Vitutusketju

  • 10 545 329
  • 56 134

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Nyt tais se pointti mennä pikkuisen ohi....

Joo väännä vaikka rautalangasta. Pitkävedossa on tarkoituksena veikata otteluiden voittajat tai tasapelit oikein, eikö? Jos veikkaa väärin niin on tyhmä? Viisas ihminen osaisi veikata tai pikemminkin tietäisi oikein ne lopputulokset. Jos veto menee väärin niin se menee väärin joka tapauksessa. Aivan sama tekeekö joukkue X maalin kun on pelattu 1sekunti vai onko peliä jäljellä 1sekunti. Lopputulos ratkaisee, ei se mihin aikaan ne maalit tehdään. Jos mulla olis lotossa vaikka kuus ensimmäistä palloa oikein ja viimeinen on väärä niin en mä tule nilittämään, että viimeisellä sekunnilla tuli väärä pallo. Mä valitsin väärän numeron alunperin.

Mut toki sulla oli ihan hyvä pointti niihin naisasioihiin. Pitäis osata valita oikein. Mutta kyl mä väittäisin et naisten suhteen toi veikkaus on vähän vaikeampaa kuin mitä vaikkapa jonku SM-liigan.

Eli yksinkertaistettuna jos ihminen tekee vääriä valintoja niin se on tyhmä. Oli kyse sitten veikkauksesta tai naisista, ei kukaan sua pakota valitsemaan tietyllä tavalla. Joko ymmärsit? Mielenkiinnolla odotan kyllä jos sä saat tosta jonku toisen pointin revittyä..
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Auts...tää koski. Mut saas nähdä milloin alamme saamaan lounailla, kouluissa ja kotona ulkomaalaista safkaa. Laatikot, kiusaukset ja pottumuusi lihapullilla vaihtuu aivan toisiin makuihin.
Mä näen tämän asian hiukan toiselta kantilta. Ruuan laatuhan korreloi lähes suoraan raaka-aineiden laatuun. Jos kasvihuonetomaatti on mauton, siitä on mahdotonta tehdä hyvää sapuskaa. Pääsääntöisesti suomalaiset vihannekset ovat ihan hyviä, mutta kyllä tuota mautonta raakana poimittua skeidaakin saa kaupasta ihan riittämiin. Muuten olen sitä mieltä, että suomalainen ruoka on katoavaa kansanperinnettä. Taisit juuri luetella n. 80% "suomalaisesta keittiöstä". Mitäs tuosta enää puuttuu? Karjalanpaisti ja -piirakat, sekä muikkukukko, jota pystyy syömään ainoastaan savolaiset.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Vittu saatana, että alkaa tämäkin päivä taas hyvin. Tuli tilattua yli viikko sitten MP3 soitin, jota on jo jonkin aikaa tässä ehditty odotella. No tänä aamuna sitten joku velton datanörtin kuulonen helsinkiläinen soittaa ja kertoo mun paketin menneen johonkin muualle ja jonkun toisen raukan paketin olevan tulossa mulle. "Sori, hei."
 

Mace

Jäsen
Eli yksinkertaistettuna jos ihminen tekee vääriä valintoja niin se on tyhmä. Oli kyse sitten veikkauksesta tai naisista, ei kukaan sua pakota valitsemaan tietyllä tavalla. Joko ymmärsit? Mielenkiinnolla odotan kyllä jos sä saat tosta jonku toisen pointin revittyä..

No en tiedä, mitä pointtia tuosta nyt repisi, mutta totean vain sen verran, että väärin veikkaamisen ja tyhmyyden välillä ei ole välttämättä minkäänlaista yhteyttä. Veikkaaja on voinut tehdä oikeinkin fiksun pelivalinnan (=on vaikkapa pelannut kertoimella 3,0 joukkuetta, jonka todellinen voittotodennäköisyys oli 50 %), vaikka kohde lopulta päättyisikin toisella tavalla kuin hän veikkasi. Ei se, että juuri sillä kerralla ko. joukkue ei sattunut ottelua voittamaan, tee tuosta vedonlyöjästä tai hänen pelivalinnastaan yhtään tyhmempää. Veikkauskohteet ovat aina pelaamista todennäköisyyksillä. Lopputuloksia ei siis voi etukäteen tietää, vaikka olisi miten älykäs ihminen tahansa, joten on vain arvioitava todennäköisyyksiä ja pelattava niiden mukaan. Väärin veikannut henkilö voi olla tyhmä tai älykäs, mutta hänen tyhmyytensä tai älykkyytensä ei tule määritellyksi sen kautta, veikkasiko hän jonkin tietyn kohteen oikein vai väärin. Se tulee vedonlyönnin näkökulmasta määritellyksi siinä, ovatko hänen pelivalintansa odotusarvoisesti plus- vai miinusmerkkisiä.

Naismaailmaan tuota samaa logiikkaa on mielestäni aika hankala sovittaa. No ehkäpä jonkinlainen verrokki voisi olla siinä, että jos mies A arvostaa kovasti uskollisuutta ja hänen tavoitteenaan on tasapainoinen ja onnellinen suhde, hänen ei ehkä ole fiksua toistuvasti hakeutua suhteeseen naisen kanssa, joka ei ole tasapainoinen tai uskollisuutta arvostava. Jos hän silti toistuvasti hakeutuu juuri tuollaisten naisten kanssa suhteeseen, voisi kai sanoa, että hänen valintansa ovat hänen tavoitteensa toteutumisen todennäköisyyden kannalta tyhmiä. Ellei sitten vaihtoehto ole se, että muunlaisia naisia ei ole "suhdekokelaiksi" saatavilla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mä näen tämän asian hiukan toiselta kantilta. Ruuan laatuhan korreloi lähes suoraan raaka-aineiden laatuun.

Näen vielä tärkeämpänä sen, että kuka tuon ruan valmistaa. Toki jossakin tuoresalaatissa raaka-aineet vaikuttavat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näen vielä tärkeämpänä sen, että kuka tuon ruan valmistaa. Toki jossakin tuoresalaatissa raaka-aineet vaikuttavat.
Otin tomaatin esimerkiksi siksi, että sehän on ehkä monikäyttöisin raaka-aine ruuanlaitossa. Siitä tehdään keittoja, se käy perusaineeksi pastakastikkeisiin, alkupaloihin ja salaateihin, sitä voidaan siivuttaa lämppäreihin ja pizzantäytteeksi, jne. Hyvä kokki tekee keskinkertaisista aineista usein kohtuullista sapuskaa, mutta me tavalliset tallaajat ei kovin usein ihmeitä tehdä. Ei välttämättä priimastakaan, mutta siitä ei nyt puhuttu. En mä oikeastaan edes muista, mistä me puhuttiin, jos totta puhutaan. Ai niin, suomalainen ruoka ei maistu juuri miltään.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Eli yksinkertaistettuna jos ihminen tekee vääriä valintoja niin se on tyhmä. Oli kyse sitten veikkauksesta tai naisista, ei kukaan sua pakota valitsemaan tietyllä tavalla. Joko ymmärsit? Mielenkiinnolla odotan kyllä jos sä saat tosta jonku toisen pointin revittyä..

Tuon logiikan mukaan tässä maailmassa ei ole yhtään fiksua ihmistä. Eiköhän meistä jokainen tee virheitä joskus, paitsi eräs palstalle kirjoittava, mutta noin niin kuin pääpiirteittäin.

Lue tuo Macen viesti, siinä on aika hyvin sanottu asia, mitä ajoin takaa.

Ja tietysti vielä se legendaarinen "väärin vitutettu", on myös hyvin haettu tähän väliin.

p.s. ratakiskoa ei enää löydy.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Ja ihan kuin ei valmiiksi vituttaisi, niin saaga soittimen tilaamisen suhteen jatkuu vielä samana päivänä. Postilta tuli tänään tekstiviesti, että mulle olis saapunut paketti. No jee, menenpä noutamaan sitä sittem ja perillä postin täti toteaa kuivasti, ettei siellä ole mulle yhtään mitään. Kysyn ihmeissäni mystisestä viestistä, niin siihenkin saa vain olankohauttelua ja toteamuksen "mistä minä tietäisin". Mikä vittua täällä tapahtuu, oikeasti? Sinänsä ei yllätä se, että joku uusavuton helsinkiläinen imbesille ei osaa lähettää edes postia oikeaan osoitteeseen, mutta se kyllä, että itse postikin vielä ryssii oman osansa. Alkaa olla mitta aika saatanan täynnä tätä touhua.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Mikä vittua täällä tapahtuu, oikeasti? Sinänsä ei yllätä se, että joku uusavuton helsinkiläinen imbesille ei osaa lähettää edes postia oikeaan osoitteeseen, mutta se kyllä, että itse postikin vielä ryssii oman osansa. Alkaa olla mitta aika saatanan täynnä tätä touhua.

En tiedä onko postin viestijärjestelmässä jotain vikaa, sillä itse sain perjantaina viestin koskien vain paria päivää aiemmin tekemääni nettitilausta. Viesti kuuluu: Lähetys -xx- (koodinro) xxxxx on noudettavissa postista xxxx 10.10 asti. Henkilökortti mukaan.

En ole ehtinyt sitä vielä hakemaan ja ilmeisesti hyvä niin, sillä tänään tuli seuraava viesti: Voit noutaa (sama nettikauppa) -xx- pakettisi (sama koodinro) xxxxx (samasta) postista xxxx seuraavana arkipäivänä klo 16 jälkeen. Henkilökortti mukaan.

Perjantaina se oli jo noudettavissa, mutta vasta nyt voin noutaa sen seuraavana arkipäivänä eli huomenna klo 16 jälkeen. Posti olisi tänäänkin klo 20:een auki, mutta viestin mukaan voin noutaa lähetyksen/paketin vasta huomenna neljän jälkeen. Oma aikatauluni antaisi myöden hakea se noudettavissa oleva paketti vaikka nyt tai huomenna ennen neljää, mutta näemmä postissa tietävät koska minulle on oman etuni kannalta paras aika, niin uskaltaako tässä pieni ihminen uhmata kohtaloaan.

Ensin luulin, että minulle olisi tullut kaksi pakettia tai sitten vain muistutusviesti samasta, mutta lähetyskoodi oli sama kun taas noutoehdot ja noudettavan tuotteen nimi muuttuivat. Pitääkö asia tulkita niin, että perjantaina on tullut vain vaatimaton lähetys, jonka halutessani olisin saanut, mutta näinä välipäivinä posti on halunnut tehdä siitä kunnon paketin koristeineen päivineen ja tämä komeus valmistuu huomenna neljään mennessä? Tuskin maltan odottaa huomista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Einespizzat varmaan onkin.
Turkulaisille veljeksille tiedoksi että niitä en syö. Joskus olen riidan päätteeksi ajatellut noutaa niitä lähikaupasta ja syöttää vaimon koirille, vaan viattomia elukoitahan ne ovat eli en ole viitsinyt.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alkaa raivostuttamaan jo pikkuhiljaa. Tänään taisi olla neljäs kerta putkeen, kun yli puoli luokkaa on meidän labratunneilla ½-1 tunnin ylimääräistä ihan vain sen takia, että ei mitenkään ehdi tekemään työtään siinä ajassa. Välissä, kun pitäisi käydä myös syömässä. Pari työtä näistä kymmenestä on sellaisia, että tekee kyllä todella nopeasti, mutta sillon ei kyllä saa poistua aikaisemmin vaan pitää auttaa muita ja aloittaa seuraavan työn suunnitelu. Ymmärrän kyllä, jos yksi työ on hieman pidempi, mutta lähes kaikki ovat. Opettaja, kun ei ole tajunnut huomata, että labratuntien määrää on pudotettu juurikin tuolla tunnilla viime vuodesta.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Maria Veitola. 5 minuuttia erehdyin katsomaan tota paskaa. Ja mitä sillä on päällään? Mitä helvettiä sillä on hiuksissaan?
 

Schadowan

Jäsen
Maria Veitola. 5 minuuttia erehdyin katsomaan tota paskaa. Ja mitä sillä on päällään? Mitä helvettiä sillä on hiuksissaan?

Uskomatonta paskaa, ja raukka on olevinaan niiiin itsevarma, hauska, cool mutta ei hän vieläkään osaa esiintyä saati olla talkshow-ohjelman hostina. Todella epämukava olo tulee häntä katsoessa, myötähäpeä-ketju ainesta melkeinpä. Kai tuo Marian tyyli uppoo sitten naisiin tai jotain...
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Koulu vituttaa. Tai siis opiskelu. Pitkiä päiviä, läksyjä, omatoimisuutta, blaa blaa, blaa blaa.... Hiukan vituttaa sekin, ettei just nyt ole edes siihen nuudeliin rahaa.

Vittu jee!
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En tiedä onko postin viestijärjestelmässä jotain vikaa, sillä itse sain perjantaina viestin koskien vain paria päivää aiemmin tekemääni nettitilausta. Viesti kuuluu: Lähetys -xx- (koodinro) xxxxx on noudettavissa postista xxxx 10.10 asti. Henkilökortti mukaan.

En ole ehtinyt sitä vielä hakemaan ja ilmeisesti hyvä niin, sillä tänään tuli seuraava viesti: Voit noutaa (sama nettikauppa) -xx- pakettisi (sama koodinro) xxxxx (samasta) postista xxxx seuraavana arkipäivänä klo 16 jälkeen. Henkilökortti mukaan....

Kyllä se paketti on siellä postissa ollut jo heti ensimmäisestä viestistä lähtien. Itse tilailen paljon netin kautta paketteja ja aina yhdestä ja samasta firmasta tulee tuolla samalla lailla parin päivän viiveellä tuplaviesti, siis jos en ole hakenut pakettia siihen mennessä. Syy taitaa löytyä lähettävän firman postitusjärjestelmästä eikä kai tässä tapauksessa postista.

Ja kun vitutusketjussa ollaan, niin mua vituttaa ihan täysillä nää hämeenlinnalaiset HPK:n "kannattajat" saatana!!! Ollaan niin HPK:n tukena ja ylpeitä omasta joukkueesta ja sitten hallissa on väkeä esim. eilisessä pelissäkin 2979?!?? Siellä istutaan (tai seistään) perse homeessa ja kannustetaan omaa joukkuetta ja tuodaan niitä euroja pöytään, (että saadaan se parempi joukkue,) pärjäsi se joukkue loistavasti tai ei niin loistavasti!!! Ite olen ollut hallissa yli 20-vuotta kausikortilla ja kertaakaan ei ole kotipeliä jäänyt välistä, kerran olen lähtenyt kesken pelin pois kun olin niin kipeä, että taju lähti katsomossa.
 

Rocco

Jäsen
Vituttaa ihmiset, jotka tulevat kahvilaan ja lukevat päivän lehteä puoli tuntia. Yksi kuppi kahvia, sitten istutaan ja luetaan se lehti sanasta sanaan ja vielä uudelleen takaperin. Ei kahvila ole mikään p*rkeleen lukusali.

Sama koskee ihmisiä, jotka lehden luettuaan laittavat sen jonnekin ikkunalaudalle tai penkille, ettei kukaan lehteä löydä sinä aikana kun nämä ihmiset kahvilassa istuvat. V*ttu, laittakaa se siihen pöydälle tai vaikka naapuripöydälle jos omassa ei ole tilaa. Mutta muutkin varmasti sitä lehteä haluaisi lukea.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Vituttaa ihmiset, jotka tulevat kahvilaan ja lukevat päivän lehteä puoli tuntia. Yksi kuppi kahvia, sitten istutaan ja luetaan se lehti sanasta sanaan ja vielä uudelleen takaperin. Ei kahvila ole mikään p*rkeleen lukusali.

Niin, vittu. Ei sen kahvin kanssa tartte muutenkaan montaa minuuttia lotrata. Tai mikä perkele vielä parempi, kannattais vetää Kulta-Katriina kotona, säästyis rahaa, ei tarttis nähdä muita ihmisiä, säästyis aikaa ja vois kattoa vaikka telkkaria samalla pimeässä.

On se perkeleen hyvä ettei toi kahvilakulttuuri ole juurtunu Suomeen. Onneks Rocco eturintamassa pitää asiasta huolta.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Vituttaa ihmiset, jotka tulevat kahvilaan ja lukevat päivän lehteä puoli tuntia. Yksi kuppi kahvia, sitten istutaan ja luetaan se lehti sanasta sanaan ja vielä uudelleen takaperin. Ei kahvila ole mikään p*rkeleen lukusali.

No vittu morjens vaan sulleki. Miten joku kehtaaki istu siellä kahvilassa lehteä lukemassa jonku puoli tuntia? Sä voit varmaan hakea kahvis vaikka R-kioskilta ja mennä puistoon juomaan jos nuin pahasti vituttaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Voe voe voe tuota UrhoTv:n toimintaa. Sivut ihan juntturassa. Joo, en sitten vissiin katso matsiakaan. Olisin pienen poikani kanssa katsonut matsin netin kautta mutta nuo sivut ovat pahemmassa juntturassa kuin JYPin pelaaminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös