Tämä todistaa sen, mitä olen aina epäillytkin eli opettajien motivaatio duuniinsa on pyöreä nolla.Yksi luokallinen kokeita vielä korjaamatta. Eipä voisi vähempää kiinnostaa. Anteeksi nuoret, joudutte pettymään.
Tämä todistaa sen, mitä olen aina epäillytkin eli opettajien motivaatio duuniinsa on pyöreä nolla.Yksi luokallinen kokeita vielä korjaamatta. Eipä voisi vähempää kiinnostaa. Anteeksi nuoret, joudutte pettymään.
Tämä todistaa sen, mitä olen aina epäillytkin eli opettajien motivaatio duuniinsa on pyöreä nolla.
Jos Sampiota ei kiinnosta, niin ketään ei kiinnosta? Tunnetko muuten kaikki Suomen opettajat? Hieno yleistys muuten.
Tämä todistaa sen, mitä olen aina epäillytkin eli opettajien motivaatio duuniinsa on pyöreä nolla.
Jos tosissasi olit, niin voin rauhoittaa mieltäsi ja kertoa, että tämä oli ensimmäinen kerta, kun jätin lupaamani kokeet korjaamatta. Sen verran henkilökohtaisesti tuon otin, että voin kertoa sulle loppuviikkoni ohjelman, ja samalla valottaa, miksi päädyin noin julmaan ratkaisuun.Tämä todistaa sen, mitä olen aina epäillytkin eli opettajien motivaatio duuniinsa on pyöreä nolla.
Koet varmasti aivan aiheellistakin huolta epäpätevien opettajien yleistymisestä tai yksittäisten tapausten duunissaan roikkumisesta. En voi olla huomaamatta pientä piikkiä omaan suuntaani, joten kommentoin nyt tätäkin. Mulla ei ole ollut tipan vertaa vaikeuksia normaalien luokkien opetuksessa, vaikka epäpätevä olenkin. Viime vuonna sain kiitosta suoraan huoltajilta, mikä nyt ei sinänsä ole mikään tavoitteeni, mutta lämmittää toki mieltä. Tänä vuonna eräs kollegani sanoi, että huvittavaa, kuinka jotkut hommaavat papereita kasapäin, mutta toiset ovat päteviä ilman niitä, tarkoittaen minua. Lämmitti kovasti kuulla, vaikka en todellakaan pidä itseäni parempana kuin opiskelleita, ja tunnistan joitain selkeitä epäpätevyydestäni johtuvia puutteita työskentelyssäni. Joudun tekemään duunia ehkä enemmän kuin moni pätevä varsinkin isoon ryhmään integroitujen erityisoppilaiden kanssa, keksimään pyörän ikään kuin uudestaan, vaikka toki saan kysyttäessä tukea kollegoiltani. Ja tarkoitukseni on pätevöityä, jos vain suinkin mahdollista, koska nautin työstäni, tulen toimeen nuorten kanssa ja olen tässä ihan vitun hyvä ja todella motivoitunut.Opettajanahan nyt voi toimia nykytilanteessa lähes kuka vain suoraan kadulta, ainakin jonkin aikaa. Kuten tänä päivänä aika monessa muussakin ammatissa, lekureista alkaen.. Se ei tarkoita toki sitä, että näitä toimintamalleja kannattaisi suoraan rinnastaa alalle oikeasti kouluttautuneisiin. Kuten ei minkään muunkaan ammattiryhmän osalta.
VR. Sanat eivät juuri nyt riitä kertomaan.
Torstaina on varmasti itselläni asiaa tähän samaan ketjuun ja samasta aiheesta. Jännittää jo nyt Tampere - Jyväskylä välinen junamatka, pakkaslukemat näyttää uhkaaville, ehkä perjantaina ollaan perillä. "Juna hiljaista miestä kuljettaa..." Jos kulkuväline edes saapuu asemalle. Taitaa ruveta vituttamaan jo valmiiksi.
En voi olla huomaamatta pientä piikkiä omaan suuntaani, joten kommentoin nyt tätäkin.
Mulla ei ole ollut tipan vertaa vaikeuksia normaalien luokkien opetuksessa, vaikka epäpätevä olenkin. Viime vuonna sain kiitosta suoraan huoltajilta, mikä nyt ei sinänsä ole mikään tavoitteeni, mutta lämmittää toki mieltä. Tänä vuonna eräs kollegani sanoi, että huvittavaa, kuinka jotkut hommaavat papereita kasapäin, mutta toiset ovat päteviä ilman niitä, tarkoittaen minua. Lämmitti kovasti kuulla, vaikka en todellakaan pidä itseäni parempana kuin opiskelleita, ja tunnistan joitain selkeitä epäpätevyydestäni johtuvia puutteita työskentelyssäni. Joudun tekemään duunia ehkä enemmän kuin moni pätevä varsinkin isoon ryhmään integroitujen erityisoppilaiden kanssa, keksimään pyörän ikään kuin uudestaan, vaikka toki saan kysyttäessä tukea kollegoiltani. Ja tarkoitukseni on pätevöityä, jos vain suinkin mahdollista, koska nautin työstäni, tulen toimeen nuorten kanssa ja olen tässä ihan vitun hyvä ja todella motivoitunut.
Torstaina on varmasti itselläni asiaa tähän samaan ketjuun ja samasta aiheesta. Jännittää jo nyt Tampere - Jyväskylä välinen junamatka, pakkaslukemat näyttää uhkaaville, ehkä perjantaina ollaan perillä. "Juna hiljaista miestä kuljettaa..." Jos kulkuväline edes saapuu asemalle. Taitaa ruveta vituttamaan jo valmiiksi.
Matkustan itsekin torstaina ensi kertaa junassa sitten vuoden 2005. Sitä ennen edellinen taisi olla 1994. Veikkaan, että Jyväskylä - Joensuu -väli on täynnä vitutusta. Eikä vähiten siksi, että myöhästyy Pendolinon jäätymisen takia Pieksämäen vaihdosta ja sitten kun seuraava taajamajuna tulee, se on ihan jäässä muutenkin.
Vituttaa iyhmiset jotka valittaa töissä/koulussa krapulaansa ja selittää sillä huonoa työpanosta. Obnko se ihan helvetin pakko ryypätä jos seuraavana päivänä on jotain tähdellistä tekemistä? Ja jos on ihan pakko ryypää, niin vois edes rtajuta olla valittamatta kun omaa syytä koko huono olo....
Ei ole, mutta on myös uusi näppis :D Pitäs ehkä joskus vähän tarkemmin myös lukea ennen postausnappia - myönnän.Sulla ei taida olla huomenna tähdellistä tekemistä?
Ok. Olin ehkä turhan herkässä tilassa Alamummon viestiin vastattuani, mutta se siitä.Eipä ollut varsinaiseksi piikiksi tarkoitettu sinua kohtaan vaan lähinnä yleisellä tasolla. Toki fennomaanista lähtöpotentiaalia omaavana hardcoreviljurina tunnen myös suomalaiskansalliset sanalaskut (se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa), mutta tuskinpa niidenkään opetuksia on tarvis kohdallasia soveltaa.
Jees, kohtalaisen hyvästä yleissivistyksestä on hyötyä, vaikka en oikein missään asiassa ole todella hyvä tai asiantunteva. No, nyt kokopäiväisenä olen toki opettamiini aineisiin ja niiden opseihin perehtynyt, ja lisäksi vielä omat mielenkiintonikin sattuu aika hyvin niihin natsaamaan, joten tiedän, että tiedollisesti en jää jälkeen pätevistä. Se, missä häviän, on opetusmenetelmät.Varsinkin vielä yläkoulussa asiasisällötkin ovat useissa aineissa lähinnä sellaisia, että niitä pystyy perusfiksu sopiva henkilö opettamaan pienellä paneutumisella. En tiedä olenko käsittänyt väärin, mutta elän käsityksessä, että ainakin terveystietoa opetat ja tämä on juuri yksi niistä aineista.
Näinhän se on, ja tiedostan asian kyllä. Tiedän kuitenkin sopivani alalle, ja vaikka en eläkkeelle opettajana jäisikään, on tämä "mun juttuni" aika selkeästi. Siksi uskallan hiukan kehaistakin itseäni.Hienoa, että koet olevasi hyvä työssäsi. Tosin veikkaan, että tässäkin tapauksessa voi käydä niin, että kun on tulevaisuudessa alaa opiskellut ja/tai pidempään hommia hoitanut, niin tajuaa miten omaa toimintaansa voi kehittää aivan huimasti vielä. Toki näinhän se on lähes kaikilla aloilla eli mitä enemmän opit alasta, niin sitä selvemmin tajuat miten vähän oikeasti tiedät/olet tietänyt.
Vituttaa myös tuo CDONin perseily, tilasin 2 kpl PS3 räiskintäpelejä siskon ukolle ja kappas, olivat matkalla muuttuneet yhdeksi Nintendo DS:n Jussi Jänö, seikkailu ihmepallolassa -peliksi. Korvaukseksi sain kokonaiset 3e alennusta seuraavasta tilauksesta. Luultavasti jotain lapsiperhettä jossainpäin suomea vituttaa myös.