Vitutusketju

  • 10 587 622
  • 56 164

Will99

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, Islanders, Pool
Voit ***ttu ****tana ***kele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kärpät minkä teitte :(( Ens vuonna tullaan taas..
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sen verran tylsäksi on pääsiäisloma käynyt että katson jo Miljonääri-Jussiakin. Ei hyvin mene.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Kaiser Soze
...Itselläni on 4:s ammatti menossa ja olen vasta 33v. Landelta olen minäkin lähtenyt ensin Turkuun ja nyt olen Helsingissä. Töiden perässä mennään, eikä jäädä kotiin itkemään surkeaa kohtaloa.K

Sinkkuna, oletan...

Kannattaa avata oma ketjunsa, jos tästä aiheesta haluaa jatkaa. Ainakin meikäläisestä on erittäin vittumaista, jos ei edes vitustusketjussa saa vittuuntua työtilanteesta ilman, etteikö joku ole pesservisserinä selvittämässä, kuinka asiat ovat...
Tän ketjun funktio on ymmärtääkseni se, että saa kyrpiintyä itsekseen ilman, että vittuuntumista pitää jollekulle perustella...
Näin näkisin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kaiser Soze

Olen samaa mieltä Gelnerin kanssa.
Laiskat ja saamattomat ovat työttöminä. Jos ei kotiseudulta löydy alan töitä, sitten hankitaan koulutus sille alalle josta työt löytyy tai lähdetään työn perässä sinne missä sitä on.

Työttömyys on liian monen kohdalla valinta.

K

Pakko sanoa tähän väliin. En oikeasti ole todellakaan sitä mieltä mitä tuonne ylemmäksi kirjoitin. Se oli lähinnä ironisessa (?) mielessä kirjoitettu. Tiedän omasta ja muidenkin kokemuksesta että työttömyys ei aina ole oma valinta. Ehkä pk-seudulta saa työtä helposti vaikka Mäkkärin kassalta, mutta onko se sitten työtä vai orjatyötä? Aivan liian monta ammattitaitoista ihmistä on tälläkin hetkellä vailla työtä. Itse ammattitaidottomana olen kylläkin duunissa, heh.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti mauri
Ainakin meikäläisestä on erittäin vittumaista, jos ei edes vitustusketjussa saa vittuuntua työtilanteesta ilman, etteikö joku ole pesservisserinä selvittämässä, kuinka asiat ovat.

Vittuunnu rauhassa.

Minua vituttaa valittajat jotka valittavat töiden puutetta ja vaikkapa asunnottomuutta, kun maa on täynnä niitä.


Sitä paitsi, kirjoitin että "liian monen kohdalla valinta". MIstään yleistämisestä ei ollut kyse.

Jokaisen oma valinta, jos ei vähäpätöisempää työtä kuin oma koulutus ole valmis tekemään.

Se siitä. Lepään laukkuni.

K
 
Viimeksi muokattu:

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei työn perässä tarvitse aina edes muuttaa. Sekin monesti riittää, että on valmis istumaan junassa muutaman tunnin päivässä (ja/tai saa pomot suostuteltua hyväksymään etätyöt). Silti aika kovia kommentteja muutamilta nimimerkeiltä. No "siperia" opettaa, toivottavasti "siperiaa" ei kuitenkaa tarvita. Helppo se on nickin takaa huudella, varsinkin jos itse ei ole kokenut esim. työttömyyttä ja kaikki on mennyt "putkeen"...

Kaizer Sozelle: sanoit että ole 33v. ja sinulla on neljäs ammatti menossa. Miten on ammattitaidon laita?

Ainakin esim. suunnittelutöissä ammattitaito syntyy monen vuoden työkokemuksen ja koulutuksen yhdistelmänä. Ja kyllähän tämä pätee myös käsityöläis- ja taidealan ammatteihin. Ei ammattia ihan tuosta vaan vaihdeta. Eikä se ansioluettelossakaan kovin hyvältä näytä, jos joka toinen vuosi on vaihtanut erilaiseen työhön. Jos haluaa kehittyä ja edetä urallaan fokusoituminen on tärkeää.

Asunnoista ja töistä vielä sen verran, että yleensä nuo kaksi asiaa eivät kohtaa. Siellä missä on edullista asumista tarjolla, ei ole töitä ja päinvastoin. Tosin tuosta selviää joissain tapauksissa edellä mainitsemallani matkustamisella.

Opiskelusta vielä yksi juttu. Itse valmistuin ylioppilaaksi 25-vuotiaana. Sitä ennen käytynä oli ainoastaan peruskoulu. Tällä hetkellä työskentelen hyvässä koulutusta vastaavassa työssä, minulla on korkeakoulututkinto. Tämän kerroin koska haluasin sanoa, että koskaan ei ole liian myöhäistä. Taloudellinen tilannekkin unohtuu, jos edes tekee asian eteen jotain. Helvetisti vaan duunia ja uskoa omaan tekemiseen, niin kyllä asiat yleensä järjestyy.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Axel K.
Miten on ammattitaidon laita?

Rautainen.
Muut tekee sitä mitä osaa, minä teen sitä mitä haluan.

Jos joku haluaa vielä jatkaa, niin privana kiitos. En tänne viitsi enää vastata.

K
 
Viimeksi muokattu:

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Kyllä nut onnia ahistaa. Käräpät voitti ikävä kylle mestaruuden ja vielä olematta parempi joukkue edes välierissä finaalista puhumattakaan.
Tämä ahdistus johtuu siitä ,että nyt kärpäsfaneilla nousee kusi vielä enemmän hattuun.
Itselläni ei ole joukkuetta vastaan mitään ,mutta olen inhonnut joukkueen johtoa ja tapaa toimia tapaus Tonista lähtien ja faneja viimekeväästä lähtien.
No onneksi tämä on vain lätkää ,mutta toivottavasti portimoiden seuraava mestaruus tulee vasta aikaisintaan 23 vuoden päästä.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Kaiser Soze
Rautainen.
Muut tekee sitä mitä osaa, minä teen sitä mitä haluan.

Jos joku haluaa vielä jatkaa, niin privana kiitos. En tänne viitsi enää vastata.
K

Toi nyt oli ehkä vähän tollanen retorinen kysymys. Kyllähän sitä ammattitaitoa voi lyhyessäkin ajassa hankkia...

Priivaattiviestein mielestäni tälläistä keskustelua on ihan turha käydä. Jos käydään, käydään mielummin julkisesti.

Ikävää tosiasia on se, että kaikki ihmiset eivät jaksa opiskella tai juosta työn perässä ympäriinsä ja siitä syntyy työttömyyttä. Ja sivistyneessä yhteiskunnassa myös heikompiosaisia ymmärretään, eikä heille vittuilla tyyliin "mee töihin loinen", "sä oot vaan laiska". Asiat harvemmin on ihan noin yksinkertaisia.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kaiser Soze
Vittuunnu rauhassa.

Jokaisen oma valinta, jos ei vähäpätöisempää työtä kuin oma koulutus ole valmis tekemään.

K

Tuokaan ei pidä paikkaansa. Moni olisi valmis tekemään vähäpätöisempää työtä, kuin oma koulutus edellyttää, mutta työnantajille tämä ei käy. "Ei me voida ottaa sua tänne, kun olet noin kokenut, koulutettu, whatsoever".
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Mua vituttaa. Muija on ollut kohta kaksi viikkoa Ranskassa. No huomenna helpottaa, näin uskon.
 

lokki

Jäsen
No avaudutaan tännekin kun herra on täälläkin muiluttanut paremmuudentunnossaan muutamaa sataatuhatta ihmistä.

Eli:

Mua vituttaa kaikenmaailman kaiserisozet, jotka kouluttelevat mun veromarkoilla itseään milloin mihinkin hommaan sattuu kiinnostamaan. Kerran voisin maksaa, toista en. Maksakoot itte.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti lokki
jotka kouluttelevat mun veromarkoilla itseään milloin mihinkin hommaan sattuu kiinnostamaan. Kerran voisin maksaa, toista en. Maksakoot itte.

Fiksu mies olet kun tuollaisia päästät suustasi. Olen kyllä omalla työlläni maksanut koulutukseni.

Sinä taidat olla niitä esson baarissa istujia kun noin kirpaisi.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mene nukkumaan, mies. Otan osaa, ei ole ollut sinun päiväsi tänään. Aurinko nousee kuitenkin huomennakin. Koeta jaksaa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Axel K.
Ei työn perässä tarvitse aina edes muuttaa. Sekin monesti riittää, että on valmis istumaan junassa muutaman tunnin päivässä
Menee noinkin, tiedän vaan yhden sissin joka tuota joutuu harrastamaan. Mutta ei noita junia mene vaan kaikkien paikkojen edestä.

Itse muutin zadiin(kun koulun jälkeen ei hommia ollut ja siellä oli) ja vietien siellä aikaani. Heti kun löysin lähempää töitä, niin heti sinne. No sieltä onneksi löytyi vaimo ja sitä kautta pirteä "ukkeli". Optiokin on saatu, mutta ei viitsi lunastaa, sillä 50 km:in työmatka on pikkaisen pitkä.

Kaiseria nyt vähän ihmettelen..

Ai niin, jokun piti ketuttaakin, no pääsiäinen loppuu!
 

snumi

Jäsen
Minua vituttaa:

- Ruikuttajat ja heidän laiskuutensa
- Oma laiskuuteni ja siitä johtuva ruikuttamiseni
- Elämän vaatimukset, jotka eivät motivoi, vaan aiheuttavat vieraantumista, laiskuutta ja ruikutusta

nimin. "vieraantunut laiska ruikuttaja"
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Upea pääsiänen monella tavalla on ohi. Juhlat on juhlittu ja juomat juotu. Taustalla soi kasarisiirappia, ja helvetti soikoon, ei ole yhtään hyvä fiilis. Olo, tai pikemminkin sydän tuntuu niin tyhjältä. Huomasin tänään miten olen näiden kuukausien aikana päästänyt valumaan sen kaiken tärkeimmän sormieni välistä pois, ja mitä pahinta - olen tehnyt sen täysin omasta vapaasta tahdostani. Uni, krapula ja täydellinen epätoivo kalvavat sisintäni, ja nyt kun mietin millainen ääliö olen ollut, niin vitutuksellani ei ole mitään rajoja. Olen ohjannut itseni naisrintamalla täysin umpikujaan, voi jos joku voisi kertoisi tien sieltä pois! Vittuun kaikki muut, jos vain saisin tehdyt virheet tekemättömäksi...
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa kun väsyttää näin paljon. Vituttaa myös kun joka puolella hössötetään siitä kuinka pääsiäisenä saa levätä ja rentoutua. Hitto, aamuseiskaksi sitä ollaan tultu duuniin jo monta päivää putkeen, joten on jäänyt rentoutumiset vähän väliin. Pääsispä nukkumaan.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kaiser Soze
Fiksu mies olet kun tuollaisia päästät suustasi. Olen kyllä omalla työlläni maksanut koulutukseni.

Sinä taidat olla niitä esson baarissa istujia kun noin kirpaisi.

Et varmasti ole vielä maksanut edes peruskoulun ala-astetta.
 

lokki

Jäsen
"työttömyyys on oma valinta."

Kuten on kai Kaiser sitten kerralla hankittu oikea koulutuskin ettei tarvitse muiden katsella ja maksella koulussa luuhaamistasi?

Lopetan tässä otsikossa tähän ja pyydän anteeksi kun meni ohi aiheen. Täällä on oikeitakin murheita ja jätän tilan niille. Tsemppiä Playmaker. Yritä selvittää tilanne.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Moderaattorejakin vituttaa?

Meikäläistä vituttaa tällä hetkellä se että tekstejäni on ymmärretty tahallaan? väärin Ässien ensi kautta koskevassa ketjussa. Ja samalla vituttaa se että täällä Porissa ei ole yli kymmeneen vuoteen ymmärretty lahjakkuuden päälle. Toivottavasti edes Joensuu saa ansaitsemansa arvostuksen parin vuoden päästä kun kaveri _pelaa_ ykkösessä.

Edelliset huippuikäluokat 71- hukattiin lähes kaikki aivan turhaan joten toivottavasti seuraaville huipuille ei käy samoin...
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jumalauta eikö ihmisillä ole pyhäpäivänä parempaa tekemistä, kuin tulla koko perheen voimalla kauppaan? Jopa niin, että innokkaimmat (noin 50 henkeä) olivat jo kahtakymmentä vaille jonottamassa ovien ulkopuolella. Ja tykkäävätkö ne jonottamisesta? Ilmeisesti. Ei helvetti, hankkikaa elämä...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pyhäpäivänä kauppaan

Jos on ensimmäisenä jonossa kaupan ulkopuolella, ja tekee ostokset nopeasti, niin välttää melko todennäköisesti kassajonon!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös