Niin tuokaan apina tuskin ikinä vankilaa tulee näkemäänkään. Ja Suomen elinkautinen on aivan vitsi tällaisissa rikoksissa. Niin, sieltähän se hippikortti vedettiin esiin. Missä on koripalloa heitelleen tytön ihmisoikeudet? Entä kun seuraava hullu keksii että näin pääsee ilmaiseksi hoitoon? Silitelläänkö vielä? Kenties Auvisenkin olisi kuulunut säästyä ja päästä hoitoon, ja sitten hyvällä käytöksellä joskus vapaalle Fouganthinen hengessä.
Kaupasta suklaapatukan näpistävä henkilö ja koripallokentälle toisen kylmäverisesti murhaava henkilö ovat siis rinnastettavissa, niinkö?
Niin, kuten sanoin jo heti ensimmäisessä lauseessa, että en hyväksy murhaajan tekoa millään muotoa ja tyyppi kuuluu telkien taa tai suljettuun hoitolaitokseen. Mutta ne fiilispohjalta tehtävät lynkkaukset voitaisiin suosiolla jättää sinne lännenelokuviin.
Suomen oikeusjärjestelmän antamista rangaistuksista, kuten jo sanoin, voidaan olla montaa mieltä, mutta näillä mennään. Vaikka tälle kaverille tehtäisiin kaikki kuviteltavissa olevat kamaluudet, mikään ei tuo tätä nuorta tyttöä takaisin, vaikka se voisi hetkellisesti helpottaa tuskaa ja tuntua oikeudenmukaiselta.
En missään vaiheessa rinnastanut näpistelijää ja murhaajaa samalle tasolle. Kommentoin vain lähinnä sitä, että jos tämä kuula kalloon ja raajat irti -meininki olisi vallitseva oikeuskäytäntö, niin silloinhan varkailta pitäisi poistaa rikoksentekoväline eli käsi, eikö?
Ja entä kun seuraava hullu keksii, että näin pääsee ilmaiseksi hoitoon? Tuo kommentti kuulostaa siltä kuin laitoshoito olisi verrattavissa ilmaiseen Karibian-risteilyyn täysihoidolla. Itse ainakin olen kokenut sairastamisen lähinnä äärimmäisen vittumaisena asiana, vaikka mielikuvissa se voikin vaikuttaa helpolta ja mukavalta verrattuna ahtaaseen vankikoppiin. Sen kuin makaa vaan ja hyvin syö, kun muut käyvät työssä tai pänttäävät koulun penkissä.
Voit toki jatkaa valitsemallasi tiellä eli pointtini kiertämistä ja yrittää vääntää tekstistäni jotain sellaista mitä se ei ole. Enempää en kuitenkaan viitsi asiasta jatkaa, koska olen sanottavani sanonut.