Vitutusketju

  • 10 559 213
  • 56 140
Vaikka ruumiinpalvonta välillä voi mennäkin yli niin kyllä on ihan normaalia olla myrtynyt mihin tahansa toimintaa hautojen päällä, joka ei kuulu "asiaan". Tällainen roskien polttaminen esim. on aivan ala-arvoista.

En usko hirveästi miesten itkeä tihruttavan tällaisen takia, mutta suuttua siitä moni kykenee. Herkemmät saattavat jopa pari kyynelettä tirhauttaa. Itse olisin melko käärmeissäni, jos erään paikkakunnan pastori päättäisi isoisäni haudalla alkaa notskia pitämään. Rinnastan sen suoraan kusemiseen, mopolla ruovitteluun tai tanssimiseen.

Vituttaa moinen ajattelemattomuus hautausmaalla huomattavasti enemmän kuin asianomaisten vitutus.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tässä kun olen tähän ketjuunkin jo avautunut tälle(kin) päivälle Oulusta, niin jatketaan samassa ketjussa.

Päivällä siis ei saanut olla kämpillään rauhassa sairastamassa, vaan mitkä lie hihhulihörhöt olivat tulossa kämppääni. Nyt tässä mietin, että pitäisiköhän lähteä tuonne keskussairaalaan, kun sen verran kurkku turvoksissa, kun rohtoa tarvitsisi, että happi kulkisi.

Vaan vitut. Nyt siellä Oulun sairaalassa on ns. tilanne päällä. Poliisit ovat eristäneet yhteispäivystyksen ja kytät ovat siellä luotiliiveihin pukeutuneina.

Ei saatana tätä Oulua!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä kannattais jo muuttaa muualle!
No niin kannattaakin! Tässä jossain kohtaa asioiden järjestyttyä touko-heinäkuussa irtisanon kämppäni, että jos sinne asti säilyisi hengissä ja järjissään täällä Suomen Helvetin esikartanossa! Alkaa todellakin jo olla kärsivällisyys koetuksella!

Ainoa hyvä asia mitä täältä Oulusta olen 1,5 vuoden aikana saanut, on ollut puhdas testitulos sukupuolitautitestistä! (vieläpä kahteen kertaan!)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ainoa hyvä asia mitä täältä Oulusta olen 1,5 vuoden aikana saanut, on ollut puhdas testitulos sukupuolitautitestistä! (vieläpä kahteen kertaan!)

Nyt on siis todistettu, että naisille vittuileminen ehkäisee sukupuolitauteja.

edit: No jopas. Kannattaa varmaan hankkia oikea käyttäjänimi, niin välttyy tällaisilta valheellisilta vihjauksilta!
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuollut on kuollut, eikä välitä minkään vertaa siitä, vaikka hautausmaan kesätyöntekijät kusisivat haudan päälle, että kukat saavat lannoitetta. Onhan se tietysti omaisille kova paikka, kun siinä hautakummun päällä on mustanharmaa kohta maassa. Ei kasva ruoho kivasti.
Uutisointi meni yli, joo, mutta kyllähän tämä sun kirjoitus on vähintään yhtä kovaa perseilyä. Joillakin voi olla ihan aidosti hyviä muistoja rakkaistaan, ja kyllä se vain on niin, että tällaiset teot kohdistuvat symbolisesti vainajaan. Omaisten mielen pahoittuminen on aivan ymmärrettävää, vaikka itse vainaja ei siitä paljon liikutu.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tästä olen niin monesti halunnut sanoa ja nyt sohaisen tätä muurahaispesää, vaikka vähemmistöön jäänkin.

Joillakin voi olla ihan aidosti hyviä muistoja rakkaistaan, ja kyllä se vain on niin, että tällaiset teot kohdistuvat symbolisesti vainajaan.

No miten sen kukin ymmärtää. Minulle kyllä kävisi vallan mainiosti, että jos joskus kuolen, niin ruumis voitaisiin heittää jätemyllyyn ja vaikka syöttää sioille. Ei se tarkoita, että ei olisi hyviä muistoja. Kierrätystä! Ihan samoin koen, että kaikille muillekin voitaisiin tehdä, ilman että mieleni siitä mitenkään pahoittuisi, symbolisesti tai epäsymbolisesti. Tärkeää ovat muistot, ruumis on vain kuin jauhelihapaketin elmukelmua, ei sitä kannata vaalia sen jälkeen kun "jauhelihaa" ei enää ole. Semmoisiahan ihmiset usein ovat, mitä suurempi hautakivi, sitä enempi muka välitettiin ja mitä isommat häät, sitä enemmän muka rakastetaan. Minun mahdollisen haudan kohdalle voitaisiin ihan luvallani perustaa vaikka bordelli tai yleinen käymälä!

Mitä se minulle kuuluu jos joku polttaa roskia vaikkapa haudalla. Eiväthän ne edes tunteneet sitä ruumista, ja jos vaikka olisivat tunteneetkin, niin mitäs sitten, mitä sitä mieltänsä pahoittamaan toisten toilailuista, kun eipä tuosta käytännön haittaa kuitenkaan tullut.

Voi teitä länsimaisen ajattelun vankeja.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Olen sanasta sanaan samaa mieltä Käyttäjänimettömän kanssa tässä asiassa. Kuolleelle ei ole mitään väliä, missä sitä köllöttää. Se on sitten omaisten ongelma, jos he haluavat jonkinlaista palvontapaikkaa maan päälle väsätä. Kunnioittaa voi monella tavoin, myös vähemmän näyttävästi.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen sanasta sanaan samaa mieltä Käyttäjänimettömän kanssa tässä asiassa. Kuolleelle ei ole mitään väliä, missä sitä köllöttää. Se on sitten omaisten ongelma, jos he haluavat jonkinlaista palvontapaikkaa maan päälle väsätä. Kunnioittaa voi monella tavoin, myös vähemmän näyttävästi.
Mutta eikö hautausmaa nimenomaan ole se "palvontapaikka", eikä kaatopaikka tai yleinen temmellyskenttä, minkä kaikki kyllä ymmärtävät. Leikkikentät erikseen, ei sitä voi omaisten piikkiin laittaa jos kaikki eivät tätä ymmärrä. Saako sitten myös hautakiviä käydä potkimassa kumoon, kun eihän se muistoja tahraa tai kuollutta sen pahemmin kiinnosta onko se murikka pystyssä vai ei?

Vai olenko tässäkin liian vanhoillinen ja perinteisiin kangistunut? Kaikki kuolleet jätemyllyyn ja bordelleja tilalle!
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Olen sanasta sanaan samaa mieltä Käyttäjänimettömän kanssa tässä asiassa. Kuolleelle ei ole mitään väliä, missä sitä köllöttää. Se on sitten omaisten ongelma, jos he haluavat jonkinlaista palvontapaikkaa maan päälle väsätä. Kunnioittaa voi monella tavoin, myös vähemmän näyttävästi.
Eiköhän se ole vähintään eräänlainen kirjoittamaton sääntö, ettei toisten haudoilla perseillä. Tuskin tuossakaan tapauksessa omaiset kyseisen vainajan puolesta loukkaantuivat, vaan enemmänkin siitä kuinka välinpitämättömiä ihmiset saattavat olla.

Uutisesta en tiedä, onko se uutisoinnin arvoinen juttu, mutta kyllä sitä paljon turhemmistakin asioista uutisoidaan. Jos hautapaikasta, hautauksesta ja muista kuluista maksetaan, että vainaja saisi arvoisensa lepopaikan, niin luulisi tällaisissa tilanteissa käytettävän ihan maalaisjärkeä. Itse ainakin paheksun kaikenlaista hautojen mustamaalausta, joten ymmärrän hyvin omaisten reaktion. Pistää tosiaan ihmetyttämään, ovatko nykyihmiset tosiaan näin "epäpyhiä" ja moraalittomia.

Uutisointiakin enemmän vituttaa asiasta näinkin kova vaahtoaminen täällä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Pistää tosiaan ihmetyttämään, ovatko nykyihmiset tosiaan näin "epäpyhiä" ja moraalittomia.
Jos on epäpyhää ja moraalitonta olla sitä mieltä, ettei vainajien kunnioittaminen ole kivenmurikasta kiinni, olen ilmeisen moraaliton yksilö.
Kunnioittaa voi monella tavoin, myös vähemmän näyttävästi.

Minä ajattelen tätä juttua lähinnä kuolleiden näkökulmasta; sille lihakasalle ei ole väliä, missä se on. Henki meni jo. Omaiset haluavat kunnioittaa ja muistella vainajia, ja ovat perustaneet sitä varten hautausmaita. Minusta sen voisi tehdä muutenkin.
 

-RVL-

Jäsen
Itse tällä hetkellä olen hautausmaalla töissä ja voin uskoa kuinka pahasti tuollainen vituttaa omaisia. Osalla heistä keittää yli jo siinä vaiheessa kun haudoilta kerätään kuolleet kanervat ja havunsa pudottaneet männyn risut pois. Taikka traktorilla jyrätään hauta tasaiseksi.

Vainajalle se on todellakin ihan sama. He ovat kuitenkin maassa jo matoina/haudan tiivistämiseen käytetyn veden mädännyttämiä. Mutta kyseessä on kuitenkin se paikka jossa vainajaa voidaan käydä muistelemassa/pitämässä hänestä "huolta" tuomalla kukkia ja hoitamalla kiven/ristin edustaa.

Todellista perseilyä seurakunnan työntekijöiltä.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Jos on epäpyhää ja moraalitonta olla sitä mieltä, ettei vainajien kunnioittaminen ole kivenmurikasta kiinni, olen ilmeisen moraaliton yksilö.

Minä ajattelen tätä juttua lähinnä kuolleiden näkökulmasta; sille lihakasalle ei ole väliä, missä se on. Henki meni jo. Omaiset haluavat kunnioittaa ja muistella vainajia, ja ovat perustaneet sitä varten hautausmaita. Minusta sen voisi tehdä muutenkin.
Eli ei anneta muidenkaan kunnioittaa vainajia, jos itsekään ei halua sillä tavalla? Jos itseä ei kiinnosta hautausmaiden ylläpito, niin se oikeuttaa vaikka potkimaan toisten hautoja?

Hautausmaathan ovat perustettu sitä varten, että olisi edes joku rauhallinen paikka, jossa voisi muistella vainajia. Kunnioittaminen ei tietenkään ole kivenmurikasta kiinni, mutta kovin fiksua toimintaa muiden hautoja ei ole tärvellä. Jos sinä et arvosta tällaisia tapoja, niin sen kuin kuset lähimmäistesi haudoille. Jätä kuitenkin muiden haudat rauhaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eiköhän se ole vähintään eräänlainen kirjoittamaton sääntö, ettei toisten haudoilla perseillä.
Tiedätkös mitä kirjoittamattomia sääntöjä maailmassa onkaan ollut. Onneksi monet niistä on jo lakkautettu. Kirjoittamattomatkin säännöt kun nimittäin muuttuvat aikojen kuluessa.

Toisekseen, haudoilla ei perseiltäisi, kun niitä hautoja ei edes tehtäisi! Tokihan monessa asiassa, tässäkin, jokaiselle sallittakoon tapansa, esitin tuossa vain oman kantani tähän asiaan. Jos jotkut ostavat omatuntoaan ostamalla halkoliiterin kokoisen hautakiven kuolleelle rakkaalle lähimmäiselleen, niin siitä vain, ei se minua häiritse, ihmetyttää toki noin yleisesti, miksi pitää noudattaa noin typerää traditiota siksi, että niin on tapana.

Ja minkä ihmeen takia siellä hautausmailla pitää kävellä niin vakavina ja hiljaisina? Kunnioitusta, täh? Minulle parasta kunnioitusta voisi olla vaikka se, että matkalla mahdolliselle haudalleni viheltelisi kissanpolkkaa. Hyvällä mielellä se on parempi saapua! Noh, sille kunnioitukselle on kylläkin sinänsä se ja sama, sillä kuoltuani olen tietääkseni kuollut.

Minä ainakin muistelen edesmenneitä mieluiten vaikka kotosohvallani, ei siihen tarvita jonnekin keskiaikaistyyppiselle riittipaikalle menoa, jossa vahataan jotakin kivenmurikkaa. Muslimit suutelevat sitä kiveään pyhiinvaelluksellaan, minusta semmoinen käytös on kovin keskiaikaista ja jopa tragikoomistakin. Huvittaa kyllä lätkäpystienkin suutelot, tulee aina mieleen joku keskiaikainen taikamalja, kun sitä menoa katselee.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä ajattelen tätä juttua lähinnä kuolleiden näkökulmasta; sille lihakasalle ei ole väliä, missä se on. Henki meni jo. Omaiset haluavat kunnioittaa ja muistella vainajia, ja ovat perustaneet sitä varten hautausmaita. Minusta sen voisi tehdä muutenkin.
Jaa, että kuolleiden näkökulmasta. No sehän on huomaavaista, myönnetään. Ja olen kyllä aivan samaa mieltä, että vainajien puolesta asialla ei ole mitään väliä, mutta uskoisin, että suurin osa kansasta sen tajuaa myös. Siksi kyse onkin omaisten tuntemusten kunnioittamisesta, koska symbolisesti se sinun nuotiosi tai kuseskelusi osuu nimenomaan siihen lähimmäiseen ja hänen muistoonsa, jonka haudalla tykkäisit käydä tarpeitasi tyydyttämässä. Kuten Taitopelaaja kirjoitti, sinä voit hoitaa asiat läheistesi kanssa kuinka tykkäät, mutta huomioi, että se ei välttämättä saa kovin riemullista vastaanottoa laajemmin toteutettuna.

Panomies-filosofin paskanjauhantaan en edes viitsi vaivautua vastaamaan.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Haistakaa motoristit vittu! Mitä ihmeen kicksejä saatte siitä, että teette äkkiarvaamattomia käännöksiä, kiihdytyksiä ja ohituksia sillä lelullanne? Juuri äsken eräässä risteyksessä olin kääntymässä vasemmalle, ja vastakkaisesta suunnasta tuleva motoristi oli kääntymässä samaan suuntaan (siis oikealle itsestään katsoen). Kohdetien ollessa nelikaistainen ajoin toki päättäväisesti risteykseen, kun motoristi päättikin yllättäen mennä suoraan ja teki äkkikiihdytyksen niin, että tuon imbesillin ajohaalarit varmaan hipaisivat konepeltiäni.

No, itsepähän pahemmin loukkaannutte, kun kontaktiin autoni kanssa pääsette, vitun keilat!!
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Vaimo vituttaa. 3 viikkoa ennätti tänä keväänä olla vitun kalliit 19" alumiinivanteet alla, kun aamulla sain viestin: "olen pahoillani, ajoin vanteen kiveen".
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Huvittaa kyllä lätkäpystienkin suutelot, tulee aina mieleen joku keskiaikainen taikamalja, kun sitä menoa katselee.
Se hyvä puoli on HIFK:n ja Leijonien kannattajana, ettei tartte kattella mitään ällöjä pokaalien nuolemisia.

Mitä tähän typerään vainaja- ja hautakeskusteluun tulee (pilaatte hyvän vitutusketjun, shaatana), niin eipä kai sitä vainajaa häiritse sekään, jos herra Nekro Fiilistelijä tulee ja tuikkaa. Ei se silti tee siitä hyväksyttävää toimintaa, mun miälestä. En minäkään kaipaa kuoltuani mitään palvontaa tai riittejä, se piisaa mainiosti kun saan niitä osakseni elossa ollessani. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että suurin osa ihmisistä haluaa kunnioittaa hautaa ja siellä pötköttelevää raatoa, eikä täten kenenkään hautaa tule häpäistämän esim. ulosteilla, nuotiopiireillä tai muilla sinänsä hervottomilla ajanvietteillä.
 

julle-jr

Jäsen
Ja olen kyllä aivan samaa mieltä, että vainajien puolesta asialla ei ole mitään väliä, mutta uskoisin, että suurin osa kansasta sen tajuaa myös. Siksi kyse onkin omaisten tuntemusten kunnioittamisesta, koska symbolisesti se sinun nuotiosi tai kuseskelusi osuu nimenomaan siihen lähimmäiseen ja hänen muistoonsa,
No ei kai urea eli karbonyylidiamidi haudalla mihinkään omaisten muistoon voi vaikuttaa. Onhan siinä maaperässä paljon rumemmankin näköisiä yhdisteitä.
(karbonyylidiamidin kuva: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Urea_large.png)
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Saa kyllä olla vitun juntti ihminen, jos roskia polttaa hautapaikalla. Toiset tolvanat tulevat vielä sanomaan, että on ihan ok kuseskella toisten haudoilla. Mitä jos te pikku neropatit oikeasti työntäisitte päänne lihamyllyyn?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tiedätkös mitä kirjoittamattomia sääntöjä maailmassa onkaan ollut. Onneksi monet niistä on jo lakkautettu. Kirjoittamattomatkin säännöt kun nimittäin muuttuvat aikojen kuluessa...

Miksi ei voi kunnioittaa toista ihmistä?

Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, ettei haudan päällä saa polttaa roskia. Ja vaikka sinä et allekirjoita joitain vanhoja tapoja, etkö voi kunnioitaa niitä kenelle nämä tavat merkitsevät jotain?

Ja itse olisin luultavasti itkenyt, jos olisin huomannut äitini haudalla poltetun roskia. Minulle Porin metsähautausmaalla oleva äitini hauta on paikka, jossa hiljennyn muistelemaan häntä. Miksi en saisi toimia näin?

Kunniotusta, vähän kunnioitusta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eihän sitä nyt tietenkään kusemaan pidä toisten haudoille, saati muuta sopimatonta haudoilla tekemään jos vainaja itse on vaatinut hautarauhaa tai lähisukulaiset eivät halua toisin. Siis pointtini olikin se, että minusta se on aivan se ja sama jos joku meikäläisen haudan päälle vaikka sen yleisen käymälän perustaisi, se ei minua loukkaisi yhtään, olisinhan kuollut, silläpä asia on minulle aivan se ja sama mitä siinä mahdollisella kuoppauspaikalla on. En toki tietoisesti lähtisi tietenkään hautarauhaa rikkomaan sikäli kun asia joillekin on niin perkeleellisen arka ja vaikea käsitellä biologisena asiana ja että muistoa voi kunnioittaa jotenkin aivan muuten kuin patsastelemalla jonkun kivenmurikan äärellä. Ja välittämistä ei tarvitse osoittaa monumentilla. Voihan toki, itse en vain ymmärrä, että miksi niin tehdään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tänään isohkossa marketissa. Kapea käytävä, käytävällä olevissa hyllyissä oli myynnissä kaktuksia. Kaksi naisihmistä (toinen ~25-vuotias, toinen vanhempi, mahdollisesti ensinmainitun äiti) ihmettelemässä niitä kaktuksia ja tökkimässä niitä ja heittelemässä "Aiih, sehän pistää" -tyylisiä aivottoman tyhjänpäiväisiä kommentteja. Tietenkään eivät luonnontieteellisten tutkimustensa aikana kerinneet huomioimaan kanssa-asiakkaita, joten oli valittava toinen reitti, jotta pääsin etenemään marketissa.

Vittu, naisia ei saisi koskaan keskenään päästää ostoksille isoon kauppaan. Yhdet aivot pitäisi vähintään olla seurueessa mukana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös