Vitutusketju

  • 10 582 061
  • 56 150

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vituttaa jatkuvat pakkaset, nytkin vaivaiset -32 ja tuohon kun lätkäistään merituuli päälle niin voi vittu sentään. Toinen vitutuksen aihe on Radio Suomipopilla sen 400 kertaa päivässä tulevat KultaRahaksi-mainokset. Ei perkele.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juuri näin. Eräs pankkineuvoja kertoi taannoin tuttavalleni (velkajärjestelyasioissa siellä), että suomessa luottotietonsa menettävät ainoastaan välinpitämättömät ihmiset. Jos välittää asioista ja haluaa tilanteet hoitoon, niin ratkaisuja löytyy aina, vaikka tilanne toivottomalta tuntuisikin.

Aika julma ja asiantuntematon kommentti pankkineuvojalta. Kun asiat ovat umpisolmussa, ihmiset eivät välttämättä pysty hoitamaan asioita kuten pitäisi. Vituttaa tuollaiset lausunnot.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aika julma ja asiantuntematon kommentti pankkineuvojalta. Kun asiat ovat umpisolmussa, ihmiset eivät välttämättä pysty hoitamaan asioita kuten pitäisi. Vituttaa tuollaiset lausunnot.

Voi kuulostaa julmalta, mutta kyllä mä tavallaan tuohon uskon. Luottotietojen menettäminen on monen asian summa, eivät ne niin vaan lähde.
Usein tilanteet lähtevät negatiivisesti etenemään välinpitämättömyyden kautta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi kuulostaa julmalta, mutta kyllä mä tavallaan tuohon uskon. Luottotietojen menettäminen on monen asian summa, eivät ne niin vaan lähde. Usein tilanteet lähtevät negatiivisesti etenemään välinpitämättömyyden kautta.

Olet ilmeisesti seurannut tällaista tapausta läheltä? Minä olen, eikä siinä ollut kysymys välinpitämättömyydestä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olet ilmeisesti seurannut tällaista tapausta läheltä? Minä olen, eikä siinä ollut kysymys välinpitämättömyydestä.

Tiedän homman nimen kyllä, vaikka itse ei ole asian kanssa tarvinnut painia.

Niin kauan kun pysyy aktiivisena ja koittaa sopia asioista kaikilla mahdollisilla tavoilla, niin ei luottotietoja viedä. Jos ei itse siihen pysty, niin on olemassa apua omien asioiden hoitoon. Tämä maa on uskomattoman joustava niille henkilöille, jotka eivät laiminlyö maksuja kintaalla, vaan ottavat yhteyttä laskun lähettäjään yms. ja kertoo tilanteensa suoraan. On olemassa myös velkajärjestely, johon pääsee kyllä ainakin jossain vaiheessa.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Aika julma ja asiantuntematon kommentti pankkineuvojalta. Kun asiat ovat umpisolmussa, ihmiset eivät välttämättä pysty hoitamaan asioita kuten pitäisi. Vituttaa tuollaiset lausunnot.

Just. Esim. mielenterveysongelmissa elävä ihminen varmaan menettää luottotietonsa "välinpitämättömyyttään". Vittu mitä besserwissereitä.

Täällä vituttaa vaihteeksi eniten kaikki: työ, pari-, perhe- ja kaikki muut vitun ihmissuhteet ja raha-asiat etunenässä. Vittu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tiedän homman nimen kyllä, vaikka itse ei ole asian kanssa tarvinnut painia.

Niin kauan kun pysyy aktiivisena...

Aivan, mutta jos ei pysty olemaan aktiivinen? Jos ei pysty nousemaan kunnolla sängystä, puhumattakaan kirjeiden avaamisesta? Ymmärrän kyllä kantasi, mutta pankkineuvojan kommentti oli täysin asiantuntematon.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On olemassa myös velkajärjestely, johon pääsee kyllä ainakin jossain vaiheessa.

Pääseekö silloinkin, jos on tyhmyyttään/välinpitämättömyyttään perseillyt luottotietonsa punaiselle? Olen joskus kuullut, että velkajärjestelyn ehdot eivät ihan kaikenlaisilla veloilla täyty. Mitään faktaa mulla tästä ole, pelkkää mutuilua vaan.

Vituttaa, etten löytänyt tykkejä Mustanaamio-kuosilla. Nyt on sitten jalassa tylsät harmaat pitkät. En edes muista, koska olen viimeksi tämän mallin kalsarit omistanut.

*edit*

Aivan, mutta jos ei pysty olemaan aktiivinen? Jos ei pysty nousemaan kunnolla sängystä, puhumattakaan kirjeiden avaamisesta?

Tuo on sille pankkivirkailijalle juuri sitä välinpitämättömyyttä. Se on helpompi niputtaa laiskat ja sairaat samaan nippuun, niin ei tarvitse sen enempää ajatella, pelkkä päivittely työpaikan kahvihuoneessa riittää. Vitun pankkiämmä. Jos olisin ikävä ihminen, toivoisin kyseiselle yksilölle nopeaa burnoutia ja sitä seuraamaan vakavaa ja pitkää masennusta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Aivan, mutta jos ei pysty olemaan aktiivinen? Jos ei pysty nousemaan kunnolla sängystä, puhumattakaan kirjeiden avaamisesta? Ymmärrän kyllä kantasi, mutta pankkineuvojan kommentti oli täysin asiantuntematon.
Tuossa vaiheessa olisi syytä hakea lekurista hoitoa masennukseen.

Pankkineuvojan kommentti oli aika suora, mutta ei pankkien tehtävä ole paijata päähän niitä, jotka eivät jaksa avata kuoriaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa vaiheessa olisi syytä hakea lekurista hoitoa masennukseen.

Ei sieltä lääkäriltä saa mitään taikapillereitä, joilla masennus paranee tuosta vaan. Pahimmassa tapauksessa masennus kestää vuosia ja siitä selviäminen voi olla pitkä ja kivinen tie. Lääkäriin hakeutumisen kynnys voi olla yllättävänkin korkea. Masennuksen myöntäminen ja sen kanssa elämään oppiminenkin voivat olla pitkä prosessi.

Ymmärrän pankkimyyjän kommentin kyllä, vaikka se ihan vitun puusilmäinen onkin. Ja eiköhän se ole niin, että suurin osa luottotietonsa menettäneistä on juuri sitä välinpitämätöntä mallia, joten siinä mielessä ihan oikeutettu kommentti, johon virkailijalta varmasti saataisiin jonkinlainen erottamislausuma, mikäli häneltä kysyttäisiin, että oletko nyt ihan oikeasti tuota mieltä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aivan, mutta jos ei pysty olemaan aktiivinen? Jos ei pysty nousemaan kunnolla sängystä, puhumattakaan kirjeiden avaamisesta? Ymmärrän kyllä kantasi, mutta pankkineuvojan kommentti oli täysin asiantuntematon.

No joo, kyllähän se hieman kylmältä kuulosti tämän tuttavanikin mielestä, mutta ainakin osa-totuus siinä levännee. Mutta tuollaisessa sängynpohja-tilanteessakin on voitava soittaa edes johonkin auttavaan puhelimeen, jossa neuvotaan miten juoksevien asioiden hoidossa edetään. Täytyyhän tällaisen henkilön ruokaakin hankkia. Suomessakin on paljon edunvalvottavia, jotka eivät itse hoida asioita, vaan sen tekee valtion/kaupungin edunvalvoja.

Täytyy muistaa se, että luottotietojen menettämistä edeltää aina aikamoinen määrä tapahtumia ja suorittamattomia asioita. Ensin velkoja lähettää useita karhuja, saman tekee perintätoimisto (jos lasku on sinne asti mennyt). Perintätoimistokin joutuu varoittamaan riittävästi luottotietojen mahdollisesta menettämisestä.

Pääseekö silloinkin, jos on tyhmyyttään/välinpitämättömyyttään perseillyt luottotietonsa punaiselle? Olen joskus kuullut, että velkajärjestelyn ehdot eivät ihan kaikenlaisilla veloilla täyty.

Aika hyvällä prosentilla velkajärjestelyyn pääsee täällä. Ainakin näin olen ymmärtänyt. Vaikea sanoa, missä menee raja... eli mikä on tyhmyyttä/välinpitämättömyyttä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
No joo, kyllähän se hieman kylmältä kuulosti tämän tuttavanikin mielestä, mutta ainakin osa-totuus siinä levännee. Mutta tuollaisessa sängynpohja-tilanteessakin on voitava soittaa edes johonkin auttavaan puhelimeen, jossa neuvotaan miten juoksevien asioiden hoidossa edetään. Täytyyhän tällaisen henkilön ruokaakin hankkia. Suomessakin on paljon edunvalvottavia, jotka eivät itse hoida asioita, vaan sen tekee valtion/kaupungin edunvalvoja.

Aina tässä sängynpohja-tilanteessa ei voi tai jaksa soittaa mihinkään koska jo pienimmänkin arkisen askareen hoitaminen vie äärimmäisen paljon voimia, joten muuhun niitä ei sitten riitäkään. Sitä ei jaksa selitellä asioita, ei jaksa käydä mahdollista paperisotaa mikä seuraa jatkossa etc. Tässä on syy sille miksi monet mt-ongelmaiset eivät edes hae/ano kaikkia itselleen kuuluvia etuisuuksia, koska papereiden täyttäminen on niin ylivoimaista eivätkä kaikki saa (osaa pyytää) asiantuntevaa apua tai kaikilla ei ole kavereita joihin turvautua. Mutta en kuitenkaan jokaisessa tapauksessa vetäytyisi sairaudenkaan taa piiloon kuten eräs ystäväni tekee. Hän vaan repii kaikki maksumuistutukset tms. perustellen kaikkea sairaudellaan, hän toimii näin siitä huolimatta, että omaisensa olisivat valmiit auttamaan häntä. Lisäksi on tietty näitä asiansa todella perselleitä, jotka eivät välitä mistään vaan tekevät velkaa niin kauan kuin se suinkin on mahdollista ja kun hommalle tulee stoppi niin asioita ei vaivauduta setvimään laisinkaan.

vlad.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ihmettelyketjuun vai tänne?

Mä en vaan jumalauta voi ymmärtää muutamien ihmisten tarvetta jatkuvaan kuittailuun. Nyt kun Lukolla menee huonosti, niin muutama tyyppi on kovasti avautumassa ja kuittailemassa. Eikä siinä mitään, siihen on vuosien varrella tottunut. Kiekkomiehet kannattavat eri seuroja - kiekkomiehet vittuilevat toisilleen, näin se on aina ollut ja tulee olemaan. Mutta kun nämä ihmiset eivät juuri seuraa jääkiekkoa eivätkä varsinkaan kannata mitään joukkuetta. Se on tosi vitun outoa. Ihan yhtä lailla saa kuulla futiksesta (ManU-Leeds) - mutta eihän nämä tyypit tunnusta kannattavansa mitään futisjoukkuettakaan. Pääasia että pääsee vittuilemaan.

Helvetti, ihan yhtä järkevää olisi mun käydä vittuilemaan firman käsipallofanaatikoille. Että eikö Dickenillä/Cocksilla/ oikein suju. Häh häh. Ei sillä että mua kiinnostaa vittuakaan, kunhan näin Urheiluruudusta tulokset. Mahtaa nyt vituttaa, tulee takkiin joka ilta. Häh häh saatana.

Mä kohta lyön jotain nyrkillä maksaan. Väkivalta lopettaa vittuilun.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en vaan jumalauta voi ymmärtää muutamien ihmisten tarvetta jatkuvaan kuittailuun. Nyt kun Lukolla menee huonosti, niin muutama tyyppi on kovasti avautumassa ja kuittailemassa.
Lukolla menee huonosti? Sarjajohto 10 pistettä ja kausi jo yli puolivälin. Ai niin, se viiden viime ottelun kuntopuntari. Eli Lukolla todellakin menee aivan päin persettä. Suhteellisuuden taju, missä pelaa?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Lukolla menee huonosti? Sarjajohto 10 pistettä ja kausi jo yli puolivälin. Ai niin, se viiden viime ottelun kuntopuntari. Eli Lukolla todellakin menee aivan päin persettä. Suhteellisuuden taju, missä pelaa?

Etkö sä todellakaan näe sarjataulukon taakse? Joka ikisessä viestissä vedät "sarjataulukon" ja "10 pistettä" mukaan, puhumattakaan vertailusta viime kauden Jyppiin.
Suhteellisuudentajulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, joten siihen sun on aivan turha vedota. Kuten Datsun edellä sanoi:"Nyt kun Lukolla menee huonosti...".
Lukko johtaa sarjaa, näin todellakin on, mutta tällä hetkellä Lukko on pelillisesti kaukana parhaastaan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Etkö sä todellakaan näe sarjataulukon taakse? Joka ikisessä viestissä vedät "sarjataulukon" ja "10 pistettä" mukaan, puhumattakaan vertailusta viime kauden Jyppiin.
Suhteellisuudentajulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, joten siihen sun on aivan turha vedota. Kuten Datsun edellä sanoi:"Nyt kun Lukolla menee huonosti...".
Lukko johtaa sarjaa, näin todellakin on, mutta tällä hetkellä Lukko on pelillisesti kaukana parhaastaan.
Tottakai Lukolla on muutama viime ottelu mennyt heikohkosti, sitä ei voi kiistää. Mutta se ei yhtään heikennä sitä tosiasiaa, että runkosarjan voitossa ollaan edelleen vahvasti kiinni. Miksei asiaa saa nähdä niin, että loistavan alkukauden jälkeen Lukolla on jopa varaa hävitä muutama peli kauden keskivaiheilla. Pieni taantuma ei isoa laivaa keikuta, vaikka muutamat fanit ovat jo vanhasta tottumuksesta melkein repimässä ranteitaan auki. Tärkeintä on jokatapauksessa, että pudotuspeleissä ollaan täydessä iskussa.
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Lukolla menee huonosti? Sarjajohto 10 pistettä ja kausi jo yli puolivälin. Ai niin, se viiden viime ottelun kuntopuntari. Eli Lukolla todellakin menee aivan päin persettä. Suhteellisuuden taju, missä pelaa?
Äh. Ei toi muutenkaan ollut mun viestini pointti. Mutta se siitä.
 
Pääasia että pääsee vittuilemaan.
Täytyyhän oma paha olo johonkin purkaa olkoon se tapa sitten mikä tahansa. Ja kyllähän se tosiaan vitutti jonkin verran, kun yläasteella sai koko ajan kuulla mollausta Ässistä sellaisiltakin ihmisiltä, jotka tuskin tiesivät mitään jääkiekosta. Tosin omalla tavallaan se oli melko naurettavaakin, mutta se siitä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nyt voi sanoa, että vituttaa kaikella asian vaatimalla pieteetillä. Vaimo vei postilaatikkoon kirjeen, jonka sisällä on avioerohakemus. My bad.... Puoli vuotta on nyt sitten harkinta-aikaa. Lisäksi takana on lyhyt rylläysvaihe bipolaarihäiriössä, mikä väistämättä johtaa masennukseen aivokemiallista tietä käyttäen. Ihan saatanan jees menee. Saa nähdä minkä numeroisen viestin kirjoittelen piiriltä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Vituttaa olla joku saatanan "hätävara-kaveri" jonka kanssa voi jotain tehdä, JOS ei satu olemaan ketään muuta/muuta tekemistä. Jos satun joskus ehdottamaan esim. pelaamaan lähtöä kaverille, ei sitä voi sopia etukäteen JOS vaikka tulee jotain muuta tekemistä / muita kavereita käymään ko. päivänä. Eli ts. minun seurani saattaa kelvata jopa silloin, kun yksinkertaisesti mitään muuta tekemistä ei ole / muita kavereita ei tuppaudu kylään. No joo, elämä on.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vituttaa olla joku saatanan "hätävara-kaveri" jonka kanssa voi jotain tehdä, JOS ei satu olemaan ketään muuta/muuta tekemistä. Jos satun joskus ehdottamaan esim. pelaamaan lähtöä kaverille, ei sitä voi sopia etukäteen JOS vaikka tulee jotain muuta tekemistä / muita kavereita käymään ko. päivänä. Eli ts. minun seurani saattaa kelvata jopa silloin, kun yksinkertaisesti mitään muuta tekemistä ei ole / muita kavereita ei tuppaudu kylään. No joo, elämä on.

Vittu tuo ole mikään kaveri. Seuraavan kerran kun hän sinua pyytää jotakin tekemään kanssaan, dissaa tylysti. Opeta sille vähän kunnioitusta. Itse asiassa saatat olla hänelle mitä tärkein kaveri, mutta hän ei vain tajua sitä.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Vittu miten hirveetä kuraa toi kolmosen uusi viihdeohjelma. Rupes vituttamaan, lisää kaljaa jos helpottaisi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös