Vitutusketju

  • 10 550 017
  • 56 138

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville

Kela ja miksi ei työkkäriki. Hain liikkuvuus- ja matka- avustusta työkkärin kautta tos toukokuun loppupuolella. Viimiset liitteet sain työkkäriin toimitettua 7.6. Työkkäri sai myönteisen päätöksen tehtyä 16.6, mutta tästä ei mulle voinu mitään ilmoittaa vaan satuin ite sen huomaamaan mol.fi sivulta. Luulin et homma oli jo tällä selvä kunnes ihmettelin ettei mitään rahoja ala kuulumaan. No vitullisten soittorumbien jälkeen sain työkkäristä ihmisen kiinni joka kertoi et mun pitää vielä Kelalta hakea erikseen tätä avustustusta vaikka sen työkkäri on mulle jo myöntäny.

Marssin Kelaan viime torstaina eikä siellä naikkosella ollu mitään hajua mistään liikkuvuus- avustuksesta. Se soitteli jonku vartin verran eri ihmisille ja lopulta saikin kiinni ihmisen joka tiesi jotain. Tänään sit tuli Kelalta postia, mukana lomake johon piti ruksia kohta "olen aloittanut työn".. Ei siis riittäny allekirjoitettu sopimus vaan mun piti vielä eri paperiin varmistaa et oon varmasti aloittanu ton vitun duunin. Tänään käyn palauttamassa ton paperin ja voin vaan arvailla et meneeks täs nyt vielä se kaks vai kolme viikkoa ennen ku mitään rahoja näkyy tilillä. Niin ja matkakustannuksista pitäis tulla kiinteä kilometrikorvaus, mutta siitä ei mainita mitään näissä Kelan papereissa eikä se neitokaan siel toimistolla osannu siitä mitään sanoa. Saas nähdä pitääks seki paska vielä erikseen hakea jostain vitun toimistosta.

Eikä täs muuten mitään mut yllättävän kallista muuttaa reilu 600km ja maksaa kesäkuun ajalta vuokraa kahdesta eri asunnosta.

E: Miksi ei kaikkea vaan vois hoitaa sähköisesti nykypäivänä? Pankkitunnuksilla vaan kirjautuu sinne Kelan palveluun ja kuittaa kaikki turhat lippuset mitä ne nyt vaatiiki. Tiedän toki et osan asioista voi siellä jo hoitaa, mut miks ei kaikkia?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Kela.

Ei ole kyse isosta asiasta eikä varmasti isoista rahoista, mutta vähän vituttaa ja ihmetyttää varsinkin tuo ettei liitteitä voi sähköisesti lähettää eikä kaikkea osata pyytää kerralla.

Iso organisaatio, jossa yksittäistä asiaa saatetaan käsitellä toisella puolella valtakuntaa. Ja siellä käsittelijä on todennäköisesti niin käsi, ettei osaa käyttää tietotekniikkaa. Muistan joskus, kuinka vaikeaa KELAn tädin oli suoriutua kopioinnista, kun en suostunut luovuttamaan ainoaa kappaletta vaan vaadin häntä ottamaan valokopion arkistoihinsa. Aikansa ähisi, kunnes toinen täti vapautui asiakkaasta ja tämän avustuksella ihmevehje teki toisen samanlaisen. Laita nyt sitten tuollaiselle konttorityöntekijälle pakattu tiedostokansio sähköpostin liitteenä, niin ihan varmasti jää tiliotteet lukematta ja asia käsittelemättä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kerran aiheessa ollaan, niin vituttaa 3-5 kertaa päivässä Facebookkia päivittävät ihmiset.

Minä olen tällainen. Minun mielestäni Facebookissa pääosassa ovat juuri nuo päivitykset ja miksei niihin sitten voi keksiä jotain vekkulia useamminkin? Heh.

Tykkään kyllä muutenkin kaikennäköisestä rustaamisesta.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Minä olen tällainen. Minun mielestäni Facebookissa pääosassa ovat juuri nuo päivitykset ja miksei niihin sitten voi keksiä jotain vekkulia useamminkin? Heh.

Itseäni vituttaa myös. Tai vitutti, nykyäänhän olen kyseisten ihmisten päivitykset pistänyt jo piiloon.

On ihan ok, jos oikeasti keksii jotain vekkulia parikin kertaa päivässä, mutta minkä takia pitää kertoa aina heräämisestä lähtien tyyliin kaikki päivän tekemiset? Joo tänään *joit aamukahvin yhdeksältä ja sitten lähdet kauppaan, kiinnostaa ihan vitusti. Vastasynnyttäneitä äitejä ei varmaankaan tarvitse mainita erikseen.

* Enkä nyt viittaa sinuun, tuo oli vain tuollainen vekkulimainen heitto.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On ihan ok, jos oikeasti keksii jotain vekkulia parikin kertaa päivässä, mutta minkä takia pitää kertoa aina heräämisestä lähtien tyyliin kaikki päivän tekemiset? Joo tänään *joit aamukahvin yhdeksältä ja sitten lähdet kauppaan, kiinnostaa ihan vitusti. Vastasynnyttäneitä äitejä ei varmaankaan tarvitse mainita erikseen.

* Enkä nyt viittaa sinuun, tuo oli vain tuollainen vekkulimainen heitto.

Tämä on kyllä totta. Tämä minuakin kieltämättä ärsyttää enkä itse ihan tuollaista harrasta. Monasti tulee kyllä päiviteltyä statusta, mutta yritän keksiä siihen jotain muuta kuin päivittäisiä tekemisiä. Ainakaan tuolla tahdilla.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Sää vituttaa. mittari näyttää varjossa +30. Rouvalle nää on hengenvaarallisia, enkä minäkään näistä millään tavalla nauti.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
No jos se heittikin sen stalkkauskommentin huumorilla? Chatissa ei koskaan voi tietää äänenpainoja tai ilmeitä..

Sen vuoksi onkin keksitty hymiöt, joita kannattaa käyttää sopivassa määrin ehkäisemään suurempia väärinkäsityksiä. Joitakin nuo hymiötkin luonnollisesti vituttavat, mutta se on sitten heidän oma ongelmansa.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä taas vituttaa tämä säästä valittaminen. Piste.

Kyllä mie ainakin ymmärrän näitä, joille oikeasti kohdistuu terveydellisiä haittoja kuumuuden johdosta.

Mutta muita vikisijöitä taas on vähän vaikeampi ymmärtää.

Vituttaa, kun en ole vieläkään palautunut kolmen päivän juhannusrännistä. Kaiken lisäksi reissun seurauksena alkaa ilmeisesti tulla jonkinasteista flunssaa tai jotain, ainakin vittumaisesta kurkkukivusta ja limanmuodostuksesta päätellen. Vitun Kalajoki.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Kyllä mie ainakin ymmärrän näitä, joille oikeasti kohdistuu terveydellisiä haittoja kuumuuden johdosta.

Jep, nämä toki on asia ihan erikseen ja heitä varmasti vituttaa helteet, ihan aiheesta. Nämä ketä itse tarkoitin ovat sellaisia, jotka valittaa, jos sataa vettä, lunta, paistaa aurinko, on pakkasta, on loskaa tms.

E: Ja siis silloin, kun valittaa jokaisesta säätilasta. Jos joku yksittäinen säätila vituttaa niin ei se niin väärin ole, mutta jos ei kestä kylmää, kuumaa tai sopivaa niin väärään paikkaan on syntynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep, nämä toki on asia ihan erikseen ja heitä varmasti vituttaa helteet, ihan aiheesta. Nämä ketä itse tarkoitin ovat sellaisia, jotka valittaa, jos sataa vettä, lunta, paistaa aurinko, on pakkasta, on loskaa tms.
Eli väärin vittuuntuminen vituttaa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Mutta muita vikisijöitä taas on vähän vaikeampi ymmärtää.

Vituttaa, kun en ole vieläkään palautunut kolmen päivän juhannusrännistä. Kaiken lisäksi reissun seurauksena alkaa ilmeisesti tulla jonkinasteista flunssaa tai jotain, ainakin vittumaisesta kurkkukivusta ja limanmuodostuksesta päätellen. Vitun Kalajoki.

Minun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka vikisevät itse aiheutetusta olotilasta.

EDIT: Niin ja sen lisäksi toki vituttaa kuumuus. Joka kesä on tämä sama ongelma, että ei saa nukuttua kunnolla. Yöllä lämpötila sisällä saattaa pudota jopa 27 asteeseen, tai ikkuna auki 25:een, mutta ikkunaakaan ei viitsisi pitää auki, kun nuo harrikkahomot tuntuu pitävän tätä tietä kiihdytysratana. Eilenkin ehdin nukkumaan tunnin ennen kuin heräsin moottoripyörän ääneen. Tuosta tulee sitten helvetillinen oravanpyörä, kun on niin kuuma ettei pysty nukkumaan ja väsyneenä vituttaa taas kaikki. Mm. kuumuus.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koska sairauden takia ei ole väärin vitutettu, niin annan palaa:

Voi jumalauta mikä päivä takana ja huomiseksi vähän vielä lämpöä lisää. Tänään kyllä parin tunnin välein otetuilla kylmillä suihkuilla pysyi jotenkin järjissään, kunhan ei mennyt ulos. Kropan lämmönsäätely piiputtaa, esim. nyt on pari päivää ollut sitä, että alakroppa ei hikoa ollenkaan ja loppukroppa sitten senkin edestä. Tuskaisen kuumaa -> kylmä suihku -> hetkeksi helpottaa, sitten tulee ihan saatanan kylmä -> peiton alle/aurinkoon -> kierros alusta. Mukavan lisän tuo vielä se, että kylmä vesi tuntuu kropan vasemmalla puolen kuumalta ja oikealla puolella jäätävän kylmältä. Pitää sekoittajan asennosta tarkistaa, että minkä lämpöistä se vesi onkaan.

Mutta mutta, vaikka vituttaakin niin en valita tämän enempää. Loppuviikon ukkosia odotellessa.
 

Hetenyi#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Zoltan, Jokerikasvatit, Zoltan, Zoltan
Voi vittu kun nyt vituttaa niin vitusti taas kaikki, vittu.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
^ Samaan kategoriaan kuuluu myös turhan lörpöttelijät : " Heräsi tänään aamulla kello kahdeksan kun aurinko porotti ikkunasta sisään, jospa tästä lähtisi kauppaan ostoksille ja ostaisi muutamat siiderit tulevaa viikonloppua varten. Iltapäivällä ajattelin lähteä uimaan tuohon kilometrin päähän, ja jos saisi samalla otettua vähän aurinkoa, vaikka edellisestä reissusta onkin vähän punoitusta....jne. "

Taitaa olla enemmän naistenongelmaa, mutta välillä tulee kieltämättä sellainen olo ettei se status- päivitys ole mikään päiväkirja.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Kyllähän on taas vitutuksen aiheet eli väärin vitutettu - sieltä Facebookista voi pysyä kaukana tai käyttää hide-toimintoa, jos statuspäivitykset vituttavat; sanoohan sen jo statussivukin:

What's on your mind?

Itseäni vituttaa ihan yli kaiken turhan nillittäjät, Pertsa Peruspessimistit ja Niilo Negailijat.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Ja nyt kun aiheeseen päästiin niin kaikkein eniten vituttaa ne huomiota ja sääliä kaipaavat aivokuolleet lehmät, joiden statuksena on kerran viikossa joku

"oon nyt vähän maissa, paina tykkää jos oon mielestäsi ihana" tms

Hyi vittu.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Edelliseen aiheeseen viitaten. Nämä uskoon tulleet jeesus <3 kommenneillaan. Ja ei, en viitsi ignoreenkaan laittaa, koska siellä on välillä jotain, mikä saattaa olla työpaikalla puheenaiheenakin. Pienen työyhteisön kiro.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Vituttaa ihmiset, jotka tekevät tällaista. Omalle pojallensa!

Linkki vie Iltalehden sivuille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös