Pari kertaa on tullut tarkkailtua ihmisten ostoksia ruokakaupassa, tai lähinnä sitä sattumalta huomaa kun joku lappaa kärryyn vain paskaa. Yksi kerta on jäänyt mieleen kun reilusti ylipainoinen äiti oli kolmen lapsensa kanssa kaupassa...
Varmasti ihan hyvä, ettet (varsinkaan yhden kerran perusteella) kommentoinut. Ja varsinkaan jos ei vielä omaa jälkikasvua ole, niin aina ei voi vaan käsittää mistä tilanteet voivat johtua esimerkiksi kärrylliselle roskaruokaa..kuten;
a.) Kuinka hemmetin paljon kasvavat ja varsinkin urheilevat lapset/nuoret syövät... Mun äidille (muistan vielä itsekin tilanteen, kun olin teini-ikäisenä äitiäni kauppareissulla auttamassa) vanhempi kyylä tuli kommentoimaan (vittuuntuneena, että joutui odottamaan jonossa meidän takana..) kuinka äiti oli sitten päättänyt ostaa kaupan tyhjäksi ja ruoat kuukaudeksi kerralla. Äitini totesi siihen kylmän viileästi, että kyllä nämä saattavat juuri ja juuri viikonlopun yli riittää yhdelle hyökkäysvitjalliselle ja parille enää horisentaalisesti kasvavalle aikuiselle.
b.) Kuinka hemmetin paljon lapset voivat kollektiivisesti suuhunsa (roska)ruokaa tunkea esimerkiksi synttäreillä tai muissa lastenkemuissa.... tai ihan vaan vaikkapa 5 ipanaa yökyläilemässä....
c. Kuinka kädetön esimerkiksi perheen faija/lastenhoitaja/sukulainen on kokkauksen jalolla saralla, jos esimerkiksi äiskä on lähdössä duunireissulle.. ts pois kotoa nyrkin ja hellan välistä..
d. ...ja kymmenittäin muita syitä..
Olisihan se toki parempi, että lastenjuhlien sipsit ja popparit korvattaisiin retiiseillä ja porkkanoilla, mutta ei se nyt vaan aina ja joka juhlissa niin mene. Tästä muistuukin mieleen, kun oma esikoinen sai päähänsä joskus lastentarhaikäisenä, että synttärit pitää järjestää mäkkärissä. Kyllä neidille yritettiin tarjota muitakin vaihtoehtoja, mutta juuri sinä vuonna ne kemut nyt vaan sitten oli saatava mäkkäriin. Voin sanoa, että kyllä hävetti ottaa vieraiden kakaroita vastaan, mutta minkäs sille perkele mahtoi! Ei siinä; helpoimmat ja halvimmat synttärit ikinä. Kun se sitten oli koettu yhtenä vuonna, niin toiste moiseen ei ollut enää tarvetta. Olen satavarma, että joku sielläkin jonossa omaa roskaruokaansa odottaen kyyläsi allekirjoittanutta miettien, että on tossa kyllä full-loser faijaksi, heh