Vittu. Pyysin Sveitsissä asuvaa sukulaistani lähettämään minulle uuden Sveitsi-aiheisen rahapussin, kun olen sellaisiin mieltynyt. Entinen veteli viimeisiään, joten tähän väliin tuli tarvetta uudelle. Noh, tänään sitten tuli paketti, joka oli pantu postiin 10.12.2008. Yli kuukausi myöhemmin se sitten tuli perille. Sveitsissä nämä pakettien lähettämiset ovat suhteellisen pilkuntarkkaa, pakettiin tulee esim. kirjoittaa täydellinen sisältö ja tuotteiden hinnat - voihan toki Suomessakin olla näin, en muista.
Aloin sitten lukea tuota selostusta ja siinä luki rahapussin lisäksi linkkuveitsi. Uuh, sveitsiläinen linkkuveitsi, ajattelin. Ei muuta kuin paketti auki ja huomasin, että pelkkä rahapussihan siellä on. Hetken aikaa aivot raksuttivat kunnes tajusin, että paketissa oli repimisjälkiä, jotka eivät olleet minun aiheuttamiani. Joko linkkuveitsi on siis kelvannut suomalaisille postimiehille, tai sitten se on otettu tullissa parempaan haltuun. Veikkaan jälkimmäistä.
Harmittaahan tällainen.
Edit: ymmärrän siis, että linkkuveitsi on turvallisuutta vaarantava esine, mutta eihän se itsestään ketään tapa kun paketin sisällä on.