Sanomattakin on selvää, että hipin sukunimi oli noin 30 merkkinen ehkä itä-afrikkalainen. Jaa tää tuleekin just uudestaan telkusta, pysäytyskuvasta sain napattua nimen, Noora Eyongmbanda. Sanoi just "ei viittis sitä opintolainaakaan ottaa varsinkaan syömiseen". No vittu, dokaamiseenko se on tarkoitettu. Osta vaikka kortsuja sillä rahalla niin säästät.
Itsekin jouduin ottamaan opintolainaa ja sen maksamaan poiskin, vaikka omat opiskelut eivät kauaa kestäneetkään. Samoin lainasin mutsiltani rahaa ja ne myös maksoin takaisin. Ei tullut mieleenkään valittaa, vaikka piti syödä makaroonia ja tonnikalaa, eikä baariin dokaamaankaan päässyt kuin harvoin.
Jotenkin tuntuu, että tämä Noorakin on niitä ihmisiä, joille vanhemmat eivät ole opettaneet yhteiskunnassa pärjäämiseen, vaan valittamalla on saanut kaiken. Turha edes sanoa, että tuollainen lapsitehtailu ei myöskään kuulosta ihan fiksulta. Itse ainakin tein lapset siinä vaiheessa, kun olin kykenevä ne itse kasvattamaan ja elättämään ilman yhteiskunnan ylimääräistä tukea.
Näitä hippejä tulee jatkuvasti lisää ja vierittäisin syyn nimenomaan kasvatuksellisiin seikkoihin. Nyt kotoaan muuttavat nuoret pärjäävät huonosti yhteiskunnassa, kun kaikki on totuttu saamaan ilman omaa panosta ja vanhemmat ovat hoitaneet kaikki asiat.
Vituttaa katsella esim. joitain 17-vuotiaita teinejä, jotka eivät osaa käydä syömässä kuin Mäkkärissä ja ostaa kaupasta vain energiajuomaa. Ei käy kateeksi, sillä maailma on ikävä ja vaikea paikka uusavuttomille.