Mainos

Vitutusketju

• 10 702 256
  • 56 253

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tässä kun tällä hetkellä elelen Kelan myöntämän kuntoutusrahan voimin, jonka seuraavasta maksupäivästä eivät tiedä Kelassa itsekään, on mieltäylentävää huomata, että lääkkeet loppuvat kahden päivän päästä, neljän, jos puolitan annoksen.

Mitä helvettiä. Eikö Kela kykene maksamaan kuntoutusrahaa säännöllisesti vai mistä ihmeestä on kyse? Oletko toimittanut lääkärinlausunnot tms. vasta vähän aikaa sitten vai miksi seuraava maksupäivä ei vielä ole tiedossa?
Minua kiinnostaa asia siksi, kun saatan itsekin kohta olla kuntoutusrahalla nykyisen kuntoutustuen sijaan.
Vakuutusthtiö ainakin nopeutti käsittelyä, kun heille soitti ja muistelen sairaspäivärahan osalta soitelleeni Kelallekin ja saaneeni käsittelyn kiireelliseksi.

Vetihän hiljaiseksi tämä sinun viesti, ihan omasta ja sinun puolesta. Ei lisää uskoa tulevaisuuteen tämmöinen.

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Miten musta tuntuu, että syytät nyt Soneraa omasta mokastasi? Voiko sulta toisaalta muuta odottaakaan. Vituttaa kaiken maailman pahvipäät.
Joo, ok, aukioloajat oli mun moka. Mutta entäs laskutuksen virheet, ne myös? Ja kerrotko vielä, että miten juuri minulta ei voi muuta odottaakkaan? Ymmärrän kyllä että kerhon miehenä on antipatioita, mutta joku roti..

Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telkkariin olen ajatellut hankkia lisää kanavia, mutta vittu kun noista ei ymmärrä mitään. Puolisen tuntia olen jo noita eri sivuja lukenut, enkä tajua en hölkäsen pöläystä. Vituttaa. Uuden telkkarinkin olen ajatellut hommata ja niistä sentään ymmärsin aivan kaiken ja paljon enemmänkin viiden minuutin lukemisen jälkeen.

Noi littanat telkkarit eivät vissiinkään ole enää nyt vuonna 2012 vain nörttien juttuja. Vaikka kyllähän ne vanhat kuvaputkiset olivat paljon tyylikkäämpiä kuin nämä jotkut saamarin scifi-telkut.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Noi littanat telkkarit eivät vissiinkään ole enää nyt vuonna 2012 vain nörttien juttuja. Vaikka kyllähän ne vanhat kuvaputkiset olivat paljon tyylikkäämpiä kuin nämä jotkut saamarin scifi-telkut.
Kyllä ne on nörttien juttuja vieläkin. Yhteiskunta on pahasti nörtistynyt. Minulla on papan vanha (olisiko 32-tuumainen) kuvaputkitelevisio käytössä eikä ole edes harkinnassa mikään lätty-tv. Ihan hyvin näkyy kuvaputkestakin vittu-tv:t.

Ihmisillä on kauheana krääsää kämpät täynnänsä. Jos on toimiva väritelevisio, niin mitä sitä vaihtamaan. Turhaa vouhotusta vaihtaa se, koska muutkin vaihtavat ja niitä voi ostaa kaupasta. Niin on vouhotusta tuo kännykkäni (Nokia 52"joku"). Seuraava kännykkäni - sikäli kun sellaista edes hankin - on kenties semmoinen seniorikännykkä. Silläpä haistatan vitut liialliselle huuhaan ja krääsän palvonnalle, -tänä, -ttu.

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Vetihän hiljaiseksi tämä sinun viesti. Ei lisää uskoa tulevaisuuteen tämmöinen.

Samat sanat täältäkin ja voimia (molemmille), vaikkei se paljoa auta. Suomi vuonna 2012 ja silleen, vittu. Puutu kuin joku wahlroosin tynkämulkku kertomaan, kuinka on vain oma vika, jos on (psyykkisesti) sairastunut ja rahaton.
Mutta TT, pyydä nyt hemmetissä lainaa niiltä porukoiltasi, kaverilta tai muilta läheisiltä. Se on takuulla pienempi paha kuin toinen vaihtoehto; varmasti ymmärtävät.

Tuntuu typerältä nillittää perään, että omat duunit vituttavat, mutta vitutusketju kun on, teen sen silti. Olis pitänyt ottaa koko projektia, tällä aikataululla ainakaan.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto. Lentokone myöhässä, enkä mä nyt kerkeä kauppaan ennen ysiä ostamaan kaljaa. Maksaako lentoyhtiö korvauksia häh. Kadottais vaikka vaihdossa mun laukun tai jotain. Vittu mä olen nyt pakotettu menemään illalla baariin.

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Kauppareissu jäi sitten tekemättä, kun ainut asia jonka tein autolla oli renkaan vaihto. Saatanan saatana kun joutuu tuolla kylmässä noita renkaita vaihtamaan. Vittu, en halua edes ajatella paljon uudet talvirenkaat maksavat. Maksaisikohan kela mulle lisää opintotukea tältä kuulta, jos sanon joutuneeni ostamaan uudet renkaat pirssiin?

Mielenkiintoista olisi myös tietää mitä siellä on yöllä tapahtunut, kun illalla rengas oli vielä täysi ja aamulla aivan tyhjä. Saatanan saatana sentään.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoista olisi myös tietää mitä siellä on yöllä tapahtunut, kun illalla rengas oli vielä täysi ja aamulla aivan tyhjä. Saatanan saatana sentään.

Ei näkynyt mitään viilto-/pistojälkiä? Meilläpäin kiertää välillä näitä kullinaamoja jotka öisin käy ihan huvikseen puhkomassa randomina autojen renkaita. Nyt on tuossa meidän parkkipaikalla käyty vuoden sisään puhkomassa kahden naapurin renkaat viereisiltä autopaikoilta molemmin puolin mutta jostain syystä minun autoni on saanut vielä olla rauhassa. Vaan saas nähdä kuinka pitkään.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kauppareissu jäi sitten tekemättä, kun ainut asia jonka tein autolla oli renkaan vaihto. Saatanan saatana kun joutuu tuolla kylmässä noita renkaita vaihtamaan. Vittu, en halua edes ajatella paljon uudet talvirenkaat maksavat. Maksaisikohan kela mulle lisää opintotukea tältä kuulta, jos sanon joutuneeni ostamaan uudet renkaat pirssiin?

Voipi olla, ettei kysymys ole ilkivallasta. Olin jokusia vuosia sitten oikea rengasrikkomagneetti, jatkuvasti oli puhkinaisia renkaita. Kerran oli rengasfirman äijänkin mielestä mystinen tapaus, kun renkaan oli lävistänyt kappale hiiltä. Kun terävä kappale työntyy tiestä oikeassa kulmassa rengasta vasten, niin läpi se menee. Jopa tiellä lojuva raavas nasta voi näin menetellä. Mutta tämä on vain spekultasiota.

Halvemmalla pääsee rengasrikosta hankkimalla tilalle yhden kappaleen käytettyjä renkaita. Talvi- tai kesä. Nyt talvella talvi-. Hinta on kymppejä, Oulussa olen ruukannut käydä Rengas-Seralla, jossa rengas vaihtoineen ja kierrätysmaksuineen on kustantanut viitisen kymppiä.

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sain aamulla tietää, että joudun perjantaina lähtemään työmatkalle Tampereelle. Ei kyllä yhtään kiinnostaisi. Ennemmin viettäisin tuon ajan, kuten tämänkin ajan, eli istuen työhuoneessa kahvia juoden ja jatkoaikaa selaillen.

No, saahan tuosta jonkun euron päivärahaa.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jumalauta, että rauhoitti! Ollut nyt yskä päällä (enemmän ja vähemmän) n. 8 viikkoa ja olen ollut jo varma keuhkosyövästä. Kyllähän sinne vastaanotolle on kaiketi vielä mentävä vaikkei muita oireita olekaan, eikä yleensä ole edes kipeäolo. Alkoi mukavasti ilmeisesti keuhkokuumeena 8 viikkoa sitten. Kolme vuorokautta putkeen nukkumatta ja syömättä vain yskien kuumehorkassa. Lopulta yskösten mukana tuli jo verta. Antibiootit on syöty ja kortisooniakin vedetty, mutta edelleen tuo yskä on etenkin aamuisin. Muutoin kaikki ok ja kolmenviikon työkeikkakin tuli välissä vedettyä. Keuhkokuva pelottaa.

Onko lääkärisi selvittänyt, olisiko sinulla mykoplasmaa? Se kun muhii perkeleellisen sitkeästi eikä kuole perusantibiooteilla, eikä välttämättä edes tujummallakaan antibiootilla niin vain. Omakohtainen kokemus aiheesta vuoden 2010 joulukuun puolivälistä maaliskuun loppuun, tämän ajan olin sairaslomalla ja välillä vajaat kolmisen viikkoa TYKSissä sydäntautiosastolla vuodepotilaana puolikuolleena. Tai alussa lähempänä kuollutta kuin elävää, istumaan nouseminenkin nosti valtaisan hikoilun ja vei voimat.

Syksyllä 2010 minulla oli ensin influenssa tai ärhäkkä flunssa. Siitä en tuntunut kunnolla tointuvan - yskää riitti, ja kurkunpäähän muodostui erittäin sitkeitä ysköksiä, joiden koostumus muistutti pikemminkin raakakumia kuin limaa. Siinä sitten toista kuukautta yskiskelin, samalla kun oli lähes päivittäin pakko kakoa näitä ysköksiä. Joulukuussa 2010 heilahti sitten viideksi päiväksi 40 asteen kuume. Työterveydessä sitten keuhkoröntgen ja veriarvot, diagnoosiksi keuhkokuume ja vajaaksi kuukaudeksi kotiin antibioottien yms. troppien kanssa. Samalla oli ulkonaliikkumiskieltokin, koska tuolloin olivat tulipalopakkaset. Kuukauden aikana olo ensin koheni jonkin verran, mutta alkoi sitten heiketä kun sairasloma läheni loppuaan, varsinkin öisin heräsin kun sydän hakkasi.

Keuhkokuume kyllä parani ja se yskäkin poistui, mutta lääkärin jälkitarkastuksessa otettiin varmuudeksi sydänkäyrä kun valitin näitä oireitani ja hyvin heikkoa oloa. Sydänkäyrän jälkeen sitten jo tulikin pikapassitus sairaalan ensiapuun ja sieltä em. sydänosastolle TYKSiin. Lepopulssi oli yli 125, sydämessä vajaatoimintaa, sydänlihastulehdus ja sen aiheuttama ammottava läppävika. Ilman hoitoa olisi hengenlähtö ollut lähellä, ainakin jos olisin töihin yrittänyt könytä sydänlihastulehduksen kourissa.

Aluksi eivät tienneet tarkempaa syytä, mutta revittyään sydämestä koepalat yms. löytyi tuo mykoplasma, joka oli siis keuhkoista häädetty mutta edennyt sieltä sitten sydämeen. Mykoplasma lähti sitten kun sain kolmea eri antibioottia suoraan suoneen yötä päivää ja muutakin kemikaalia naamaan, mutta sydänlihastulehduksen vaurioissa kesti sitten melkoisesti. Tosiaan 3,5kk sairaslomaa ja edelleenkin popsin betasalpaajia ja verenpainetta alentavia lääkkeitä vielä yli vuosi mykoplasmatartunnasta, koska sydänlihas ei ole ihan sataprosenttisessa kunnossa vieläkään. Nyt on jo aika lähellä normaalia sentään.

Eli minusta sinun kannattaisi selvittää, olisiko elimistössäsi kenties edelleen infektio ja mahdollisesti tuo mykoplasma, jonka oireisiin yleensäkin kuuluvat pitkittynyt yskä ynnä muu. Harvalla se tekee tämmöistä kuin minulle teki, mutta jos se sydämeen asti sattuisi sinullakin pääsemään, niin silloin on vitutusketjun sijasta ihan konkreettisena mahdollisuutena päätyä RIP-ketjuun.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Naapurin juoppohullu meni ja ilmeisesti puukotti jo kolmannen kerran vuoden sisällä jotain naapuria. 20 minuttia myöhemmin poliisit vaivaituivat paikalle ja runsaan tunnin kuulustelun jälkeen ukko vietiin kamarille.
Viime kerran jälkeen tämä isäntä oli runsaat pari viikkoa vankeudessa, jonka jälkeen palasi riehumaan käytäville. Hän tykkää hyökätä avoimista ja toisinaan huonosti lukituistakin ovista sisälle, riehua asunnossa, käydä käsiksi isäntäväkeen ja sitten ruikuttaa 10-15 tuntia käytävällä Jumalasta ja Raamatusta.
Toivottavasti tällä kertaa tämä antisankari pääsee pitkäksi aikaa vankeinhoitolaitokseen.

Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Rahatilanne vituttaa, tai lähinnä se miten sitä muut hoitavat. Väkisin jo vaikuttaa omaankin vähän liian paljon. Vittu saatana!

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Luulin itseäni sen verran suvaitsevaiseksi, ettei erilaiset Fb-päivitykset mua ala ahdistaa, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan. Joillakin on kavereina vauvansa scheissen väriä kuvailevia tuoreita äitejä, mulla taas joku fakin koirafanaatikko. Jumankauta kun on hassuja koiran ilmeitä ja sitten jotain nälkiintyneitä koiria nyyh nyyh ja sitten taas on lenkitetty koiraa. Puuttuu enää ne paska-analyysit. Koirista saa pitää, niistä saa kertoa ja välillä hehkuttaakin, kuten lapsistaan, harrastuksistaan tai mistä nyt vain, mutta ohan tää jo ihme menoa! Luovun kohta periaatteestani ja piilotan tuon naisen statuksen. Sela.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Luulin itseäni sen verran suvaitsevaiseksi, ettei erilaiset Fb-päivitykset mua ala ahdistaa, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan. Joillakin on kavereina vauvansa scheissen väriä kuvailevia tuoreita äitejä, mulla taas joku fakin koirafanaatikko. Jumankauta kun on hassuja koiran ilmeitä ja sitten jotain nälkiintyneitä koiria nyyh nyyh ja sitten taas on lenkitetty koiraa. Puuttuu enää ne paska-analyysit. Koirista saa pitää, niistä saa kertoa ja välillä hehkuttaakin, kuten lapsistaan, harrastuksistaan tai mistä nyt vain, mutta ohan tää jo ihme menoa! Luovun kohta periaatteestani ja piilotan tuon naisen statuksen. Sela.

Mulla tuli sama ongelma, kun käytin Facebookia. Enää en käytä ja olen ollut tyytyväinen elämääni siitä lähtien.

Vitutti aina päivitykset, joissa vain kiteytettiin "Käyn paskalla, venatkaa 5min" ja 7 tykkää. Sitten oli juuri näitä "ketään ei kiinnosta, mutta päivitän silti" -päivityksiä (siis niitä, joissa ei ollut mitään sisältöä, eli olivat luokkaa: "Jes, ulkona ei sada!").

Sitten ärsyttää Facebookissa vielä se, että se on täynnä teinejä, jotka päivystävät 24/7 ja kommentoivat joka asiaa. Sitten lisätään omakuvia 5cm päästä naamasta, ja kaikki kommentoivat näitä. Joskus olen erehtynyt kommentteja lukemaankin. "Kaunis! :):):)", "No en kyl mut ite oot <33".

Voi vittu oikeasti. Onneksi mulla ei ole käytössä tuo "sosiaalinen media, eli some". Sekin on ärsyttävä jo terminä itsessään.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Omat FB-kaverini ovat paria poikkeusta lukuunottamatta yli 30-vuotiaita, joista kukaan ei ota itsestään kuvia viiden minuutin välein. Lisäksi useammalla heistä on usein jotain fiksuakin sanottavaa eli huomiohuoraamista ei esiinny.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa flunssa. Maanantaina alkoi ja 38 asteen kuumeella on menty jo 2 päivää. Kurkku aivan saatanan kipeä ja yskä estää nukkumisen jo toisena yönä peräkkäin. Työterveyden kautta kävin Diacorissa niin eikö siellä osunut lääkäriksi joku ulkomaalainen joka ymmärsi joka toisen sanan. Lääkkeitä ei irronnut, influenssasta puhui. No onneksi digiboksilla riittää katsottavaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Luulin itseäni sen verran suvaitsevaiseksi, ettei erilaiset Fb-päivitykset mua ala ahdistaa, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan.
Mulla on paremmat kaverit kuin sulla. Vituttaako?

Yritän vain vihjailla, että vakka kantensa valitsee. Jos sosiaalinen media ahdistaa, sen saa kiinni.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vituttaa flunssa. Maanantaina alkoi ja 38 asteen kuumeella on menty jo 2 päivää. Kurkku aivan saatanan kipeä ja yskä estää nukkumisen jo toisena yönä peräkkäin.

Minullakin nyt melkein viikko flunssaa takana ja nyt on toinen päivä putkeen kuumeisena. Saatanan huonosti nukkunut koko viikon kun pitää vähän väliä nousta ylös kakomaan. Ei näköjään ollut influenssarokotteestakaan apua tänä talvena.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on paremmat kaverit kuin sulla. Vituttaako?

Yritän vain vihjailla, että vakka kantensa valitsee. Jos sosiaalinen media ahdistaa, sen saa kiinni.
Juu, näinhän tuo on. Olen vain yrittänyt olla tuolla sillä periatteella, että jokainen on se mitä on ja minä kestän sen enkä vikise, mutta eipä tuota aikuisen ihmisen lemmikkispämmiä meinaa jaksaa. En ole täällä blokannut ketään enkä sitä ole kokenut tarpeelliseksi aiemmin Facebookissakaan, mutta eka kerran tuntui siltä, että voisin tuon jannuttaren piilottaa. Miksei siksikin, kun en tyyppiä moneen vuoteen ole nähnyt edes.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minullakin nyt melkein viikko flunssaa takana ja nyt on toinen päivä putkeen kuumeisena. Saatanan huonosti nukkunut koko viikon kun pitää vähän väliä nousta ylös kakomaan. Ei näköjään ollut influenssarokotteestakaan apua tänä talvena.

No eihän tuo influenssarokote suojaa kuin influenssaviruksilta. Jos sinulla on flunssa, niin siihen ei auta kuin aika. Ja eipä influenssarokotekaan toki ihan sataprosenttista suojaa anna. Minulla oli vuosi sitten jännä kuumeilu, vaikka rokotettu olinkin. Kuumetta oli ensin normaaliin flunssaan kuuluvat lukemat. Kuume lähti pois parissa päivässä, mutta palasi viiden päivän kuluttua samanlaisena takaisin. Verikokeen perusteella työterveyshoitaja epäili, että olin saanut influenssan rokotteesta huolimatta. Oireet olivat kuitenkin varsin lievät, kun kerran kuumeilu oli melko vähäistä.

Itseänihän vituttaa kamala stressi, mutta eiköhän tämä tästä helpota.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy