Vitutusketju

  • 10 549 816
  • 56 138

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taitaa keholla olla joku oma sisäinen kalenteri, koska pitää olla kipeänä ja koska ei. Taas puskee flunssan poikasta päälle, kun alkaisi vähänkin pidemmät lomat. Huomenna olisi vielä tenttikin mihin pitäisi vielä pystyä lukemaan ja suoriutumaan tenttipaikalle asti ilman rasituksesta tulevaa sydänkohtausta tai vastaavaa. Edelliskerran olin kipeä yllätys yllätys talviloman aikana ja sitä ennen sitten joululomalla. Olishan se kiva tehdä lomalla jotain muutakin kuin maata sängyn pohjalla kipeänä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Taitaa keholla olla joku oma sisäinen kalenteri, koska pitää olla kipeänä ja koska ei. Taas puskee flunssan poikasta päälle, kun alkaisi vähänkin pidemmät lomat.

Omalla kohdallani olen huomannut samaa, ilmeisesti tässä on jokin markkinataloudellinen ehdollistuminen että sairaudetkin hoidetaan vapaa-ajalla. Toki juuri kun on jokin vitun DL (tai kohdallasi tentti, DL sekin) niin jo alkaa talvikauden kolmas flunssa. Eilen olin varma kuolemastani ja sillä tavoin olin tyytyväinen, että tekisin kuolemallani sukulaiseni onnellisiksi, mutta jotenkin kuitenkin selviydyin kamalista velvoitteistani ja sukulaisillani on edelleen hankalaa. Aavistuksen tunsin sitten syyllisyyttä.

Niin, sukulaiset vituttavat minua usein. Toinen velipuoli ei edes suostu vastaamaan minulle FB:ssä, jos yyveitsen jotain, kaveripyyntöönkään ei vastaa. Haistakoon vitun. Huoraäitinsä manipuloima runkkari. On niitä mukaviakin sukulaisia, lähinnä pikkuserkkutasolla, ei sillä, mutta kuitenkin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Työnantaja hoiti irtisanomisen sopivasti, että viimeinen työpäivä oli 27.3 ja lomavuosi katkeaa 31.3 Ei tarvinnut maksaa lomaraa. Saatanan vittu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, ei pitäisi tuon neljän päivän eron vaikuttaa lomarahan maksuun millään tavalla.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Täh? Onhan sulla lomarahat sisällä, jolloin ne maksaa lopputilin yhteydessä ne. Vai ymmärsinkö jotain väärin.
Siis lomakorvaus maksettiin kertyneistä 14:sta lomapäivästä, mutta lomarahaa entinen lomaltapaluuraha ei tarvitse maksaa koska lomakertymiskausi ei ollut päättynyt vasta kuin 31.3. Jos viimeinen työpäivä olisi ollut 1.4 niin olisi ollut edellinen lomakertymiskausi niin lomarahan olisi joutunut maksamaan. Vituttaa kun tuo tulematta jäänyt raha oli nettona n 600€.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@SamSal

Mihin tuo perustuu? Jos pelkkään työnantajan ilmoitukseen, kannattanee tonkia hiukan asian paikkansa pitävyyttä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
@KiVi

Metallin tes:
"
Lomaraha maksetaan myös mahdollisen lomakorvauksen yhteydessä,
mikäli työsuhde lomakautena päättyy muusta kuin työntekijästä
itsestään johtuvasta syystä. Lomaraha maksetaan tällöin
edellisen päättyneen lomanmääräytymisvuoden lomakorvauksesta,
mutta ei kesken jääneen lomanmääräytymisvuoden lomakorvauksesta."

Eipä siinä oikein mitään voi ja en hetkeäkään epäile etteikö tämä ollut tiedossa irtisanomispäivää mietitättäessä työnantajan puolelta.
Paskapykälä tuo on näin pätkätöiden aikana.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Lomakausi on 2.5.-30.9. (ellei metallin tessissä ole toisin sovittu, tuskin on). Eli ei ihan parista päivästä jäänyt kiinni. Saamatta ne lomarahat silti tosiaan jäävät.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha tätä on enää sekalaisten kysymysten ketjuun laitta, niin nillitän täällä.

Jep, noin osa kuriireista toimii, etteivät viitsi soittaa ja varmistaa vastaanottajalta miten toimitus sopisi. Kannattaa olla yhteydessä itse ja yrittää sopia toimitus vaikka työpaikalle kodin sijaan.

Nyt on toimitusaika sovittu vielä niin, että soittavat etukäteen... tänään klo 16-19. En olisi halunnutkaan mennä ulos vielä valoisan aikana, eikä taida joku Nuclear Blastin eksklusiivinen bonusvinyyli olla tämän väärti.

E: Noin. Saihan sen puhelimen heti soimaan, kun oli suu täynnä leipää ja kädet margariinissa.
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Joo-o, sittenpä meikäläinenkin välillä kirjoittaa tänne. Ei sitä tajuakaan miten niin moni asia voi mennä niin päin vittua ja vieläpä melkein yhtä aikaa. Joo. Vittu. Vituttaa. Kävyt jäässä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Katsoin seuraavan videon:

Sami Hedberg Poliisit - YouTube

Jos joku aloitteleva koomikko heittäisi samat läpät niin sanottaisiin varmaan suoraan että et tule varmaan pärjäämään pitkään stand up-touhuissa. Mutta kun kyseiset läpät heittää Sami "Suomen ylivoimasesti hauskin ja paras koomikko" Hedberg, niin onhan nuo läpät kansasta aivan helvetin hyviä.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mä en oo koskaan ollut oikein vakuuttunut näistä "myötänaurajaisista". Hedbergin maine on kasvanut niin isoksi, että keikalla oleva viisisataapäinen yleisö, jotka itse kertovat työpaikoilla ne kaikista väsyneimmät hinttiläpät, ratkeaa nauramaan kun Sami sanoo että olipas paskan ruskea seinä tuossa kahvilassa kun saavuin paikkakunnalle hohoo!

Parhaat jutut kuulee niillä lätkämatsien erätauoilla kaljakarsinoissa, Ruotsin laiva hyteissä neljännen tax free- kaljan jälkeen ja perjantaisin vikalla tauolla työpaikan röökikopissa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Pääsiäinen on muutenkin jotenkin ahdistava juhla. Nyt on oikein megabileet. Vanhempi koira saattaa olla piakkoin viimeisellä tuomiollaan, vaimo on sairas ja kiukuttelee ja ulkona sataa lunta.

Noh, eipä tarvitse olla täydessä ajotikissä enää koiran takia. Taksi keikaksi menee, jos tulee lähtö, koska kesärenkaat.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Joo-oh. Jälleen lauantai-ilta, istun kotona koneella. Tällä kertaa teen edes jotain hyödyllistä kun paukutin koulutehtäviä pari tuntia, mutta alkanut vähän vituttamaan tämä "keski-ikäistyminen". Viikonloput menee yhä useammin neljän seinän sisällä. Vaikka kotipaikkakunnalla (=vanhemmilla) pitäisi olla pitkä lista vanhoja kavereita niin hirveän työn ja tuskan takana on saada ketään mukaan mihinkään. Vaikka tarjoat seuraa, kyydit ja jopa ohjelman ja eväät niin kaverit tuntuvat valitsevan sen koti-illan. Eilen kyllä katsottiin matsi kaverin luona, mutta yhtään ylimääräistä ei oltu, vaan kymmeneltä takaisin kotiin istumaan.

Opiskelupaikkakunnalla saa koulukavereita aktivoitua helpommin, mutta heidänkin kanssa se ajanvietto on aina sitä kapakassa kaljan lipitystä. Tai koska itse olen autolla liikenteessä niin limsan. Tästä syystä opiskelupaikkakunnalla en jaksa taas lähteä baariin istumaan selvistäpäin.

Töistäkään eivät ole soittaneet tuuraamaan vuoroja viikonlopulle kuukauteen. Nykyään se on itselle melkein viikon kohokohta jos pääsee painamaan töitä lauantai-iltana. Noh, onneksi kohta alkavat kesälaitumet ja pääsen täyspäiväisesti taas töihin. Viime kesänä tuli painettua tyylikkäästi 5x 8,5h päiviä ja aina jos tarjottiin lauantaille ylitöitä niin otin ne vastaan. Ihan siksi että saapahan varmuudella viikonlopuille tekemistä, josta saa vielä korvausta, versus että olen kotona vapaalla ja koitan ruinata kavereita johonkin. Ja aina ei edes ruinaamisenkaan jälkeen jakseta lähteä. Sitten taas vituttaa kuulla että selän takana minusta puhutaan raha-ahneena kusipäänä, joka on töissä vain koska raharaharaha. Totuushan on se että tykkään työstäni ja menisin varmaan lauantaisin tekemään vuoroa vaikka ilmaseksi, jos vaihtoehtona on tälläinen kotona nyhvääminen. Pääseepähän edes vähän sosiaalisiin kontakteihin töissä.

Täytys varmaan koittaa kehitellä lisää sisältöä elämään. JYPin pelitkin loppuvat kohta vaikka menisivät päätyyn asti.

edittiä: ainakin kolme kaveria sanoo että tämä ilta mennyt tyttöystävä kainalossa netflixiä selatessa. Itsellä ei ole kumpaakaan, ei netflixiä eikä muijaa.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Ei oo miestä, ei netflixiä, eikä kavereita. Nyt tulin vällyjen väliin, koska vituttaa tämä yksinäisyys. Ei kehtaa enää baariinkaan mennä, kun siellä ihmiset tulee ihmettelemään "miks sä oot täällä yleensä yksin?" No vittu siks kun ei oo ketään kenen kanssa tulis!!!!!

Täyttyikö yksityisviestiboksi hetkessä tämän viestin myötä?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Testi testi. Yks kaks, yks kaks. Miten nää yksityisviestit toimii? Eikun ei mitään, nyt näyttää toimivan...

Mä oon sporttinen ja lihaksikas rantaleijona. No kaverit nyt kutsuu nimellä Adonis, mutta ihan Pete vaan sulle. En polta enkä juo. Samalla mä oon herkkä runopoika. Taivaalla loistaa kuu, aurinko laskeutuu, you know. Itse keksin. Mä puhun kymmeniä kieliä. Tykkään hemmotella naisia. Rahaa löytyy. Lisäksi mä oon sympaattinen ja empaattinen. No ei nyt ihan noin, mut mitä välii? Mä myönnän puutteeni. Olen rehellinen. Sitähän naiset haluaa. Mä oon ihan mitä vaan sä haluat beibe. Suostun katsomaan sun kans formuloita. Pistän mukiin setelin kun on meidän vuosipäivä. PS. Sulla on kauniit silmät, kuitenkin on, vaikken mä ole niitä vielä nähnytkään. No okei, mä voin viedä roskat.

Rakkaudella Meitsi
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Testi testi. Yks kaks, yks kaks. Miten nää yksityisviestit toimii? Eikun ei mitään, nyt näyttää toimivan...

Mä oon sporttinen ja lihaksikas rantaleijona. No kaverit nyt kutsuu nimellä Adonis, mutta ihan Pete vaan sulle. En polta enkä juo. Samalla mä oon herkkä runopoika. Taivaalla loistaa kuu, aurinko laskeutuu, you know. Itse keksin. Mä puhun kymmeniä kieliä. Tykkään hemmotella naisia. Rahaa löytyy. Lisäksi mä oon sympaattinen ja empaattinen. No ei nyt ihan noin, mut mitä välii? Mä myönnän puutteeni. Olen rehellinen. Sitähän naiset haluaa. Mä oon ihan mitä vaan sä haluat beibe. Suostun katsomaan sun kans formuloita. Pistän mukiin setelin kun on meidän vuosipäivä. PS. Sulla on kauniit silmät, kuitenkin on, vaikken mä ole niitä vielä nähnytkään. No okei, mä voin viedä roskat.

Rakkaudella Meitsi
No saikkonää? Vai tuliko avokämmenestä.
 

Hotomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hyvää hyvyyttäni katsoin puhelimestani kelloa kysyttäessä. Palkkioksi puhelin varastettiin suoraan kädestä. Ylläri vakuutus ei korvaa varkautta vaan kaiken muun. Varkauden mahdollistanut humalatila oli kyllä itse aiheutettua, mutta vituttaa silti.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Juu ei täyttynyt. Kännipäissään ei pitäisi avata koko jatkista. Sori ihmiset.
Tuo ei oo ees pahimmasta päästä koko palstalla. Muistaakseni joku ifk-fani julisti osoitteensa ja oliko jopa fanipaidankin kerrostalon lipputankoon nostanut...
 

Nick Neim

Jäsen
Voi ei, en mä kyllä tolla viestillä mitään seuraa hakenut. Huhhuh nyt nolottaa ja viesti poistoon >.<

Edit. Tai sitten ei....

En mä ainakaan tuolla kommentillani meinannut tuota, vaan enemmänkin ajattelin Jatkoajan miesvahvuisen palstaenemmistön myötä jonkun koittaneen heti onneaan. Ilmeisesti ei.

Ihan siis (kehnolla) huumorilla vaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itsellänihän oli viesti jo kirjoitettuna valmiiksi, mutta en uskaltanut painaa lähetä-nappia. En ollut tarpeeksi humalassa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joo sun kommentista ei mulle sellasta oloa tullutkaan. Kapteenin viesti kyllä sai vähän nolostumaan, että oliko toi mun viesti nyt joku seuranhakuilmotus :D
Pahoitteluni.

Tarkoitus oli selittää vaan että ei tuollainen pikku känniavautuminen oo nyt niin paha kuin se että menee huutamaan oman katuosoitteensa keskustelupalstalla keskellä yötä, samalla kun kehuu hyvää meininkiä ja nostaa Riksmanin paitaa (oletan suosikkijoukkueen kuvion vihjaavan Porin suunnalle) kerrostalon lipputankoon pienessä neuvoa-antavassa, aamulla ihmetellen "otsalohko kipeänä" miksi isännöitsijä koputtaa kiroillen oveen. Mutta, se siitä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ai eikö se ollutkaan sellainen. Hitsi, täällä meinasi jo Roger Moore vähän innostua.

Oon mä ilokalikkaa monella nimellä kuullut kutsuttavan, mutta nyt tuli ihan uusi vastaan. Onko tarkempi määritelmä; Kuuraketti, Rakastettuni, Kultainen ase vai peräti Eräittäin salainen? Octopussya odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös