Vitutusketju

  • 10 586 579
  • 56 164
Suosikkijoukkue
KK
Näistä tapauksista joita töissä näkee huomaa selvästi, että annetaan liikaa löysää. Vanhemmat toisin sanoen eivät usein ole edes tietoisia mitä se lapsi tekee / on tehnyt ennekuin poliisi ottaa yhteyttä. Itse olen saanut luultavasti jotain vanhankansan ja vapaan kasvatuksen välistä olevan kasvatuksen. Kotiintuloajat ja rangaistusmenetelmät oli olemassa, mutta sisäistin vastuuni ja sain porukoiden luottamuksen, kun ei tullut perseiltyä, niin sai asioista hyvin sovittua...
Juuri näin. kyllä itsellänikin oli kotiin tuloajat arkipäivinä pienenä, kasin-ysin pintaan illalla kotiin. 13-15 vuotiaana arki-iltoina noin klo 21-23. Viikonloppuna ei niin tarkkaa aikaa kotiin ollut jos oli ollenkaan ja sai nukkua aamuisin pitkään. Ja kyllä vanhemmat pääosin tiesi missä pyörin ja mitä tein. Lisäksi kun olin rehellinen ja kerroin jos jotain tyhmää tuli tehtyä niin luottamus säilyi. Toki kun hölmöili ja jäi kiinni niin rangaistuksia tuli. Oli meillä myös kotitehtäviä. Roskia vietiin ja imuroitiin yms, kun kerran kotona asuttiin ja viikkorahaa saatiin.

Joskus 15 ikävuoden jälkeen muutin ns. sisäoppilaitokseen. Siellä ei päässyt vanhemmat edes näkemään mitä tehtiin. Kyllä asuntolanjohtaja muutaman kerran joutui kotiin soittamaan kun oltiin jääty kiinni ryypiskelystä. Sen koulun jätin kesken 16-vuotiaana ja palasin kotiin. Menin toiseen ammattikouluun joka oli aivan kotimme vieressä. Silloin minulla oli kevytmoottoripyörä ja liikuin todella paljon ja pitkiäkin matkoja (>100km) tuttavien luokse viikonloppuisin. Millä ihmeellä ne vanhemmat pystyy valmovaan mitä minä sillä teen. Toiseksi olin matkalla moottoripyörällä, joten varmaan tiesivät, että olen niin fiksu, jotta kännissä en lähtisi paluumatkalle. Kyllä silloin kerron kotiin tullessani ottaneeni muutaman saunaoluen (sixpäkki).

Mielestäni en näe tässä mitään väärää. Mielestäni se oli todella hyvää harjoittelua aikuisuuteen. Kyllä minä osasin silloin jo tehdä suurimmaksi osaksi oikeita ratkaisuja ja osaan vieläkin, mutta tulee niitä tyhmiä tempauksia ja ylilyöntejä vieläkin. Se on vain hurja luontoni.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Istun opiskelemassa tietoteknistä Englantia. Täällä jaetaan plussia, kun vastaa kysymykseen. Pikkusen vituttaa olla yli kahdenkymmenen aikuisen kanssa opiskelmassa, kun meinkin on kuin ala-asteella konsanaan.
Viimeksi minulle on koulussa jaettu plussia noin 19 vuotta sitten. Jes.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kasvatustyyli ei mielestäni ratkaise asiaa vaan vanhempien välittäminen. Kyllä nuori voi olla kahdestaan kaverilla, mutta jotenkin vanhempien pitää asiaa kontroloida. Vapaa kasvasvatus ei voi tarkoittaa sitä, että alaikäinen alkaa vetämään kännejä, se on vanhemmilta heitteille jättöä.

Mikä tässä on muuttunut viimeisen 15-20 vuoden aikana? Minunkin teini-iässäni oli tavallista, että vanhemmat lähtivät mökille viikonlopuksi ja jättivät 11-15-vuotiaan lapsensa yksin kotiin, jos lapsi itse halusi jäädä himaan. Onko tässä siis kyseessä heitteille jättö? Ei minusta, koska lapsi saa jäädä kotiin, kaapit täynnä ruokaa. Eri asia on sitten, jos jätetään kadulle viikonlopuksi.

Eli sinusta on ok, että lapsesi aloittavat viikottaisen alkoholin käytön 13 - 14 -vuotiaana?

Aika yleistä tämä oli pohjois-Helsingissä 90-luvun puolivälissä. Ja suurin osa heistä on tässä vaiheessa korkeasti kouluttautuneita.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä tässä on muuttunut viimeisen 15-20 vuoden aikana? Minunkin teini-iässäni oli tavallista, että vanhemmat lähtivät mökille viikonlopuksi ja jättivät 11-15-vuotiaan lapsensa yksin kotiin, jos lapsi itse halusi jäädä himaan. Onko tässä siis kyseessä heitteille jättö? Ei minusta, koska lapsi saa jäädä kotiin, kaapit täynnä ruokaa. Eri asia on sitten, jos jätetään kadulle kadulle viikonlopuksi.

Ihan heti en minäkään lähtisi huonosta vanhemmuudesta huutelemaan, jos teini-ikäinen lapsi tai pari lasta saavat keskenänsä olla kotona viikonlopun tai vaikka koko viikon. Asia erikseen sitten heitteillejättämiset ja kiinnostuksen puute siinä vaiheessa, jos on syytä olettaa teinilapsen viinan kanssa läträävän.

Satuimme nimittäin aikanaan asumaan kolmistaan minä, faija ja isoveljeni ja vielä ulkomailla asuttiin, äiti oli jo muuttanut takaisin Suomeen eron seurauksena siinä vaiheessa. Faija matkusti ihan perkeleesti duuninsa vuoksi, eli minä silloin n. 11-13 -vuotiaana ja isoveljeni neljä vuotta vanhempana jäimme viikoksikin kotiin ihan ilman mitään vanhempien läsnäoloa.

Faija jätti rahat pöydälle, ja niillä elettiin viikko. Sen sijaan että katson faijani tehneen väärin, uskon että olisi monelle mahdollisesti tulevalle avuttomalle paskahousulle ihan hyvä kokemus vastaavalla tavalla jo junnuna oppia, että kouluun pitää ihan itse herätä ajoissa, tehdä eväät mukaan, käydä kaupassa, tehdä safkat, tiskata tiskit ja hoitaa muutenkin läksyt, treeneihin menemiset ja nukkumaanmenot yksinään.

Tuo oli ihan perkeleen siistiä aikaa, siellä me veljekset tosiaan asuskeltiin välillä käytännössä kahdestaan viikon verran kerrallaan, iät siis minulla n.11v ja broidilla n. 15v ja siitä vuoden pari vielä eteenpäin. Hauskaa ja varmasti oma-aloitteisuuteen ja itsenäisyyteen opettavaa aikaa, kyllähän broidi toki välillä kaljaa sitten viikonloppuisin litki ja tupakkaakin poltti, mutta ei kai siinä kun niitäkin sai siellä vaikka meikäläisen iässä jo silloin laillisesti kaupasta ostaa.

Mutta kaikki heitteillejättö ja viinapelleily on perseestä, sen sijaan teini-iässä olevien lasten jättäminen yksin tai kaksin kotiin ei sitä ole.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vituttaa, kun vitutusketjukin on pilalla. Vittu, keskustelkaa siitä syrjäytymisestä omassa ketjussaan, sitä on jo jatkunut viisi sivua..?

Väärin vitutettu.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mutta kaikki heitteillejättö ja viinapelleily on perseestä, sen sijaan teini-iässä olevien lasten jättäminen yksin tai kaksin kotiin ei sitä ole.

Näin. Minä ja pari vuotta nuorempi siskoni jäätiin kahdestaan viikoksi kun porukat lähtivät reissuun. Kaapit täynnä ruokaa, riittävästi rahaa ja lähistöllä asuvalle sukulaiselle pyyntö olla avuksi, mikäli jotain ilmenee. Noh, sukulaisen apua ei tarvittu. Olin tuollon 16-vuotias. Helvetin siistiä aikaa, sai olla "aikuinen" edes hetken. Kaljaa toki juotiin, mutta mitään sen ihmeellisempää ei tapahtunut. Ja porukat jätti meidät jatkossakin kahdestaan.

Ja minä en pidä mitenkään poikkeavana, jos 14-vuotias on humalassa. Siinä iässähän sitä yleensä kokeillaan ensimmäisiä kertoja alkoholia/röökiä. Tietty jos 14-vuotias on joka viikonloppu kännissä, voidaan kyseenalaistaa vanhempien kyky huolehtia lapsesta. Minäkin join ensimmäisen kerran 14-vuoden iässä, ja siitä eteenpäin homma jatkui epäsäännöllisen säännöllisenä. Enkä koe vanhempieni epäonnistuneen, ellei halua kasvattaa lapsiaan tynnyrissä, jotuu melko varmasti 90% vanhemmista tämän tilanteen eteen. Teinit on kokeilleet ja tulevat aina kokeilemaan ja testailemaan rajojansa.

Meillä kasvatus perustui molemminpuoliseen luottamukseen. En koskaan tullut poliisien kanssa kotia, en koskaan sammunut pihalle, enkä koskaan aiheuttanut kenellekkään mitään vahinkoa. Koulut kävin aina kunnialla ja harrastin aktiivisesti urheilua. Se että olin toisinaan viikonloppuisin myöhään liikenteessä ja mahdollisesti humalassa, ei tarkoita että vanhempani olisivat jättäneet minut heitteille. Onneksi omat vanhempani olivat myös eläneet nuoruutensa, ja ymmärsivät näiden asioiden kuuluvan tuohon teini-iän kokeiluihin.

Oli mulla myös kavereita, joiden vanhemmat olivat kunnon natseja. Kotiintulo ajat olivat kuin ala-aste ikäisellä ja mihinkään yökylä juttuihin oli turha edes haaveilla. Nämä samaiset kaverit karkasivat muutaman kerran kotoaan ja joivat itsensä vatsahuuhteluun. Siitä tietty kuri kiristyi entisestään jne. Ja samaiset kaverit ovat edelleen (25-vuotiaina) helvetin katkeria vanhemmilleen siitä, etteivät saaneet elää ja olla normaaleja nuoria.

Ja jopas rupesi vituttamaan ettei ole enää teini. Perkele, nuo teini-iän kotibileet oli ylivoimaisesti parhaita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja minä en pidä mitenkään poikkeavana, jos 14-vuotias on humalassa. Siinä iässähän sitä yleensä kokeillaan ensimmäisiä kertoja alkoholia/röökiä. Tietty jos 14-vuotias on joka viikonloppu kännissä, voidaan kyseenalaistaa vanhempien kyky huolehtia lapsesta...

Ymmärrän kokeilun, mutta en ymmärrä, että aikuiset eivät pidä sitä poikkeavana. Tutkimusten mukaan nuorison alkoholin käyttö on vähentynyt. Täysraittiiden osuus on kasvanut ja tiheä humalajuominen on vähentynyt. Minusta on hyvin erikoista, että lasten juomista pidetään normaalina.

Minä en arvostele vapaata kasvatusta, kuten olen sen jo sanonut. Vanhemmuuden tärkein juttu on välittäminen ja se voi tapahtua monella tavalla. Kysymys välittämisestä, luottamuksesta ja siitä, että pystyy kontroloimaan lapsensa tekoja. Mikäli lapsen ja vanhempien välille syntyy luottamus, lapsi harvoin sen rikkoo.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt alko vituttamaan sinun jankkaaminen. Knox taisi tarkoittaa, että ei pide ihmeellisenä, että 14-vuotias on kännissä kun kokeilee sitä. Ja kirjoitti vielä, että siihen pitää puuttua, jos se on joka-jokatoinen-jokakolmas viikonloppuista. Mikä sinua vaivaa? VITUTTAA!

Sinä olet yksi tämän keskustelun aloittajista, kertomalla miten olet ryypännyt 13 -vuotiaasta lähtien.

...Ekat kännit 13v josta pikkuhiljaa säännöllisen epäsäännöllisesti johonkin 15v asti, josta olen alkanut ottamaan kännejä aika säännöllisesti...

Kuten viestissäni sanoin, ymmärrän nuorten kokeilut, mutta sitä en ymmärrä, että sitä aikuisten puolelta pidetään normaalina. Yksittäinen kokeilu on ymmärrettävää, mutta se ei tee 14-vuotiaan ryyppäämisestä normikäyttäytymistä. Mikäli näen pikkupoikia kännissä, olen pahoillani asiasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinä olet yksi tämän keskustelun aloittajista, kertomalla miten olet ryypännyt 13 -vuotiaasta lähtien.

...Ekat kännit 13v josta pikkuhiljaa säännöllisen epäsäännöllisesti johonkin 15v asti, josta olen alkanut ottamaan kännejä aika säännöllisesti...

Kuten viestissäni sanoin, ymmärrän nuorten kokeilut, mutta sitä en ymmärrä, että aikuisten puolelta tätä pidetään normaalina. Yksittäinen kokeilu on ymmärrettävää, mutta se ei tee 14-vuotiaan ryyppäämisestä normikäyttäytymistä. Mikäli näen pikkupoikia kännissä, olen pahoillani asiasta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ymmärrän kokeilun, mutta en ymmärrä, että aikuiset eivät pidä sitä poikkeavana. Tutkimusten mukaan nuorison alkoholin käyttö on vähentynyt. Täysraittiiden osuus on kasvanut ja tiheä humalajuominen on vähentynyt. Minusta on hyvin erikoista, että lasten juomista pidetään normaalina.

En pidä sitä sen takia poikkeavana, että omassa kaveripiirissä juuri tuohon aikaan ne ensimmäiset kokeilut kännäämiseen tehtiin. Ei se ole järkevää, suotavaa tai toivottavaa, mutta se on vaan todellisuutta.

Sitten jos se samainen 14-vuotias on jokainen viikonloppu ympäripäissään, voidaan asiaa pitää poikkeavana. Ehkä en saa omaa pointtiani selitettyä tarpeeksi selvästi.

Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Kun se kokeilu nyt kuuluu tuohon ikään, niin kai sitä voidaan pitää normaalina? Tuskin tässä kukaan kannustaa ja toivoo että alaikäiset ryyppäävät, mutta aika turha tässä on ruveta jeesustelemaan kun todellisuus on toista. Alaikäiset eivät saisi tupakoidakkaan, silti iso osa harrastaa sitäkin.

Minä en arvostele vapaata kasvatusta, kuten olen sen jo sanonut. Vanhemmuuden tärkein juttu on välittäminen ja se voi tapahtua monella tavalla. Kysymys välittämisestä, luottamuksesta ja siitä, että pystyy kontroloimaan lapsensa tekoja. Mikäli lapsen ja vanhempien välille syntyy luottamus, lapsi harvoin sen rikkoo.

Mulla oli kaikkea muuta kuin vapaa kasvatus. Mutta hoidin asiani kunnolla ja sitä myöten sain vanhemmilta vastuuta ja vapautta. Jos olisin ryssinyt asiani niin istuisin varmaan vieläkin kotiarestissa. Kuten kirjoitin, ne joilla oli tiukimmat vanhemmat, olivat vapaaksi päästessään ne pahimmat sekoilijat.
 
Suosikkijoukkue
KK
Sinä olet yksi tämän keskustelun aloittajista, kertomalla miten olet ryypännyt 13 -vuotiaasta lähtien.

...Ekat kännit 13v josta pikkuhiljaa säännöllisen epäsäännöllisesti johonkin 15v asti, josta olen alkanut ottamaan kännejä aika säännöllisesti...

Kuten viestissäni sanoin, ymmärrän nuorten kokeilut, mutta sitä en ymmärrä, että sitä aikuisten puolelta pidetään normaalina. Yksittäinen kokeilu on ymmärrettävää, mutta se ei tee 14-vuotiaan ryyppäämisestä normikäyttäytymistä. Mikäli näen pikkupoikia kännissä, olen pahoillani asiasta.
Kuka on väittänytkään, että se 14-vuotiaan ryyppäminen on normikäyttäytymistä? Kerroin vain, että itse niin tein, ei ehkä olisi pitänyt, mutta mitään en kadu. Tottakai vanhemmat siihen olisi puuttunut, jos olisin jäänyt kiinni. En vain jäänyt.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuka on väittänytkään, että se 14-vuotiaan ryyppäminen on normikäyttäytymistä? Kerroin vain, että itse niin tein, ei ehkä olisi pitänyt, mutta mitään en kadu. Tottakai vanhemmat siihen olisi puuttunut, jos olisin jäänyt kiinni. En vain jäänyt.

Muutamissa viesteissä on vähätelty Miran varsin nuorena alkanutta alkoholin käytön merkitystä hänen nykyiseen tilanteeseen, minäkin olen alkanut ryypätä tuon ikäisenä teen töitä -malliin. Tähän kommenttiin minä tartuin, sillä tiedän aika monta päinvastaista tarinaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kuka on väittänytkään, että se 14-vuotiaan ryyppäminen on normikäyttäytymistä? Kerroin vain, että itse niin tein, ei ehkä olisi pitänyt, mutta mitään en kadu. Tottakai vanhemmat siihen olisi puuttunut, jos olisin jäänyt kiinni. En vain jäänyt.

Kukapa ei olisi vetänyt ensikännejään 13-15-vuotiaana? Edelleen, ainakin 90-luvun puolivälistä vuosituhannen vaihteeseen oli ihan normaalia pitää bileitä, jos oli "kämppä tyhjänä". Eikä näissä bileissä todellakaan juotu mehua.
Itse jäin kunnoon dokaamisesta kiinni ensimmäisen kerran 15-vuotiaana, tosin silloin tulinkin ympäripäissäni kotiin. Sillä kertaa vanhempani tiesivat vain jostain "nahkiaisista", mutta kaipa ne arvasi asian laidan.
Tämän jälkeen sai ottaa kaljaa ja usein jopa niin, että vanhempani ostivat minulle juomat, jotta pystyvät tietävät paljonko juotavaa on mukana. No joo, joskus meni överiksi, mutta mitä sitten. Itse ainakin opin jotain, jonka kyllä unohdin seuraavaan kertaan mennessä.
Vituttaa tämä turha vääntäminen.

Muutamissa viesteissä on vähätelty Miran varsin nuorena alkanutta alkoholin käytön merkitystä hänen nykyiseen tilanteeseen, minäkin olen alkanut ryypätä tuon ikäisenä teen töitä -malliin. Tähän kommenttiin minä tartuin, sillä tiedän aika monta päinvastaista tarinaa.

Sinä tiedät monta päinvastaista tarinaa ja me muut tiedämme monta onnellisesti päättynyttä tarinaa. Meidän tarinamme ovat kuitenkin vähempiarvoisia kuin sinun? Minun vaatimaton mielipiteeni on se, että on muutakin vialla elämässä, jos teini-iässä ajautuu vetämään pään sekaisin viikosta toiseen.
Ei kaveripiirissä, mutta koulututtuina oli sellaisia, jotka vetivät 13-vuotiaana kännejä ja polttivat pilveä. Heillä oli kuitenkin jo 9-vuotiaana havaittavissa luonteessa se, ettei tuosta hyvä seuraa. Lintsausta, pöllivät kaupasta jne.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Sinä tiedät monta päinvastaista tarinaa ja me muut tiedämme monta onnellisesti päättynyttä tarinaa. Meidän tarinamme ovat kuitenkin vähempiarvoisia kuin sinun? Minun vaatimaton mielipiteeni on se, että on muutakin vialla elämässä, jos teini-iässä ajautuu vetämään pään sekaisin viikosta toiseen.
Ei kaveripiirissä, mutta koulututtuina oli sellaisia, jotka vetivät 13-vuotiaana kännejä ja polttivat pilveä. Heillä oli kuitenkin jo 9-vuotiaana havaittavissa luonteessa se, ettei tuosta hyvä seuraa. Lintsausta, pöllivät kaupasta jne.

Koko tämä keskustelu lähti liikkeelle Mirasta ja siitä miten osa porukasta tuomitsi hänet sossupummiksi, menisi töihin. Minä nostin esille hänen nuoruutensa, sen että hän on aloittanut alkoholin käytön 13 - 14 -vuotiaana ja kotona on ollut vaikeaa. Hänellä ei ilmeisesti ollut kotona niitä vanhempia jotka välittävät.

Tämän jälkeen ketjuun alkoi tulla viestejä, jossa kerrottiin miten hekin ovat ottaneet saman ikäisenä kännejä. Kutsuin näitä tarinoita sankaritarinoiksi, koska kuulen näitä jatkuvasti. Ongelma on vaan siinä, että Miralla ei ollut sitä tukea mitä hän olisi kaivannut. Vanhemmat eivät sitä antaneet, eikä yhteiskunta. Ja puhun nyt murrosiästä, en nykyisestä tilanteesta.

Moni sanoo, että ottaisi itsestään niskasta kiinni ja menisi töihin, mutta kun se ei ole niin yksinkertaista. Kannattaa käydä lukemassa vaikka masennusketjua joskus. Sinä olet pärjännyt, sinulla on ollut se tarvittava tuki, mutta se ei tee alaikäisen juopottelusta yhtään sen hyväksytympää. Kaikilla ei ole välttämättä samaa tukea.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Koko tämä keskustelu lähti liikkeelle Mirasta ja siitä miten osa porukasta tuomitsi hänet sossupummiksi, menisi töihin. Minä nostin esille hänen nuoruutensa, sen että hän on aloittanut alkoholin käytön 13 - 14 -vuotiaana ja kotona on ollut vaikeaa. Hänellä ei ilmeisesti ollut kotona niitä vanhempia jotka välittävät.

No joo, onhan sulla pointti tuossa. En nyt itse ehkä puhuisi sossupummista, mutta mahdollisuuksia minun tietojeni mukaan aina on. Kuraattoria, terveydenhoitajaa ja muita, mutta tiedostan myös sen, ettei teininä ole helppoa mennä myöntämään voivansa pahoin.

Tämän jälkeen ketjuun alkoi tulla viestejä, jossa kerrottiin miten hekin ovat ottaneet saman ikäisenä kännejä. Kutsuin näitä tarinoita sankaritarinoiksi, koska kuulen näitä jatkuvasti. Ongelma on vaan siinä, että Miralla ei ollut sitä tukea mitä hän olisi kaivannut. Vanhemmat eivät sitä antaneet, eikä yhteiskunta. Ja puhun nyt murrosiästä, en nykyisestä tilanteesta..

Sankaritarinoita on monenlaisia. Itse tiedän montakin tapausta, joissa alkoholistikodista lähtöisin oleva lapsi tosiaan ottaa itseään niskasta kiinni eikä lähde samalle linjalle. Tämä tosin on kiinni hyvin paljon persoonastakin, toisilla vaan on voimaa ja päättäväisyyttä puskea eteenpäin ilman kotoa tulevaa tukea.

Moni sanoo, että ottaisi itsestään niskasta kiinni ja menisi töihin, mutta kun se ei ole niin yksinkertaista. Kannattaa käydä lukemassa vaikka masennusketjua joskus. Sinä olet pärjännyt, sinulla on ollut se tarvittava tuki, mutta se ei tee alaikäisen juopottelusta yhtään sen hyväksytympää. Kaikilla ei ole välttämättä samaa tukea.

Jep, mulla oli se tuki kotoa, mitä tarvitsin. Masennusketju on hyvinkin tuttu minulle, olenhan itsekin tilittänyt monesti omista asioistani. Mutta mennään nyt jonnekin muualle jatkamaan tätä keskustelua (jos sitä on tarpeen jatkaa).
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä olin ensimmäisen kerran kännissä 4-vuotiaana, by the way. Pikkusiskon varpajaisissa livahdin keittiöön ja horin aika monta valmiiksi kaadettua samppanjalasia huiviin. Olin kävellyt seinille ja kysellyt että misshä on lishää shitä hyvää limpshaa...

Faija oli tökännyt miut petiin nukkumaan pääni selväksi, ja aamulla kaikki oli ok. Ei tarvittu kukkahattuja, huostaanottoja eikä lastenkoteja.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mua juuri nyt vituttaa tämä vitutusketju. Perustakaa nyt vitun ääliöt oma ketju miroillenne.

Osakeyhtiön nimenkirjoitusoikeus edellisen yhtiökokouksen jälkeen on poikinut ihan riittämiin ajanvietettä. Vittu että se on minusta kiinni muuten kuin hyväksyessä tai kieltäessä, että muut tekevät mitä tekevät. Vittu joutuu muiden soppia tässä hellalta siirtelemään.

Haistakaa sosialistit vittu.
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Ihan helvetinmoinen flunssa. Ihan jees kun nokka vuotaa minkä kerkiää ja kurkku on helvetin kipeä. Vittu mitä paskaa, sanon mä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vituttaa, kun tietää taas ensi yön olevan yhtä vapinaa ja tärinää sekä pyörimistä viime yön malliin. Vittu saatana. Eikä johdu edes viinasta tällä kertaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös