuolinen ukko suoraan vakkarin paikalle meikäläisen nenän edestä ja minulla työsopimus katkolla vuodenvaihteessa. Uusi kaveri tulee marraskuun lopulla eikä se opi millään edes puoliakaan meidän talon järjestelmästä ja työtehtävistä tuon reilun kuukauden aikana, mitkä minun pitäisi kuulemma sille opettaa.
Ilmoittivat toki myös, että yritetään saada sinullekin jatkoa aikaiseksi ja mahdollisesti vakkariksi, mutta ei voida luvata mitään. Se sairauskohtauksen saanut kaveri tulee todennäköisesti vuoden vaihteen jälkeen työkokeiluun, joka ei toki mene firman pussista ja sen jälkeen, jos todetaan työkykyiseksi, meikäläisen tilalle takaisin omalle paikalleen. Tarjosivat toki saman firman töitä Iisalmesta ja Kouvolasta, joissa olisi paikkoja vapaana. Minusta tuo kuulostaa lähinnä vittuilulta varsinkin, kun näillä on hyvin tiedossa, että minulla on muutto viikonloppuna uuteen kämppään Lappeenrannan keskustaan. Perustelivat tätä päätöstä jatkuvuudella, mutta en kyllä vittu ole vieläkään keksinyt, että mikä tässä on se jatkuvuus. Kyllä saivat nopeasti työmotivaation nolliin ja vielä ihmettelivät vähän, kun ilmoitin, että rupean sen mahdollisen uuden määräaikaissopparin sijasta katsomaan myös muualta työpaikkoja. Ilmeisesti en sitten kuitenkaan ole tehnyt töitäni hyvin, vaikkei ole tullut mitään muuta kuin positiivista palautetta joka puolelta.
Joo vituttaa.