Parknet / PS Perintä
En tiedä, onko näille yksityisille pysäköinninvalvontafirmoille oma ketjunsa, mutta sopii tämä tähän vitutusketjuunkin...
Sain eilen elämäni ensimmäisen perintäkirjeen. Jotenkin musta tuntuu, että tämä projekti katsotaan loppuun asti, kumpi taho on oikeassa ja kumpi ei. Ei nuo yksityiset parkkifirmat nyt ihan mitä vaan voi tehdä!
11.1. sain postissa ParkNet Oy:n maksumuistutuksen pysäköintiverhemaksun maksamattomuudesta. Pysäköintivirhemaksu on minulle (tai siis autolleni puolestaan annettu Vaasassa Hotelli Kantarelliksen lähellä 17.12.2012 klo 12.40), vaikka olen ollut töissä tuohon aikaan noin 1,5km päässä, enkä todellakaan ole parkkeerannut ko. paikkaan, enkä ole missään vaiheessa siis myöskään nähnyt kyseistä pysäköintivirhemaksua!
11.1. tosiaan sain maksumuistutuksen ja reklamoin samana iltana ParkNetia sähköpostitse. Uusin reklamaation 14.1. ja 23.1.2013.
Lopulta 24.1. sain seuraavan vastauksen:
"Hei,
Reklamaationne on saapunut ja on käsittelyjonossa. Saatte vastauksen sähköpostiinne kun asia on käsitelty. Lähetettyänne reklamaation, ei valvontamaksua tarvitse suorittaa, ennen kuin olette saaneet asiaan vastauksen. Huomioittehan, että mikäli reklamaatio hylätään, on valvontamaksu suoritettava eräpäivään mennessä tai heti vastauksen saavuttua.
Ystävällisesti,
Oy ParkNet Ab
Asiakaspalvelu
0600 15444
1,97€ / min + mpm / pvm
asiakaspalvelu@parknet.fi
ParkNet.fi - Yksityistä pysäköinninvalvontaa "
Eilen 6.2.2013 sain PS Perinnältä perintäkirjeen nro 1, jossa karhutaan ParkNetin heille siirtämää suorittamatonta saatavaa.
Lähetin jälleen sähköpostia ParkNetiin ja pyysin heiltä selvitystä asiaan. Lähetin Parknetille lisäksi kuluttajariitalautakunnan sivuilta lataamani laskupohjan aiheettomista laskuista / perimisistä perustuen asian selvittelyyn kuluneeseen aikaan.
Äsken soitto PS Perintään, ja ei voi mitään positiivista sanoa heidän puhelinpalvelustaan, joten ei kai täsä voi kuin mennä poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen tai sitten ottaa yhteyttä vaan kuluttajalautakuntaan tai vaan odotella, että kuinka kauan piinaavat. Vai onko jollakin toimintaohjetta omaan kokemukseen perustuen?
Ei mene ihan omaan oikeustajuun tuollainen...aiheettomien laskujen teko ja perääminen! Mainittakoon nyt vielä loppuun siis, että Parknetillä ja PS Perinnällä on sama Y-tunnus, eli samat toimijat ovat näiden firmojen taustalla ja toinen on vain toisen aputoiminimi...
En tiedä, onko näille yksityisille pysäköinninvalvontafirmoille oma ketjunsa, mutta sopii tämä tähän vitutusketjuunkin...
Sain eilen elämäni ensimmäisen perintäkirjeen. Jotenkin musta tuntuu, että tämä projekti katsotaan loppuun asti, kumpi taho on oikeassa ja kumpi ei. Ei nuo yksityiset parkkifirmat nyt ihan mitä vaan voi tehdä!
11.1. sain postissa ParkNet Oy:n maksumuistutuksen pysäköintiverhemaksun maksamattomuudesta. Pysäköintivirhemaksu on minulle (tai siis autolleni puolestaan annettu Vaasassa Hotelli Kantarelliksen lähellä 17.12.2012 klo 12.40), vaikka olen ollut töissä tuohon aikaan noin 1,5km päässä, enkä todellakaan ole parkkeerannut ko. paikkaan, enkä ole missään vaiheessa siis myöskään nähnyt kyseistä pysäköintivirhemaksua!
11.1. tosiaan sain maksumuistutuksen ja reklamoin samana iltana ParkNetia sähköpostitse. Uusin reklamaation 14.1. ja 23.1.2013.
Lopulta 24.1. sain seuraavan vastauksen:
"Hei,
Reklamaationne on saapunut ja on käsittelyjonossa. Saatte vastauksen sähköpostiinne kun asia on käsitelty. Lähetettyänne reklamaation, ei valvontamaksua tarvitse suorittaa, ennen kuin olette saaneet asiaan vastauksen. Huomioittehan, että mikäli reklamaatio hylätään, on valvontamaksu suoritettava eräpäivään mennessä tai heti vastauksen saavuttua.
Ystävällisesti,
Oy ParkNet Ab
Asiakaspalvelu
0600 15444
1,97€ / min + mpm / pvm
asiakaspalvelu@parknet.fi
ParkNet.fi - Yksityistä pysäköinninvalvontaa "
Eilen 6.2.2013 sain PS Perinnältä perintäkirjeen nro 1, jossa karhutaan ParkNetin heille siirtämää suorittamatonta saatavaa.
Lähetin jälleen sähköpostia ParkNetiin ja pyysin heiltä selvitystä asiaan. Lähetin Parknetille lisäksi kuluttajariitalautakunnan sivuilta lataamani laskupohjan aiheettomista laskuista / perimisistä perustuen asian selvittelyyn kuluneeseen aikaan.
Äsken soitto PS Perintään, ja ei voi mitään positiivista sanoa heidän puhelinpalvelustaan, joten ei kai täsä voi kuin mennä poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen tai sitten ottaa yhteyttä vaan kuluttajalautakuntaan tai vaan odotella, että kuinka kauan piinaavat. Vai onko jollakin toimintaohjetta omaan kokemukseen perustuen?
Ei mene ihan omaan oikeustajuun tuollainen...aiheettomien laskujen teko ja perääminen! Mainittakoon nyt vielä loppuun siis, että Parknetillä ja PS Perinnällä on sama Y-tunnus, eli samat toimijat ovat näiden firmojen taustalla ja toinen on vain toisen aputoiminimi...