Vitutusketju

• 10 761 936
  • 56 335

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Niin ja jos kirjoitit tosissasi, viitsitkö kertoa edes osan tukuttaisista säännöistä? Tämä siis ihan puhtaasta mielenkiinnosta, ei mitään vittuilua.

1. Ei kannata kommentoida/tykätä ainakaan hirveän aktiivisesti ei-henkilökohtaisesti-tuttujen henkilöiden statutuksia. Saa oudon tyypin maineen, kokemusta on.
2. Hirveän kummallisia/erilaisia juttuja ei kannata kirjoitella edes omiin päivityksiin.

Siinäpä ne tärkeimmät.

Monikkomuoto "kirjoittamattomat säännöt" oli ehkä liioittelua.

Taas unohtui, ei-tutuilla tarkoitan sellaisia jotka tunnen kyllä kasvoilta ja nimeltä, mutta en juuri sitä läheisemmin. Ja Wrigterille tiedoksille että mulla on vähän alle sata Fb-kaveria, mikä on mun ikäiselle, Fb:ssä viihtyvälle erittäin vähän.

Viimeksi muokattu:

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Väsyttää, nälkä ja kuuma. Siinä ne päälimmäiset tuntemukset. Sen lisäksi vituttaa se, että on vieraita, eikä voi nukkua, syödä tai mennä suihkuun, eli kaikki helpotuksen tiet ovat tukittu.

tutzba

Jäsen
1. Ei kannata kommentoida/tykätä ainakaan hirveän aktiivisesti, ei-tuttujen henkilöiden statutuksia. Saa oudon tyypin maineen, kokemusta on.
2. Hirveän kummallisia/erilaisia juttuja ei kannata kirjoitella edes omiin päivityksiin.

Ok. Eli siis kyse oli siitä, että tuolla pätevät samat asiat kuin normaalissakin elämässä. Ei-tuttujen henkilöiden vaatteita ei haukuta lounastauolla rumiksi jne, eikä keskellä kassajonoa huudeta "neekerit vittuun Suomesta!".

Mutta miksi joillakin on Facebookissa ei-tuttuja kavereina? Sitä en ymmärrä. Allekirjoittanut tekee aina tasaisin väliajoin kierroksen kavereihin ja poistelee porukkaa sitä mukaa, kun tuntuu, että jonkun ihmisen ei tarvitse tietää minun elämästäni mitään. Josta tulikin mieleen, että taidanpa tehdä seuraavan poistokierroksen tänään illemmalla.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pyöräni takarenkaan akseli katkesi kesken matkan ja huomenna pitää mennä bussilla töihin, kun en nyt hätäisesti saanut pyörää mistään lainaa/varaosaa ostettua.

Vituttaa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuohon ylläolevaan Facebook-keskusteluun juttua: Erilaiset kulttuurit pirstaloituvat sen verran rivakkaan tahtiin, ettei edes reilu parikymppiset välttämättä pysy perässä asioissa, joita jossain yläkouluikäisten maailmassa tapahtuu. Eikä todellakaan ole tarvis. Ehkä perspektiiviä antaa hiukan se, että joskus neljä-viisi vuotta sitten ei ollut sen suuremmin hajua mistään facebookeista, ja onhan se jo itsessään iso muokkaaja käyttäytymistä ja nuorisokulttuuria ajatellen. Teini-ikä on muutenkin niin merkillinen ja mielenkiintoinen vaihe ihmiselossa, enkä sen vuoksi hirveästi ihmettele erilaisten, meille aikuisille välillä käsittämättömien, käytöskoodien kehittymistä eri yhteyksiin. Mustavalkoista ja helposti kategotisoivaa ajatteluahan noilla nuorilla on usein, ja siitä kai ponnistaa nuo Dekon kuvaamat jutut.

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
1. Ei kannata kommentoida/tykätä ainakaan hirveän aktiivisesti, ei-tuttujen henkilöiden statutuksia. Saa oudon tyypin maineen, kokemusta on.

Kenellä perkeleellä on Facebookissa kavereita joita ei edes tunne? Mitä järkeä siin on? Kavereiksi pitää luetella ne joiden kanssa pystyy juttelemaan ihan kasvotustenkin ja joiden seinälle voi myös kirjoittaa.

Itselläkin on monta "kaveria", joita en ole moneen vuoteen nähnyt mutta jotka on ollut kanssani vaikka samalla luokalla joskus ala-asteella. Nekin on oikeastaan kavereita. Mutta tuntemattomia? Mitä v*ttua?

Pitäiskö sun hiukan karsia tuota kaverilistaasi?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kenellä perkeleellä on Facebookissa kavereita joita ei edes tunne? Mitä järkeä siin on?
Ei mitään omasta mielestäni, mutta kannattaa nyt huomioida edelleen tuo ikäluokka. Jos meillä olisi ollut Facebook omana aikanamme, olisi sinne varmasti moni kerännyt oman koulun jengiä, vaikkei sitä varsinaisesti tuntisikaan.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei mitään omasta mielestäni, mutta kannattaa nyt huomioida edelleen tuo ikäluokka. Jos meillä olisi ollut Facebook omana aikanamme, olisi sinne varmasti moni kerännyt oman koulun jengiä, vaikkei sitä varsinaisesti tuntisikaan.

Sekin on sanottava, että jos Deko naputtaa tekstiä Facebookkiin suhteessa samalla intensiteetillä kuin jatkoaikaan (eli noin 20 kertaa normikäyttäjää aktiivisemmin*), niin on aika sama onko sisältö kirjoittamattoman vai kirjoitetun koodiston mukaista oudoksi/hulluksi leimautumisen kannalta.

*=normikäyttäjä 0,5 viestiä per päivä (mutulla), Deko 11 viestiä per päivä.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sekin on sanottava, että jos Deko naputtaa tekstiä Facebookkiin suhteessa samalla intensiteetillä kuin jatkoaikaan (eli noin 20 kertaa normikäyttäjää aktiivisemmin*), niin on aika sama onko sisältö kirjoittamattoman vai kirjoitetun koodiston mukaista oudoksi/hulluksi leimautumisen kannalta.

*=normikäyttäjä 0,5 viestiä per päivä (mutulla), Deko 11 viestiä per päivä.

Tässä asiassa en hirveästi eroa muista, statuspäivityksiä on sellaiset 2-3 päivässä vaikka Fb:ssä ehkä vähän liikaa viihdynkin. ;)

Nuorten keskuudessa päivitystahti on aktiivisempi ja tuolla tahdilla en kyllä ole erottunut joukosta.

Hespelerille suosittelen piilotustoimintoa.

Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä asiassa en hirveästi eroa muista, statuspäivityksiä on sellaiset 2-3 päivässä vaikka Fb:ssä ehkä vähän liikaa viihdynkin. ;)
Normikäyttäjä päivittää statustaan Facebookissa 1-2 kertaa viikossa.

Samaa mieltä allaolevan kanssa. Onneksi kyseiset käyttäjät sai piilotettua.

Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kela.

Miksei ne pyytäneet asumistukihakemukseen kaikkia liitteitä kerralla?

Vein hakemuksen ja liitteet virkailijalle ja niiden piti riittää. Nyt sitten tuli kirje, että tarvitsevat liitteet osaketuloista, obligaatioista yms. Paskat mulla sellasia ole.
Tarvitsevat sitten kuitenkin tiliotteet ja niitäkään ei voi lähettää sähköisesti, kun pitää olla paperiversiot. Onneks kirjastossa saa tulostaa.

Ei ole kyse isosta asiasta eikä varmasti isoista rahoista, mutta vähän vituttaa ja ihmetyttää varsinkin tuo ettei liitteitä voi sähköisesti lähettää eikä kaikkea osata pyytää kerralla.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kenellä perkeleellä on Facebookissa kavereita joita ei edes tunne? Mitä järkeä siin on?
Siellä on myös niitä pelejä ja mitä enemmän "kavereita" pelaa, sitä paremmat mahdollisuudet ovat pärjätä niissä peleissä. Siellä on sitten näitä yhteisöjä joiden avulla haalia "kavereita" omille kaverilistoille. Jotkut pelaavat näitä pelejä aika innokkaasti. Itsekin joskus mutta en enää.

Nyt vituttaa aikaisemmin mainittu koira-asia edelleen. Periaatteessa sekin on sovittu, mutta ei täysin käsitelty vielä.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville

Kela ja miksi ei työkkäriki. Hain liikkuvuus- ja matka- avustusta työkkärin kautta tos toukokuun loppupuolella. Viimiset liitteet sain työkkäriin toimitettua 7.6. Työkkäri sai myönteisen päätöksen tehtyä 16.6, mutta tästä ei mulle voinu mitään ilmoittaa vaan satuin ite sen huomaamaan mol.fi sivulta. Luulin et homma oli jo tällä selvä kunnes ihmettelin ettei mitään rahoja ala kuulumaan. No vitullisten soittorumbien jälkeen sain työkkäristä ihmisen kiinni joka kertoi et mun pitää vielä Kelalta hakea erikseen tätä avustustusta vaikka sen työkkäri on mulle jo myöntäny.

Marssin Kelaan viime torstaina eikä siellä naikkosella ollu mitään hajua mistään liikkuvuus- avustuksesta. Se soitteli jonku vartin verran eri ihmisille ja lopulta saikin kiinni ihmisen joka tiesi jotain. Tänään sit tuli Kelalta postia, mukana lomake johon piti ruksia kohta "olen aloittanut työn".. Ei siis riittäny allekirjoitettu sopimus vaan mun piti vielä eri paperiin varmistaa et oon varmasti aloittanu ton vitun duunin. Tänään käyn palauttamassa ton paperin ja voin vaan arvailla et meneeks täs nyt vielä se kaks vai kolme viikkoa ennen ku mitään rahoja näkyy tilillä. Niin ja matkakustannuksista pitäis tulla kiinteä kilometrikorvaus, mutta siitä ei mainita mitään näissä Kelan papereissa eikä se neitokaan siel toimistolla osannu siitä mitään sanoa. Saas nähdä pitääks seki paska vielä erikseen hakea jostain vitun toimistosta.

Eikä täs muuten mitään mut yllättävän kallista muuttaa reilu 600km ja maksaa kesäkuun ajalta vuokraa kahdesta eri asunnosta.

E: Miksi ei kaikkea vaan vois hoitaa sähköisesti nykypäivänä? Pankkitunnuksilla vaan kirjautuu sinne Kelan palveluun ja kuittaa kaikki turhat lippuset mitä ne nyt vaatiiki. Tiedän toki et osan asioista voi siellä jo hoitaa, mut miks ei kaikkia?

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Kela.

Ei ole kyse isosta asiasta eikä varmasti isoista rahoista, mutta vähän vituttaa ja ihmetyttää varsinkin tuo ettei liitteitä voi sähköisesti lähettää eikä kaikkea osata pyytää kerralla.

Iso organisaatio, jossa yksittäistä asiaa saatetaan käsitellä toisella puolella valtakuntaa. Ja siellä käsittelijä on todennäköisesti niin käsi, ettei osaa käyttää tietotekniikkaa. Muistan joskus, kuinka vaikeaa KELAn tädin oli suoriutua kopioinnista, kun en suostunut luovuttamaan ainoaa kappaletta vaan vaadin häntä ottamaan valokopion arkistoihinsa. Aikansa ähisi, kunnes toinen täti vapautui asiakkaasta ja tämän avustuksella ihmevehje teki toisen samanlaisen. Laita nyt sitten tuollaiselle konttorityöntekijälle pakattu tiedostokansio sähköpostin liitteenä, niin ihan varmasti jää tiliotteet lukematta ja asia käsittelemättä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kerran aiheessa ollaan, niin vituttaa 3-5 kertaa päivässä Facebookkia päivittävät ihmiset.

Minä olen tällainen. Minun mielestäni Facebookissa pääosassa ovat juuri nuo päivitykset ja miksei niihin sitten voi keksiä jotain vekkulia useamminkin? Heh.

Tykkään kyllä muutenkin kaikennäköisestä rustaamisesta.

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Minä olen tällainen. Minun mielestäni Facebookissa pääosassa ovat juuri nuo päivitykset ja miksei niihin sitten voi keksiä jotain vekkulia useamminkin? Heh.

Itseäni vituttaa myös. Tai vitutti, nykyäänhän olen kyseisten ihmisten päivitykset pistänyt jo piiloon.

On ihan ok, jos oikeasti keksii jotain vekkulia parikin kertaa päivässä, mutta minkä takia pitää kertoa aina heräämisestä lähtien tyyliin kaikki päivän tekemiset? Joo tänään *joit aamukahvin yhdeksältä ja sitten lähdet kauppaan, kiinnostaa ihan vitusti. Vastasynnyttäneitä äitejä ei varmaankaan tarvitse mainita erikseen.

* Enkä nyt viittaa sinuun, tuo oli vain tuollainen vekkulimainen heitto.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On ihan ok, jos oikeasti keksii jotain vekkulia parikin kertaa päivässä, mutta minkä takia pitää kertoa aina heräämisestä lähtien tyyliin kaikki päivän tekemiset? Joo tänään *joit aamukahvin yhdeksältä ja sitten lähdet kauppaan, kiinnostaa ihan vitusti. Vastasynnyttäneitä äitejä ei varmaankaan tarvitse mainita erikseen.

* Enkä nyt viittaa sinuun, tuo oli vain tuollainen vekkulimainen heitto.

Tämä on kyllä totta. Tämä minuakin kieltämättä ärsyttää enkä itse ihan tuollaista harrasta. Monasti tulee kyllä päiviteltyä statusta, mutta yritän keksiä siihen jotain muuta kuin päivittäisiä tekemisiä. Ainakaan tuolla tahdilla.

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Sää vituttaa. mittari näyttää varjossa +30. Rouvalle nää on hengenvaarallisia, enkä minäkään näistä millään tavalla nauti.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
No jos se heittikin sen stalkkauskommentin huumorilla? Chatissa ei koskaan voi tietää äänenpainoja tai ilmeitä..

Sen vuoksi onkin keksitty hymiöt, joita kannattaa käyttää sopivassa määrin ehkäisemään suurempia väärinkäsityksiä. Joitakin nuo hymiötkin luonnollisesti vituttavat, mutta se on sitten heidän oma ongelmansa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy