Vitutusketju

  • 10 561 065
  • 56 142

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vaikka kuinka uskoo lasten kykyihin hahmottaa maailmaa, niin omalla kohdallani aikanaan uskonnon pakkotuputus alaluokilla aiheutti kyllä sen että melko hämillään sitä on oltu. Koulussa kerrotaan faktana että taivas ja helvetti ovat olemassa ja kotona asiasta ei joko puhuta tai todetaan että ota itse selvää vaikka ei äiti ja isä taivaaseen ja helvettiin usko. Siihen aikaan kuitenkin opettajat olivat erehtymättömiä auktoriteetteja kuten vanhemmatkin. Pohdi siinä nyt sitten 8-vuotiaana että mites tää homma nyt menikään.
Omalla kohdalla asia oli suurinpiirtein samalla tavalla, eli koulussa mulle on luokkien 1-4 aikana osunut 3 eri opettajaa jotka kaikki tuputti uskontoa. Kaksi hyväntahtoisesti ja yksi oli sitten sellainen jonka mukaan olin jumalaton äpärä joka palaa helvetin tulessa. Itse jouduin siis käymään uskonnontunneilla koska koulussamme oli 4 kpl kirkkoon kuulumattomia, ja muistaakseni viidelle olisi pitänyt järjestää jo elämänkatsomustiedon opetusta. Nykyään kai korvaava opetus täytyy järjestää aina (?). Se on muuten aika kova juttu ekaluokkalaiselle kun opettaja maalailee helvetinkuvia toisen päähän kun sattuu olemaan syntynyt perheeseen joka ei kuulu kirkkoon. Ei myöskään ollut harvinaista että mun puolesta rukoiltiin aamurukousta että löytäisin jumalan valon elämääni. Siinä tuntee lapsi olonsa hiukan ulkopuoliseksi.

No, tuon ansiosta meitsi sitten jaksaa taistella elämäni loppuun asti pakkouskontoa vastaan. Siinä vaiheessa kun omat lapseni tulevat kouluun menemään, tulen pitämään huolen siitä, ettei heille tulla sanallakaan tuputtamaan uskontoa, missään muodossa, millään tunnilla. Paskapuhetta, etteikö suomalainen uskonnonopetus tai itseasiassa koko koulujärjestelmä ole tunnustuksellista. Vapaa-ajattelijat yrittivät tuossa muutama vuosi sitten saada kouluihin ihmiset puhumaan elämästä ilman jumalaa. Yllättäen tätä ei sitten kuitenkaan saatu toteuttaa.

Mut hei, ihan harmitontahan se on että "hiukan" "välillä" pakotetaan kaikki osallistumaan "vahingossa" uskonnonopetukseen, omista elämäntavoista piittaamatta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka kuinka uskoo lasten kykyihin hahmottaa maailmaa, niin omalla kohdallani aikanaan uskonnon pakkotuputus alaluokilla aiheutti kyllä sen että melko hämillään sitä on oltu. Koulussa kerrotaan faktana että taivas ja helvetti ovat olemassa ja kotona asiasta ei joko puhuta tai todetaan että ota itse selvää vaikka ei äiti ja isä taivaaseen ja helvettiin usko. Siihen aikaan kuitenkin opettajat olivat erehtymättömiä auktoriteetteja kuten vanhemmatkin. Pohdi siinä nyt sitten 8-vuotiaana että mites tää homma nyt menikään.

Muutenkin vituttaa koko kompetentti lapsi -ajattelu. Penskat eivät ole tyhmiä, mutta vituttaa kun mukuloita pidetään nykyään jonain pikkuaikuisina, jotka kykenavät kaikessa itsenäiseen, kriittiseen ajatteluun. Parhaimmillaan ajatus on jo levinnyt varhaiskasvatuksen puolelle, mikä nyt on jo vitun hämärää.

Boldattu kohta on asian ydin. On helppo syyttää koulua, jos jättää kasvatuksen koulun huoleksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...No, tuon ansiosta meitsi sitten jaksaa taistella elämäni loppuun asti pakkouskontoa vastaan. Siinä vaiheessa kun omat lapseni tulevat kouluun menemään, tulen pitämään huolen siitä, ettei heille tulla sanallakaan tuputtamaan uskontoa, missään muodossa, millään tunnilla...

Eli muutut opettajasi kaltaiseksi fundamenttalistiksi vain toisella laidalla. Sääli ettei lapsesi voi saada kiihkotonta suhtautumista uskontoon.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En ole sanonut missään, että jonkun tapa kasvattaa lastansa olisi väärä.
Viittasit kuitenkin toisen henkilön kasvatukseen negatiivisilla konnotaatioilla kuten uskonnollinen fundamentalismi ja jonkun asian absoluuttinen kieltäminen, vaikka kyseinen henkilö oli tuonut julki ainoastaan toiveensa siitä, miten koulussa käsitellään hänen lastaan asiaan liittyvän vähintäänkin kyseenalaisen materiaalin kera. Tällä tavalla kyseinen henkilö täysin tiedostavana normaalina ihmisenä tuntee toimivansa jotenkin "väärin". Vasta-argumentit taas eivät kuulu väiteltäviksi keskustelupalstalla, sillä on tasan jokaisen oma asia miten lapsiaan kasvattaa, kunhan lakeja ei rikota ja rehellisesti pyritään parhaaseen lopputulokseen. Tietysti, tämähän ei historiallisesti ole ollut tiettyjen konservatiivisten piirien sulatettavissa ja käyttäytymismalli periytyy helposti eteenpäin ihmisille jotka eivät sitä edes tiedosta.

Ei se ole ateistista fundamentalismia, jos ei halua lapsensa kuulevan uskonnoista koulun kautta, se on ainoastaan valikointia sen suhteen mistä tieto tulee. Valikoimalla pystyy varmistumaan siitä, että mitkään jeesuspellet eivät pääse pelaamaan aivopelejään alttiilla mielellä.

-- muok --
Hei kiitos, että vahvistit kaiken mitä sanoin:
Eli muutut opettajasi kaltaiseksi fundamenttalistiksi vain toisella laidalla. Sääli ettei lapsesi voi saada kiihkotonta suhtautumista uskontoon.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Eli muutut opettajasi kaltaiseksi fundamenttalistiksi vain toisella laidalla. Sääli ettei lapsesi voi saada kiihkotonta suhtautumista uskontoon.
Vaikka ketju onkin vähän väärä, niin kysyn mitä kiihkoilua on siinä, että opettaa lapselleen ettei mitään yli-inhimillisiä jumaluuksia ole? Muutenkin ateismin kuvaaminen fundamentalismina on vähintäänkin lyhytnäköistä ja kertoo kyseisen kommentin esittäjän omasta ahdasmielisestä ajattelusta.

Lapset ovat älykkäitä, mutta kyllä alaluokkalaiset ovat ajattelultaan aika kritiikittömiä ja uskovat siihen, mitä auktoriteetit (koti, opettajat) heille kertovat. Jos kodin ja koulun viesti on täsmälleen vastakkainen, niin kumpaa lapsi pitää oikeana? Helppo sanoa, että kotia, mutta onko asia aina näin. Mielestäni opettajan pitäisi ehdottomasti tukea tässä asiassa kotia eikä tuputtaa lapselle omaa vakaumustaan. Yleensäkin tunnustuksellinen uskonnonopetus pitäisi jättää kodin huoleksi. Yläasteella tai lukiossa voisi olla kurssi tai pari, jossa kerrottaisi neutraalisti ja yleissivistävästi eri uskonnoista ja niiden "annista" tälle pallolle.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Eli muutut opettajasi kaltaiseksi fundamenttalistiksi vain toisella laidalla. Sääli ettei lapsesi voi saada kiihkotonta suhtautumista uskontoon.
No hienostihan sieltä taas kaivettiin rivien välistä se "totuus" esille. En edelleenkään ole ateisti, korkeintaan agnostikko, mutta sekin mielestäni karsinoi minut liiaksi. Minulla ei ole mitään uskoa tai uskovia ihmisiä vastaan, mutta uskontoa vastaan minulla on, mikäli sitä tyrkytetään. Ja sitähän koko koululaitos tällä hetkellä tekee. Ja sitä vastaan haluan taistella. Että ihmisillä olisi oikeasti vapaus valita oma näkemyksensä, silloin kun he sen valinnan haluavat tehdä.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Boldattu kohta on asian ydin. On helppo syyttää koulua, jos jättää kasvatuksen koulun huoleksi.
Tottatotta. Hommahan voi hoitaa monella tapaa ja omien vanhempieni tapa ei ollut se paras mahdollinen, mutta ilman sanan tuputtamista koulussa ei mitään hämmennystä olisi ollut ensi sijassakaan. Uskontoa kun voi opettaa monella tapaa.

JZZ kirjoitti:
Mut hei, ihan harmitontahan se on että "hiukan" "välillä" pakotetaan kaikki osallistumaan "vahingossa" uskonnonopetukseen, omista elämäntavoista piittaamatta.
Se olisikin hauska nähdä, miten kristityt suhtautuvat, jos heidän lapsensa "vahingossa" joutuisivat harjoittamaan jotain muuta uskontoa. Saattaisi nousta haloo.

Sen verran vielä aiheeseen, että en suinkaan pidä uskonnoista opettamista kouluissa pahana asiana, vaan lähinnä sitä, miten opetusta toteutetaan. Siksi esim. ET on varsin hyvä vaihtoehto nykyiselle uskonnon opetukselle. Kristinuskoa käydään sielläkin läpi, mutta ilman tunnustuksellista painotusta.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Taitaa olla aika tapauskohtaista, kuinka tuon tyrkyttämisen tai tuputtamisen kokee. Joillekin tuputusta on jo se, kun ilmaisjakelulehti tipahtaa luukusta tai jokin järjestö jakaa flyereitaan kadulla. Porukkani eivät olleet lapsuuessani uskossa, mutta en silti muista mitään erityisen traumaattisia tuputuskokemuksia ala-asteajoiltani. Uskonto oli opetusta siinä missä muutkin aineet, vaikka en tuolloin käsittänyt, miksi aikuiset ko. juttuihin uskovat.

Kai näissä uskonnottomien viesteissä eniten ihmetyttää niiden aggressiivisuus. Tulee se fiilis, että koulussakin asiasta käydään räyhäämässä, vaikka uskon ja toivon, ettei asia näin kuitenkaan ole.

Sunnuntain tapauksessa voisi varmasti ottaa yhteyden rehtoriin, jos ei opettaja kunnioita pyyntöä.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Lapset ovat älykkäitä, mutta kyllä alaluokkalaiset ovat ajattelultaan aika kritiikittömiä ja uskovat siihen, mitä auktoriteetit (koti, opettajat) heille kertovat. Jos kodin ja koulun viesti on täsmälleen vastakkainen, niin kumpaa lapsi pitää oikeana? Helppo sanoa, että kotia, mutta onko asia aina näin. Mielestäni opettajan pitäisi ehdottomasti tukea tässä asiassa kotia eikä tuputtaa lapselle omaa vakaumustaan. Yleensäkin tunnustuksellinen uskonnonopetus pitäisi jättää kodin huoleksi. Yläasteella tai lukiossa voisi olla kurssi tai pari, jossa kerrottaisi neutraalisti ja yleissivistävästi eri uskonnoista ja niiden "annista" tälle pallolle.

Osittain samaa mieltä, mutta ei käy kateeksi opettajiakaan. Ei saa laulaa suvivirttä, ettei Mahmud (lue Mahmudin äiti) suutu, ei saa opettaa Jeesuksesta, kun Pertti (Pertin vanhemmat) ei Jeesuksesta perusta ja niin edelleen. Mahmud ja Pertti ovat koko sopassa vain sivumausteita, vanhempien hämmentäessä kauhan varressa.

Tosin itse en näe suureksi vaaraksi uskonnon opetusta lapsillemme. Sitä samaa kauraa on minullekin syötetty, niin kotoa kuin koulusta, mutta aika teki tehtävänsä ja nykyään sitä osaa ajatella jo omilla aivoillaan. Jos joku taas päätyy uskomaan annettuihin oppeihin ja saa siitä rauhan&merkityksen elämällensä, niin hyvä hänelle. Tästä syystä tuosta ”annista” on vaikea objektiivisesti kertoa.

Mitäs jos vaikka hyökkäisimme lapsiin kohdistettua mainontaa vastaan? Siellä niitä sieluja vasta kalastellaankin. Mutta mastercardhan on vapahtajamme, libido elää ostoskärryissä ja Joulupukkiin saa uskoa?
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itseäni hatuttaa suunnattomasti tämä jatkuva sikainfluenssasta vouhkaaminen. Mikä ihme siinä on, ettei siihen voida suhtautua ns. kylmän rauhallisesti, vaan pitää kuola valuen etsiä jokaisesta kuolemantapauksesta jotakin taivasteltavaa?

Toinen asia joka ottaa päähän ovat nämä romanialaiskerjääjät. Kuka idiootti antaa niille rahaa? Lapsikin tietää että homma on tarkasti organisoitua ja että rahat menevät johonkin ihan muualle kuin mummon sukkahousujen paikkuuseen tai sylissä mouruavan nälkäisen kissan ruokkimiseen. Pyh!

Ja sitten vielä Suomen ulkomaalaispolitiikka: Vetkutellaan ja vedetään köyttä. Ensin julistetaan avoimuuden ja pakolaisten auttamisen ilosanomaa, jonka jälkeen aletaan puhua työperäisestä maahanmuutosta ja sen lisäämisestä. Samaan hengenvetoon tiukennetaan työn perässä maahan muuttavien sääntöjä! Eli ne, jotka haluavat tulla tänne tekemään töitä, saavat kärsiä tiukennuksista samaan aikaan kun (oho, enpäs sanokaan ketkä) makaavat kotona.

Edelleen kaikkien pitäisi ns. nähdä otsallaankin, osan jopa omasta kokemuksesta, ettei kukaan tee päivääkään töitä jos saa kotona makaamalla ja pari paperia täyttämällä sossulta ja muilta instansseilta pari tonnia kuukaudessa ilmaiseksi. Eli maataan kotona sen sijaan että ajettaisiin bussia puolentoista tonnin kuukausiliksalla.

Onneksi tällä hetkellä oma elantoni on kohtuullisen vakaa. En voi kuvitellakaan miten vituttaisi jos pitäisi jonottaa kelassa näiden elintasoturistien kanssa. Mutta nyt vituttaa että pitää maksaa omasta n. neljänkymmenen tonnin vuositulostaan tietty määrä veroa, ja sen sijaan että tällä rahalla rakennettaisiin moottoriteitä, kehitettäisiin maanpuolustusta, rakennettaisiin jäähalleja tai kehitettäisiin kulttuuripalveluja, se annetaan ilmaiseksi ulkomaalaisille.
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
Tosin itse en näe suureksi vaaraksi uskonnon opetusta lapsillemme. Sitä samaa kauraa on minullekin syötetty, niin kotoa kuin koulusta, mutta aika teki tehtävänsä ja nykyään sitä osaa ajatella jo omilla aivoillaan. Jos joku taas päätyy uskomaan annettuihin oppeihin ja saa siitä rauhan&merkityksen elämällensä, niin hyvä hänelle. Tästä syystä tuosta ”annista” on vaikea objektiivisesti kertoa.

Tuskin uskonnon opettamisesta suurta vaaraa on, mutta turhaksi sen kyllä miellän. Nekin tuntimäärät mitä jeesusteluun ala-asteella käytetään voitaisiin muuttaa liikuntatunneiksi, niin saataisiin tulevaisuudessa muutama granlund ja pulkkinen enemmän tai ainakin parempikuntoisia teinejä.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mutta meillähän on jo Nuori Suomi! Ja jottei nyt ihan ohi aiheen mene, niin todettakoon ettei just nyt vituta yhtikäs mikään. V-loppu, täältä tullaan!!
 

passenger

Jäsen
Menkää sinne Uskotko Jumalaan -ketjuun jauhamaan ja antakaa ihmisten olla rauhassa vittuuntuneita. Nyt alkoi minuakin vituttamaan vielä teidän puusilmien paskanjauhaminen väärässä ketjussa, kaiken muun ohella.

Itse aiheeseen. Päällimmäisenä vituttaa oma kyvyttömyys siirtyä elämässä eteenpäin, naisesta siis kyse tässä asiassa. Toivoisin olevani edes hieman rationaalisen ajattelun pohjalta toimiva järkevä ihminen, mutta en ole.

Toisena on avautunut sellainen, että olen huomannut itselläni olevan hyvin vähän kavereita joiden kanssa voisin keskustella asioista tai tehdä mitään minua kiinnostavia asioita.

Tässä voisi parantaa maailmaa pikku kännillä, mutta siihenkään ei ole rahaa.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Ainut asia mikä tällä hetkellä vituttaa oikeastaan kunnollaa on se, että muutto puskee päälle juuri koeviikon aikana, joten pitäisi onnistua faijan kanssa roudamaan tavaraa ja lukemaan kokeisiin samaan aikaan :(
Voisinpa vielä hieman lisätä arvoisan palstaveli Passengerin vitutusta siten että kerron että tuossa vieressä odottaa litra viskiä...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tässä voisi parantaa maailmaa pikku kännillä, mutta siihenkään ei ole rahaa.

En toivo lisääväni tuota passengerin vitutusta, mutta tässä olisi litroittain viinaa och viiniä. Ja möllöttelen yksin kotona, viini tosin on ihan hyvää.

Ja stereoissa soi Modern Talking.

Että silleen...
 

passenger

Jäsen
En toivo lisääväni tuota passengerin vitutusta, mutta tässä olisi litroittain viinaa och viiniä. Ja möllöttelen yksin kotona, viini tosin on ihan hyvää.

Ja stereoissa soi Modern Talking.

Että silleen...

Nyt ei viinipullon avaamisen jälkeen vituta enää täälläkään niin. Kuusumun profeetta pyörii täällä ja aika sumussa on kohta passengerkin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Onko SM-liiga tosiaan niin munaton sarja tällä kaudella, että mistään jengistä ei löydy pelaajaa, joka kirjaimellisesti pudottaisi ton Tapparan persereiän jäänpintaan? Urheiluruudusta tuli nähtyä Mäntylän viimeisin ja ihmetellä pitää miten kauan tollanen rääpäle saa huseerata kaukalossa ja ajella vastustajia selästä laitaan ennen kuin joku oikeasti suuttuu. NHL:n malli Suomeen kiitos, jos ensimmäinen pelikielto on kaksi ottelua, niin seuraava samasta rikkeestä on viisi ottelua, kolmas kymmenen jne.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Toisena on avautunut sellainen, että olen huomannut itselläni olevan hyvin vähän kavereita joiden kanssa voisin keskustella asioista tai tehdä mitään minua kiinnostavia asioita.
Tämä on muuten aika vittumainen homma, mulla on vähän samanlainen ongelma. Paras ystäväni usealta vuosikymmeneltä, joka oli minulle enemmän veli kuin oikea veli voisi olla, kuoli nelisen vuotta sitten. Hänen kanssaan meillä oli erinomaisia keskusteluja, tarpeeksi samanlainen mutta riittävän erilainen maku monien asioiden suhteen sekä suuri ymmärrys ja kunnioitus toisiamme kohtaan. Kaipaan häntä suunnattomasti. Useimmat muutkin ystäväni ovat joko kuolleita, asuvat kaukana tai jokin muu seikka estää tai hankaloittaa yhteydenpitoa.

Uusia ystäviäkin voi aina hankkia, ja joskus niitä löytää. Kuitenkin olen vuosi vuodelta muuttunut vittumaisemmaksi, kyynisemmäksi ja omituisemmaksi ihmiseksi, eikä monikaan ihminen kiinnosta minua. Ei vain ole yhteistä kokemus-, kiinnostus- tai älyllistä pohjaa jonka varaan ystävyyssuhteet tapaavat rakentua.
 

passenger

Jäsen
Tämä on muuten aika vittumainen homma, mulla on vähän samanlainen ongelma. Paras ystäväni usealta vuosikymmeneltä, joka oli minulle enemmän veli kuin oikea veli voisi olla, kuoli nelisen vuotta sitten. Hänen kanssaan meillä oli erinomaisia keskusteluja, tarpeeksi samanlainen mutta riittävän erilainen maku monien asioiden suhteen sekä suuri ymmärrys ja kunnioitus toisiamme kohtaan. Kaipaan häntä suunnattomasti. Useimmat muutkin ystäväni ovat joko kuolleita, asuvat kaukana tai jokin muu seikka estää tai hankaloittaa yhteydenpitoa.

Uusia ystäviäkin voi aina hankkia, ja joskus niitä löytää. Kuitenkin olen vuosi vuodelta muuttunut vittumaisemmaksi, kyynisemmäksi ja omituisemmaksi ihmiseksi, eikä monikaan ihminen kiinnosta minua. Ei vain ole yhteistä kokemus-, kiinnostus- tai älyllistä pohjaa jonka varaan ystävyyssuhteet tapaavat rakentua.

Erittäinkin samoja tuntemuksia ja syitä täälläkin. Tuo etäisyys on monen mielestä helppo asia, mutta kyllä se hyvässä ystävyyssuhteessa väkisinkin vähentää kanssakäymistä. Paljon on ihan hyviä kavereita, mutta ei tosiaan sellaisia joiden kanssa olisi tuota ymmärrystä ja kunnioitusta toista kohtaan tarpeeksi. Ja jotenkin kun tietää miten pitkään sellaisen rakentaminen kestää niin uusien ystävyyksien rakentaminen tuntuu välillä liian hankalalta. Onko se sitten sitä kyynisyyttä vai mitä. Kohtalaisen omituisempana tai erilaisempana sitä ehkä välillä itseään pitää, eikä jaksa tosiaan kiinnostuakaan näiden ystävyyssuhteiden rakentamisesta tarpeeksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Osittain samaa mieltä, mutta ei käy kateeksi opettajiakaan. Ei saa laulaa suvivirttä, ettei Mahmud (lue Mahmudin äiti) suutu, ...

Nussitaan pilkkua hivenen. Mahmudin äidin mielipiteellä ei ole loppujen lopuksi mitään merkitystä, Mahmudin isä sanelee sen mihin perhe uskoo vai uskooko mihinkään - näin siis sikäläisessä kulttuurissa tai ainakin minun tietämissäni perheissä.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuo etäisyys on monen mielestä helppo asia, mutta kyllä se hyvässä ystävyyssuhteessa väkisinkin vähentää kanssakäymistä.
Vaan sukulaisuussuhteissa etäisyys pitää välit parempina. En ole esimerkiksi siskoani nähnyt 4,5 kuukauteen, enkä tule näkemäänkään muutoin kuin esimerkiksi mummomme hautajaisissa (joka tänään täyttää 87 vuotta) ja muissa vastaavissa tilaisuuksissa. Joulunakaan en tule siskoani näkemään, sillä laistan joulun pääosin tuosta syystä. Itse asiassa poistin siskoni puhelinnumeronikin viime sunnuntaina kännykästäni. Katsoin sattumoisin Big Brotheria ja Vappu Pimiää. Tajusin, että todellakin se Pimiä on aivan kammottava tyyppi ja tajusin, että siskoni on oikeastaan kaikin puolin tismalleen hänenlaisensa idiootti. Ei siitä sen enempää,

Eli joskus se etäisyys piti välit kunnossa, lähempi etäisyys tuhosi välit. Vaikka ei se oikeasti etäisyyden vika ole, vaan hänen. (Tähän kohtaan on mahtava Jatkoajan näsäviisastelijoiden kuittailla)
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Vaikka ei se oikeasti etäisyyden vika ole, vaan hänen. (Tähän kohtaan on mahtava Jatkoajan näsäviisastelijoiden kuittailla)

It takes two to tango. No ok, vitutusketju, joten menkööt.

Jotta asiassa pysyttäisiin, niin itseäni kyllä nyrhii ihan rotan lailla akkain kotkotukset eli kommunikaation vaikeus. Vaikka naisista tuolla toisessa ketjussa kovasti asiantuntevina viisastellaankin, niin kyllähän se on varma homma, ettei niistä luomuksista ota oikeasti tolkkua kukaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vaan sukulaisuussuhteissa etäisyys pitää välit parempina. En ole esimerkiksi siskoani nähnyt 4,5 kuukauteen, enkä tule näkemäänkään muutoin kuin esimerkiksi mummomme hautajaisissa (joka tänään täyttää 87 vuotta) ja muissa vastaavissa tilaisuuksissa.
Heh... Näin äitini viimeksi elokuussa 2006, vaikka asuu tuossa 100 km päässä. En ole edes soittanut, eikä hän. Sillat paloivat, totaalisesti. Siskoni kokee olevansa välikädessä eikä hänkään juuri pidä yhteyttä minuun. Nuorinta lastani, kohta 3v. ei täti ole viitsinyt käydä moikkaamassa. No, onhan välimatkakin yli 400 km... Vittu, ihan sama. Pitäkööt tunkkinsa. Pärjään saatana ilmankin, pitääkö sitä muka olla vielä ystävä ja tekemisissä, jos sattuu olemaan sukua? En minä pyytänyt syntyä kusipäiden klaaniin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
It takes two to tango
Ei tarvita. Jos toinen osapuoli myötäilee mahdollisimman pitkälle (eli minä) ja toinen vain aina vaatii, niin ei siinä tarvita kuin yksi kusipää eli se vaatija. Jos minä hoidan veljeni kanssa hänen muuttonsa 80 &:sti, niin meille vittuillaan, kun emme "itsekkäästi" hoitaneet talkoilla koko hänen muuttoaan. Ja niin edelleen, senkin jälkeen on tapahtunut paljon pahempaa. Hän vaatii ja jos se hänen mielihalujensa mukaan TISMALLEEN menee, on välit, jos ei mene, vastapuoli, oli se kuka tahansa, on "itsekäs narsisti".

Kyllä konfliktiin yleensäkin riittää monesti yksi kusipää. Monta vuotta joustin ja irvistin sisääni, sen vuoksi, että oli lähisukua. Sitten mainitsin hyvin hiljaa ja ystävällisesti, että tuota teen tämän verran ja se riittää nyt.

Tämä asia ei enää vituta yhtään, vaan päinvastoin, on ollut paljon rennompi elämä, kun se yksi kusipää ei ole ollut jatkuvasti vaatimassa milloin mitäkin.

LISÄYS:
Siskoni kokee olevansa välikädessä eikä hänkään juuri pidä yhteyttä minuun.
Samoin on veljeni kanssa. En ole hänellekään soitellut kertaakaan tässä 4,5 kuukauteen, hän on kerran minulle soittanut. Muodolliset välit on, ja periaatteessa ihan ok, hänen kanssaan, enempää ei nyt kiinnosta. Vitunko sitä tosiaan väliä pitää välejä pelkän sukulaisuuden takia. Vanhempiini on tosin aina ollut loistavat välit, ja tulee varmastikin olemaankin, se riittää.
 
Viimeksi muokattu:

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mua vituttaa Juhani Tamminen. On vituttanut jo kauan ja se käyrä vain nousee koko ajan. Lähtisi nyt jo vittuun Sportista. En halua häntä mihinkään jääkiekkoseuraan töihin. Ei ole olemassa seuraa jota vihaan niin paljon, että haluaisin nähdä Tamin siellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös