Vitutusketju

• 10 688 688
  • 56 246

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Sanomattakin on selvää, että hipin sukunimi oli noin 30 merkkinen ehkä itä-afrikkalainen. Jaa tää tuleekin just uudestaan telkusta, pysäytyskuvasta sain napattua nimen, Noora Eyongmbanda. Sanoi just "ei viittis sitä opintolainaakaan ottaa varsinkaan syömiseen". No vittu, dokaamiseenko se on tarkoitettu. Osta vaikka kortsuja sillä rahalla niin säästät.

Itsekin jouduin ottamaan opintolainaa ja sen maksamaan poiskin, vaikka omat opiskelut eivät kauaa kestäneetkään. Samoin lainasin mutsiltani rahaa ja ne myös maksoin takaisin. Ei tullut mieleenkään valittaa, vaikka piti syödä makaroonia ja tonnikalaa, eikä baariin dokaamaankaan päässyt kuin harvoin.

Jotenkin tuntuu, että tämä Noorakin on niitä ihmisiä, joille vanhemmat eivät ole opettaneet yhteiskunnassa pärjäämiseen, vaan valittamalla on saanut kaiken. Turha edes sanoa, että tuollainen lapsitehtailu ei myöskään kuulosta ihan fiksulta. Itse ainakin tein lapset siinä vaiheessa, kun olin kykenevä ne itse kasvattamaan ja elättämään ilman yhteiskunnan ylimääräistä tukea.

Näitä hippejä tulee jatkuvasti lisää ja vierittäisin syyn nimenomaan kasvatuksellisiin seikkoihin. Nyt kotoaan muuttavat nuoret pärjäävät huonosti yhteiskunnassa, kun kaikki on totuttu saamaan ilman omaa panosta ja vanhemmat ovat hoitaneet kaikki asiat.

Vituttaa katsella esim. joitain 17-vuotiaita teinejä, jotka eivät osaa käydä syömässä kuin Mäkkärissä ja ostaa kaupasta vain energiajuomaa. Ei käy kateeksi, sillä maailma on ikävä ja vaikea paikka uusavuttomille.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Turha edes sanoa, että tuollainen lapsitehtailu ei myöskään kuulosta ihan fiksulta. Itse ainakin tein lapset siinä vaiheessa, kun olin kykenevä ne itse kasvattamaan ja elättämään ilman yhteiskunnan ylimääräistä tukea.
En ihan koko keskustelua nähnyt, mutta olihan jo koko asetelma keskustelussa aivan suolesta. Otetaan yksi vähävarainen ja siihen päälle sitten tutkija pohtimaan vähävaraisuutta ja köyhyyttä yleisenä ilmiönä Suomessa. Tuon keskustelun olisi voinut aloittaa sillä, että käydäänpäs nyt läpi minkä johdosta rouva Eyongmbanda on siinä asemassa missä on. Tästä päästään tuohon mitä mobylta lainasin, tuon henkilön ja perheen köyhyys/vähävaraisuus olisi ollut hoidettavissa ihan omilla päätöksillä.

Monen mielestä olisi varmasti kiva hankkia paljon lapsia melkeinpä heti koulun jälkeen ja viettää näiden lasten kanssa yhteistä aikaa kotona. Sekin on mukava ajatella, että ryhdyn sitten myöhemmin opiskelemaan, kun tulee sopiva aika. Nuo kaikki ovat yksilön omia päätöksiä, joilla toteutetaan kaikki omat toiveet, mutta pahinta tuossa on se, että mitään vastuuta toimeentulosta ei oteta vaan oletetaan automaattisesti, että yhteiskunta hoitaa ja maksaa. Pahalta tuntuu esim. sellaisen nuoren parin puolesta, jotka elävät yhdessä ja haluaisivat lapsia, mutta ovat päättäneet olla vastuullisia ja kouluttavat itsensä sekä hankkivat työpaikat ja tämän vuoksi joutuvat lykkäämään perheen perustamista. Jälkimmäinen toimii vastuullisesti ja luopuu omista toiveistaan/haluistaan ja maksaa ensimmäisen tuet. Ei kait tässä sitten tuolle ensin mainitulle oikein jää rooliksi kuin kitistä siitä, että jälkimmäisen tuloista katettavat avustukset ovat liian pieniä.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pahalta tuntuu esim. sellaisen nuoren parin puolesta, jotka elävät yhdessä ja haluaisivat lapsia, mutta ovat päättäneet olla vastuullisia ja kouluttavat itsensä sekä hankkivat työpaikat ja tämän vuoksi joutuvat lykkäämään perheen perustamista.

Tunsin itseni kuuluvaksi bozikin mainitsemaan joukkoon. Joo eipä tässä ole tullut mieleenkään ihan tosissaan alkaa lapsia tekemään, vaikka avopuoliso joskus vauvakuumeessaan on ja samoin itselläkin silloin tällöin on ollut semmoinen olo, että haluaisi niitä lapsia.

Ura menee nykyisessä yhteiskunnassa monella ensin tai paremmin sanottuna taloudellinen tilanne, ja sitten tulee ne lapset ja perhe. Valitettavaa se on, mutta ei meidän tuloilla ainakaan olisi mitään mahdollisuutta alkaa lapsia tekemään. En minä lähde tekemään lapsia, jos ei ole ensinnäkin mahdollisuutta niitä kunnolla kasvattaa, koska elämäntilanne ei anna myöten ja toiseksi jos ei ole antaa taloudellisesti turvattua kotia niille. Näköjään jotkut ei mieti noita asioita ollenkaan ennen lapsien tekoa ja ovat sitten telkkarissa itkemässä kun on rahat loppu. Jotain järjellistä ajattelua kehiin.

Itseäni vituttaa tällä hetkellä kandidaatintyö, koska siihen pitäisi jostain löytää joku hyvä kokoava taulukko tai käyrästö, mutta en ole semmoista onnitunut vielä löytämään. No, parin viikon päästä sekin on ohi ja pääsee joululomalle.

Viimeksi muokattu:

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin - yhteen korvaan huudetaan että Suomessa pitäisi saada lapsilukua isommaksi ja lapsentekoikää alemmas ja toiseen että noin 110 % ikäluokasta pitäisi olla korkeakoulutettuja ja valmistua 23-vuotiaana. Ja lapset siinä vaiheessa jo tehty ja kasvatettu niin suuriksi, etteivät vanhempainlomat ja hoitovapaat ja lasten sairastelut ym. häiritsisi työelämää.

Ja sillä kunnollisella kasvatuksella ja taloudellisella turvallisuudella ei sitten ole kyllä niin yhtään mitään tekemistä keskenään. Niissä kasiluokan kiusaajakusipäissä oli ihan yhtä paljon rikkaiden kuin köyhienkin kakaroita, yhdet oli vain jätetty oman onnensa nojaan ilman tikkaria kun äiti oli baarissa ja isi ties missä, toiset tikkari suussa kun äiti ja isi liihotti milloin missäkin uransa perässä.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ja sillä kunnollisella kasvatuksella ja taloudellisella turvallisuudella ei sitten ole kyllä niin yhtään mitään tekemistä keskenään.

Ei olekaan. En vain juuri pidä tätä Nooraa potentiaalisena hyvänä kasvattajana, koska hänestä itsestään huokuu täydellinen realismin ja vastuunkannon puute omista päätöksistä.

Omista valinnoista johtuvista ongelmista avautuminen TV:ssa ja itsestään idiootin koko kansan silmissä tekeminen ei saa tosiaankaan vakuuttumaan ko. hipin kasvatustaidoista.

Lähes aina vanhemmat siirtävät omat arvonsa lapsilleen ja tällä ihmisellä arvomaailma ei ole kohdallaan. Mullenytkaikkiheti on valitettavasti vallitseva ilmapiiri.

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Monen mielestä olisi varmasti kiva hankkia paljon lapsia melkeinpä heti koulun jälkeen ja viettää näiden lasten kanssa yhteistä aikaa kotona. Sekin on mukava ajatella, että ryhdyn sitten myöhemmin opiskelemaan, kun tulee sopiva aika. Nuo kaikki ovat yksilön omia päätöksiä, joilla toteutetaan kaikki omat toiveet, mutta pahinta tuossa on se, että mitään vastuuta toimeentulosta ei oteta vaan oletetaan automaattisesti, että yhteiskunta hoitaa ja maksaa. Pahalta tuntuu esim. sellaisen nuoren parin puolesta, jotka elävät yhdessä ja haluaisivat lapsia, mutta ovat päättäneet olla vastuullisia ja kouluttavat itsensä sekä hankkivat työpaikat ja tämän vuoksi joutuvat lykkäämään perheen perustamista. Jälkimmäinen toimii vastuullisesti ja luopuu omista toiveistaan/haluistaan ja maksaa ensimmäisen tuet. Ei kait tässä sitten tuolle ensin mainitulle oikein jää rooliksi kuin kitistä siitä, että jälkimmäisen tuloista katettavat avustukset ovat liian pieniä.

En nyt tiedä oliko paras mahdollinen lainaus tästä keskustelusta, mutta yritetään.

Minulle sattui emännän kanssa se vahinko kun olimme 18 - 19 vuotiaita. Yhdessä halusimme sen pennun pitää. Ekan vuoden yliopisto-opiskelijoinakin onnistuimme mielestäni hyvin niin laskemaan rahamme kuin kasvattamaan lapsemme. Tosin siihen maailmanaikaan (1978) opintolaina oli itsestään selvyys.

Käytimme kyllä kaikki yhteiskunnan tuet häikäilemättä hyväksemme, niin ilmaisen päivähoidon, asumistuet kuin minun inttiaikanani sotilasavustuksetkin. Inttiaikana pentu sai sotilasavustuksilla uusiakin vaatteita, muuten ei niihin ollut varaa. Mutta ei alle kouluikäinen lapsi tarvi mitään Merrki-Leviksiä. Ei tosin tarvitsisi kouluikäinenkään ilman kaverien painostusta.

Toisen muksun teimme yhteisellä päätöksellä, vaikka olimme molemmat vielä opiskelijoita. Laskien rahat ja miettien muksujen ikäeroa. Tekemiseen meni aikaa vähän arvioitua enemmän, että ikäeroa kertyi kuitenkin 3,5v. Nuoremman synnyttyä olin jo lähes täyspäiväisesti töissä. Käytettävissä oleva rahamäärä ei kuitenkaan ainakaan kasvanut, kun asumistuet putosivat pois ja päivähoito meni maksulliseksi. Korrrrostan, en valita, tämä oli silloinkin tiedossa. Emännälle oli kova paikka yhdistää äitiys ja opinnot, varmasti valmistuminen viivästyi, mutta so what.

Mitä minä nyt tällä oikeastaan tahdon sanoa? Ehkä sen, että kyllä muksut ja opiskelun voi yhdistää. Jos molemmat ovat opiskelijoita, niin aika helpostikin, Ollilan elintasosta on kyllä tingittävä. Aikatauluja on helpompi sovitella vaikkapa hoitoaikoja minimoiden. Uudesta bemarista tai Thaimaan talvilomamatkasta on tosin turhan haaveilla.

t. hanu

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Aikaisemmissa viesteissä ei kai nuhdeltu siitä, että käyttää ne yhteiskunnan suomat avustukset, jotka jokaiselle kuuluvat. Närkästystä aiheutivat nämä lausunnot, että pitäisi saada lisää, vaikka esim. opintolainaa ei ole otettu tai töihin ei viitsi mennä, kun se vie aikaa lapsilta joita pukkaa kerran vuodessa.

Teillä on ollut järkevä suhtautuminen asiaan, mutta nykyään nuorten aikuisten suhtautuminen asiaan on erilainen. He ovat tottuneet saamaan kaikennytheti, joten omien valintojen kautta koittanut köyhyys on siinä määrin ongelma, että yhteiskuntaa huudetaan apuun ihan jo TV:n välityksellä.

Belenoss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Ottawa ja Real Madrid
Köyhyys vituttaa :<

Toisaaltaan ite oon paskapalkkaseen duuniin ängennyt ja suht hyvin viihdynkin... Mutta vuokran ja laskujen jälkeen jää elämiseen ja syömiseen noin 200e niin ei tää yhtään kivaa ole. Kiva olis parturiinkin mennä ja vaatteita ostaa ja kuppiloissakin kiertää. Kyllä tolla just ja just sinkkumies pärjää mutta ei tässä voi parisuhdetta ajatella.

Lisäksi oon lihonut viimeaikoina kun ei ole viitinyt käydä lenkillä eikä salilla... Sekin vituttaa... Oikeastaan melkeen kaikki vituttaa tällähetkellä...

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä tolla just ja just sinkkumies pärjää mutta ei tässä voi parisuhdetta ajatella.

Parisuhteessa pärjäät paremmin kun on kaveri, joka jakaa esim. vuokran. Älä tuollaisen asian vuoksi missaa rakkautta:)

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Köyhyys vituttaa :<

Toisaaltaan ite oon paskapalkkaseen duuniin ängennyt ja suht hyvin viihdynkin... Mutta vuokran ja laskujen jälkeen jää elämiseen ja syömiseen noin 200e niin ei tää yhtään kivaa ole. Kiva olis parturiinkin mennä ja vaatteita ostaa ja kuppiloissakin kiertää. Kyllä tolla just ja just sinkkumies pärjää mutta ei tässä voi parisuhdetta ajatella.

Minulla on aikalailla vastaava tilanne sillä erotuksella, että minulla on joka toinen viikko kaksi lasta ruokittavana. Vuoden alusta lähtien palkkani vielä pienenee, niin ei jää sitäkään vähää. Mutta eiköhän tämä jotenkin suttaannu vielä parempaan.

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Vitun kurkkukipu. On se ihme homma kun ei voi edes olla kunnon flunssaa vaan viimeisen viikon ajan on aamulla ollut kurkku kuin santapaperia. Mene siinä sitten luennoille yskimään keuhkosi pihalle. Limaa ei kuitenkaan tule yhtään. Tän päiväinen oli pahin. Osasyynä saattoi tosin olla alkuviikon kemistikillan fuksiristeily ja Tukholmassa pelkissä haalareissa pyöriminen.

Ja lisätään nyt vielä se, että eilen järkyttävässä päänsäryssä lähtiessäni laivalta onnistuin unohtamaan sinne kännykän laturini. Ainiin ja samalla reissulla jäädessäni junasta pois päätti kaljalaatikko levitä ja puolet tölkeistä tippui raiteille laiturin ja junan välistä. Siinä vaiheessa vitutti aika armottomasti, mutta nyt se jo oikeastaan huvittaa.

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Voi vittu. Rupesi tuikkimaan oikeaa korvaa hemmetisti. Sen lisäksi onnistuin hajoittamaan ovipuhelimen. Laskua odotellessa..

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Vituttaa hippi akka aamuTV:ssä itkemässä kun opiskelijan rahat ei riitä. Saatan urpo, mene töihin jos ei opiskelu innosta. Ämmällä on 5 lasta ja on paksuna ... mitä, meninkö mä yliopistoon panemaan vai lukemaan? Oletko kommari kuullut perhesuunnittelusta? Ja se helvetin opintolaina on tarkoitettu nostettavaksi.

Valittaa vielä, että minimiäitiyspäivärahasta menee verot, mainitsi erikseen vielä kunnallisverot. Vitun idiootti kommari. Köyhyytesi johtuu ensisijaisesti tyhmyydestäsi.

Vieressä istuu stakesin partasuu marimekkopaidassaan komppaamassa ... voi vittu.

Katsoin itse ihan mielenkiinnosta saman haastattelun Yle Areenasta. Tuli ihan sama fiilis, suunnaton vitutus! "Ei viittis ottaa velkaa.." ..ja verojakin joutuu maksamaan.. Tässä itse juuri sain viiden tonnin opintolainat maksettua ja tollainen muija, joka muutoinkin elää kaikilla mahdollisilla tuilla kertoo, ettei haluis ottaa velkaa.

Ja ainaista marinaa, kuinka ei voi opiskelijana tehdä töitä, kun tuet menee. Itse nostin varmaan kolmanneksen tukikuukausista opiskeluaikana. Opiskelijat kelaa, että tukien pitäis tulla kuin manulle illallinen. Mun mielestä opiskelijoiden tulisi olla ylpeitä, ettei tarvii nostaa kaiken maailman tukia ja lopettaa se helvetin marina.

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Vitun pitkävetooooo

Nyt on kolmen päivän aikana nasahdellut niin lähelle, mut niin kauas kaikki pitkävedot. Vituttaa niin perkeleesti,et taidan lopettaa yrittämisen

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Vituttaa niin armottomasti tuo eilinen ILV-KÄR peli.

Pistemenetyksistä niinkään välitä, kun on tasainen sarja, niin ei tätä yhdellä tappiolla/voitolla kusta.

..Mutta nuo Ilveksen sikailut! ..Siellä on monet pelaajat niska jäykkänä menossa sairastuvalle koska joku vitun Ipa-perse huitoo mailalla niskaan!

Mitä on tapahtumassa suomalaiselle taitokiekolle? Eurooppalaisia on ensi kaudella joka joukkueessa pari kentällistä ja omat huippujunnut vetää jossain OCHLSJG liigoissa ulkomailla kun oma kasvattaseura ei anna peliaikaa..

Kaikki saisivat ottaa mallia Bluesista. Ja sekös vituttaa!

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vituttaa nuo hyvä joulumieli -mainokset, joissa kehotetaan antamaan lahjoituksia köyhien lapsiperheiden hyväksi.

Kannattaisikohan ensin järjestää taloutensa jonkinlaiseen kuntoon, ennen kuin niitä kakaroita rupiaa hankkimaan? Vituttaa, kun oikeita avuntarvitsijoitakin on.

ditrim

Jäsen
Mun mielestä opiskelijoiden tulisi olla ylpeitä, ettei tarvii nostaa kaiken maailman tukia ja lopettaa se helvetin marina.

Noin miksikäs ei. Yksi mikä on näissä tukiasioissa aina vituttanut on se että työttömyystuki on about kaksinkertainen verrattuna opintotukeen. Sitten opiskelijoille vittuillaan että menkää töihin :)

Mutta tosiaan, sama tuo minulle on, jos pelkästään opiskelee ja asuu jossain halvassa kommuunissa niin opintotuella pärjää ihan hyvin. Vinkut käymään ja makaroonia naamaan. Noin kuudella eurolla per päivä pysyy elossa, opiskelukustannuksia sillä ei kuitenkaan voi maksaa.

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ei osu sitten missään "säkä" kohdalleen. Ei pokerissa, ei vedonlyönnissä, ei pelikoneissa ja peleissäkin kiekko osuu mielummin tolppaan kuin maaliverkkoon. Osa menee varmasti osaamattomuuden piikkiin, mutta olis mukavaa jos homma kääntyis toisinkinpäin välillä. Noh, ei auta kuin painaa kovaa hommaa ja toivoa parasta.

Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Saatanan perkele, olivat KHL:n smurffit siviileinä liikenteessä ja menin sitte kahdesta vaihtoehdosta valikoimaan sen väärän sporan. 80 euroa ei meinaan ole mikään pieni raha ja joku jää näillä näkymin ilman joululahjoja.

Ei siinä mittää. Tänään otin sporasta sen "vakiopaikkani", eli takaosan seisomapaikan. Hakaniemessä vääntäytyi sisään näitä Romanialaisia "maantienherroja" aika kasa ja Herran Jumala mikä haju niistä lähti. Hiki ja pottukilju haisi koko vaunussa ja takaosassa kahta kauheammin.

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ärh. Koko viikon elänyt tietyissä suunnitelmissa, jotka kuitenkin menivät kertaheitolla uusiksi noin tunti sitten. Kiva se on tässä vaiheessa ruveta ihan tyhjästä kehittelemään jotain suunnitelmia viikonlopuksi, kun alustavat olivat sen verran laadukkaita.

Voiii perse.

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Nyt vituttaa Eläintenvapautusrintama. Siis mitä vittua, ne iskevät kanalaan ja pirstovat sähköt niin, että ruuan saanti ja lämmitys loppuu, eli toisin sanoen pistävät eläimet kärsimään. Mitä helvettiä, järki hoi älä jätä! Onko nää vitun spedet ihan vitun tyhmiä?

Ihme etteivät pistäneet lintuja vapaaksi kylmään ilmaan. Eivät kai nuo sisälle uskaltaneet, kun siellä haisi niin kakallekkin.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rahan tulosta

Joo.Mitähän tästä taas sanois. Tuohon kun mustanmiehen vaimo itkee telkkarissa että ku ei ole rahaa. Meillä on perheessä bruttotulot n. 5k€/kk ja silti ei rahat riitä. Se on ihan sama, mitä saa rahaa, kaikki menee. Varsinkin nuoremmilla ihmisillä. Ja asiaa ei auta se, että kerran on päässyt esim luottokortin lipsauttamaan pikkusen liian isoksi.

Ja vielä kun toinen auto meni lunastukseen ja uuden hankinta tuli, niin avot. Ei tässä muillakaan rahat riitä, mutta en mä siitä telkkarissa itke. Mulla henkilökohtaisesti menee tuloista vähän vajaa 50% erilaisiin kuluihin, verot tellit lellit yms yms. Sit siitä kämppälainat, autonrahoitus ymsyms niin ei montaa euroa jää.

Mutta ihmiset, välttäkää luottokortteja varsinkin jos yhtään tuntuu siltä että SAATTAA lähteä lapasesta. Helppo on höylätä mutta yritäppä päästä siitä eroon... Ja onneksi on ns. maksuaikakortti, ei varsinainen luottokortti jota maksat sit 50e kuussa takaisin 25% vuosikorolla. Emmä tiiä. Melko sekavaa tekstiä, mutta tämmöistä tänää. Onneksi on perjantai, ja kohta voi lähteä kotiin laskemaan senttejä :P

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy