Vitutusketju

  • 10 564 503
  • 56 146

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitokset ujous-näkökulmasta, vaikka se ei mun mielestäni mikään syy voi tuon ikäisen pojan kohdalla enää ollakaan. Jollekin 3-vuotiaalle voi tuollaisen käytöksen tuolla perusteella vielä hyväksyäkin, vaikka mielestäni myös siinä on vanhempien paikka puuttua moiseen käytökseen.

Mä en voi sanoa tuntevani meidän rapusta sanan varsinaisessa merkityksessä yhtäkään toista asukasta. Sen sijaan naamatuttuja on useitakin ja kaikki muut tätä yhtä perheyksikköä lukuunottamatta ovat aina oma-aloitteisestikin tervehtineet. Muutamien kanssa jäädään suustammekin kiinni rappuun juttelemaan ihan arkipäiväisistä asioista. Voinkin kuvitella, että jos tarvitsisin esim. sokeria, kehtaisin mennä naapurin ovikelloa soittamaan.

Ehkä mä olen jotenkin nipo ja "vanhan kansan" ihminen, mutta mun mielestä käytöstavoilla on suurikin merkitys. Ja huonoa käytöstä tulee välttää, ainakin kodin seinien ulkopuolella. Tätä yritän lapsillenikin opettaa, koska usein on niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ja hyvällä käytöksellä on usein kauaskantoiset seuraukset. Jos kaikki käyttäytyisivät hyvin, meillä kaikilla olisi huomattavasti mukavampaa elellä. Muiden käytökseen emme voi vaikuttaa, mutta käyttäytymällä itse hyvin ja kohteliaasti, on todennäköisempää saada myös hyvää käytöstä takaisin. Kaikkea paskaa ei toki tarvitse muiltakaan sietää, mutta palautteen antamisessa takaisin kannattaa aloittaa olemalla itse ensin ystävällinen. Ja jos minä en näitä lapsilleni opeta, kuinka he voisivat sen oppia?

Kaikkien ihmisten kaveri ei tarvitse olla, eikä edes pitää heistä. Mutta tietynlainen kohteliaisuus on syytä omata näitäkin ihmisiä kohtaan. Kiusaamista ei toki tarvitse sietää tai olla heitä kohtaan ystävällinen, mutta se onkin asia erikseen.

Hyvät käytöstavat eivät maksa mitään, eivätkä ole mistään muusta pois. Toisaalta on hyvä, että näitä huonosti käyttäytyviäkin löytyy, koska niiden avulla on helppo pienille lapsille opettaa, miten pahalta voi toisesta epäkohtelias käytös tuntua. Vanhempi lapsistani on varautunut vieraita kohtaan ja tervehtimisen kanssa on välillä niin ja näin ihan meidän tuttaviemmekin kohdalla. Olen kuitenkin aina painottanut, että mitään muuta ei tarvitse alkuun jutustella, jos ei uskalla tai halua, mutta tervehtiä täytyy ja silmiin katsoa. Pikkuhiljaa tämäkin oppi alkaa mennä jakeluun ja tyttökin alkaa jo laskea muurejaan vieraita kohtaan, kun on oppinut, että tämän jälkeen hänellä on vapaus ottaa kontaktia omaehtoisesti.

Vastuu käytöstapojen opettamisesta on aina aikuisella, mutta kyllä mun mielestäni koululaisen voi jo olettaa osaavan käyttäytyä kohteliaasti, vaikka kotona tätä ei olisi painotettukaan. Käsittääkseni näitä asioita kuitenkin edelleenkin opetetaan ala-asteella, eikä näköjään turhaan.
 
Tulipa tästä mieleen, että pienempänä sällinä kun en kuitenkaan lasten lippuun olisi ollut enää oikeutettu kävi kerran niin, että annettuani matkaan oikeuttavan tasarahan kuski kysyi "kokonainen vai puolikas?" Vastasin "puolikas", kun tuollaista erikoisalennusta kerran tarjottiin ja sitten kuski neuvoi isälliseen sävyyn, että täytyy aina kertoa minkähintaisen matkan haluaa ostaa.

Nuo on myös vähän hankalia tilanteita kun joku tenava tulee ja maksaa esim. sillä vitosen setelillä. Silloin yleensä kysyn hänen ikäänsä, jos en itse ole varma onko hän yli vai alle 12v. Yleensä niillä on kuitenkin kolikoita ja niistä sitten pystyy päättelemään kumman lipun se haluaa. Varmasti on tullut myytyä lastenlippuja jo tuon iän ylittäneillekin, en jaksa alkaa ruveta varmistelemaan aina ja miten sitä edes todistaa sen että joku on vaikka 13. Syntymävuotta voi tietysti kysyä, siinä ne ei ehkä ihan helpolla keksi sitä vuotta mikä pitäisi olla oikeuttaakseen lastenlippuun.
Noista etuovesta ulos pyrkivistä. En oikeastaan tykkää yhtään näistä jotka koittaa sieltä ulos mennä. Sääntö on kuitenkin että siitä ei ulos mennä. Etenkin niitä jotka sitten väkisin sieltä tunkee kun olisi niitä matkustajia sisäänkin sieltä tulossa. Yleensä en ala kuitenkaan tästä urputtamaan niille vaan avaan sen oven niille, näin pääsen tilanteesta nopeammin kuin että alkaisi väittelemään tai odottamaan sitä että se kävelee sinne keskiosaan. Eri asia on sitten ne tilanteet kun tietää että siitä on kerralla lähdössä paljon matkustajia pois (keskustassa tai jonkun koulun vieressä tms) niin silloin avaan vaan kaikki ovet niin saa auton nopeammin tyhjäksi. Pieniä lapsia en tosin laske mielelläni etuovesta, ne kun saattaa lähteä juoksemaan siitä auton keulan ohi suoraan autotielle ja takaa saattaa tulla auto mikä ei näe sitä tenavaa ennenkuin se on siinä keulassa.

Mutta koska nyt ei juuri jaksa vituttaa mikään, niin poistun täältä jauhamasta työasioita.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllätyt vielä maailman monimuotoisuudesta, kunhan joskus hamassa tulevaisuudessa vaihdat koulubussin oikeaan bussiin.

No siitä on kyllä jo seitsemän vuotta, kun viimeksi koulubussissa matkustin. Tai olihan sekin ihan normilinja, mutta matkustajina melkein pelkästään koululaisia. Välillä oli muitakin matkustajia esim työmatkalla ja välillä ne väittelivät kiivaasti pitkät tovit kuskin kanssa josko jo voitaisiin lähteä liikkeelle, kun koululaisiin kyrpääntynyt kuski oli päättänyt vaikka tunniksi jäädä seisottamaan bussia pysäkille kesken matkan.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Kiitokset ujous-näkökulmasta, vaikka se ei mun mielestäni mikään syy voi tuon ikäisen pojan kohdalla enää ollakaan. Jollekin 3-vuotiaalle voi tuollaisen käytöksen tuolla perusteella vielä hyväksyäkin, vaikka mielestäni myös siinä on vanhempien paikka puuttua moiseen käytökseen.

Ujous voi olla kymmenvuotiaankin kohdalla se syy, ettei hän tervehtinyt. Eikä siinä ole mitään merkitystä sillä, että "hyväksytkö" sinä sitä vai et. Ja ei se vanhempien puuttuminen välttämättä asiaa auta. Ujoudesta kasvetaan eroon pikku hiljaa itseluottamuksen parantuessa. Ei huomauttelemalla asiasta kärkevään sävyyn. Hyvät käytöstavat toki kunniaan. Mikäli penikka oli vain itsekäs paskiainen, niin asia erikseen.
 
Rupesi vituttamaan naapurin pikkusälli. Satuttiin alle 2v. tyttäreni kanssa samaan aikaan pojan kanssa pyöräkellariin ja tyttäreni sanoi iloisesti "Moi!". Poika ei sanonut mitään, eikä edes fyysisesti reagoinut mitenkään. Ajattelin, että ei varmaankaan kuullut ja annoin asian olla. Poika sai pyöränsä klitsusta ja mä venasin, että pääsen ottamaan rattaat sieltä itse. Tyttäreni sanoi uudestaan kirkkaalla ja iloisella äänellä "Moi!". Eikä vieläkään mitään reaktiota pojalta. Tässä vaiheessa mä todella ystävällisesti sanoin, että voisit varmaan tervehtiä pientä ihmistä, kun noin iloisesti sua tervehtii. Eikä mitään. Ei vittu yhtään mitään. Se kundi ei sanonut mulle mitään, eikä edes ilme värähtänyt, käänsi vaan pään pois.

Mikä vittu ihmisiä vaivaa?...kyllä mun lapsia pitäisi tervehtiä... Mutta siltikin vituttaa mokoma moukka.

Ei jumalauta!!!
Kyse on pienistä lapsista, ja sä täällä dumaat pikku-kollin aivan samantien ku ei moikkaa sun kirkasäänistä pikku-prinsessaa. Ei tullut mieleen että poika voi olla ujo yms.?
Tuon ikäisillä on vielä kova tytöt-pojat-vastakkainasettelu, eikä tytöille todellakaan moikattu ton ikäisinä.
Rupes vituttaa. Muista ottaa seuraavassa taloyhtiön kokouksessa asia esille.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jumalauta!!!
Kyse on pienistä lapsista, ja sä täällä dumaat pikku-kollin aivan samantien ku ei moikkaa sun kirkasäänistä pikku-prinsessaa. Ei tullut mieleen että poika voi olla ujo yms.?
Tuon ikäisillä on vielä kova tytöt-pojat-vastakkainasettelu, eikä tytöille todellakaan moikattu ton ikäisinä.
Rupes vituttaa. Muista ottaa seuraavassa taloyhtiön kokouksessa asia esille.

No, en mä sitä ihan samantien dumannut. Ollaan asuttu samassa kerroksessa pari vuotta ja törmätään tämän tästä.

Jos tuon ikäisellä on joku tytöt-pojat-vastakkainasettelu päällä alle 2-vuotiaiden suhteen, niin toivotan onnea. Ei tule elämä olemaan helppoa.

Ja mä ammun kaikki, jotka eivät syö lasteni kädestä ja kehu heitä maasta taivaiseen... sehän se pointti tässäkin oli.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Jos tuon ikäisellä on joku tytöt-pojat-vastakkainasettelu päällä alle 2-vuotiaiden suhteen, niin toivotan onnea. Ei tule elämä olemaan helppoa.
.

En lähtisi tekemään kovin pitkälle vietyjä luonneanalyysejä vielä kymmenvuotiaastakaan. Enkä ainakaan lähtisi tuomitsemaan hänen elämänsä edellytyksiä tervehtimisen takia. Itsekin olin aika ujo tuon ikäisenä ja ihan terve yksilö minustakin tuli. Ja "tasapainoista" keskiluokkaista elämää viettävä..=)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olen BOL:n kanssa samaa mieltä siitä, että lapsille saa ja pitää opettaa edes jonkinlaiset käytöstavat kotona. Lastentarha/koulu toimii sitten vanhempien tukena. MUTTA jos näin ei tajuta tehdä kotona, niin ei ole ulkopuolisten asia mennä kouluttamaan muiden muksuja ainakaan tällaisessa asiassa, jossa kenenkään henki ei ole vaarassa. Varsinkaan, jos ei tiedä syytä käytökselle; esim tässä tapauksessa sille, miksi tervehdystä ei kuulunut. Pelkkä mutu ei riitä.

Et varmaan itsekään pitäisi siitä, jos muut aikuiset tulisivat oikomaan omien lastesi käytöstä. Ja tyttöjen äitinä sinulla ei voi olla paras käsitys pikkupoikien ajatusmaailmasta, vai??
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Noista etuovesta ulos pyrkivistä. En oikeastaan tykkää yhtään näistä jotka koittaa sieltä ulos mennä. Sääntö on kuitenkin että siitä ei ulos mennä. Etenkin niitä jotka sitten väkisin sieltä tunkee kun olisi niitä matkustajia sisäänkin sieltä tulossa. Yleensä en ala kuitenkaan tästä urputtamaan niille vaan avaan sen oven niille, näin pääsen tilanteesta nopeammin kuin että alkaisi väittelemään tai odottamaan sitä että se kävelee sinne keskiosaan. Eri asia on sitten ne tilanteet kun tietää että siitä on kerralla lähdössä paljon matkustajia pois (keskustassa tai jonkun koulun vieressä tms) niin silloin avaan vaan kaikki ovet niin saa auton nopeammin tyhjäksi. Pieniä lapsia en tosin laske mielelläni etuovesta, ne kun saattaa lähteä juoksemaan siitä auton keulan ohi suoraan autotielle ja takaa saattaa tulla auto mikä ei näe sitä tenavaa ennenkuin se on siinä keulassa.

Niin. Tässä bussimatkustamisessahan on myös hyvä erottaa kaksi asiaa toisistaan eli pidemmän matkan bussit ja sitten nämä ihan yhden kaupungin sisällä liikennöivät bussit.

Useimmin näissä pidemmän matkan busseissa ei ole edes kuin yksi mahdollisuus mennä ulos ja se on tuo etuovi. Itselleni etenkin nämä pidempää matkaa tekevät bussit tulivat tutuiksi kun matkustin Seinäjoki-Kauhajoki-Seinäjoki väliä opiskeluvuosinani.

Sitten missä tällä hetkellä asustelen eli Hämeenlinnan naapurikunnassa niin eipä täällä ole kyllä mitään kertalippuja käytössä. Jos haluat Hämeenlinnaan niin sinun on melkein sanottava minne siellä haluat, että bussikuski osaa ottaa oikean hinnan matkasta. Puhumattakaan sitten noista pidemmän matkan busseista missä nyt luonnollisesti on sanottava minnepäin on menossa, jos ei käytä mitään korttisysteemiä. Tämän takia varmaan itselleni on jäänyt epätietoisuuteen se asia, että bussilla voi matkustaa sanomatta kuskille edes minne on menossa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et varmaan itsekään pitäisi siitä, jos muut aikuiset tulisivat oikomaan omien lastesi käytöstä. Ja tyttöjen äitinä sinulla ei voi olla paras käsitys pikkupoikien ajatusmaailmasta, vai??

Itseasiassa, jos omien lasteni käytös ei ole tilanteeseen sopivaa, toivoisin läsnäolevan aikuisen puuttuvan siihen. Oli kyseessä sitten hiekan heittäminen hiekkalaatikossa, rappukäytävässä huutaminen, pallon heittäminen jonkun seinään esim. klo 20 jälkeen tai teinin mölyäminen sporassa. Tietenkin oletan tämän aikuisen tekevän sen lasteni koskemattomuutta kunnioittaen. Monestihan lapsethan eivät edes tule ajatelleeksi käyttäytyvänsä sopimattomasti ts.esim. pallon heittämisen seinään häiritsevän naapuria. Ja monille lapsille menee jakeluun paljon paremmin, jos joku ulkopuolinen kommentoi huonoa käytöstä, vaikka oma vanhempi olisi samaa asiaa jankuttanut iät ja ajat. Tai näin ainakin oman kokemukseni mukaan. Pitää vain pitää mielessä, millä tavalla kommentoi ts. sanooko ystävällisesti vai alkaako heti raivota.

Joo, voi toki olla, että on kovinkin yleistä, että pikkupojat saavat tyttöbakteereja myös taaperoista tai jopa ihan vauvoista. Koskaan en ole moisesta kuullut, mutta eihän se sitä tarkoita, etteikö näin voisi olla. Parin frendin kanssa olen tästäkin asiasta jutellut ja poikien äitinä heille se ei kovin tutulta kuulostanut myöskään. Ja mulla itselläni on ollut lapsesta saakka myös paljon poikia kavereina, enkä kyllä tunnista tätä piirrettä kenessäkään olleen. Siis sitä, että tyttöbakteereja olisi saatu myös kavereiden pikkusisaruksista. Lähipiirissämme on paljon poikia, joten jossakin määrin ymmärrän, mitä poikien päässä liikkuu. Mutta en toki tiedä, mitä kaikkien poikien päässä juuri sillä kyseisellä hetkellä pyörii.

Olisi alunperin pitänyt kirjoittaa enemmänkin ihmettelyketjuun, koska tämä mun "dissaukseni" poikaa kohtaan on käsitetty vähän väärin, osin omaakin syytäni. Enhän mä tälle pojalle tehnyt mitään muuta kuin ystävällisesti sanoin, että voisi vaikka tervehtiä pientä takaisin, kun toinen sanoo iloisesti moi, koska oletin, että poika ei ensimmäistä "moita" kuullut. Ja mä en todellakaan saanut mitään raivareita tai edes sen enempää puhunut mitään koko jannulle. Lähinnä olin monttu auki. Enkä todellakaan ala sen enempää pojalle opettamaan käytöstapoja, koska näkemäni perusteella voisin kuvitella sen olevan loputon sua ja mulla on kädet täynnä ihan omien lasteni kanssa.

Äsken törmättiin poikaan taas rapussa ja tyttö sanoi taas iloisesti moi pojalle. Eikä mitään reaktiota edelleenkään. Joten sattumasta nyt ei ainakaan näytä olevan kysymys. Jatkoimme iloisena matkaamme, koska olen nyt ymmärtänyt, että moinen käytös on nykyään täysin hyväksyttävää, jollei jopa suotavaa. Sehän on ihan pimeetä tervehtiä naapureitaan, saati sitten olettaa, että siihen vastattaisiin. Piis and lööv.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Äsken törmättiin poikaan taas rapussa ja tyttö sanoi taas iloisesti moi pojalle. Eikä mitään reaktiota edelleenkään. Joten sattumasta nyt ei ainakaan näytä olevan kysymys. Jatkoimme iloisena matkaamme, koska olen nyt ymmärtänyt, että moinen käytös on nykyään täysin hyväksyttävää, jollei jopa suotavaa. Sehän on ihan pimeetä tervehtiä naapureitaan, saati sitten olettaa, että siihen vastattaisiin. Piis and lööv.

Jatkoitte matkaanne iloisena, mutta vitutusketjuun piti tulla jatkoavautumaan? Kuulostaa ihan kerrostalokyttäämiseltä; ehkä huonotapaisista naapureista alkaa kohta väkisin kaivamalla löytyä myös meluhaittaa ja muuta sellaista, jonka voi oikeasti ottaa heippalapuilla haltuun ja jos ne ei auta, niin käsitellä asiaa taloyhtiön kokouksessa? Tai ainakin roskiskatoksella/hiekkalaatikolla muiden samanmielisten kanssa? Piis änd lööv vaan sinnekin taloyhtiöön.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Vittu ja saatana sekä miljoona muuta alatyylin ilmausta.
Taas sitä ollaan kipeänä. Lihaksia särkee ja nokka vuotaa kuin Niagara. Kuumettakin taitaa taas olla. No, johan sitä tässä saikin olla "terveenä" noin reilun viikon ajan. Tämän siitä näemmä saa, kun lopetin viinan juomien sekä muut epäterveet elämäntavat viime vuoden puolella. Sen jälkeen on sitten oltu kipeänä vähän väliä. Vittu, taitaa kohta viinapullon korkki narista ja kunnolla.

Saatana.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Tänään vituttaa erittäin paljon suuntavilkkua käyttämättömät mulkut, autoa ajavat kännykkään puhuvat kusipäät ja TE jotka ette osaa ajaa sateessa tahi siis tihkusateessa. Ja en väitä olevani parempi kuski kun kukaan muukaan mutta vituttaa kun 40km/h alueella ajetaan hädintuskin 30km/h vaikka ei ole edes liukasta.

Nih ja hattupäiset äijät ratintakana. Nuff said.
 

Pikherz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuudeksi viikoksi hain kesätöihin, kaksi viikkoa sain.
Ei tietenkään tällaisina aikoina saisi valittaa, mutta kyllähän se pistää vituttamaan.

Taitaa jäädä auton osto siihen..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuudeksi viikoksi hain kesätöihin, kaksi viikkoa sain.
Ei tietenkään tällaisina aikoina saisi valittaa, mutta kyllähän se pistää vituttamaan.

Taitaa jäädä auton osto siihen..

No vähän samanlaisia vitutuksen aiheita tälläkin suunnalla kesätöihin liittyen.

Pari edellistä kesää olen ollut yhen vanhainkodin keittiöllä lomittajana ja koulun aikana ja nyt kun oon työttömänä muuten niin ekstraajana. Laitoin sinne tuossa pääsiäisen alla taas viestin, että olen käytettävissä nytkin kesällä mikäli apua tarvitaan jne eli ilmoitin olevan täksi kesäksikin käytettävissä lomittajana, mutta tänä kesänä näemmä nuo työvuorot jatkuu yhtä epävarmoina ekstrausvuoroina kun on tähänkin asti mennyt, poislukien nuo kesät.

Vituttaa siinä mielessä, että olisi mukavampaa kun se duuni olisi varmempaa edes sen kesän ajan. No kai se lama vaikuttaa tuonnekin. Ennen oli keittiöllä duunissa 5 vakkaria ja nykyään vain 4 jne...

No koko ajan tässä pyritään etsimään uutta työpaikkaa itselleen, sillä eihän noin epävarmoilla työvuoroilla pysty oikein kukaan itseään kunnolla elättämään. Kivahan se on, että työtä on, mutta elämisen kustantamiseen tuo ei riitä.

Vituttaa vaan, kun ei oikein tunnu tuottavan tulosta tuo työnhakukaan. No nyt on kyllä moneen paikkaan tullut läheteltyä hakemuksia, joissa hakuaika ei ole vielä edes päättynyt, joten toivossa on hyvä elää. Ja yritystä ja uskoa nyt riittää vielä onneksi kuitenkin. Eiköhän tämä vielä tästä...

Vituttaa myös nuo työttömyystukijutut. Tuntuu niin yhdentekeviltä täytellä noita lappusia jne. kun arvaa ettei sieltä varmasti edes ole paljoa edes tukea tulossa, kun asuu porukoilla ja saa tienestiä kuitenkin. No, en mä kyllä tällä hetkellä niin rahan tarpeessa edes ole, että ei mulla nyt niin välttämättömyys ole tuota tukea edes saada. Tämänkin takia tuo haku tuntuu vaan entistä turhanpäiväiseltä.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Vituttaa vaan, kun ei oikein tunnu tuottavan tulosta tuo työnhakukaan...
Jos kerran olet Hämeenlinnan lähettyvillä niin hae Tiiriön ABC:lle töihin. Käsittääkseni siellä on melkein koko ajan päällä. Kylläkin vähän kuullut, ettei se ole työpaikkana kovin arvostettu, mutta jos duunia on vailla, eikä karsasta sen tekoa niin tonne vaan kyselemään.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eteisen peilini alla ollut pieni seinään kiinnitetty lipasto tms. rojahti lattialle viime yönä, kun olin mainospostia kasannut siihen liikaa painoksi enkä ollut saanut aikaiseksi pakata niitä kassiin ja vietyä paperinkeräyslaatikkoon. Laiskuudesta sakotetaan.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
mainospostia

Mainosposti vituttaa varmaan kaikkia. Täällä kaiken ilmaisjakelun hoitavat vaihto-opiskelijat jotka eivät tunnu osaavan edes englantia. Monellako eri kielellä se EI MAINOKSIA pitäisi siihen luukun yläpuolelle töhertää että sitä kierrätysjätettä ei tarvitsisi sietää oikean postin (lue=laskujen) seassa?

Tästä voisi purnata että vituttaa myös kun tulevat tänne hakemaan ilmaisen koulutuksen ja sitten häipyvät maailmalle. Ja vievät meidän työt! Näinä aikoina monelle kelpaisi se mainostenjakaminenkin ansiotyönä. Mutta parempi olla purnaamatta ettei leimaudu rasistiksi.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Vituttaa lähinnä se, ettei töitä meinaa löytää sitten millään. Hakemuksia on lähetetty vaikka kuinka paljon kevään mittaan, mutta mitään ei meinaa irrota. Vituttaa myös ne ihmiset, jotka väittävät että töitä kyllä löytyy jos vain haluaa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
"Kyllä meitä kaikkia omaisia on itkettänyt."

Minä en pysty kuvittelemaan aikuista miestä, joka itkisi sen takia, että jonkun (olkoon vaikka isä) haudalla on poltettu roskia. Kuollut on kuollut, eikä välitä minkään vertaa siitä, vaikka hautausmaan kesätyöntekijät kusisivat haudan päälle, että kukat saavat lannoitetta. Onhan se tietysti omaisille kova paikka, kun siinä hautakummun päällä on mustanharmaa kohta maassa. Ei kasva ruoho kivasti.

"Sukulaiset harkitsevat tutkintapyynnön tekemistä poliisille hautarauhan rikkomisesta."

Kyllä osaa ihminen ampua yli. Olihan se nuotionteko papilta ajattelematon teko, mutta minkälainen ihminen lähtee haastamaan siitä toista käräjille? Eikö anteeksipyyntö ja asian korjaus riitä?

Tuollaiset meuhkaajat vituttavat. Tämänkin asian olisi voinut hoitaa sivistyneesti asianosaisten kesken, eikä olisi tarvinnut vetää hernettä perseen kautta nenään. Hamekangasta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tässä sairaspotilaana kämpilläni oleskelen ja tunti sitten ovikelloni soi. En avannut, huomasin vain, että pari kappaletta vuoden -95 amissedanilla saapunutta hamppia näkyi oveni takana haahuilevan. Otin tietenkin selville kaiken mahdollisen heistä ja huomasin, että autonomistaja asuu eräällä Oulun ghettoalueella. Mitähän niillä oli mielessä. Sen mitä Oulun uutisia on tullut viime aikoina luettua, niin eivätpä kovin iloiset asiat tule mahdollisina tapahtumaskenaarioina mieleen. Ei mun oven taakse muuten tuollaisia hamppeja tule örisemään.

Vituttaa taas tämä vitun Oulu! Muuttaisko vaikka jonnekin rauhaisampaan paikkaan, vaikka Harlemiin!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taas kerran vituttaa nämä Suomen säät! Taitaa tulla tästäkin kesästä ihan samanlaista paskaa kuin viimekin kesä oli, joka vitun päivä sataa taas vettä! Ei yhtään perkeleen päivää voi mennä etteikö jossain vaiheessa alkaisi sataa. Tänäkin aamuna oli oikein hienon näköinen ilma vielä silloin kun heräsin mutta nyt tulee taas vettä kuin esterin perseestä! Saatana!
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Uutinen koskien haudalla poltettuja roskia

Ok, törkeä virhehän tuo on ollut mutta itseäni vituttaa tuo asioiden liioittelu. Voi kun oikein on äitienpäivä mennyt pilalle ja kun on niin hyvät muistot mummolastakin, on katsottu onko hukkakauraa ja kaikkee. Niin ja katiskallakin käytiin.
Minun koulupäiväni on mennyt pilalle ja minua on itkettänyt, kun huomaan kuinka säälittäviä ihmiset ovat kun kaikin keinon pitää lehtien sivuille päästä. Jessus varmaan haudattu henkilö olisi enemmän pahoillaan siitä että tuolla haetaan julkisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös