Aika harvat ihmiset lopulta ajattelee, että se on se systeemi joka on perseestä - ei ne ihmiset. Maahanmuuttajat on toinen hyvä esimerkki; Ihmiset valittaa että "ne vaan on, eikä tee mitään". No, laittakaapa itsenne samaan asemaan; Tulette uuteen maahan ja saatte ison satsin rahaa käteen joka kuukausi (kun vertaa siihen elintasoon, johon maahanmuuttajat ovat "kotimaassaan" tottuneet), eikä rahan saamiselle ole oikeastaan mitään ehtoja. Itsellä ainakin olisi suuri houkutus vaan olla ja "hengailla", jos tuossa tilanteessa olisi. Lisäksi olen kuullut, että esimerkiksi Helsingissä on hyvin vähän suomenkielenkursseja päiväsaikaan. Ja muutenkin tämä kotouttamissysteemi on aika erikoinen.
Eli; On helppo syyllistää ja tuomita maahanmuuttajat, koska systeemi kusee. Uskon itse että paras keino rasismin välttämiselle onkin laittaa tuollaiset asiat kuntoon ja maahanmuuttajat oikeasti töihin, tai vähintään opiskelemaan kieltä ja kulttuuria sen rahan eteen.
Niin, vitutukseen liittyen: Mulla vituttaa ihmiset joilla on vaan joku tietty mielipide asiasta, josta ne ei tiedä mitään (eikä sit ees kiinnosta kuunnella muita mielipiteitä/näkemyksiä). Sekin vituttaa, kun porukka tuomitsee muutaman yksilön takia koko yhteisön. No, niin se kai vaan menee...